Jump to content

Recommended Posts

De unde scoateti, frate, scenariile astea de utilizare?

In Europa, cam ce procent din oameni merge pe autostrada, fara oprire, 700 km, si cu 160 km/h, in mod regulat?? In primul rand, *unde* mergi tu atata pe autostrada cu viteza aia? 

Te-ai uitat vreodata la un video facut de oameni care au mers cu masinile electrice, sa vezi care e realitatea? E un tip pe net, Bjorn Nyland, care face teste de 1000 km cu o gramada de masini electrice. Ghici ce, n-a avut nevoie niciodata de avioane de-astea. 

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

'Te-ai uitat vreodata la un video facut de oameni care au mers cu masinile electrice, sa vezi care e realitatea? E un tip pe net, Bjorn Nyland, care face teste de 1000 km cu o gramada de masini electrice. Ghici ce, n-a avut nevoie niciodata de avioane de-astea. "

dar tu, te-ai gandit vreodata ca tipii de genul astuia sunt platiti imparateste sa faca astfel de reviewuri !!!

ia uite ce video fac cei din tabara adversa...

hai succes... la incarcat baterii !

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

@mgi

uite, eu ma duc la Constanta in delegatii. Merg cu 160kmh totalul de 440 km dus/intors si ma mai invart in ziua respectiva ceva km..maxim un total de 500km.

 

Am avut o delegatie pana la Piatra Neamt fix acum o luna. 700km dus intors in aceeasi zi, e drept, parcursi linistit. Ce electrica ma duce fara stres asa? Ma duc cu treaba, nu sa sug sula masinii.

Daca masina nu ar avea autonomia asta,  pt mers in ritmul asta, as turba.

 

Am venit de pe coasta Sloveniei si pana la vama Nadlac s-a mers f bine. 760km in 5 ore 50 min, fara oprire, pe cruise la 140kmh. De la Nadlac, am dat pervers de tot pana la Comarnic, 550km si am consumat o cantitate de litri mai mare decat am consumat in primii 760km. Cred ca aproape  11%.

 

Eu nu stau pe loc pt ca vrea masina, stau pt ca vreau eu. Stresul asta imi mai trebuie in viata, sa pierd vremea cautand si asteptand incarcarea unui harb.

Si asa ca ma sictireste total ca nu avem strazi, nu suntem in Schengen si pierd din viata mea inutil...sa mai stau si ceasuri intregi sa fac "plinul" ar fi prea mult.

Edited by edit
  • De acord! 6
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, petreop said:

'Te-ai uitat vreodata la un video facut de oameni care au mers cu masinile electrice, sa vezi care e realitatea? E un tip pe net, Bjorn Nyland, care face teste de 1000 km cu o gramada de masini electrice. Ghici ce, n-a avut nevoie niciodata de avioane de-astea. "

dar tu, te-ai gandit vreodata ca tipii de genul astuia sunt platiti imparateste sa faca astfel de reviewuri !!!

ia uite ce video fac cei din tabara adversa...

pentru cei care nu au avut timp sa il inteleaga pe tipul din video... concluzia e ca NU VOM FI NICIODATA PRIETENOSI CU MEDIUL. Pentru multa vreme de acum inainte daca nu facem peste 15 ani... vreo 1-200 centrale atomice asa prin Europa plus infrastructura.

FRANTA are in prezent ..doar 56 de centrale atomice si astea pentru ce se intampla electric in prezent../ faceti voi calculul cam cate ne-ar trebui cand si vehicolele electrice trebuie incarcate..

Sau sa nu spuneti ca o sa ne incarcam masinile doar din panouri solare si eoliene ca sa fim total prietenosi cu mediu..

 

 

Videoul postat mai sus nu e decat trist

..si nasol. 

Credeam ca realitatea e mai optimista...

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, mgi said:

Cam cum anume crezi ca o sa fie 10 milioane de masini electrice in Romania peste 13 ani? 

Intrebari ajutatoare:

- Cate masini sunt acum in total in Romania?

- Cate masini electrice sunt in Romania?

