Jump to content

N 47 mort la 3 zile de la achizitie


mikee

Recommended Posts

Salutare

Duoa 2 experiente placute cu E 39 si E 65 am revenit in familia BMW prin achizitia unui F 11 2.0/ 184 cai 2011/ manuala/ M sport/240000 km reali verificati la Bavaria . Totul perfect in primele 3 zile , dupa care la nici 300 km de la cumparare m -a lasat in drum .Masina am luat o de la un samsar care cica a luat o cu zgomot de lant si zgomote la volanta.I-a inlocuit tot kitul de distributie pe Febi si ambreiaj LUK.

Motorul a inceput sa trepideze din toate incheieturile in mers si sa se auda o scartaiala urata.

Am oprit imediat, nu a dat nici o eroare in bord, nici pe diagnoza ulterior. Nu isi dadea seama nici mecanicul venit la fata locului ce are, pana a scos filtrul de ulei si am gasit span in el, insa nu in cantitate mare .

Am dus -o acasa pe platforma si nu stiu cum ar fi mai ok sa procedez. Sa caut un alt motor ok de prin dezmembrari, sau sa il desfac pe al meu sa ma apuc sa il repar ?

Cei care a-ti mai avut asemenea situatii cum a -ti procedat ?

Multumiri si necazuri cat mai putine cu ele !

Link to comment
Share on other sites

In baza contractului de vânzare cumpărare, îl cauți frumos pe samsar si i zici sa si ia mașina sa fie sănătos, sper sa ai buletin ceva de la el.

Daca nu vrea, vorbești cu un avocat si aia este.. este lege data, in caz de se strica mașina intr o perioada de la cumpărare, care cred ca este de câteva luni, o poți da inapoi si sa ti iei banii. 
 

Daca vrei sa te apuci sa o repari, schimba motorul, decât sa te apuci sa repari, nu știi ce combinații sunt acolo, după îl desfaci si îl vinzi pe bucăți, tot ce e bun din el .

 

Succes! 

Link to comment
Share on other sites

Am o copie de buletin si tipul pare de buna credinta, mai putin faptul ca nu imi va spune in proportie de 100% ce a fost cu acest motor. El zice sa desfac motorul ca are el un motor desfacut si imi da piese , doar ca deja e umblat in el si daca ma mai apuc si eu de mesterit prin el nu cred ca mai am incredere in acest motor .Am un cumnat mecanic care zice sa iau un bloc motor complet in stare buna si sa il inlocuim , avand in vedere ca acest motor are distributie noua si ambreiaj nou .Un motor chel vad ca pleaca de pe la 1200 euro , dar cine poate garanta ca nu pica si ala curand .

Link to comment
Share on other sites

Îl iei de la o firma mai serioasă de Dezmembrari care oferă inclusiv garanție 30-180 zile pe motor, normal ca va costa mai mult decât sa l iei de la gigel din curte care dezmembrează si el. 

Avantajul este ca îl poți lua si cu km mai putini daca e firma serioasă si mare de Dezmembrari. 
 

Nu te apuca sa repari la el, însă eu ti as recomanda sa iei tu distribuție noua pe original si sa nu mai pleci urechea la samsar.

 

Eu sincer as da o inapoi sau l as pune sa facem jumi-juma la motor măcar, i spui ca i dai motorul vechi sa facă ce vrea cu el, sa l repare el din doua motoare si sa l vândă . 

E de buna credință pentru ca știe ce poate sa pățească si anume sa l dai in judecată ca sa ti recuperezi banii de la el. 

 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Spanul in instalatie poate sa apara brusc, fara sa dea semne. 

Cu toate astea, daca spui ca a mai fost umblat in motor, probabil ca stia de problema. Ma gandesc ca de-asta si ofera "solutia" cu facutul motorului din bucati.

