Jump to content

BMW E92 320d 2011


Wolff

Recommended Posts

De cateva saptamani rulam impreuna pe sosele, asa ca ar trebui sa o prezint si aici.

Dupa ce am dat 340i, am inceput sa planific mai in detaliu achizitia - cautam E92 minim 2011, max 150k km, istoric complet service verificabil, neaparat cu caseta hidraulica, trapa, sonorizare HK sau Individual, scaune sport integral piele, navi mare; mi-as fi dorit si M paket exterior, jante 313M, dar nu era musai; in principiu 320d, dar nici 325d sau 330d nu as fi refuzat, daca erau in stare tehnica foarte buna.

Pana la urma am cumparat E92 320d xdrive oct 2011, 142k km, istoric complet la dealer BMW, in stare impecabila la interior, un singur element revopsit (bara spate), si cu multe dotari (trapa, sonorizare HK, plafon negru, navi mare, interior dakota bej, etc). 

Tehnic e in stare foarte buna; am schimbat deja placutele spate, ar trebui sa schimb si EGR (clapeta blocata).

Am instalat deja XDELETE si acum e rear drive 🙃; se schimba intre moduri foarte rapid, din telefon; martie - noiembrie o sa fie rear drive, decembrie - februarie xdrive

Am schimbat si tips evacuare (am pus negru lucios), si am revenit la grilele OE cromate (masina avea grile duble negre, in stare cam proasta). Mai am de inlocuit ornamentele de pe bara fata (sunt aluminium satinat, dar acum sunt mai degraba albe).

Intentionez sa nu fac alte modificari/retrofituri la ea, doar sa ii schimb jantele (style 313M pe 18", sunt mai frecvente pe 19" dar cred ca ar fi prea mari pt drumurile noastre, 225/35  + 255/30); in plus cauciucurile pe 18 sunt foarte bune, dot 2020, rulate max 10k.

https://imgur.com/a/z3QpLds

Lista de dotari

Transmission    Automatic
Colour    black-sapphire metallic
Upholstery    Leather "Dakota"/creambeige

Editions And Packages
S710    M Leather Steering Wheel
S7KB    Navigation Package Professional
S7RS    Package Comfort

Comfort And Interior Equipment
S403    Glass Roof, Electrical
S423    Floor Mats Velours
S428    Warning Triangle And First Aid Kit
S430    Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431    Interior Mirror With Automatic-Dip
S441    Smoker Package
S464    Ski Bag
S481    Sports Seat
S488    Lumbar Support, Driver And Passenger
S493    Storage Compartment Package
S494    Seat Heating Driver/Passenger
S4AE    Armrest Front, Retractable
S4AT    Interior Trim Finishers Black High-Gloss

Multimedia
S609    Navigation System Professional
S612    BMW Assist
S614    Internet Preparation
S615    Extended BMW Online Information
S616    BMW Online
S620    Voice Control
S633    Preparation, Mobile Phone, Business
S688    Harman/Kardon Surround Sound System
S698    Area-Code 2 For DVD
S6AA    BMW TeleServices
S6AB    Control, Teleservices
S6FL    USB/Audio Interface
S6NF    Music Interface For Smartphone
S6NR    Apps
S6VC    Control, Combox

Driver Assistance And Lightning
S502    Headlight Cleaning System
S508    Park Distance Control (PDC)
S521    Rain Sensor
S522    Xenon Light
S534    Automatic Air Conditioning
S536    Auxiliary Heating
S540    Cruise Control
S548    Kilometre Speedo
S563    Light Package
S5AK    LED Light Elements

Wheels And Drive
S203    4-Wheel Drive
S205    Automatic Transmission
S216    Hydro Steering-Servotronic
S230    Extra Package, EU-Speciifc
S2C6    BMW LA Wheel, Star Spoke 189

Environment And Safety
S302    Alarm System
S801    National Version Germany
S851    Language Version German

 

IMG_2526.JPG

IMG_2540.JPG

IMG_2550.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

si povestea achizitiei

Am facut un shortlist de pe mobile, cu gandul sa merg sa vad si sa cumpar atunci cand am 4-5 in lista, in raza de max 150 km.

Am rezervat bilete la avion - am zburat la Dortmund (160 lei) intr-o dimineata de miercuri, si hai cu vizionarile - am discutat marti cu vanzatorii, si am planificat primele 4 vizionari, in zona Dortmund.

Nici n-am aterizat bine si am inceput cu stangul - a doua de pe lista s-a vandut (interior M3, sub 100k km, intretinuta ca la carte - inclusiv preventiv; era de 2 zile la vanzare); cu o seara inainte sa daduse si un 330d care imi placea (a 4 din lista). Pt un alt 330d foarte dotat nu imi raspundea neamtul la mesaje / telefoane (probabil datorita nr de romania) - avea 110k km, ACC, sonorizare  Individual, rear drive cu caseta directie hidraulica, m paket complet, etc); era vreo 20k euro, dar as fi dat.

