Jump to content

Probleme G30 530D


Recommended Posts

Salut tuturor. In urma cu o luna am achizitionat un BMW seria 5 530D 2018 cu 180000 km. Masina merge bine se infige si are putete chiar sunt impresionat de ea dar am doua probleme aparent cu ea:

1) Cand masina este subturata la mai putin de 2000 de turatii si cu viteza foarte redusa chiar si pe modul sport si cu maneta in stanga pe sport daca apas pedala de acceleratie la podea are parca un timp mort de circa aprox o secunda pana simt acel zvac ca masina prinde forta si creste din nou viteza foarte repede. Cand masina este peste 2000 de turatii masina are raspuns imediat chiar si daca pisc acceleratia si cuplu este foarte bun. Este normal?

2) Am remarcat cand am iesit din masina si motorul era pornit ca se aude sub masina din zona de mijloc din ce am putut depista, un mic sunet ca un scurt clinchet metalic care apare la interval de cateva secunde dupa care se opreste. Din masina nu se aude niciun fel de zgomote.

va multumesc anticipat pentru ajutor. Mai mentionez ca inainte de a achizitiona masina am testat-o la BMW Filaret si a iesit totul ok, am platit 700 de lei pentru aceasta diagnoza.

Link to comment
Share on other sites

La primul punct, este normala acea intarziere, este vorba despre lagul turbinei care intra in actiune pe la acea turatie. Daca luai ceva bi-turbo, atunci astea au o a doua turbina mai mica decat cea principala si care intra in actiune tocmai in plajele mai reduse de turatii, mai exact de la 1200rpm. La astea acel lag este prin urmare mult diminuat. La 3litri cu doua turbine exista modelele 40d, iar la motoarele de 2litri avem modelele 25d. 

Link to comment
Share on other sites

Nu se intampla nimic cu acea hartie stai linistit. Trebuie sa dai tot bordul jos sa o recuperezi. Incearca cu o sarma ceva sa intepi hartia si sa o tragi inapoi daca insisti. Alta problema nu cred ca va fi cu masina! S-o stapanesti sanatos si s-o alergi cu placere! 

Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este mai bine sa lasi hartia acolo decat sa foslosesti o sarma sa o scoti, poti incerca cu un aspiator sau sa o sufle cu aer la service dar mai bine o lasi in pace. 

Daca ai o singura turbina pe masina e normal sa ai lag, daca sunt doua sau mai multe, nu prea ar trebui sa se simta si numai in acest caz poti verica turbina mica.

Link to comment
Share on other sites

On 7/27/2022 at 8:47 PM, alex24buc said:

Cand masina este subturata la mai putin de 2000 de turatii si cu viteza foarte redusa chiar si pe modul sport si cu maneta in stanga pe sport daca apas pedala de acceleratie la podea are parca un timp mort de circa aprox o secunda pana simt acel zvac

Cum sa ii dai talpa la sub 2000 rpm?

Fara suparare dar pana si eu cu reputatie de mosh pe aici nu i-as putea face asa ceva dieselului meu. Nu , nu, nu.

Ii dai talpa, si in modul sport? Sa fie cel putin in 2300-2500rpm. 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc inca o data tuturor, am reusit sa scot si hartia care se asezase intre parbriz si bord si cu un betisor subtire am ridicat-o in sus si am apucat-o de colt.

Ieri am trecut si pe la mecanicul de la service-ul unde merg de ani de zile si pe care il cunosc si l-am rugat sa se uite la placute si discuri pentru ca atunci cand franez se aude un zgomot ca si cand s-ar freca ceva de discuri, ca un harait asa. Din pacate mi-a confirmat ce mi-au spus si cei de la reprezentanta cand am testat-o inainte de a o cumpara si anume ca placile si discurile trebuie schimbate la urmatoarea revizie ca sunt uzate. Nu mi-au aparut martori in bord la ele inca. Cei de la reprezentanta mi-au facut atunci si deviz cu costul pentru placute si discuri, in jur de 9000 lei.

Asa ca mi a comandat mecanicul toate cele 4 discuri si cele 4 seturi de placute originale BMW, iar in total m-au costat in jur de 6000 lei.

Intrebarea mea este credeti ca e foarte complicat de schimbat aceste piese avand in vedere ca nu merg la un service agreat BMW sau reprezentanta? Mecanicul care zic eu ca este un bun profesionist m-a asigurat ca se ocupa el de tot si rezolva doar ca o sa ia testerul necesar de la altcineva ca el nu avea. O data cu aceste piese au venit si doua cabluri cu senzori pentru placute frana spate si fata.

Nu ma deranjeaza ca nu o sa se poate face mentiuni in istoricul bmw, asta e, scap cu manopera mult mult mai ieftin, insa o sa am facturi la piesele comandate. Azi au venit placutele si luni vin si discurile.

397908FC-55B5-4E75-8165-B33CAD36543B.jpeg

4E0E5C20-A657-4AD2-AD84-7C3115ACDCD4.jpeg

8818189B-A96E-4A3B-B6D9-4D44AA1D36B2.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, alex24buc said:

Intrebarea mea este credeti ca e foarte complicat de schimbat aceste piese avand in vedere ca nu merg la un service agreat BMW sau reprezentanta?