Eu as spune ori sa-i dai masina inapoi sa iti iei banii, ori - daca iti place masina - sa o repari cu un motor luat calumea, cu acte si garantie, pe care sa-l plateasca samsarul.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru ajutor .

Asa voi face , il voi suna si ii dau de ales.

Ii zic ca un motor bun sub 1300 euro nu cred sa gasesc, daca gaseste el e ok

doar sa il duc sa il verifice temeinic cineva si ii dau lui panarama asta de motor .

Volanta o are sigur noua , probabil si kitul de ambreiaj, de distributie nu stiu ce sa zic .

Sau sa o ia inapoi si sa se spele pe cap cu ea .

Desi in rest masina pare ok si nu pare sa aiba alte probleme.

Este fabricata 8/2010 /240000 km si am platit pe ea 10500 euro .

Nu a fost chiar ieftina, ca  sa zicem ca am cautat mocaiala si na am cautat -o .

Link to comment
Share on other sites

Chiar m-ar interesa sa aflu si continuarea...Personal daca s-a oprit motorul in mers, daca imi permiteti sa-mi dau si eu cu ghiceala", inseamna lant distributie rupt. In acst caz pentru ca nu stii cum s-a comportat motorul inainte ar trebui sa iei un motor reconditionat sau cel putin unul second de la o firma de dezmembrari. Daca vrei sa ramai totusi cu acest motor :

1 planeitate chiulasa

2 schimbat set distributie

3 inspectat bloc motor si ambielat daca e cazul

4 schimbat toate supapele

5 verificat arborele cotit - poate are nevoie si de cuzineti, pompa de ulei

8 garnitura de chiulasa noua

9 curatat baie de ulei + garnitura baie

10 filtru si ulei nou

....daca folosesti piese de calitate, chiar aftermarket si faci lucrarea intr-un service autorizat poti cere si garantie !

Eu as fi evitat motoarele N47....

Chiar daca iei alt motor (cu cod 47) ii schimbi din start setul de distributie, uleiul si filtrul de ulei ...sa nu o iei de la capat !

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mikee said:

tipul pare de buna credinta, mai putin faptul ca nu imi va spune in proportie de 100%

Pai ori e de buna credinta ori nu e. Samsarul stia de la inceput ce vinde, cine stie ce snake oil a pus in motor sa nu mai faca zgomot la momentul vanzarii, din moment ce s-a stricat motorul imediat inseamna ca e un mincinos si un manglitor iar spusele lui ca piesele respective au fost inlocuite sunt povesti.

Daca e adevarat ce zice colegul mai sus ca se poate face pe cale legala ceva, sa-si ia masina inapoi si sa se spele cu ea pe cap.

Link to comment
Share on other sites

Eu te sfatuiesc sa ii returnezi masina, iar el sa iti returneze banii, e cel mai simplu si elegant pentru toata lumea, un motor sh este loterie, reparatia motorului actual poate fi costisitoare, poate dura, si nu intotdeauna gasesti un mecanic competent. Daca este un personaj care face aceasta activitate de vanzari masini, nu cred ca ti-a eliberat factura, nu cred ca ai facut plata prin virament bancar, sunt convins ca nu plateste el taxe la Anaf, etc, si nici nu isi doreste multa publicitate; sunt convins de asemenea ca nu poate sa sustina cu facturi de service faptul ca s-au schimbat volanta/distributie, deci este intr-o zona gri dpdv legal.

Nu comentez pretul, dar trebuie sa fii constient ca dupa 12 ani/200.000 km cam orice marca/masina, trecuta si prin diverse maini, e uzata moral si fizic, drept urmare nu ar trebui sa te surprinda defectele.

Link to comment
Share on other sites

El a fost oarecum sincer si mi a spus din start ca a luat masina cu platforma direct din curtea neamtului ca avea zgomot nasol la distributie si batea volanta .Mi-a prezentat fotografii din service cu masina,motorul scos si piesele inlocuite.

