Jump to content

Sfat achizitie bmw e 90


vali2k

Recommended Posts

Buna seara, spre iarna vreau sa imi cumpar un bmw e 90 non-facelift si as vrea sa cunosc cateva detalii despre siguranta masinii si stabilitatea ei, eu nu sunt vitezoman o iau pentru familia mea sotie si copil mic, fie brek sau berlina nu m am decis…oscilez intre un mercedes e class din anii 2004-2006 si e 90 non facelift, Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

tot ce trebuie sa faci este sa tii cont sa iei cu cod motor M47, 163 cp, cel cu distributia in fata. Verica masina pe calculator si eventual fa-i si o directie (in cazul in care a fost afectata structura de rezistenta a masinii nu prea mai iese directia) . Verifica intr-un service autorizat, unde sa o poata ridica pe elevator ca sa verifici si caroseria de rugina,,,Este printre ultimele modele de BMW foarte reusite. EVITA COD MOTOR N47 , chiar daca e mai noua !

Edited by germanco
  • De acord! 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa recunosc ca am vazut niste N47 super ingrijite dar avand in vedere ca mi s-a intamplat in trecut sa mi se rupa distributia in mers (NU LA BMW)  am cautat sa cumpar masini cu distributie pe lant. Nu prea mi se pare normal ca un lant sa tina mai putin decat o curea(.https://blog.ediagnoza.ro/la-cati-kilometri-se-schimba-distributia/)

Este treaba fiecaruia ce motor isi ia dar eu nu recomand un N47 chiar daca ar fi nou !

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

La o masina asa veche, mai degraba o duci direct la un mecanic s-o verifici tehnic decat sa te bazezi pe un raport care nu stiu cata relevanta mai poate avea. Am avut E90 cu M47, intr-adevar nu are problema cu lantul pt ca este alt design, cu lant mult mai gros fata de ce-i pe N47, dar sa te astepti la consum de ulei, iar asta din cauza uzurii segmentilor de ungere. Poti avea consum rezonabil, 0.3-0,4litri/1000Km pana la ~1litru/1000Km. La N47, ii schimbi kitul de distributie si ai scapat de grija in cazul in care are sunet de lant. Sa pice fara un zgomot in prealabil, nu se prea intampla. Eu as merge totusi pe un facelift, chiar daca-i cu N47. In prezent cred ca-i cel mai intalnit motor din gama BMW. S-a pus pe atatea modele si atatea motorizari, intr-un timp atat de indelungat, incat cred ca se stie totul despre el. S-a tot folosit incepand cu 2007 si pana prin 2015, pe 16d, 18d, 20d, 23d, 25d. 

Link to comment
Share on other sites

Atunci mai bine nu iei BMW , pe langa aia 4-4500 trebuie sa mai ai cam 500 minim. M47 o avea el distributia ok dar mai ai turbo, DPF ,EGR injectoare , segmenti. Mai toate masinille sunt cu peste 200k km si e cam loterie treaba, mai ales daca din ce inteleg pretul e pricipalul criteriu.

 

Edited by alex230ro
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, vali2k said:

Buna seara, spre iarna vreau sa imi cumpar un bmw e 90 [...] iau pentru familia mea sotie si copil mic

4 hours ago, vali2k said:

[...] nu imi permit mai mult de 4000-4500 euro…

@vali2k, poate ar fi bine sa iti iei timp suficient, sa cauti si sa citesti pe acest forum macar cateva dintre nenumarate situatii in care mai mult sau mai putin proaspetii posesori de BMW-uri vechi / cu rulaje mari / ieftine au ajuns in probleme tehnice costisitoare.

Obiectivul tau, anume un BMW sau un Mercedes pentru familie in zona de pret indicata, este un non-sens. Poate ar avea o oarecare logica doar ca o masina de hobby - in ideea ca aveti deja o masina de familie, fiabila, economica si ieftin de intretinut.

Consider ca @alex230ro ti-a dat, mai sus,  cel mai bun sfat.