- Cam cate masini electrice ar trebui sa se vanda pe an ca sa se ajunga la 10 milioane in 13 ani?

 

Pai in momentul de fata in Romania sunt un jur de 8-9 milioane de masini inmatriculate, presupunand ca numarul lor va creste cu 10% si utopic-ironic vorbind, toate vor fi electrice e chiar hazlie situatia in care noi nu avem drumuri asfaltate si marcate cu niste creta alba sa ne putem gandi ca vom avea posibilitatea sa incarcam atatea masini, e o situatie hazlie.

 

6 hours ago, edit said:

Nu stiu ce tip de redresor ar putea aparea sa transfere curentul atat de repede, plus bateria sa nu ajunga la o temperatura extrema.

 

Avem si noi pe utilaje baterii Li-Ion 80V/750A, cu redresoare care pot incarca in 2 ore jumate maxim. Daca clientul face marea greseala sa isi schimbe flota(20-30 buc de utilaje) cu Li-Ion, chiar daca are productie industriala si nu un simplu depozit, deci o retea electrica buna pt ca si inainte consuma curent mult, acum reteaua nu ii mai face fata.

 

Autonomia masinilor electrice este o reala problema. Nu exista masina electrica pe care sa o tavalesti bine si sa se apropie de 300km autonomie si da, masina care nu rezista cu un "plin" 600-700-800km mers pe cruise pe autostrada la 160kmh, este o bataie de joc in acceptiunea mea.

 

Electricile sunt pt fandositi si prefacuti. Am un vecin care si-a luat acum vreo 3 ani un i3 pt ca lucreaza in publicitate, marketing etc si da bine. Ii e sila de ea, tocmai din motivul autonomiei, si merge cu un Freelander vechi de vreo 10 ani cand nu trebuie sa se afiseze in fata ipocritilor.

De aceeasi parere sunt si eu, ca si tine, nu ma vand cheltuind zeci de mii pe o electrica cu care sa merg 3-400 de km si apoi sa o pazesc sa se incarce. A...asa sa ma fatai prin oras sau imprejurimi cu o Tesla de 700 de cai si apoi sa o incarc cat dorm da, e misto ca idee, dar asta pana sa trebuiasca sa o platesc, cand imi vine in minte faptul ca sunt alternative mult mai misto pe benzina si chiar si diesel si unele mai ieftine.

Partea buna cu motoarele electrice e cand vine vorba de impozitare, cand iei un 3000cc benzina si pentru faptul ca are un motoras electric de 15 cai te scuteste de impozit sau scade considerabil.

Eu nu i judec sau critic pe cei care isi cumpara electrice din varii motive: sa nu polueze, sa fie moderni, in trend etc, dar totusi nu imi e rusine sa spun ca pe mine nu ma incanta deloc masinile astea si ca nu as cumpara asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, petreop said:

'Te-ai uitat vreodata la un video facut de oameni care au mers cu masinile electrice, sa vezi care e realitatea? E un tip pe net, Bjorn Nyland, care face teste de 1000 km cu o gramada de masini electrice. Ghici ce, n-a avut nevoie niciodata de avioane de-astea. "

dar tu, te-ai gandit vreodata ca tipii de genul astuia sunt platiti imparateste sa faca astfel de reviewuri !!!

ia uite ce video fac cei din tabara adversa...

hai succes... la incarcat baterii !

Deci tu nu te-ai uitat la vreun video facut de tipul ala, habar n-ai cine e, dar stii ca e platit de cineva "imparateste". Da, clar, foarte obiectiv.
 

Tipul ala din video are dreptate cu niste chestii. Dar e evident ca nu e facut obiectiv, doar cand te uiti la ce masina a ales ca exemplu: una foarte scumpa si care consuma foarte mult. Si scapa din vedere cateva chestii importante, cum ar fi ca e mai usor sa ecologizezi 10 surse de curent (sau 100), decat 100 de milioane de masini. Apropo, se lucreaza si la vapoare electrice acum. 

Si oricum, video-ul ala nu are legatura cu testele de 1000 km despre care vorbeam. 

