Jump to content

Recommended Posts

On 9/23/2023 at 10:34 AM, bimmer90f30 said:

O sa fie nevoie cel putin nevoie de o mama de electricieni, de fapt electronisti cu mult habar in a folosi sisteme de diagnoza, osciloscop..

Mecanicii si toti care lucraeaza in industria de fabricare a pieselor din pacate nu o sa o "decimeze" pur si simplu.

Cativa se vor imbogati exorbitant si vor conduce lumea prin puterea data de bani iar altii daca nu se vor recalifica vor ingrosa randurile celor in somaj. Asta e realitatea trista a vietii moderne cu AI si vehicole electrice, chestii din astea Plug-And-Play.. pana si domeniu IT va fi decimat la greu.. ..reparatii calculatoare? Cine mai are desktop?

De ce sa fie decimat ? 
 

Toate piesele alea de pe masina sunt făcute de oameni, nu o sa poată sa fie înlocuiți prea curând de AI, ma refer la ECU-uri, acolo sunt băgați câțiva ani de programare buna, plus interconectarea cu alte sisteme, dacă unul face infotaimentul și altul face clusterul îți dea seama ca trebuie sa facă integrare între sisteme.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Alex3245 said:

Adică dacă baietii reușesc toate chestiile, o sa tot apara job uri. 

Imi place optimismul tau.

Ce nu imi place e ca suntem din ce in ce mai inconjurati de roboti. Tu ce zici, daca tot fac lucrurile doar ca sursa de energie electricitatea si uleiul.. unde isi vor gasi de lucru toti oamenii. Chiar toti nu putem fi proiectanti.. iar la intretinere te asigur eu ca si acolo patronii tin doar personalul necesar, in caz ca iti imaginezi altceva..

Stiu, e un lucru invitabil faza cu robotii si tehnologiile.

Eu altceva nu aud din partea celor care ne conduc..

Pentru mine nu ma tem ca stiu cum sa cad tot in picioare. Ma tem pentru copii astia pe care retelele sociale ii cam indruma si e nasol..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da, eram putin sarcastic.

Dar totusi m-a impins curiozitatea sa vad cat costa o baterie la tesla ca astia au cele mai multe date si am dat peste asta:

Quote
  • Anywhere around $13,000-$20,000 for Models S
  • At least $14,000 for a Model X premium SUV
  • At least $13,000 for a Model 3 entry-level sedan

With reports of Model S repairs for the same issue taking between 3-13 hours, battery repair labor costs on the Model X could run at about $500-$2,500 at a labor charge of $175-$200 per hour

Preturile de mai sus includ: bateria, pieselor aditionale si manopera la reprezentata desigur.

Si acum m-am uitat pe factura de la reprezentata pentru schimburile care le fac din 15k in 15k km si m-a costat 2700 lei, asta inseamna ca la pragul de 200k km costul ar fi de 7200 euro. 

Am facut acum o mica retrospectiva si chiar se duc multi bani pe masina an de an.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

V-am zis eu ca o sa decimeze randurile soferilor, posesorilor de masini.. in viitor.

Masinile personale electrice sau nu vor avea preturi interzise la intretinere.. 

Doar cei care chiar au bani vor avea mai multe masini.. langa casa lor. 

E simplu; infrastructura costa.. intretinerea soselelor costa.. bateria costa, piesele la astea vechi costa.. Chiar daca ne poate lovi meteoritul sau bomba nucleara, de castigat au castigat (aparent) cei care cu adevarat iubesc mediul si care vor trebui sa accepte si alte lucruri asa cum noi toti ceilalalti le acceptam!