Cu exceptia motorului, masina interior, exterior se prezinta bine spre foarte bine.

Are Discuri si placute noi pe fata si spate , ulei a pus el original BMW 5w-30 si toate filtrele noi .

Nu as renunta deocamdata la masina doar pt motor, pana la urma e consumabil , mai ales daca ajung cu el la un consens, in ceea ce priveste costurile reparatiei.

Lantul nu este rupt , masina porneste ok , doar se zgataie din toate incheieturile si scoate un zgomot urat.

Momentan cred ca optez pt inlocuirea motorului,daca gasesc unul ok , fara span in filtrul de ulei si in regulatorul pompei .

Link to comment
Share on other sites

Nici sa nu incerci reparatia motorului. Au mai incercat si altii si nu au prins 1000 km functionand. De obicei se strica blocul motor in zona palierului si va pierde presiune de ulei pe acolo. Ori alt bloc motor , ori de preferat alt motor cu totul.

Probabil bataia de volanta pe care a avut-o anterior a afectat cuzinetii axiali , volantul nemaipreluand cum trebuie socurile din transmisie.

Edited by andrei91gl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu din start renuntam la ea in momentul in care auzeam ca a fost adusa de afara cu probleme.Am mai relatat in alt topic ,un pustan a luat un F10,verificat la Bmw,printre multe altele i s-a spus ca distributia se aude destul de urat,baga masina in service(unde lucrez eu)schimba cam tot ce i s-a recomandat,peste 5000 ron,mai putin distributia.Luat masina vineri,sambata la prima cheie se rupe distributia,alt motor,alta distributie,alta palarie de bani.

Du-te si pune-i masina in brate si nu -ti mai complica viata cu reparatii si motoare schimbate.

Link to comment
Share on other sites

@WIN60Salut,

Pui si tu articolul ala de lege in caz ca e pentru persoana fizica-persoana fizica achizitia ? Eu stiam ca e valabil doar daca cumperi de la persoana juridica. Si mai sunt si aici cateva stelute, gen daca e sub o anumita suma, sau masina e veche se poate scrie pe contract, ca nu se acorda nici un fel de garantie. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are rost sa-ti bati capul cu reconditionatul/schimbatul motorului, mai ales in Romania. Din pacate marea majoritate a meseriasilor din Romania nu stapanesc niste proceduri de baza, nu ai ce pretentii sa ai cand e vorba de un motor. Doar o sa-ti pierzi timpul, nervii si banii. Ca sa-ti faci o idee cat costa un motor in mintile lui cu garantie arunca un ochi pe "ebay-kleinanzeigen". Din ce am vazut asa rapid se invarte intre 2000 si 3000 de euro. Apoi mai adaugi si manopera si poate mai descoperi si alte maruntisuri ce trebuie schimbate. 

Cel mai ok e sa mergi sa-i duci masina inapoi cu toate ca din ce relatezi sunt slabe sansele sa-ti dea banii inapoi integral. Printre altele, sa te gandesti si ca a dat samsarul pe masina asta in Germania ca sa se merite sa ti-o vanda tie cu pretul cu care ti-a vandut-o. Cand ai ajuns la pretul pe care l-a dat el mergi pe mobile si vezi ce gasesti de banii aia...

 

Edited by Jayson
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Shep86 said:

@WIN60Salut,

Pui si tu articolul ala de lege in caz ca e pentru persoana fizica-persoana fizica achizitia ? Eu stiam ca e valabil doar daca cumperi de la persoana juridica. Si mai sunt si aici cateva stelute, gen daca e sub o anumita suma, sau masina e veche se poate scrie pe contract, ca nu se acorda nici un fel de garantie. 

 

Sincer nu prea știu cum sa caut sa găsesc mai simplu si nu vreau a stau o ora sa găsesc, dar 100% exista pentru ca acum 4-5 ani a venit cineva la noi cu un A4 luat de prin Giurgiu-Galati de la un samsar, iar când a ajuns la noi avea probleme la motor din cauza imbusului aluia de la pompa de ulei.