6 hours ago, edit said:

@mgi

uite, eu ma duc la Constanta in delegatii. Merg cu 160kmh totalul de 440 km dus/intors si ma mai invart in ziua respectiva ceva km..maxim un total de 500km.

 

Am avut o delegatie pana la Piatra Neamt fix acum o luna. 700km dus intors in aceeasi zi, e drept, parcursi linistit. Ce electrica ma duce fara stres asa? Ma duc cu treaba, nu sa sug sula masinii.

Daca masina nu ar avea autonomia asta,  pt mers in ritmul asta, as turba.

 

Am venit de pe coasta Sloveniei si pana la vama Nadlac s-a mers f bine. 760km in 5 ore 50 min, fara oprire, pe cruise la 140kmh. De la Nadlac, am dat pervers de tot pana la Comarnic, 550km si am consumat o cantitate de litri mai mare decat am consumat in primii 760km. Cred ca aproape  11%.

 

Eu nu stau pe loc pt ca vrea masina, stau pt ca vreau eu. Stresul asta imi mai trebuie in viata, sa pierd vremea cautand si asteptand incarcarea unui harb.

Si asa ca ma sictireste total ca nu avem strazi, nu suntem in Schengen si pierd din viata mea inutil...sa mai stau si ceasuri intregi sa fac "plinul" ar fi prea mult.

Ok, deci ai dat trei exemple: 

- primul in care mergi ilegal, lucru care e posibil doar in gibonistan, nu si in lumea civilizata. Si nu pentru mult timp, ca urmeaza camerele alea de supraveghere. Deci irelevant per termen lung si pentru lumea civilizata

- al doilea in care conduci ca eroul 10 ore intr-o zi. Si chiar si asa, cat timp iti faceai treaba in delegatie masina se putea incarca. Deci no problem.

- Al treilea in care conduci iar ca eroul, faci pipi in sticla si ii fericesti pe ceilalti din masina sa faca acelasi lucru (si eventual sa nu bea apa toate orele alea, ca sa nu vrea sa faca pipi). Din nou, ceva ce lumea nu prea face - si de altfel si impotriva recomandarilor de conducere preventiva.

Presupunand ca faci drumuri de-astea saptamanal (ceea ce nu prea cred), probabil o electrica nu e pentru tine. Dar sigur iti dai seama ca majoritatea oamenilor se misca mai mult prin oras. Iar in oras o electrica e mult mai comoda. In plus, cand o sa ajungem in momentul sa te oblige cineva sa-ti iei electrica o sa fii prea batran ca sa conduci sute de km intr-o zi si n-o sa-ti mai pese.

2 hours ago, raduron10 said:

 

Pai in momentul de fata in Romania sunt un jur de 8-9 milioane de masini inmatriculate, presupunand ca numarul lor va creste cu 10% si utopic-ironic vorbind, toate vor fi electrice e chiar hazlie situatia in care noi nu avem drumuri asfaltate si marcate cu niste creta alba sa ne putem gandi ca vom avea posibilitatea sa incarcam atatea masini, e o situatie hazlie.

 

De aceeasi parere sunt si eu, ca si tine, nu ma vand cheltuind zeci de mii pe o electrica cu care sa merg 3-400 de km si apoi sa o pazesc sa se incarce. A...asa sa ma fatai prin oras sau imprejurimi cu o Tesla de 700 de cai si apoi sa o incarc cat dorm da, e misto ca idee, dar asta pana sa trebuiasca sa o platesc, cand imi vine in minte faptul ca sunt alternative mult mai misto pe benzina si chiar si diesel si unele mai ieftine.

 

Cred ca pierzi din vedere orizontul de timp in care se intampla asta, chestie pe care am incercat sa te fac s-o intelegi mai devreme. Inlocuirea parcului de masini ia timp, chiar daca de la un moment dat nu se mai vand masini cu combustie. Probabil o sa mai dureze cel putin 30 de ani pana cand masinile electrice o sa fie majoritare pe strazi, si inca niste ani pana nu mai vezi masini cu combustie. 