Am vazut prima masina de pe lista, la Bielefeld, ce dezamagire; in poze si filmulete arata f bine, teoretic avea 145k km, dar in realitate cred ca avea peste 250k km; volanul jupuit, un huruit dinspre motor, jale. Bineinteles vanduta de un turc. Am zis pas gratios, si am plecat inapoi spre Dortmund.

Am vazut apoi un 330xd din Essen, nu prea m-a incantat; cam putine dotari, si parca nici nu mergea ok. Cam dezamagit dupa prima zi, am pornit spre sud cu trenul, si am ramas peste noapte in Frankurt. Din tren am vorbit cu urmatoarele 3-4 de pe lista (1 zona Frankfurt, una Stuttgart si inca 2 pe langa Munchen - departe rau de Dortmund, 600km); cea din Frankfurt era rezervata, cea din Stuttgart nu avea deloc navi, nu prea ma incantau; cele din Munchen se puteau vedea abia sambata...seara pe la 8 a aparut un anunt cu un 320 xdrive in Mainz, dar fara poze; nu prea doream xdrive (desi toate xdrive au caseta hidraulica, si doar 10% din rear drive au.

Asa ca joi dimineata m-am trezit destul de nehotarat; am zis hai totusi sa o vad pe cea din Mainz, era la 45 min de mers cu trenul. In tren am facut si 4 programari, sa vad 2 GLC si 2 G20, dar nu prea as fi dorit sa dau 30k pt o masina, si eram inca cu gandul la E92.

Am ajuns la dealerul din Mainz (are 4.8 rating pe mobile); mi-au zis ca inca nu au ajuns actele, si ca nu are numere, deci nu se poate face drive test; arata foarte bine la interior, impecabil chiar; mult mai bine decat orice E92 vazusem in ultimul an; cam ca o masina de maxim 2-3 ani bine intretinuta. Probabil masina de weekend, tinuta in garaj.

Motorul se auzea bine, cat am mers prin curtea lor nu am auzit zgomote suspecte de pe la motor sau suspensie. Mi-au aratat istoricul de service in reteaua BMW, toate interventiile facute in retea, inclusiv schimb de roti si refill lichid parbriz; are distributia deja schimbata. Am scos un istoric de daune de pe carvertical - doar bara spate revopsita prin 2012.

Nu stiau cand vor avea actele, abia o luasera cu o zi inainte la buy back, asa ca am plecat desumflat, nu puteam sa stau prea multe zile in zona sa astept. M-am urcat in tramvai, cu gandul sa ma duc sa vad GLC si G20, si sa iau una. Dar norocul mi se schimbase, si dupa 3 statii de tramvai ma suna de la dealer sa imi zica ca tocmai au venit actele - m-am intors, am negociat 500e la pret, am platit, inclusiv pt numere zoll; apoi a doua zi (vineri) am luat masina si am plecat spre Ro.

Primii vreo 50 km am mers destul de incordat, nu am trecut de 110kmh, ascultand atent la orice zgomot; am trecut de aglomeratia din jurul Frankfurt, am trecut de 120kmh, si BLING "4x4 error" cu galben in bord 😑; am inceput sa injur xdrive...din fericire nu era nimic serios, nu dadea niciun semn de mers anormal; am rezolvat usor in bucuresti - geometrie + recalibrare senzor unghi roti.

Dupa inca vreo 100km cu avertizarea de 4x4 in bord (la benzinarie la oprire motor a disparut, apoi a aparut imediat ce am trecut iar de 120kmh), iar ma relaxasem; si BLING inca o avertizare in bord: please change rear brake pad, 1000km 😁 aveam 1800km de mers pana la bucuresti, dar am ajuns acasa cu inca 300km, si in total am facut 2200 km pana le-am schimbat (mai aveau cam 1 mm, uzate serios).

Am oprit peste noapte la Regensburg, apoi a doua zi am facut 1200 km, pana la Sibiu; o placere sa o conduci, directia hidraulica imi place mult mai mult decat cea electrica; suspensia e cum trebuie, cu cursa mai degraba scurta dar bine amortizata, fara sa fie incomoda; motorul 20d e suficient pt ea, pana in 170-180kmh nu gafaie; consumul foarte bun, 5.5 l medie pt tot drumul, desi Nadlac - Sibiu am mers repede (pana la Nadlac media era 5).

In concluzie sunt multumit de achizitie, imi place mai mult decat F31 (nu discutam de motor, si nici de farurile led adaptiv, mult peste cele xenon de pe E92).

