Jump to content

Recommended Posts

On 8/10/2023 at 5:52 PM, Romulus said:

Avem chiar asa multe vehicule istorice in tara cat sa conteze?

 

acum nu, dar peste cativa ani vor fi. De ce? Pentru ca probabil se vor impozita si mai tare motoarele cu combustie interna, iar pentru melancolicii care vor refuza electrificarea, vehiculele istorice vor fi o varianta buna.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, FiveThreeFive said:

Ce camioane frumoase, la varsta lor! Te doare sufletul sa vezi cat de obtuzi sunt idiotii de parlamentari fata de niste lucruri care nu isi gasesc locul decat fie la muzeu, sau pe cele mai frumoase sosele (care nu sunt) in cazul masinilor de epoca.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

intr-o oarecare masura, tuningul pe genunchi a apus demult. ECU sunt mult mai bine criptate, chiar “nesparte” la ani distanta dupa lansare. Totusi exista tuneri reputabili care inca ofera asa servicii, dar la 10,20 de ori pretul de pe ebay.

la g20 de exemplu acs ofera performance tuning cu garantie, dar la 4k

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

"there is a greater appetite for EVs from those living in the capital, the car sales site claims."

Daca mi se permite, NU EXISTA nici un APETIT, adica vreo pofta in sensul bun al cuvantului.. ci pur si simplu e din cauza unui primar nebun si idiot cum e primarul Londrei (care numai datorita unei minuni v-a fi reales..) care a ascuns pana si studiile facute de o scoala pe subiectul poluarii care in care ai destepti spuneau raspicat ca poluarea la nivelul Londrei se va imbunatati cu, cu, cu.. doar 3%! Inca o data, nu exista apetit cand efectiv esti fortat sa iti cumperi o masina electrica ca sa nu platesti o taxa care de fapt e 16 lire daca intri in Londra. Probabil 12.5 daca stai in Londra. Nu exista sa iti creasca "apetitu"l pentru alta masina cand ai nevoie de un vehicol sa te deplasezi la locul de munca, sau iti trebuie pentru a duce niste scule dintr-un loc in altu. Pur si simplu nu se mai poate.. decat daca platesti zilnic cel putin 12-13 lire..

..Apoi, asa in treacat zis, CUM SE FACE ca pretul vehicolelor electrice (anumite modele) A SCAZUT.. cand de fapt firesc ar fi fost sa creasca.. pai nu, o data cu nevoia oamenilor de a le folosi.. (cu pofta, nu?)

..Ce se renunta inainte la masinile ICE dupa garantie ceva post garantie, maxim 7-8 ani acolo, .. sa te tii cum o sa avem mormane si mai mari de fieratanii cu electricele.. Or sa duduie reciclarile iar fabricantii or sa isi frece mainile.. cand isi umplu buzunarele.. (ca bateriile nu stau.. se reinventeaza..) mai ales cinezii..

I'm just'aying...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

🙂  nu stiu de ce te "enervezi" in final mai ales in oras electrica/phev au sens, legat de primari intotdeauna vor fi anumite decizii "nepopulare"  sa ne amintim de cresterea impozitelor pentru masinile cu motoare mari.Legat de "Ce se renunta inainte la masinile ICE dupa garantie, .. sa te tii cum o sa avem mormane si mai multe de fieratanii cu electricele. Or sa duduie reciclarile iar fabricantii or sa isi frece mainile.. cand isi umplu buzunarele.. (ca bateriile nu stau.. se reinventeaza..) mai ales cinezii.." traim intr-o societate de "consum" unde toata lumea alearga dupa profit, tin minte acum multi ani la un curs de economie ca durata de viata "normala" a unei masini era considerata a fi 10 ani - cu mentiunea ca unii producatori pur si simplu faceau masina in asa fel incat singur singurel sa o duci la remat dupa perioada asta, de ce nu ar fi la fel si cu masinile electrice ? Gandind la rece o electrica are sens cum ziceam mai ales in oras:

-revizii nu prea vor fi

-motorul electric este destul de fiabil nu prea ai ce sa strici

-bateriile aparent tin peste 5 ani fara degradare serioasa

-momentan "curentul" este un pic mai ieftin vs benzina/motorina

Asa ca daca esti un om "normal" care vrea o masina sa mearga din A in B o electrica , cel putin pe hartie pare ideala.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Pai si ti se pare normal ca intr-un oras super aglomerat, intr-o metropola mai clar sa mearga toti cu fum negru in spate ?

