Jump to content

Recommended Posts

Hai ma, ca e o tampenie. Cum adica electricele si hibridele emit mai multe particule din frane, pentru ca sunt mai grele? Pai electricele si hibridele nu prea folosesc franele. De-aia am ajuns eu la 80k km cu placutele si discurile originale la masina, si imi spune ca ar mai tine inca vreo 10k placutele. La o masina normala schimbam cel putin o data placutele fata, si de vreo 2 ori pe cele de pe spate pana acum.

Link to comment
Share on other sites

n-am nicio incredere in cifre, dar pare logic. La cate cauciucuri si placute se consuma anual, particulele alea se duc undeva, deci probabil in atmosfera

13 minutes ago, mgi said:

Hai ma, ca e o tampenie. Cum adica electricele si hibridele emit mai multe particule din frane, pentru ca sunt mai grele? Pai electricele si hibridele nu prea folosesc franele. De-aia am ajuns eu la 80k km cu placutele si discurile originale la masina, si imi spune ca ar mai tine inca vreo 10k placutele. La o masina normala schimbam cel putin o data placutele fata, si de vreo 2 ori pe cele de pe spate pana acum.

eh, nu e in totalitate adevarat, corect. Dar tampenie nu este. Si functia de regenerare este actionata de un buton, din cate stiu. Corect? Intotdeauna vor fi unii care vor apasa butonul si altii care nu.

Eu, de exemplu, ori de cate ori am mers cu masina electrica am mers normal, mi se pare ca da o senzatie ciudata in masina franarea aia regenerativa, o senzatie care nu imi place deloc

Link to comment
Share on other sites

Din câte știu, toate electricele folosesc frâna regenerativă, dar cu intensități diferite. Iar unele au "moduri" mai mult sau mai puțin agresive.

1 hour ago, Clit Eastwood said:

Eu, de exemplu, ori de cate ori am mers cu masina electrica am mers normal, mi se pare ca da o senzatie ciudata in masina franarea aia regenerativa, o senzatie care nu imi place deloc

Probabil te referi la modul "agresiv" de frânare, care activează automat frâna când nu apeși pedala de accelerație. O senzație neplăcută într-adevăr, nu ai cum să faci coasting.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

si totusi @bimmer90f30 de unde ai scos faza ca in londra poti intra doar cu masina electrica, daca nu esti nevoit sa platesti? 

am impresia ca, confunzi o chestie cu alta. In Londra sunt 2 taxe, una e ULEZ( ultra low emission zone) care s-a extins de curand , am impresia ca euro4+ pentru benzina si euro6(5?)+ pentru diesel nu platesc . 

o alta taxa, dar asta se aplica doar in buricul targului e congestion charge, in care intr-adevar nu platesti cu masina electrica( pana in 2025 cand vei plati si cu electrica)

in plus de asta ce trebuie sa intelegi e ca o mare parte au masini de serviciu, care sunt la randul lor impozabile in functie de norma de poluare( care e suportata de tine ca si angajat) . de exemplu pentru un g20 320i taxa asta e in jur de £450/luna. asa ca mai bine iti iei o electrica de la job unde taxa de cateva zeci de lire pe luna, plus ca incarci gratis in majoritatea timpului la job

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@Viper05 imi place cand ma corectezi pana la capat. 

Nu am crezut ca te i tereseaza ata de mult situatia din Londra. Daca stiam faceam un efort si mai mare si cautam sa raspund complet ca tine. Multumesc pentru raspunsul complet.

As vrea sa te intreb altceva, in legatuta cu linkul postat de Romulus. Cum iti explici scaderea preturilor fata de masinile electrice SH  cand tocmai s-a area de acoperire sau protejare a mediului intr-un oras ca Londra, ADICA cetatenii respectivului oras at fi putut sa vrea sa isi cumpere masini electrice cu atat mai mult cu, cat ICE mult mai curand nu vor mai fi fabricate. Daca nici electricele nu au legatura cu mediul ca il protejeaza cel mai bine intr-un oras, atunci ce? (Uite asta (te) intreb DOAR retoric..)

Cum iti explici tu acest fenomen al scaderii preturilor, practic o devalorizare a electricelor, in toiul extinderii unei zone de protejare a mediului?