Iar ca alternative, ce masini cu combustie de 4-500 cp poti sa-ti iei cu 50-60k euro, noi? Ca sa nu mai intreb de masini de 1000 CP cu 150k euro?

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@mgi, nu e asa. Am 3-4 intalniri a 30-60 de min fiecare. Nu am unde sa incarc, este exclus asa ceva.

Si viteza de cruise la 160kmh nu e mare pe autostrada. Sunt indeajunse masini prin afara pe care le vezi ruland astfel, au si ei camere, average speed check zone etc.

Mai conteaza si masina. Una e cruise de 160 cu octavia sau seria 1 si alta e cu seria 5 sau peste.

Uitasem ca facusem o pauza inainte de Budapesta dupa ce am plecat din Slovenia. La fix 4 ore de la plecare...15min. A doua, aprox 25 min a fost la Arad(nu Nadlac) la alte 3 ore distanta si apoi direct Comarnic. In fine, am preferat sa fac astia aproape 1300km dintr-o bucata si sa ajung pe lumina, decat sa ma fandosesc pe drum.

Dar au fost situatii in acest concediu. Am avut 370 km intre 2 orase, toti parcursi la cruise la 140kmh, frumos. Din neatentie am ratacit drumul si am adaugat aiurea 40km. In loc sa ma bucur ca ajung in Hallstatt, trebuia sa ma opresc incarc gunoiul ca nu exista inca masina sa faca 410km la cruise de 140kmh.

Am mai avut o etapa de 360km cu 3  pasuri urcate la peste 2000m inaltime si urcat din vale. In ziua aia am consumat 10.7%, imi aduc aminte perfect. La fel, nu aveam cum cu electrica. Trebuia sa imi programez mancatul si cacatul ca nevoi secundare ale mele si trebuia locul ales pt nevoile mele, sa fie in functie de nevoia masinii, nevoie prioritara, sa am unde incarca etc.

In fine, nu are sens, la anul apare seria 5 atat clasica cat si electrica. Aceeasi masina, diferind propulsia. As alege seria 5 electrica doar daca ar fi la 60-70% din pret, pt ca nu imi satisface una din nevoile primare.

Dar da, exista oameni pe care ii relaxeaza planificarea unui drum cu electrica

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord, electrica nu e o tehnologie matura in momentul asta si nici reteaua de incarcare nu e ce trebuie. Din motivul asta nu mi-am luat nici eu electrica la ultima achizitie, acum 3 ani. Era in plan sa schimb a doua masina cu o electrica insa, dar a venit criza si am pus planul on hold. 

Nici calatoriile mele prin Turcia n-ar fi putut fi facute cu o electrica, in aceleasi conditii. In schimb, as pleca cu electrica oriunde in Europa de vest. De exemplu la tine pauzele alea de pe drum ar fi putut fi folosite ca sa incarci masina. Da, iti planificai locul in care sa te opresti, dar mie nu mi se pare mare lucru sa opresc la o benzinarie sau la alta. Si iti adauga probabil 15 minute in plus la drumul de 400 km. Chiar si asa, nu ai fi avut nevoie de autonomie 700 km, ci de 500. Care, dupa parerea mea, o sa fie atinsa in curand, poate chiar la noua generatie de masini de anul viitor.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
4 hours ago, FiveThreeFive said:

 

Parlamentul European a aprobat proiectul care va face ca din 2035 să se vândă doar mașini electrice:

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26082329-parlamentul-european-aprobat-proiectul-care-face-din-2035-vanda-doar-masini-electrice.htm

Al naibii parlament european, ne vrea binele, multumesc ce sa zic...dar n-am nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Are dreptate la partea cu chinezii, in momentul asta ei sunt in avantaj, si la partea de resurse, si ca pret/performanta.

Pe de alta parte, e suficient timp pentru restul fabricantilor sa se retehnologizeze. Ca sa nu mai spun de faptul ca toti o sa poata sa vanda in Asia in continuare masini cu motoare termice. Deci poate asta e exact sutul in c*r de care au nevoie cei din UE.