In orasele aglomerate si pline de masini ar trebuie bagata regula cu masini electrice sau biciclete peste tot. Prin afara sa mearga oricine cu orice rabla vrea dar nu ma obliga pe mine sa-ti inghit fumul negru.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Alex3245 said:

Pai si ti se pare normal ca intr-un oras super aglomerat, intr-o metropola mai clar sa mearga toti cu fum negru in spate ?

In orasele aglomerate si pline de masini ar trebuie bagata regula cu masini electrice sau biciclete peste tot. Prin afara sa mearga oricine cu orice rabla vrea dar nu ma obliga pe mine sa-ti inghit fumul negru.

Poate ti-a scapat.. cum ar fi ca peste 5 ani in Bucuresti sa ti se spuna ca nu mai intri fara sa platesti 50 RON/zi (inclusiv bucurestenii) decat daca ai masina electrica, tu stiind ca, calitatea aerului se imbunatateste cu doar 3-5 procente!!? Ti-ai spune ca merita platit pentru o imbunatatire de doar 3-5 procente?? Nu ai impresia ca esti mintit si furat? Daca nu, nu am ce comenta..

Eu nu tin partea nimanui..

Faza cu fum negru e demult apusa si controlata. Sunt mult prea multe masini ICE euro 5-6 care pur si simplu nu poalueaza la nivel de fum negru. Cel mult efect de sera.. participa oarecum.. 

Hai sa fim realisti.

Da, desigur @alex230ro ai dreptate, numai ca mentalitatea asta prin care doar castigul financiar e important TREBUIE CONTROLAT. Oamenii incep sa sufere pentru ca sunt mintiti de prea mult timp.. si sufera prin buzunar!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

Poate ti-a scapat.. cum ar fi ca peste 5 ani in Bucuresti sa ti se spuna ca nu mai intri fara sa platesti 50 RON/zi (inclusiv bucurestenii) decat daca ai masina electrica, tu stiind ca, calitatea aerului se imbunatateste cu doar 3-5 procente!!? Ti-ai spune ca merita platit pentru o imbunatatire de doar 3-5 procente?? Nu ai impresia ca esti mintit si furat? Daca nu, nu am ce comenta..

Eu nu tin partea nimanui..

Faza cu fum negru e demult apusa si controlata. Sunt mult prea multe masini ICE euro 5-6 care pur si simplu nu poalueaza la nivel de fum negru. Cel mult efect de sera.. participa oarecum.. 

Hai sa fim realisti.

Da, desigur @alex230ro ai dreptate, numai ca mentalitatea asta prin care doar castigul financiar e important TREBUIE CONTROLAT. Oamenii incep sa sufere pentru ca sunt mintiti de prea mult timp.. si sufera prin buzunar!

3-5 procente la nivel global te referi? 

Nu cred ca nivelul de poluare dintr-un oras generat de masinile termice este doar de 3-5 procenete, mai ales intr-un oras ca Bucuresti. 

In orase nu prea sunt fabrici si alti mari producatori de poluare.

Am cautat si un scurt articol si vad ca astia spun ca este 80% generat de masini:

https://www.wall-street.ro/special/romaniaverde/284397/traficul-din-bucuresti-produce-80-din-poluarea-din-aer-cate-masini-sunt-in-oras-in-acest-moment.html#gref

Si in Londra era tot o cifra de asta destul de mare cand am vazut eu acum vreo 2,3 ani .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai sa fim seriosi. In Bucuresti vara daca mergi pe strada nu poti sa respiri cum trebuie din cauza gazelor de esapament. Sunt atatea rable, atatea coji "tunate" cu dpf off, egr off, cat off si asa mai departe, si toate iau cumva ITP-ul. 

Da, e si poluare cu praf, si cu toti minoritarii aia care ard chestii pe langa oras. Dar toate contribuie la efectul asta minunat. 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Alex3245 said:

3-5 procente la nivel global te referi? 

Nu, 3 procente mai bun fata de nivelul actual al Londrei, care are de multi ani taxa de poluare pe zona centrala! Caut datele corecte dar nu le gasesc..

Parese ca e vorba de 380km patrati fata de 21.. ceva de genul..

https://www.eltis.org/in-brief/news/majority-vehicles-are-now-compliant-ulez

Deci, doar 3 procente imbunatatire fata de ce este acum.     Pai daca asta nu e hotie si jug pus pe lucratori de tot felul, ce sa fie..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

https://www.theguardian.com/environment/2022/jun/03/car-tyres-produce-more-particle-pollution-than-exhausts-tests-show

 

Car tyres produce vastly more particle pollution than exhausts, tests show

This article is more than 1 year old

Toxic particles from tyre wear almost 2,000 times worse than from exhausts as weight of cars increases


ca fapt divers

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.