Vezi si: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/186809-ghidul-cumparatorului-novice-de-bmw/

Link to comment
Share on other sites

On 8/7/2022 at 7:04 PM, vali2k said:

Buna seara, spre iarna vreau sa imi cumpar un bmw e 90 non-facelift si as vrea sa cunosc cateva detalii despre siguranta masinii si stabilitatea ei, eu nu sunt vitezoman o iau pentru familia mea sotie si copil mic, fie brek sau berlina nu m am decis…oscilez intre un mercedes e class din anii 2004-2006 si e 90 non facelift, Multumesc!

Este cel mai reusit model de la BMW. Sfatul meu este sa te orientezi catre un 320d euro4, cod motor M47 , cutie manuala 6+1, 163cp

Siguranta este foarte buna, confortul este super, intretinerea nu depaseste 1000 eur/an ca medie (inclusiv revizii si anvelope)

Cauta o masina fara rugina cu vopseaua originala - stiu ca e greu dar nu imposibil. Nu cauta sa cumperi o masina modificata, cu soft imbunatatit , suspensii sport, evacuare pe 4 tevi, faruri cu xenon (cele care au din fabrica au si spalator de faruri)....nu de alta dar o sa ramai fara talon foarte repede.

Nu toti cei care conduc BMW-uri sunt "baieti de baieti" (de obicei pe astia ii gasesti prin pomi sau prin santuri), unii mai sunt si oameni normali carora chiar le place sa conduca pe distante lungi fara sa ii prinda oboseala !

Cel mai mare avantaj este ca ai un motor fiabil si o sa gasesti piese de schimb la dezmembrari (nu pentru sistemul de franare , directie, suspensie sau alte sisteme safety), destul de usor ! Si mecanicii au invatat sa repare astfel de masini ! 

Bafta la ales un BMW ! O sa devii un pasionat al acestei marci in mai putin de un an de la achizitie !

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, germanco said:

Este cel mai reusit model de la BMW. Sfatul meu este sa te orientezi catre un 320d euro4, cod motor M47 , cutie manuala 6+1, 163cp

Siguranta este foarte buna, confortul este super, intretinerea nu depaseste 1000 eur/an ca medie (inclusiv revizii si anvelope)

Cauta o masina fara rugina cu vopseaua originala - stiu ca e greu dar nu imposibil. Nu cauta sa cumperi o masina modificata, cu soft imbunatatit , suspensii sport, evacuare pe 4 tevi, faruri cu xenon (cele care au din fabrica au si spalator de faruri)....nu de alta dar o sa ramai fara talon foarte repede.

Nu toti cei care conduc BMW-uri sunt "baieti de baieti" (de obicei pe astia ii gasesti prin pomi sau prin santuri), unii mai sunt si oameni normali carora chiar le place sa conduca pe distante lungi fara sa ii prinda oboseala !

Cel mai mare avantaj este ca ai un motor fiabil si o sa gasesti piese de schimb la dezmembrari (nu pentru sistemul de franare , directie, suspensie sau alte sisteme safety), destul de usor ! Si mecanicii au invatat sa repare astfel de masini ! 

Bafta la ales un BMW ! O sa devii un pasionat al acestei marci in mai putin de un an de la achizitie !

Aici recomanzi omului sa nu se apropie de N47, dar dincolo pe topicul tau iti cauti masina cu N47. Deci cum e pana la urma?

Link to comment
Share on other sites

On 8/7/2022 at 5:04 PM, vali2k said:

Buna seara, spre iarna vreau sa imi cumpar un bmw e 90 non-facelift si as vrea sa cunosc cateva detalii despre siguranta masinii si stabilitatea ei, eu nu sunt vitezoman o iau pentru familia mea sotie si copil mic

Daca nu te "jenezi" (adica te pricepi cat de cat) si ai unde sa mai schimbi una alta la masina (ceva intretinere, schimburi de lichide) poti alege INCA un E90/91. Nu te va lasa in drum.. 

VERIFICA ARCURILE BINE, SA NU AIBA PETE DE RUGINA, UNDE E VOPSEAUA SARITA, CA ALA E PRIMUL SENS CA SE VOR RUPE ACOLO. MAI ALES PE FATA.