Chiar credeti ca ne vom mai bucura in viitor de drumuri asa cand vrem si unde vrem ca acum? 👀

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sa nu exageram, cresterea preturilor e oarecum normala pe masura ce masinile electrice se dezvolta producatorii traditionali nu vor mai avea acelasi volum si vor creste preturile, pe de alta parte nu ai cum sa "distrugi" intreaga "flota" de termice 🙂 . Ma rog mai vedem peste 10 20 de ani  , si hai sa punem si o veste "buna"

 

https://newsweek.ro/auto/euro-7-s-a-infundat-ce-cedeaza-presiunilor-tarilor-inclusiv-romania-si-ale-constructorilor

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Da, doar ca bateriile la tesla nu trebuie schimbate la 200k. Și dacă trebuie, e o reparație și nu mentenanță. Cea ce ai și la bmw, suficienți bani pana la 200k km. Deci comparația nu e corecta. 

 

https://www.motortrend.com/features/how-long-does-a-tesla-battery-last/

Ca o paranteza, ma uitam la costul total cu mașina mea veche, luata sh cu 13k km. La peste 180k km și 15 ani vechime (știu, știu, merg puțin) încă n-am ajuns la costul de noua, cu tot cu revizii și reparații. 

Link to comment
Share on other sites

Comparatia nu este corecta intradevar. Eu doar am zis cam cat as da eu doar pe schimburi de ulei + filtre, ca daca mai pui si frane, discuri, cauciucuri suma se duce in sus, dar astea sunt si la electrice.

Banuiesc ca mentenanta la electrice este doar schimbat filtru de aer ? Si apoi lichidul de frana sau ce se mai verifica la nu stiu ce numar de km.

Daca mergi mult cu o masina gen 20-30k pe an preponderent in oras pare ca electrica ar fi mai ok. 

La 30k deja ai 2 schimburi de ulei asta la mine se traduce in 5400 lei pe an. Sa spunem ca o tii 3 ani asta inseamna 16.200 lei ~= 3200 euro. Deci daca mereu iti schimbi masina la 3 ani sa zicem, cred ca iesi mai bine cu o electrica la partea de consumabile. AIci ar mai trebui sa vezi si partea de depreciere, care am vazut ca este destul de similara.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Alex3245 said:

Banuiesc ca mentenanta la electrice este doar schimbat filtru de aer ? Si apoi lichidul de frana sau ce se mai verifica la nu stiu ce numar de km.

Are ulei cutia de viteze.. ceva convertizor la electrice. Si ala trebuie inlocuit.

Deprecierea e mai mare in prezent la electrice fata de ICE. Exact ce spune @alex230ro.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, bimmer90f30 said:

Are ulei cutia de viteze.. ceva convertizor la electrice. Si ala trebuie inlocuit.

Deprecierea e mai mare in prezent la electrice fata de ICE. Exact ce spune @alex230ro.

Preturile par foarte mari la model 3 SH:
https://www.autovit.ro/autoturisme/tesla/model-3?search[filter_float_year%3Ato]=2020

Cine naiba le-ar cumpara asa scumpe ? Adica majoritatea din lista de sus au o depreciere de maximum 10-20% dupa 3, 4 ani de la utilizare.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Alex3245 said:

[...] Si acum m-am uitat pe factura de la reprezentata pentru schimburile care le fac din 15k in 15k km si m-a costat 2700 lei. [...] Am facut acum o mica retrospectiva si chiar se duc multi bani pe masina an de an.

Comentariu cumva colateral:

De fapt, platim pretul confortului personal, de a economisi timp si de a nu ne murdari. Este foarte facil pentru un posesor de autoturism care nu mai este in garantie sa reduca semnificativ costurile de intretinere. Schimburile de ulei, majoritatea filtrelor, placute de frana si alte maruntisuri de acest tip inca se mai pot efectua in regim de "mecanic amator".

Nu am timp sa ma apuc de scanat, dar am in fata un manual de utilizator (nu de service) al unui BMW din anii '80. Manualul contine informatii tehnice si intructiuni suficient de amanuntite, pentru ca un cumparator din acele vremuri sa fi putut realiza personal principalele operatiuni de intretinere. Un manual de utilizare al unui BMW modern explica, in esenta, cum se da muzica mai tare, iar in rest recomanda un drum la unitatea service pentru orice problema.