Sau daca vrei, raspunde la intrebarea daca stii cumva, cetatenii Londrei se bucura sau nu, ca daca nu au fie electrica fie euro 6, ca trebuie sa plateasca? Ca la electrice se intelege din articol ca nu au pofte.. ca le-a scazut pretul..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 am sa incerc sa acopar pe puncte, dar nu sunt neaparat guru in domeniu

in primul rand linkul pus de Romulus e din Daily Mail, un tabloid, un fel de cancan daca vrei cunoscut pentru articolele sale de extrema dreapta, deci nu e sub nici o forma adevarul absolut si sunt convins ca pe undeva au invartit numerele alea sa le iasa lor bine.

in al doilea rand piata auto SH din UK e foarte atipica comparata cu orice piata din Europa. ce in europa se vinde cu 10k in UK poti gasi sub 2k. piata auto SH e foarte influentata de km si costul de intretinere, pentru ca serviceul e scump, unele masini ajung la fier vechi foarte repede pentru ca pur si simplu nu mai exista cumparatori. Nu cred ca piata auto SH electrica va avea mare viitor cel putin in uk. Masinile SH electrice sunt inca relativ scumpe comparativ cu alea pe benzina.in 90% din cazuri clientul electrica e minim middle class , deci ori is permite una noua, ori primeste una de la job

in al treilea rand cetatenii Londrei sunt multi si in mare parte la doua extreme. Bogati si woke care o ard pe electrice si se bucura de chestia asta, pentru ca planeta , pentru ca da bine pe fb si la job sa sustina green energy . Apoi ii ai pe aia asistati sociali( care nu sunt putini),care efectiv stau pe gratis pe banii guvernului acolo si pentru care orice trebuie sa vina din cer , sa li se dea sa li se faca. pe astia ii prinde ukip si ii manevreaza cum vor. mai sunt strainii iarasi nu putini care cam fac cum li se zice si asta e. totusi nu uita piata auto sh e foarte ieftina , un ulez compliant benzina piata costa si sub £1000

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Viper05 said:

un ulez compliant benzina piata costa si sub £1000

Foarte probabil ai piredut un zero pe drum si e vorba de sub 10k lire.. 

Raspunsul tau pare complet. Nu disec ca e prea tarziu. Dupa cum se vede societatea, cetatenii londrei sunt destul de instariti si isi permit sa aiba grija de mediu cu, cuvintele tale. 

Eu, urmaresc si "stirile" de pe YT.. 🤪 iar cetatenii nu par deloc multumiti, ba chiar vor ca primarul sa plece.

 

Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30macar sa ne contrazicem pe fapte , nu povesti nemuritoare de pe youtube

poftim masina ulez compliant £475

si iarasi , asa il uraste lumea pe khan de conduce la 1km distanta orice sondaj de opinie

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2024_London_mayoral_election

31AED2F5-3875-419E-BC65-750B66864339.jpeg

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202308261236437

sau ultimul bmw adevarat daca vrei, 100% il iei cu £1000

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202308241144023

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Viper05 said:

sau ultimul bmw adevarat daca vrei, 100% il iei cu £1000

Atunci sa ii dea inainte primarul ala sa ne bucuram cu totii de aere mai bune. 👀 Chiar nu ma asteptam ca o masina din 2001 evident Focusul sa se califice pentru anti-poluare. Cre'ca e mai fiabil ca bmw ala adevarat.. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Viper05 said:

@bimmer90f30 am sa incerc sa acopar pe puncte, dar nu sunt neaparat guru in domeniu

in primul rand linkul pus de Romulus e din Daily Mail, un tabloid, un fel de cancan daca vrei cunoscut pentru articolele sale de extrema dreapta, deci nu e sub nici o forma adevarul absolut si sunt convins ca pe undeva au invartit numerele alea sa le iasa lor bine.

in al doilea rand piata auto SH din UK e foarte atipica comparata cu orice piata din Europa. ce in europa se vinde cu 10k in UK poti gasi sub 2k. piata auto SH e foarte influentata de km si costul de intretinere, pentru ca serviceul e scump, unele masini ajung la fier vechi foarte repede pentru ca pur si simplu nu mai exista cumparatori. Nu cred ca piata auto SH electrica va avea mare viitor cel putin in uk. Masinile SH electrice sunt inca relativ scumpe comparativ cu alea pe benzina.in 90% din cazuri clientul electrica e minim middle class , deci ori is permite una noua, ori primeste una de la job

in al treilea rand cetatenii Londrei sunt multi si in mare parte la doua extreme. Bogati si woke care o ard pe electrice si se bucura de chestia asta, pentru ca planeta , pentru ca da bine pe fb si la job sa sustina green energy . Apoi ii ai pe aia asistati sociali( care nu sunt putini),care efectiv stau pe gratis pe banii guvernului acolo si pentru care orice trebuie sa vina din cer , sa li se dea sa li se faca. pe astia ii prinde ukip si ii manevreaza cum vor. mai sunt strainii iarasi nu putini care cam fac cum li se zice si asta e. totusi nu uita piata auto sh e foarte ieftina , un ulez compliant benzina piata costa si sub £1000