5 minutes ago, Viper05 said:

Frumoasa sa o stapanesti sanatos, de curiozitate de ce ai cumprat un model mai vechi fata de ce ai avut?

De 15 ani imi doresc un E92, e masina pe care mereu am admirat-o; am zis ca e cam ultima ocazie sa iau una cat de cat ok, cu care sa merg 3-4 ani; F31 mi-a placut mai putin decat F11 care la randul lui mi-a placut mai putin decat E91.

G20 era o idee mai ok la condus vs F31, dar nu merita cei 15-20k euro de dat in plus vs E92, mai ales ca se conduce mai putin pe gustul meu decat E92 - mie imi place directia sa fie cat mai rigida, si sa simti prin ea orice pietricica de pe drum; la fel, suspensia sa fie scurta si rapida, sa transmita mai bine drumul, fara sa fie inconfortabila; da, motorul + cutia sunt mai galagioase si mai putin rafinate, dar pot sa traiesc cu asta - prefer o masina mai putin rafinata, dar cat mai orientata spre sofer.

  • Like 5
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Sa o stăpânești sanatos, ai avut ceva activitate, însă daca ai placere in a cauta in felul asta, e foarte bine ! 
 

A venit cineva la mine cu un E90 Facelift Alpina D3 sau ceva de genul 2.0d biturbo 211 cp sau 216, totul alpina in interior, inclusiv ceva sigle Alpine băgate in pielea scaunului, nu am mai văzut asa ceva. Mi a zis ca a prins o la noroc pe mobile, la 12.000-14.000 nu mai țin minte. Avea efectiv seria veche stearsa si noua seria după echiparea Alpine. 
 

Ideea este ca daca ești pasionat sa cauți “rarități” poți găsi lucruri foarte tari la prețuri bune. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa starnesc un razboi de pareri pro si contra... dar e92 este "ultimul mohican" din ce a fost BMW odata !!!

clasic si frumos... servo adevarat, tinuta de drum, comenzi barbatesti, etc !

simti ca mergi cu o masina adevarata... calci soseaua, auzi motorul si suieratul aerului, selectezi vitezele, comenzile sunt ferme si putin greoaie...  nu ca modelele actuale unde cel putin eu am senzatia ca merg cu un simulator nu simt si nu aud nimic.

dar, ce stiu eu... sunt poate batran si invechit !!!

succes si drumuri bune cu noua masina !

 

  • Like 3
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

145k km - revizie completa (ulei si filtre oe, inclusiv filtru motorina).

Am inlocuit EGR, nou OE; la cel vechi valva ramasese blocata intredeschisa, si masina nu mergea tocmai in parametri (nu tragea bine, consum cu 1-2l mai mare); acum totul e ok, o placere sa o conduci.

Urmeaza schimb ulei cutie viteze, probabil in septembrie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Saptamana trecuta am facut revizia la cutia automata; am folosit kit revizie ZF (ulei, baie, suruburi), set garnituri mecatronic OE (5 bucati).

Cu ocazia asta am preferat sa schimb si garniturile mecatronic; acum cutia schimba foarte bine (inainte de schimb avea o mica ezitare 2-3 la rece).

Operatiunea a durat cam 3h, facuta cu atentie; au intrat 7.5l ulei; nu era pilitura in uleiul vechi, si avea o culoare ok (pt 11 ani / 148k km).

Tot acum a schimbat bieletele antiruliu si bare directie (toate OE); directia e acum mai legata si mai smooth.

Km actuali: 148,000

 

 

IMG_3012.jpg

IMG_3013.jpg

Edited by Wolff
Link to comment
Share on other sites

Destul de rar un astfel de thread si de apreciat o astfel de alegere dpmdv.

Dezavantajul seriei E mi se pare ca e infotainmentul totusi, greu de adus "la zi", ca orice masina de atunci. Dar avand in vedere ce a fost atunci ca infotainment in general, cu siguranta e printre cele mai rasarite.

In rest, numai de bine. 🙂

Poti sa imi spui te rog cum ti-ai dat seama ca mai exista unele LCI-uri cu directie hidraulica?

In sensul ca stiu ca dupa LCI toate aveau directie electrica. Inteleg ca cele cu xdrive au ramas la hidraulica, dar mai e vreun alt factor?

PS: odata cu EGR-ul nu a trebuit sa schimbi si racitorul de gaze?

 

 


 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, alex230ro said:

Salut , unde ai facut revizia? 

La Bogdan BMGarage, recomand.

2 hours ago, paul_e88 said:

Destul de rar un astfel de thread si de apreciat o astfel de alegere dpmdv.