Pentru altii, ce credeti ca as prefera sa schimb segmenti de ungere, reconditionat injectoare, turbina (preventiv) sau o distributie la o masina?

Distributie care o data schimbata, nu are nici o treaba cu.. turbina, segmenti de ungere si injectoarele, DPFul, bujiile incandescente.. ale masinii. E doar o treaba in plus, asa de intretinere, NU!?

Totusi, sfatul vine de la unul care are masina de peste 240k km (12 ani) ulei 5W40, ulei 2T pus cu religiozitate... schimb de viteze pe le 2000rpm si sa mor de a crapat ceva pana acum. Si trage fara jena cand vreau sa o duc in 3000rpm sa ma distrez.. Porneste de fiecare data...

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bai terminati odata cu prostiile, sunt masini SH care vor crapa , pun aici si cred ca am mai pus ce am schimbat la cele 2 BMW-uri care le-am avut pana acum si le-am dat (exclud E30-urile) 

E46 325t 2001 i-  luat cu vreo 60k km schimbat in 10 ani pana la 150 160k:

- senzor ax cu came, termostat, radiator si vas expansiune, kit ambreiaj, rulment spate, piesa cu tepi, motoras stergator hayon, pompa apa (de 3 ori) , amortizoare, bucse bascula fata, bascule fata, arcuri fata spate.

E84 X1 23d  2011-luat in 2018 cu 95k km , distributie(se auzea)  plus revizie cutie automata(asta o excludem sa zicem) , fulie fata, conducta servo  momentan are 140k km

Sa nu aveti impresia ca daca luati masina de 250k km e totul roz, poate daca aveti pe cineva care inainte a avut grija de masina si a schimbat ce trebuie, dar nu va mai fi 4k eur. 

Bonus la masinile de mai sus am avut E46 revopsire integrala, X1 ceva elemente pe CASCO plus vreo 2 lovituri primite.

Da ma rog probabil ca am eu ghinion

Ca si fun fact am mai mare incredere in E30 decat in orice cotetz din asta nou , desi E30 e o masina care in orice alte 99 de situatii ar fi ajuns la dezmembrat.

 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Iata ca eu am E90 si F48 din 2017 si daca ma intrebi in care am mai mare incredere sa ma duc in vacanta sau la un drum lung neprevazut E90 fara doar si poate.

F48 are motor transversal.. bine si pentru ca e un SUV.. accesul la curele si orice e atat de complicat ca orice ar pica aproape sigur nu poti sa faci nimic.. comparand cu E90, probabil il pot face la o bordura mai inalta.. asta e doar o comparatie banala, precum vechea Dacie.. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, bimmer90f30 said:

Iata ca eu am E90 si F48 din 2017 si daca ma intrebi in care am mai mare incredere sa ma duc in vacanta sau la un drum lung neprevazut E90 fara doar si poate.

Da, dar trebuie totusi evidentiata o diferenta majora.

Tu, banuiesc ca ai acel E90 de ceva timp. In plus, se pare ca te pricepi mai mult decat rezonabil sa faci diagnoza si reparatii. Ca urmare, ai avut pana acum timp, know-how si buget ca sa aduci E90-ul la o stare tehnica care sa iti asigure, in prezent si in viitorul previzibil, o buna fiabilitate.

@vali2k pe de alta parte, tocmai intentioneaza sa isi cumpere un E90. Din pacate, nu isi va permite decat unul a carui stare tehnica este de asteptat sa sufere, avand in vedere bugetul alocat. Si nici nu pare sa aibe experienta anterioara privind intretinerea si reparatia unui BMW de aceasta generatie. Consider ca este o alegere nepotrivita ca masina de familie, mai ales avand si un copil mic.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Si nici nu pare sa aibe experienta anterioara privind intretinerea si reparatia unui BMW de aceasta generatie. Consider ca este o alegere nepotrivita ca masina de familie, mai ales avand si un copil mic.

Foarte, foarte bine punctat.