Desigur ca un BMW modern este mult mai complex. Fara ISTA, special tools si o buna experienta, nu se mai poate face mare lucru. Pe de alta parte, nici posesorii nu mai sunt dispusi sa efectueze macar acele lucruri simple care inca mai sunt posibile. Iata o buna oportunitate pentru reprezentante de a face "easy money". Nu le putem reprosa acest lucru, pentru ca noi o cerem...

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

La electrice (cu excepția Porsche) nu ai cutie de viteze, deci nu ai ce ulei sa schimbi. Iar convertizor de cuplu nu exista ca n-are sens. Nici hibrida mea nu are convertizor, ca face motorul electric funcția asta. 

Discuri și plăcute schimbi mult mai rar. Din nou, la mine la 80k km sunt cu discurile și plăcuțele originale încă, și mai merg cel puțin 10k plăcuțele. Cauciucuri da, probabil se consuma mai mult la electrica. Și mai e filtrul de aer.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Banuiesc ca mentenanta la electrice este doar schimbat filtru de aer ? Si apoi lichidul de frana sau ce se mai verifica la nu stiu ce numar de km.

În afară de tot ceea ce este legat de motor și transmisie, este la fel: frâne, suspensii, roți, etc. (gradele de uzură variază).

Diferența majoră ar fi că electricele au o durată de viață ceva mai scurtă, legată de longevitatea bateriei: după 10-15 ani și având în vedere cât costă un acumulator complet, probabil nu mai merită investiția.

2 hours ago, Alex3245 said:

Daca mergi mult cu o masina gen 20-30k pe an preponderent in oras pare ca electrica ar fi mai ok. 

Asta clar. Și tocmai pentru acest mod de utilizare este utilă electrica: km mulți, navete scurte, trafic, etc.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

La electrice (cu excepția Porsche) nu ai cutie de viteze, deci nu ai ce ulei sa schimbi. Iar convertizor de cuplu nu exista ca n-are sens. Nici hibrida mea nu are convertizor, ca face motorul electric funcția asta

Nu am electrica asa ca nu pot spune decat din ce spun altii ce exista la modelul i3:

https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=17191

Link to comment
Share on other sites

On 9/27/2023 at 11:40 AM, FiveThreeFive said:

Nu am timp sa ma apuc de scanat, dar am in fata un manual de utilizator (nu de service) al unui BMW din anii '80. Manualul contine informatii tehnice si intructiuni suficient de amanuntite, pentru ca un cumparator din acele vremuri sa fi putut realiza personal principalele operatiuni de intretinere. [...]

Iata si un astfel de user manual (serie 5 E12, iulie 1975), scanat si disponibil online pe un site oficial BMW. Vedeti in special incepand cu pagina 33 a manualului. Chiar daca nu intelegeti germana, pozele sunt elocvente:

https://bmw-grouparchiv.de/research/media/028fd128-da51-4da1-b2e5-c75fb5eb3b47/web

 

Later edit: sau un manual in engleza, seria 6 E24, aug. 1980:

https://bmw-grouparchiv.de/research/detail/index.xhtml?id=3535975#

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Cred ca are legatura cu acest topic, azi dimineata am zis sa merg si eu pe jos ca aveam niste treaba prin oras. Am lasat frumos masina in parcare si am plecat pe jos, drumurile pe care merg sunt deobicei aglomerate, mai ales intre 7-10 si 15-18. 

Si cum am mers eu pe jos pur si simplu cand respirai simteai un miros intepator si parca nu respirai bine. Daca pana acum eram indecis daca chiar trebuie sa scoata masinile pe combustie iterna din oras, acum sunt sigur ca trebuie sa o faca.Pur si simplu cand trec sute de masini pe langa tine te ametesc numai bine. 

Cred ca ar trebui sa urgenteze treaba asta cu scosul masinilor pe combustie din oras, macar pe bulevardele si strazile unde frecventeaza mult si pietonii. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.