Dezavantajul seriei E mi se pare ca e infotainmentul totusi, greu de adus "la zi", ca orice masina de atunci. Dar avand in vedere ce a fost atunci ca infotainment in general, cu siguranta e printre cele mai rasarite.

In rest, numai de bine. 🙂

Poti sa imi spui te rog cum ti-ai dat seama ca mai exista unele LCI-uri cu directie hidraulica?

In sensul ca stiu ca dupa LCI toate aveau directie electrica. Inteleg ca cele cu xdrive au ramas la hidraulica, dar mai e vreun alt factor?

PS: odata cu EGR-ul nu a trebuit sa schimbi si racitorul de gaze?

 

 


 

Pt infotainment, nu e problema din punctul meu de vedere; Waze il folosesc de pe telefon, iar muzica se poate da direct din Spotify, prin bluetooth; pt cei mai pretentiosi, se poate schimba doar display-ul de la navi cu unul care include Carplay/Andoid Auto, e vreo 300 euro.

Caseta directie: la cele cu caseta directie hidraulica, se vede in stanga fata rezervorul pt lichid servo; dar acum cred ca doar cele cu xdrive au directie hidraulica, cele prezentate ca fiind reardrive cu directie hidraulica e foarte posibil ca xdrive sa fi fost dezactivat (pt ca nu mai functiona corect cutia de transfer).

Schimb EGR: am schimbat corpul complet, EGR + racitor gaze.

Link to comment
Share on other sites

Muzica o poti da si din telefon prin cablu, daca vrei calitate mai buna a sunetului.

Si iti va vedea si playlisturile, probabil depinde de versiune, dar cel putin la mine asa e, iPhone (Apple Music) + CIC are playlisturi doar prin cablu.

Din pacate unitatile din China cu Carplay sunt struto-camile. Displayul nu are tratament antireflex, inutilizabil in zile insorite si folosesc o combinatie de touch + controller, la fel cum sunt si o combinatie de interfete de clone de iDrive. Eu nu m-am impacat si am revenit la CIC, chiar daca e invechit. 
 

De EGR te intrebasem pentru ca am trecut prin asta si la fel a fost rezolvarea, cu schimbul complet + curatare admisie. Din pacate motorizarea nu e pentru oras, iar mersul asa va duce pana la urma la chestia asta.

Mersi de informatii si sa o stapanesti sanatos!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Am ajuns la 155k km, nicio problema in ultimele 6 luni.

Am schimbat discuri si placute fata la 152k km(OE ambele).

In continuare imi place sa o conduc, si ramanem impreuna in continuare, cel putin pana anul viitor.

Link to comment
Share on other sites

On 6/6/2023 at 10:30 PM, Wolff said:

Am schimbat discuri si placute fata la 152k km(OE ambele).

O decizie foarte buna! Eu sunt la al treilea set de discuri care au inceput sa bata, in ultimul an. Am facut o super-economie :))

Link to comment
Share on other sites

 

On 7/23/2022 at 10:14 PM, Wolff said:

 

😑

😁

G20 era o idee mai ok la condus vs F31, dar nu merita cei 15-20k euro de dat in plus vs E92, mai ales ca se conduce mai putin pe gustul meu decat E92 - mie imi place directia sa fie cat mai rigida, si sa simti prin ea orice pietricica de pe drum; la fel, suspensia sa fie scurta si rapida, sa transmita mai bine drumul, fara sa fie inconfortabila; da, motorul + cutia sunt mai galagioase si mai putin rafinate, dar pot sa traiesc cu asta - prefer o masina mai putin rafinata, dar cat mai orientata spre sofer.

Deci cam asta as vrea si eu de la o masina, m ai facut sa ma gandesc sa vand f10.

Foarte frumoasă, sa o stapanesti sanatos si km fara probleme. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Intre timp am facut revizia, in august (~157k km) ulei BMW 5w30, filtre Mann; acum suntem la 161k, si de curand am vopsit bara fata (vopsea exfoliata, in partea de jos, a mai fost vopsita acum vreo 7-8 ani) si bara spate (julita destul de serios in parcare). 

Edited by Wolff
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

E92 iese la vanzare, mai intai pun anunt aici pe forum, dupa sarbatori o pun si pe autovit/olx.

Din motive de practicalitate, revin la cealalt iubire: break - am luat un G31 530d facelift, saptamana aceasta urmeaza sa il aduc in Ro.

  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 11/1/2023 at 4:48 PM, George said:

imi poti trimite pe privat service-ul unde ai vopsit cele 2 bari si eventual pretul? multumesc

Si pe mine ma intereseaza daca esti multumit de lucrare 🙂

sa stapanesti sanatos si fara probleme noua masina!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.