  1. Daily Mail e un mare shaise. Urmaresc totusi pentru ca sunt multe lucruri care nu le spun toti si daca stii sa filtrezi tampeniile, poate fi mai util decat multe altele. Pana la urma e la fel pentru absolut orice publicatie.
  2. Piata auto din UK, si nu doar cea auto, e foarte atipica, absolut corect. Ei au doua perechi, spre deosebire de noi europenii de pe continent, vezi si Brexit. Dar un trend poate insemna ceva si pentru noi chiar si in asa conditii.
  3. Cetatenii Londrei sunt londonezi, si cam asta spune tot..
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Viper05 said:

Si, nu comentam nimic? Doar costatam? Macar sa fluieram de pe gard, de pe margine.. 

Macar sa comemtam ceva, daca asta ne mai ramane.. 

Numai asa putem controla China, derutand-o..  s-asa ii aliata cu nebunul de la vestul ei.. Nu controlam China, mai bine inchidem shandramaua, macar sa nu ne pierdem timpul; vom fi controlati pe sistem cinezesc..

Eu cred ca Europa trebuie sa se indrepte spre hidrogen (ca si japonezii se pricep bine sa faca motoare din astea ..si nu ii inghit pe cinezi..) altfel o sa trebuiasca sa vorbim cineza mult mai devreme decat ne inchipuim.. si nu avem nevoie sa ne faca ei sursele de hidrogen..

 

..stie cineva cineza sa ma invete si pe mine? 😲🤣🤣

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mgi said:

Hidrogenul nu e o soluție pentru mașini. Poate pentru trenuri sau autobuze.. 

Eu stiu ca autobuzele au de mult propulsie cu hidrogen, foarte probabil mult inainte celor electrice.

Dar se pare ca autobuzele electrice i-au mai mult mai frecvent foc (as putea explica si de ce..) decat VEHICOLELE cu Hidrogen..

Cautati si voi pe YT sau la stiri.. care iau mai frecvent foc.. inclin sa cred ca cele electrice vor tine suprematia, cat timp vor exista..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Eu stiu ca autobuzele au de mult propulsie cu hidrogen, foarte probabil mult inainte celor electrice.

Dar se pare ca autobuzele electrice i-au mai mult mai frecvent foc (as putea explica si de ce..) decat VEHICOLELE cu Hidrogen..

Cautati si voi pe YT sau la stiri.. care iau mai frecvent foc.. inclin sa cred ca cele electrice vor tine suprematia, cat timp vor exista..

adica astea cu hidrogen au fost dinainte de trolebus de exemplu?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Viper05 said:

adica astea cu hidrogen au fost dinainte de trolebus de exemplu?

..autobuzele astea nu ar fi departe de propulsia cu hidrogen.. daca se inventau, probabil nu le pasa..  

https://ziare.com/autobuz/autobuze-rachete-transport-calatori-comunism-ceausescu-1722848

Cum ar fi foat sa explodeze gazul metan? Nu ar fi fost fun...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Viper05 said:

si iarasi te intreb aia a fost inainte sau dupa trolebus?

A fost inainte de troleibuz. Eu am mers cu troleibuzul dupa cativa ani dupa revolutie. In timp ce rablele alea cu gaz metan au fost puse in circulatie in anii 80. Parca 82 scria in articol.

Ar fi frumos ca orasele sa aiba asa ceva, adica troleibuze. Oho, ce fiabile sunt! Transportul in comun ar fi probabil mult mai ieftin.. dar cine vreau ieftin cand te pot jupoaie de bani incet, incet..

DAR iata ca gresesc au fost create inca dinainte de al doilea razboi Modial..

https://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=59&t=2026

19 minutes ago, Romulus said:

Consider ca remarca asta necesita un avertisment.

 

 

Am modificat afirmatia ofensatoare.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, bimmer90f30 said:

A fost inainte de troleibuz. Eu am mers cu troleibuzul dupa cativa ani dupa revolutie. In timp ce rablele alea cu gaz metan au fost puse in circulatie in anii 80. Parca 82 scria in articol.

Ar fi frumos ca orasele sa aiba asa ceva, adica troleibuze. Oho, ce fiabile sunt! Transportul in comun ar fi probabil mult mai ieftin.. dar cine vreau ieftin cand te pot jupoaie de bani incet, incet..

DAR iata ca gresesc au fost create inca dinainte de al doilea razboi Modial..

https://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=59&t=2026

 

Am modificat afirmatia ofensatoare.

aia incercam sa-ti spun ca electricul a fost primul dupa aia restul( nicidecum hidrogenul) primul record de viteza a fost electric

incet incet ne intoarcem de unde am plecat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.