Jump to content

Probleme cutie e90 320xd 6hp19, suturi din 2 in 3


Recommended Posts

Salut,

Asa cum spune si titlul, detin un 320xd 184cp 2011 cu 130.000km in prezent si achizitionat la 85.000km.
Inca de la inceput cutia are o ezitare cand schimba din 2 in 3 (se mai simte un pic de tot si 1-2, rar).

Am mers la Service Scream (Tezparii) si am schimbat uleiul la 86.000 cu tot cu filtru, cu unul original ZF. Precizez ca la acesti KM uleiul era super curat, fara depuneri si fara nimic (chiar au fost mirati de ce il schimb).

Cutia 10% din timp merge ok, nu se intampla nimic cand schimb dar cealalta 90% din timp zici ca pune frana inainte sa schimb viteza din 2 in 3, este ciudata experienta.
Pana acum am dat jos cardanul din cutia de transfer si am testat sa vad daca nu cumva e de acolo dar problema persista.

Mi s-a spus ca am suportii motor un pic uzati si ar trebui sa-i schimb dar nu cred ca ar fi facut doar din 2 in 3.

Aveti idee ce sa mai verific pana cand sa schimb cutia sau sa incep sa repar proriu zis cutia?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

poti incerca sa schimbi garniturile schimbate de colegul Catalin aici

Eventual mergi la un service inainte . 

A sa nu fie "boala lor"  6HP am avut si eu si cam la fel din 2-3 "simteai" schimbul vs celelante viteze, am fost la Automatico i-am plimbat cu masina , nimic anormal pe tester, a facut figura dar  au zis ca asa schimba ele 🙂 96k km  ulei schimbat la 93 k km - tot uleiul din cutie . Acum e pe la 143k si merge la fel daca nu ma insel.

 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, alex230ro said:

poti incerca sa schimbi garniturile schimbate de colegul Catalin aici

Eventual mergi la un service inainte . 

A sa nu fie "boala lor"  6HP am avut si eu si cam la fel din 2-3 "simteai" schimbul vs celelante viteze, am fost la Automatico i-am plimbat cu masina , nimic anormal pe tester, a facut figura dar  au zis ca asa schimba ele 🙂 96k km  ulei schimbat la 93 k km - tot uleiul din cutie . Acum e pe la 143k si merge la fel daca nu ma insel.

 

Mersi de sfat. La urmatorul schimb de ulei care va fi peste vreo 30.000km cred, voi umbla la garnituri si solenoizi poate.

Cert este ca am intalnit multi care au probleme la cutie, 6hp dar m-am saturat de "boala lor" eu cred ca trebuie sa existe rezolvari. 🙂

Link to comment
Share on other sites

On 7/21/2022 at 4:47 PM, alex230ro said:

  aici e povestirea , la urmatorul schimb daca mai e masina in familie o sa cer schimbarea garniturilor .

O mai fi si faptul ca procedura de umplere la schimbul de ulei trebuie sa fie undeva la 40 de grade (adica sa incalzeasca uleiul separat) si nu cred ca s-a facut asa. Sa fie lipsa de ulei defapt in cutie?

Edited by Marius_bnc
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La cutiile 6HP problemele vin in principal de la blocul de valve care se uzeaza (atat corpul cat si valvele) prin urmare ai pierderi de presiune care duc la smuceli, schimburi aiurea, patinat excesiv al convertizorului, etc. Nu rezolvi nimic cu schimbul de solenoizi, trebuie testat pe banc si remediate problemele. Eu am studiat indelung fenomenul, mi-am cumparat scule si deja am reconditionat cateva blocuri iar din experienta iti zic ca daca masina a trecut de 40 - 50.000 km deja se poate observa uzura la bloc (minora, dar exista).

Am un bloc de valve pentru masina ta provenit de pe o masina cu 46.000km la bord, imbunatatit cu ZIP Kit de la Sonnax, separator plate nou ZF si 2 valve noi (am masurat ceva uzura si am zis mai bine sa nu risc). L-am facut pentru mine dar am renuntat la proiect. Da-mi un PM daca te intereseaza!

Edited by matose
Link to comment
Share on other sites

Deci are sens "asa face toate"  pe de alta parte uzura la 40/50k e de cascadorii rasului/plansului mai ales ca ZF recomanda schimbarea la 90k km daca nu ma insel iar BMW zice lifetime . Ma rog eu sunt suparat ca e pe moarte sincronul de la urs la vreo 300k km... 

Link to comment
Share on other sites

Pai gandeste-te ca valvele sunt din aluminiu cu un coating care de obicei se exfoliaza la masinile cu km multi, iar locasul in care lucreaza este din aluminiu brut. Iti dai seama ca la cald uleiul se subtiaza iar aluminiu se uzeaza usor usor. Asta e si motivul pentru care la masinile cu km multi (peste 250-300.000) daca faci revizia la cutie ai sanse sa schimbe mult mai prost pentru ca uleiul vechi e ingrosat si plin de reziduuri prin urmare "umple" mai bine golurile lasate de uzura. Uleiul nou curat face doar ca pierderile de presiune sa fie mai mari, in unele cazuri chiar catastrofale...