  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

La cat timp dureaza o incarcare (vs motoare termice) chiar mi-ar placea sa stau ca pensionarii amuzandu-ma pe seama celor care fac coada la statiile de incarcare (peste 20-30 de ani cand probabil vor fi doar vehicule electrice). Dar cine stie, poate renuntam la spatiile verzi ca sa avem spatiu pentru viitoarele nenumarate statii de incarcare si descoperim sfera de beriliu care sa ofere suficienta energie pentru toti. Ah, stiu, tehnologia bateriilor va evolua (mai repede sper decat in ultimii 50 de ani) si fisiunea e doar la o aruncatura de batz. Sau poate ne da Bing solutia, desi, se pare ca mai nou isi doreste sa fie om :)))...nasol.

Link to comment
Share on other sites

Pentru urmatorii 12 ani inca o sa se vanda masini cu motor termic. Asta inseamna ca probabil dupa 20 de ani de acum o sa devina masinile electrice majoritatea care circula pe drum (adica peste 50%). Si probabil peste 35 de ani o sa fie 90% vehicule electrice.

35 de ani e un timp foarte lung. Iar aberatia cu spatiile verzi de unde ai scos-o? Asta e noul argument pe grupurile de profil?

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca europa e in stare sa alimenteze cu energie electrica si s-o distribuie in automobile si masini in general, daca toate vor fi electrice in urmatorii 30 de ani. Pur si simplu nu avem infrastructura si nu se poate dezvolta asa de usor.

Cu un miracol tehnologic ar fi posibil, dar miracolul il tot asteptam de zeci de ani.

Astept de 10 ani un telefon, un ceas si un computer portabil care sa fie la fel de mici si subtiri dar sa trebuiasca incarcate doar odata pe saptamana. Am incarcatoare si cabluri de nu mai am loc de ele. O grija pe cap in fiecare secunda... ce anume mi se descarca si trebuie pus la incarcat?

Daca adaug si anxietatea, ca daca incarc prea des se distruge bateria mai repede si pe urma trebuie sa dau jos ecranul prin dezlipire, ca sa inlocuiesc bateria si pe urma poate dispozitivul va fi la fel de bun ca inainte... 

Suntem intr-un cosmar electric si nu ne dam seama. Si acum vrem sa-l aducem si in transport. Fortat!

Eu nu imi aduc aminte in istorie ca sa se fi progresat prin legi fortate si nu prin economia de piata, preturi mici si comfort.

Pare fix ca diferenta dintre putin si vest. unul vrea cu forta, altul vrea prin idei, oferte si convingeri.

Practic e diferenta dintre viol si iubire.

Acum EU vrea sa ne violeze, nu sa ne convinga. Eu unul nu sunt convins si ma simt violat.

Link to comment
Share on other sites

Exact, ce incerc sa spun e ca tehnologia de stocare actuala folosita in vehicule electrice(care apropo, dateaza din anii 60) este pur si simplu proasta si ineficienta. Capacitatea de stocare e mica relativ la volum si greutate, timpul de incarcare este mare. Fabricatia presupune materie prima rara, energie multa, consum de resurse naturale enorm (vezi de ex. doar apa...), depre reciclare nici nu se vorbeste desi cred ca ar trebui. Din punctul meu de vedere, este foarte posibil ca vehiculele electrice sa reprezinte viitorul dar nu apropiat, nici macar mediu. Si in niciun caz in forma actuala. Apropo de impunerea fortata, e mai degraba o decizie politica (vom vedea cat de buna sau proasta) care sa contracareze alte decizii politice luate acum cativa zeci de ani (care au fost evident proaste). Om trai si om vedea.

Link to comment
Share on other sites

Aceasta stire mi-a provocat o mare sila si mi-a reconfirmat ca UE e condusa numai de cretini. Autoturismele sunt ultimul lucru care trebuie eliminat de pe lista poluantilor. La Davos parca toti emanatorii de politici si idei s-au dus cu private jet sau nu-mi aduc eu bine aminte? Hai din 2035 sa interzicem avioanele, navele comerciale, camioanele, locomotive diesel, etc. Toata economia UE, ba chiar economia mondiala se invarte in jurul petrolului si produselor derivate. Ce facem cu toata industria automotiva? Ce se va intampla cu toti cei care nu vor mai avea loc de munca din aceasta cauza? Da UE indemnizatii?

