Jump to content

F30 fluierat la accelerare


Recommended Posts

Va salut , detin bmw f30 316d resoftat la 184 din laptop ,cutie automata ,codul motor : N47D20C 143mii km

Asadar,am detaliat autovehiculul in cauza, dupa un drum de 400km, urmatoarea zi cand mă indreptam spre job , am auzit un fluierat la acceleretie intre 1000rpm-2000rpm . Acum ca sa fiu mai explicit , acest fluierat intervine in momentul in care calci pedala undeva mai mult de jumatate- spre maxim , dar nu suficient incat sa dea kickdown sau să retrogradeze măcar o treaptă. Mentionez faptul ca in timpul mersului nu se aude nimic,nici la relanti , nici cand depasesti si masina dă kickdown dupa 3000rpm . Nu scoate nici fum
Am cerut parerea la cativa cunoscatori de marcă care mi au relatat verbal ca acest sunet poate fi produs de un furtun/intercooler fisurat etc . Am dus o la un mecanic care se ocupa strict de bmw iar acesta mi-a spus ca nu poate fi in furtun , deoarece e un sunet metalic si este posibil sa fie geometria variabila de la turbina pentru ca acesta scosese senzorul de la geometria variabila iar masina la turatie nu mai reactiona cum am relatat mai sus.Nu sunt convins de spusele lui, sunt programat pe 29 la un service bmw dar pana atunci , daca cunoasteti, s-a mai confruntat cineva  cu asa ceva v-as fi recunoscator cu o parere/ solutie.

softul a fost facut la 136mii km, masina a dezvoltat acest sunet dupa  cateva luni 

 

inca o chestie : cand temperatura de afara trece de 35 de grade ,motorul nu si mai foloseste toata puterea, fiind scazuta cu cativa caluti si NM fapt dovedit de sport display .In conditii normale de temperatura,masina isi foloseste toata capacitatea , am observat recent , nu stiu daca au fost doar intamplari - vreo idee?

Multumesc anticipat!

atasez 2 videoclipuri pentru lamurire 

 

 

 

Edited by Andreein
Adăugări
Link to comment
Share on other sites

Axul turbinei are joc prea mare, probabil axial si radial si palete ating peretii corpului turbinei.

De aici suieratul.

Schimba sa recontioneaza turbina.

Nu inteleg de ce nu o accelerezi constant, crescand turatia? Asa poti sa observi probabil suieratul exact unde incepe si unde se duce.. 

E un fenomen firesc ca pe vreme calduroasa motorul sa il simti ca nu mai trage decat atunci cand e rece afara; tre sa conduci zile in sir, calduroase zia si racoaroase noaptea sa vezi diferenta..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30

te salut , turbina a fost verificata , si nu avea joc in niciun fel , dar am sa iau in considerare ,multumesc!

se aude doar daca e in sarcina mai mare , pana la 2mii de ture , in rest daca accelerez usor si constant, nu se aude nimic sau in cazul in care accelerez brusc pr un kickdown, tot nimic 

Edited by Andreein
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Va salut, revin cu update-ul final . In urma verificarilor amanuntite s-a dovedit  a fi defapt garnituri de la turbo ,nicidecum axul sau ceva ce implica desfacerea acesteia. 
Daca se mai intalneste cineva cu aceasta problema să aveți in vedere si garniturile 

o zi buna!

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 10/8/2022 at 12:08 PM, Andreein said:

Va salut, revin cu update-ul final . In urma verificarilor amanuntite s-a dovedit  a fi defapt garnituri de la turbo ,nicidecum axul sau ceva ce implica desfacerea acesteia. 
Daca se mai intalneste cineva cu aceasta problema să aveți in vedere si garniturile 

o zi buna!

Salut! După schimbarea garniturilor, s-au mai auzit vreun șuierat? Eu am recondiționat turbo de 2 ori într-o lună și tot șuieră. Nu știu cum sa scap de acest șuierat. Cel ce a recondiționat turbo spune că acesta este in parametrii!

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Nony1902 said:

Salut! După schimbarea garniturilor, s-au mai auzit vreun șuierat? Eu am recondiționat turbo de 2 ori într-o lună și tot șuieră. Nu știu cum sa scap de acest șuierat. Cel ce a recondiționat turbo spune că acesta este in parametrii!