Cumparatorul l a sunat, o luase in ziua aia sau in ziua dinainte si i a spus, iar vânzătorului nu i venea sa creadă, a venit personal din orașul respectiv sa vada si el cu ochii lui.

Cumpărătorul a vrut sa i o de a inapoi pe baza argumentului respectiv, ca s a stricat după cumpărare si atunci am aflat si eu de legea aia pentru ca mi s a părut interesantă si buna. 
 

Nu mai știu cum s au inteles, cred ca i a dat bani de motor. 

Link to comment
Share on other sites

@mikee, lasand la o parte invatamintele pe care sper ca le-ai tras din aceasta "experienta", consider ca ar trebui sa incerci sa recuperezi banii de la vanzator - mai intai pe cale amiabila, iar daca aceasta nu da rezultate, pe calea justitiei. Ca ultim resort, daca nu vei avea succes, atunci nu iti va ramane decat sa iti asumi paguba si sa repari masina. In principiu, faptul ca motorul s-a faramat nu inseamna ca acesta a fost singurul viciu ascuns al masinii, ci este posibil sa fie doar una dintr-o serie de probleme tehnice.

Sunt anumite prevederi legale in favoarea ta - dar nu ai un caz simplu, cu castig de cauza cvasi-garantat. Spre exemplu, ai putea invoca art. 1708 din Codul Civil:

Quote

(1) Dacă părţile nu au convenit altfel, vânzătorul este obligat să garanteze contra viciilor ascunse, chiar şi atunci când nu le-a cunoscut.
(2) Clauza care înlătură sau limitează răspunderea pentru vicii este nulă în privinţa viciilor pe care vânzătorul le-a cunoscut ori trebuia să le cunoască la data încheierii contractului.

Alin (2) de mai sus indica si o alta pista: sa verifici cat se poate de bine daca kilometrajul masinii a fost dat inapoi, sau nu. Daca acest lucru s-a intamplat si poti aduce dovezi - chiar daca nu samsarul a fost cel care a masluit kilometrajul, atunci ai un caz destul de solid impotriva vanzatorului.

De asemenea, poti invoca si legislatia europeana, care, desi precizeaza ca bunurile second-hand cumparate de la persoane fizice nu beneficiaza de garantie, totusi, daca vanzatorul persoana fizica isi asigura (parte din) veniturile personale cumparand si vanzand masini (= definitia samsarului), atunci acesta este asimilat unui business si trebuie sa iti asigure garantie. Aceasta inseamna sa aduni dovezi: faptul ca ai gasit masina pe un site de anunturi online, faptul ca respectivul individ a mai vandut si/sau mai are la vanzare si alte autoturisme, etc. Vezi si: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shopping-consumer-rights/index_en.htm#

In orice caz, va trebui sa consulti un avocat.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Schimba motorul cu altul din dezmembrari daca tot vrei sa pastrezi masina, desi cum ziceau si ceilalti colegi, incearca sa-ti recuperezi banii de la samsar returnandu-i cazanu'. Revenind la faptul ca i-a schimbat distributia, din capul locului a facut doar o treaba de mantuiala montandu-i acel kit de la Febi si asta doar ca sa iasa el mai ieftin. Altfel, tot kitul asta se pune doar pe original, nicidecum altceva. Spre exemplu, mecanicul meu le spune tuturor din capul locului ca nu le monteaza altceva decat OE. Daca vor altceva, sa mearga in alta parte ca el nu-si asuma. Nicidecum sa nu te bagi sa repari motorul ala ca n-ai sa reusesti sa-l mai faci. Asta pt ca blocul motor este dintr-un aliaj de aluminiu care s-a decalibrat complet in momentul in care s-au rupt prin el piese ori din cauza span-ului. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.