Jump to content

Engine oil level above max 118d 2016


DanaIoana

Recommended Posts

118d 2016 ar trebui sa aibe un motor B47, care, in mod exceptional (pentru generatia curenta de motoare BMW), inca are joja pentru verificarea nivelului uleiului motor.

Ca urmare, verifica din nou nivelul uleiului, folosind joja. Aceasta iti va spune precis daca mesajul de la bord comunica o situatie reala, sau este o eroare.

Oricum, daca uleiul are deja 1 an si/sau ai rulat cu el mai mult de 10.000km - din care o buna parte in trafic urban, atunci este o buna practica sa il schimbi.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu s-a contaminat uleiul cu altceva din motor si daca nu s-a adaugat din greaseala prea mult, de cand a fost facuta ultima verificare a uleiului, nu are fi alt motiv.

De schimbat ulei, filtrul completat cu ajutorul jojei (!) sa fie intre max si min pe joja! Si verificat ocazional daca creste neasteptat, tot pe joja.

Indicatia avertisment, din bord apare doar cand e prea putin sau prea mult ulei in motor.

Se poate verifica nivelul in bord urmand procedura din manual.. dar tot joja ramane sfanta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca nu vrei sa il schimbi inca , mergi la un service si iti scoate cu aparatul prin suctiune pe gaura jojei cat e nevoie sa iti faca nivelul corect.Am patit si eu odata dupa un drum de 1500 km acelasi lucru ,fara o explicatie logica,apoi fenomenul nu s-a mai repetat.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ADRIAN HD said:

Daca nu vrei sa il schimbi inca , mergi la un service si iti scoate cu aparatul prin suctiune pe gaura jojei cat e nevoie sa iti faca nivelul corect.Am patit si eu odata dupa un drum de 1500 km acelasi lucru ,fara o explicatie logica,apoi fenomenul nu s-a mai repetat.

Il schimb, trebuia sa fac revizia oricum. Eu am mers doar prin oras, singurul drum mai lung a fost Cta-Buc  acum 3 saptamani 🤭😁 Nu inteleg de ce totusi nu am primit Avertizare in idrive ca e peste maxim, apare si acum No faults. M-am apucat eu ieri sa verific in idrive uleiul si asa am descoperit. La tine a aparut avertizare cand ai patit asta? 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, DanaIoana said:

Il schimb, trebuia sa fac revizia oricum. Eu am mers doar prin oras, singurul drum mai lung a fost Cta-Buc  acum 3 saptamani

Incercarile esuate de regenerare a DPF-ului sunt cea mai probabila cauza a cresterii nivelului uleiului, prin contaminare cu motorina.

Cand schimbi uleiul, ar fi bine (daca este posibil) sa recuperezi cat mai mult din acesta intr-un recipient transparent, curat. Lasa-l apoi sa se decanteze si incearca sa determini daca uleiul este contaminat cu lichid de racire (mai putin probabil, dar destul de usor de detectat, plus ca ar trebuie sa corespunda cu o scadere sesizabila a nievlului in vasul de expansiune) sau cu motorina (cel mai probabil, dar mai dificil de detectat). De aici va rezulta o prima diagnosticare.

Apoi toarna gradual (= incet si cu rabdare) noul ulei astfel incat sa te opresti cat mai precis la un reper usor de observat (intre minim si maxim, de preferat mai aproape de maxim) de pe joja. Foloseste doar joja in acest scop, nu senzorul de nivel. Masina trebuie sa fie pe o suprafata orizontala. Este de la sine inteles ca vei schimba si filtrul de ulei. Cu aceasta ocazie, completeaza si lichid de racire la nivel. Avand in vedere poza de mai sus, ar fi o idee buna sa speli (macar putin) motorul si compartimentul motor...

Dupa schimbul de ulei, verifica in mod constant, la intervale de max. 1000 Km, nivelul uleiului de motor si al lichidului de racire. Incearca sa verifici intotdeauna in aceleasi conditii (fie cu motorul rece, fie cu motorul cald dar la cel putin 5 minute dupa oprire) si dupa aceleasi repere ca la inlocuire/completare si cu masina la orizontala. Daca observi o noua crestere a nivelului uleiului, va trebui sa incepi o investigatie amanuntita.

De asemenea, incearca sa faci mai des drumuri Bucuresti - Constanta (sau similar), in regim de autostrada.

  • Thanks 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, FiveThreeFive said:

Incercarile esuate de regenerare a DPF-ului sunt cea mai probabila cauza a cresterii nivelului uleiului, prin contaminare cu motorina.

Foarte foarte bine punctat.

Pe de alta parte exista si situatia cand uleiul a fost pus de la inceput la maxim sau foarte aproape de maxim. Joja nu "tipa" sa iti spuna ca e prea mult ulei iar senzorul de presiune din motor probabil isi mareste SENSIBILITATEA in timpul masurarii prin comanda fata de presiunea pe care o monitorizeaza in timpul functionarii motorului iar asta a facut pe Ioana sa se alarmeze, cand a masurat in bord nivelul.

Acum, ca peste asta se prea poate sa fie avut loc si O CONTAMINARE (care nu poate fi trecuta cu vederea, nu e un lucru deloc pozitiv) a uleiul din motor, cu mai mari sanse ca fenomen in regenerarile de oras fata de cele pasive de autostrada, asta nu a facut decat sa demonstreze ca senzorul si-a facut treaba, iar contaminarile nu pot fi analizate sumar decat dupa cum explici..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Astazi am reusit doar sa-mi scoata 0,5 din ulei, care era negru, apos si fara miros de motorina. Se pare ca a fost mai mult pt ca senzorul arata inca peste maxim, m-am uitat si pe joja si este tot peste maxim, dar nu mai este apos acum. Maine merg pentru revizie, schimb ulei, filtre si sa vad ce surprize mai gaseste. Masina merge bine, acum 3 saptamani cand eram pe Autostrada mi s-a parut ca nu trage bine, cand acceleram parca mergea mai greu decat de obicei, dupa si-a revenit.  Multumesc tuturor pentru raspunsuri si sfaturi. In concluzie e greu sa fii fata si sa ai probleme cu masina🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.