Este OBLIGATORIU sa montezi garnituri noi la turbo dupa ce acestea au fost desfacute. Sunt metalice si nu vor mai etansa corect niciodata o data desfacute.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, DJ Allexinno said:

Este OBLIGATORIU sa montezi garnituri noi la turbo dupa ce acestea au fost desfacute. Sunt metalice si nu vor mai etansa corect niciodata o data desfacute.

Mulțumesc frumos de răspuns! Cred că nu mi-au pus garnituri noi și am un fluierat la cald mai ales de te sperii! Nu știu cum să îi mai dau de cap...

Link to comment
Share on other sites

Daca ai fluierat la cald, dilatarea ar trebui sa elimine suieratul din garnitura. Dar la tine se mareste, nu?

Cand face zgomot ca suierat? La anumite turatii? Sau tot timpul?

E o diferenta intre turbina in parametri si turbina reconditionata. Tu pentru ce ai dus turbina?

Edited by bimmer90f30
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Salut Bimmer! Eu am reconditionat turbina. Am facut asta deoarece aveam un suierat la rece (la cald numai era asa pronuntat) si aveam ceva joc axial in turbina. Am zis sa o reconditionez pentru a nu avea probleme cu ea. Dupa prima reconditionare, suiera de a doua zi, cand se incalzea (cum apuca sa urce putin temperatura la ulei, se auzea si mai tare - parca la rece nu se auzea mai deloc). Am fost cu masina inapoi la service-ul unde am recondiotionat turbo, si au gasit ceva ulei pe admisie provenit de la gazele de carter (cu toate ca am schimbat si supapa PCV) apoi au realizat ca turbina reconditionat aare ceva joc axial. Au masurat cu un manometru presiune de ulei pe conducta de tur si au zis ca la relanti nu are presiune de ulei si ca din acest motiv s-a stricat turbo (am facut schimb ulei si filtre cand am reconditionat). Au reconditionat din nou turbo, spun ei ca au curatat conducta de tur si au pus turbina inapoi. Pe drumul spre casa, de la service, parca tot se auzea la cald. Si de atunci  tot asa o tin, la rece se aude putin acum cu frigul asta, insa cum urca temperatura uleiului, cum incepe sa suiere de pe la 1500 ture cam pana pe la 2000-2500 si mai ales pe decelerare. Azi am dus masina la un alt service sa imi schimbe eventual si setul de garnituri, ca sa exclud si aceasta varianta si sa imi masoare si ei presiunea uleiului la relanti pe conducta tur turbo. Practic nu sh ce sa ii mai fac...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nony1902 said:

Practic nu sh ce sa ii mai fac...

Am inteles tot ce ai zis. 

Probabil turbina ..noua? Sau una reconditionata cu garantie cat mai lunga.

__________________________________________________________________________________

Oricum, cei care au scris in topic ( @DJ Allexinno, @Alica se schimba garnituri metalice, pot sa puna aici un link de realoem sau ceva de genul acesta sa stie si restul despre ce garnituri sau garnitura este vorba?

Eu m-a uitat la F30 si nu am gasit mai nimic metalic sa sugereze suierat.

Edited by bimmer90f30
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Reperele 2 si 3 sunt garniturile de care vorbeam mai sus. Posibil ca si reperul 4 sa nu mai stranga bine. Mai este un colier asemanator si la garnitura 2, catre DPF. Trebuiesc verificate si acelea.

Dilatarea ar diminua suieratul daca s-ar dilata doar garnitura, dar cum temperatura pe evacuare nu tine cont, dilata tot ce e metalic.

80BCBB84-6F7C-4FAF-8DA3-D6053D5CA243.jpeg

Edited by DJ Allexinno
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/22/2022 at 11:11 AM, Nony1902 said:

 

Salut! Am schimbat astăzi tot setul de garnituri de la turbo și din păcate tot așa face. Mecanicul (altul fata de cel care a recondiționat turbina) îmi spune că nu are joc, presiune de ulei are și că sa o las asa daca nu mă deranjaza. Practic, acel șuierat se aude pe decelerare, ca și cum face presiune prea mare. Parca ar avea un fel de blow off! Momentan o voi lăsa așa și dacă se agravează voi merge la un alt centru de reconditionari sau voi cumpăra turbina noua, deoarece nu știu ce altceva sa îi mai fac! Apropo, oare EGR sa aibe un rol în șuieratul asta? Este singurul ansamblu pe care nu l-am curățat de curând!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.