Trebuie sa recunosc ca este o intrebare favorita. 

O sa fiu si un pic controversabil si o sa zic si ca membrii cu sute de postari de pe pe forumurile auto iubitori ai marcii cutare-cutare ar trebui sa stie cel putin sa schimbe discuri si placute de frana si chia uleiul motorului cu filtru inclusiv. 

Asta o spun sa iti faci o idee de cat de complicat e (nu e). La placute e mai usor ca NU trebuie sa te bagi sub masina.. Si totusi  nu se intampla pentru ca suntem comozi..

Tu, ca sa te intrig, ai putea face treaba mai bine decat mecanicul tau, pentru ca tu ai mai mult timp iar el nu ca e angajat. 

Totusi, revenind la realitate, doua lucruri trebuie sa tii minte. Sa cumperi discuri (pre-)tratate termic.

Si sa tii minte ca trebuie sa faci beddingul placutelor 2-300 de km..

Cat despre revizia in bord se poate reseta din cateva butoane. Cauta pe YT.

Mai complicat e daca vrei sa fie trecuta in istoricul bmw.

 

Sa nu intelegi gresit, NU te incurajez sa o faci efectiv daca nu ai tinut, strans niciodata un surub, doua.. cu o cheie tubulara.. nu ai schimbat tu personal o roata la masina sa pui masina pe cric, sa previi inainte sa ti se intample ceva cand faci ceva tu personal.. 

Sa stii ca exista un inceput in toate.

Acum 10-11 ani, nu imi venea sa cred ca incep sa demontez la bmw si sa pun si chesti la loc 😉 dar sunt electrician si asta m-a ajutat, ca.. curentul electric nu il vezi dar camd ceva sta sa iti zgaraie pielea, sa cada pe tine.. sa dai cu capul.. probabil ca incepi sa iti dai seama.. de implicatii, DACA ESTI ATENT.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, alex24buc said:

Am inteles, multumesc mult pentru explicatii, oricum o sa ma uit atent cand se face schimbul poate invat cate ceva. Ce inseamna bedding la placute ca nu prea am gasit ceva in concret despre asta?

Postarea din 1 May 2015

Intreaba si mecanicul. Ar trebui sa stie sa spuna clientilor, sa vina cat mai putini inapoi.. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este sa mergeti pe cele mai bune produse aftermarket ! Sunt firme consacrate care chiar se pricep la ceea ce fac: Brembo, ATE, Lemforder, Corteco, Sachs, Bilstein, s.a.m.d

Nu mai platiti marca la preturi duble sau mai mari, o faceti degeaba ! Chiar credeti ca o piesa originala tine de doua ori mai mult decat o piesa aftermarket de calitate ?

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

La frâne și direcție nu merită să pui altceva decât oe.

Cu frânele m am ars odată și m am lămurit. 

 

Eu sunt curios la ce dealer au dat scorul ăsta de 9000.Mi se pare exagerat. 

Edited by wolf20
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, germanco said:

 

Nu mai platiti marca la preturi duble sau mai mari, o faceti degeaba ! Chiar credeti ca o piesa originala tine de doua ori mai mult decat o piesa aftermarket de calitate ?

Ai dreptate doar daca CONTROLUL CALITATII PRODUSULUI e ACELASI cu acela vandut prin magazinele oficiale. 

Nu uita ca subt si rebuturi pe piata, produse contrafacute.

Cauta o sursa sigura, iar aceea va fi suficient de scumpa caci stiu ce vand.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, bimmer90f30 said:

Cum sa ii dai talpa la sub 2000 rpm?

Fara suparare dar pana si eu cu reputatie de mosh pe aici nu i-as putea face asa ceva dieselului meu. Nu , nu, nu.

Ii dai talpa, si in modul sport? Sa fie cel putin in 2300-2500rpm. 

Ce pățește dacă ia talpă la sub 2000? tușește? dacă vrei o depășire rapidă când mergi cu 50 și are sub 2000 ce trebuie să facem?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, alex24buc said:

La bmw Filaret mi-au facut pretul de 9000 lei pentru piese (placute si discuri de frana) si manopera

Ai frâne de m paket? 

Adică se vede ceva albastru pe la roti pe acolo?

Edited by wolf20
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Beam We said:

Ce pățește dacă ia talpă la sub 2000? tușește? dacă vrei o depășire rapidă când mergi cu 50 și are sub 2000 ce trebuie să facem?

Depasire rapida si ture sub 2000 nu este aceiasi depasire rapida de la peste bine peste 2000.

O depasire se pregateste din timp cu turatia si treapta corespunzatore de viteza nu te bagi in depasire fara sa stii ca turbina e activa. Si crede-ma ca doar la peste 2000rpm turbina trage bine. Sub 2000 abia ce se deschid vanele..

Sa ne intelegem, depasirea inseamna intrarea pe contrasens intr-un moment prielnic si legal, cu intentia clara de al depasi pe cel din fata

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.