Cate topice nu sunt aici (!!) care zic ca e o masina veche si ca orice masina veche desigur necesita ceva reparatii si chiar intretinere din scurt, cel putin in viitorul apropiat, daca se decide sa ia E90.. Daca dai banii pe o masina veche si stii ca te pricepi POTI sa ii mai ridici starea cat de cat, desigur trebuue sa bagi bani in ea CAND II ARE, sa nu uite asta.. bani care nu ies din ea, pentru ca orice masina e groapa de bani daca nu o folosesti sa faci bani.

Singur minor avantaj in situatia lui este ca plata initiala e mica, dar trebuie ridicata moral PENTRU CA PROBABIL A FOST ABUZATA, cu cat a avut mai multi posesori.

Masina veche ..mai multi posesori = riscul de abuz e mare; iar un BMW NU E IEFTIN DE INTRETINUT.

Asta e jocul in care intra..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Corect, pana la urma asta ar fi de punctat, nu ma bucurati ca luati BMW "ieftin"  vedeti si cat va fi intretinerea dupa. Sigur posibil sa fie cazuri in care proprietarul anterior sa fi avut grija cum trebuie de masina . Ca si urmare a povestii mele cu cele 2 masini de mai sus:

-E46 vandut in 2018 pt fabuloasa suma de 6000 ron - deh 2,5 baietii vroiau gratis daca se putea si fara fiscal, pe nimeni nu a interesat ce cum am schimbat la masina doar" iti dau 4000 lei bo$$" , masina a fost cumparata de patronul serviceului unde faceam reparatiile - macar stiu ca e pe maini bune 

-E84 lasat in famile - s-a dat o suma simbolica anul trecut, nu am mai avut chef/nervi sa il pun la vanzare. 

Si cam asta a fost povestea mea cu BMW , am zis si repet nu voi mai lua BMW mai nou , visez la un E24 sau poate sa imi iau inapoi fostul 323,  dar nu are sens acum , cel mai probabil voi pune AC pe E30 care a fost si va ramane masina mea "de suflet" 

De fapt sa iau BMW ar avea sens daca as putea face cum am facut cu moto - garantie 5 ani ceva avans apoi 50% valoare reziduala urmand ca dupa 5 ani sa le las moto - un fel de leasing operational garantie ,nu mai imi bat capul cu revanzare asta e imi asum o " pierdere"  

Edited by alex230ro
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Iata ca eu am E90 si F48 din 2017 si daca ma intrebi in care am mai mare incredere sa ma duc in vacanta sau la un drum lung neprevazut E90 fara doar si poate.

 

Mi se pare usor trist sa n-ai incredere sa pleci la drum cu un bmw de 5 ani..

Am si eu un E90 si un F30 din 2017 si am mai multa incredere in F. Tocmai m-am intors dintr-o tura de 4,000 km cu el. Pe de alta parte, E90-ul are 14 ani si poate oricand sa pice ceva la el - un senzor, o piesa de plastic, ceva.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Mi se pare usor trist sa n-ai incredere sa pleci la drum cu un bmw de 5 ani..

Am si eu un E90 si un F30 din 2017 si am mai multa incredere in F. Tocmai m-am intors dintr-o tura de 4,000 km cu el. Pe de alta parte, E90-ul are 14 ani si poate oricand sa pice ceva la el - un senzor, o piesa de plastic, ceva.

Mda, a picat la F48 (B47) senzorul lambda. E vreo 300 RON, senzor Bosch de Romania (originalul), redus cu 25%. Probabil e prevazut sa tina cam 100k km. 💨

Singurii senzori schimbati in 10 ani au fost un MAF SH  si unul de pe rampa, nou, dar luat auirea ca de fapt motorul intra in Limp din cauza ca uitasem sa schimb filtrul de motorina. 😡 🤯

B47 are 100k km. M47 are 477k km. Cre'ca uleiul 2T tine motorul curat..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat o gramada la E90. Ultimii au fost senzorii de ABS cu coroanele de pe planetare. Inainte de asta au mai fost senzorul de presiune de ulei, o electrovalva, senzorul AUC (desi asta nu e nimic critic), senzorul de presiune de la DPF, senzorul de condens de la parbriz, senzorul de nivel de ulei si au mai fost. Si n-are "decat" 185k km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.