Oricum toate problemele din cutie incep cu blocul de valve sau cu bucsile din interior, sunt cunoscute problemele si frecvente mai ales in cazul 6HP21 / 28. Pierderile de presiune din blocul de valve -> uzura mai accentuata a bucsilor din cauza ungerii precare -> mai multe pierderi de presiune -> ambreiaje si convertizor care patineaza -> cutia poate fi aruncata la gunoi 🙂

Reconditionarea blocului de valve si eventual schimbat cele 3-4 bucsi importante din cutie are rezultate spectaculoase pentru sanatatea si comportamentul cutiei.

Edited by matose
Link to comment
Share on other sites

Eu am zis sa fiu corect fata de masina si l-am schimbat la 86.000km si 9 ani interval.

Sunt curios cat este o reparatie de genul asta ca daca depaseste pretul unei cutii care schimba bine, nu vad cat de viabil este. Nu consider un bun motiv sa repari o cutie cu cca 2000 euro ca sa mai mergi 2-3 ani cu masina cand pe piata SH probabil e pana in 3000 lei o cutie.

Link to comment
Share on other sites

La ce reparatie te referi? Reconditionarea blocului de valve e undeva la 400-500eu, insa de acolo pleaca toate problemele. De schimbat bucsile in cutie probabil ca undeva la 300-400eu cu tot cu manopera de dat jos. Cutiile SH sunt loterie oricum, nimeni nu dezmembreaza o masina cu km putini.

Link to comment
Share on other sites

On 8/4/2022 at 8:42 PM, matose said:

La ce reparatie te referi? Reconditionarea blocului de valve e undeva la 400-500eu, insa de acolo pleaca toate problemele. De schimbat bucsile in cutie probabil ca undeva la 300-400eu cu tot cu manopera de dat jos. Cutiile SH sunt loterie oricum, nimeni nu dezmembreaza o masina cu km putini.

Depinde dacă a avut dauna mașina. Nu cred ca toate cutiile pica, deși unele vad ca scârțâie la km putini. Am mers cu e92 de 300k+ km și mergea bine cutia, fără intervenții. Totuși, e mai ieftin sa iei 3 cutii sh decât sa repari una...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut, am dat peste acest topic, care mi-a starnit oarecum interesul,  de ceva timp observ  la masina ceva neobisnuit.

Masina este un F11 cu motor b47, xdrive si cutie 8HP.  Uleiul la cutie a fost schimbat in urma cu 25-30000 km.  

Am masina deja de 2 ani, iar in ultimul timp am observat asa un comportament subtil la viteze mici.

Cand plec de pe loc, la viteze mici 10-20kmh vad ca scade turatia motorului usor   atunci cand schimba viteza, simt asa o smucitura "soft"...  Ca si cum intra mai lung in viteza si trage masina dupa ea, scuzati-mi exprimarea.

Dupa 30-40kmh nu mai simt nimic neobisnuit.

Ma gandesc daca ar trebui sa imi pun niste semne de intrebare

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 8/20/2022 at 12:27 PM, Galagie said:

Va salut, am dat peste acest topic, care mi-a starnit oarecum interesul,  de ceva timp observ  la masina ceva neobisnuit.

Masina este un F11 cu motor b47, xdrive si cutie 8HP.  Uleiul la cutie a fost schimbat in urma cu 25-30000 km.  

Am masina deja de 2 ani, iar in ultimul timp am observat asa un comportament subtil la viteze mici.

Cand plec de pe loc, la viteze mici 10-20kmh vad ca scade turatia motorului usor   atunci cand schimba viteza, simt asa o smucitura "soft"...  Ca si cum intra mai lung in viteza si trage masina dupa ea, scuzati-mi exprimarea.

Dupa 30-40kmh nu mai simt nimic neobisnuit.

Ma gandesc daca ar trebui sa imi pun niste semne de intrebare

 

 

Asa fac toate cumva, mai ales cand e rece motorul. Nu am intalnit altfel pana acum. De obicei probleme nu sunt din cutie, pot pleca de la EGR pana la suporti de motor, baterie si alte nebunii... nu-ti bate capul cu ea prea tare, parerea mea 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...

Salut intervin și eu în acest topic cu o problemă la mașina mea. Un BMW E91, LCI, cutie automată ZF6hp21. Ieri dimineață cutia m-a lăsat… în ce sens nu mai schimbă vitezele. Înainte de problema cu o săptămână când am băgat piciorul în accelerație s-a aprins un martor în bord cu galben,-“Funcționare defectuoasă a cutiei de viteze”. Cutia funcționează în treptele R și D, dar nu accelerează mai mult de 20km/h. Am dus mașina la un service ZF pentru o diagnoză. Având 2 erori:

KFC_RATIONSHIFT—-Alunecare peste limita ambreiajului activ în treapta fixă.

KFC_RATIONGEAR—-Alunecare peste limita ambreiajului activ în timpul schimbării vitezelor.

Precizez ca masina se afla in Munchen, iar cei de la service-ul ZF au spus ca este ceva hidraulic stricat la cutie iar reparația costă aproximativ 4.000€. Vă rog dacă cineva a mai întâmpinat o asemenea problemă ce mă sfătuiți să fac… Mulțumesc frumos.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.