Nuu bateriile nu polueaza, curentul electric e 100% verde. De unde se extrage litiu , cadmiu, etc si in ce conditii? Nu conteaza atata timp cat se intampla pe alt continent. Unde se vor reclicla bateriile si cum, se vor expedia in spatiu ca sa nu contaminam planeta? Rahat in ploaie.

E un mix de ipocrizie maxima, ticalosie si prostie. Oricum nu cred ca se va intampla asa. Unde sunt valorile democratice, libertatea de a alege? Degeaba se screme UE cu astfel de politici daca nu sunt aplicate unitar la nivel mondial. Daca Far East-ul , Middle East-ul , Americile vor continua in acest fel, nu o sa fie efectiv nici o diferenta, oricum amrea poluare nu e in Europa.

Planeta o sa moara cand trebuie sa moara, nu cand cred to nihilistii.

Pentru mine automobilul are motor cu ardere interna, miroase a benzina sau motorina si scoate fum, imi place sa ma murdaresc pe maini atunci cand am timp si atat vreme cat vor exista aceste masini eu nu voi cumpara una electrica.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

1. Planeta nu moare!!  noi murim...

2. Cum spunea si Romulus, nu exista infrastructura sa sustina aceasta electrificare. Se sta la cozi acum cand avem 2% electrice, pai ce o sa fie cand sunt 50%? - fast charging-ul trebuie sa dea zeci sau sute de kw, daca se fac charging stations prelungitoare ca e mai eftin o sa fie fun.

De ce nu au facut altfel:

- obligi toti producatorii aiba in gama un model electric accesibil (calcul la ce e accesibil pe dferitele zone ale uniunii)

- odata ce le ai, stabilesti zone in orase unde ai acces doar cu electrica, cine vrea masina in oras, are la dispozitie modele electrice accesibile sau daca dispune de finante, oricare alt model din gama.

- camere peste tot in orase, iar pentru fiecare oras, calculezi cati km iti trebuie sa iesi din centru, iar in functie de asta stabilesti prag de km pentru masinile termice in oras, cat sa poata fi folosita pentru a merge in afara orasului dar sa o poti acasa tine in oras.

- doar ca si aici intervine o problema, as vrea sa am o electica pentru oras, mi se pare cel mai ok mod de transport, dar nu as vrea doua masini. unde le tin?

3. Poate sunt pesimist, dar la cum merg lucrurile, nu exista competente/vointa/interes in factorii de decizie sa se construiasca aceasta infrastructura. Mai ales in tarile batute de soarta precum romania.

4. Motorul electric e viitorul, dpdv al eficientei cel putin.In cazul in care nu se descopera ceva legat de superconductie si magnetism, tot la mila stocarii energie suntem, si prin motorul electric transformam cel mai eficient energia aia in acceleratie.

5. Din ce vad prin diverse medii, panta de dezvoltare s-a cam indreptat pe orizontala, stiu ca razboiul e la usa, dar multe din avansuri s-au intamplat in vremuri de conflict, acum din pacate nu se mai aplica.

Stiu ca suna comunist, dar sunt domenii care stau pe loc pentru ca nu au finantare, in timp ce sunt oameni care stau pe zeci si sute de miliarde degeaba.

Cat timp o sa persiste modelul asta, eu unul nu ma astept sa se schimbe trendul descendent in care e lumea acum.

Edited by bogdanx
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bogdanx said:

stiu ca razboiul e la usa, dar multe din avansuri s-au intamplat in vremuri de conflict, acum din pacate nu se mai aplica.

Sa speram ca nu totusi. Ma gandeam zilele trecute cum ar fi sa auzi o racheta de croaziera cum explodeaza in blocul de langa tine... Spun blocul de langa tine ca atunci o auzi, daca e blocul tau...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.