Jump to content

Recommended Posts

23 hours ago, Viper05 said:

exact cum scrie acolo, masini de flota in general, cumparatori privati aproape nimic

esti aproape obligat din punct de vedere al costului sa mergi pe masina de servici electrica

Mi se pare normal; sunt prea scumpe pentru buzunarele "paturii de mijloc" din occident.

Se incetateneste ideea ca masinile electrice sunt pentru hipsteri sau ai de au bani de numarul lor nu conteaza.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, bimmer90f30 said:

Mi se pare normal; sunt prea scumpe pentru buzunarele "paturii de mijloc" din occident.

Se incetateneste ideea ca masinile electrice sunt pentru hipsteri sau ai de au bani de numarul lor nu conteaza.

zic fix invers, o masina electrica de servici e mult mai ieftina pentru utilizator( angajat) , decat una pe benzina.

plus e mult mai ieftin sa iei o masina electrica de serivici decat sa cumperi aceiasi masina ca si persoana fizica de la dealer

in uk ca de aici a pornit discutia multe firme iti dau bani de masina sau iti ofera o masina, dar tot tu o platesti din alocatia aia

Link to comment
Share on other sites

Explicatii exista si dupa parerea mea sunt doua principale:

- Lipsa de strategie la nivelul UE, care a preferat sa tot scoata standarde de poluare in loc sa se uite spre tehnologii noi

- Inertia producatorilor de masini, care au preferat sa "maximizeze profitul" si sa nu investeasca in tehnologii noi, decat cand le-a sucit cineva mana la spate.

Ca o chestie adiacenta, mi se pare absolut halucinant cum vw a scos mizeria aia de software pe seria ID si cum tot nu reusesc sa-i dea de cap dupa ani de zile. Acum inteleg ca fac unul de la zero ca sa-l inlocuiasca pe primul. FFS, nu e rocket science...

  • De acord! 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Explicatii exista [...]

As vrea sa mai adaug si eu cateva.

  • China de astazi este creatia civilizatiei occidentale, in speta a generatiilor de adulti din perioada 1970-2015, care au preferat un nivel de trai mai bun pe termen scurt, in loc sa construiasca un viitor solid pentru urmasii lor. Mutand productie si tehnologie in China, au obtinut produse ieftine, dar au pierdut avangarda. Peste noapte, China se transforma dintr-un follower intr-un leader tehnologic si chiar academic, iar Vestul tocmai descopera socat acest lucru, desi nu ar trebui deloc sa se mire.
  • A mai fost o singura data in istoria moderna a omenirii, cand o economie capitalista a fost condusa de un regim totalitar, anume in Germania nazista. Analizand exemplul Germaniei de atunci si al Chinei de acum, se pare ca este o reteta care functioneaza al naibii de bine.
  • In concurenta cu Asia si US, europenii gresesc fundamental pentru ca pun pe aspectul social o pondere exagerat de mare fata de aspectul competitiv. Da, binele oamenilor ar trebui sa fie scopul principal al societatii. Dar timpul saptamanal de lucru, zilele de concediu, varsta si conditiile de pensionare, sumedenia de zilele libere "colaterale" sub diverse pretexte, si pana si relatia contactuala angajat - angajator din Europa au fost impinse exagerat de mult spre ne-munca. In acest timp, in Asia si in US lucrurile stau cu totul altfel, iar europenii, cu al lor dolce far niente,  pierd in mod clar cursa.
  • Este o anecdota (se pare, neadevarata) cum ca Henry Kissinger ar fi intrebat, candva in anii '70: "Who do I call if I want to speak to Europe?”. Iata-ne 50 de ani mai tarziu, iar Europa este in continuare doar o adunatura de enitati (tari) distincte, o hidra cu 27 de capete, fiecare urmarindu-si propriile interese si fentand cat de mult posibil interesul comun. Cat timp UE va continua in acest fel, in loc sa urmeze macar exemplul de organizare federala a US, are zero sanse de a conta in mod semnificativ in competitia mondiala.
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

China de astazi este creatia civilizatiei occidentale, in speta a generatiilor de adulti din perioada 1970-2015, care au preferat un nivel de trai mai bun pe termen scurt, in loc sa construiasca un viitor solid pentru urmasii lor. Mutand productie si tehnologie in China, au obtinut produse ieftine, dar au pierdut avangarda. Peste noapte, China se transforma dintr-un follower intr-un leader tehnologic si chiar academic, iar Vestul tocmai descopera socat acest lucru, desi nu ar trebui deloc sa se mire.

+1

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

China e intr-adevar creatia occidentului, dar asta este doar un efect al economiei de consum si planned obsolescence. Iar progresul tehnologic al Chinei e datorat in mare parte furtului intelectual (spionaj industrial si asa mai departe) ca politica de stat.

Intre US, Asia si Europa, mie mi se pare ca viziunea europeana e cea mai apropiata de cum ar trebui sa evolueze societatea. Nu "banul cu orice pret", ci "calitatea vietii". Dupa parerea mea, doar cine n-a calcat prin US poate spune ca acolo e un model social reusit si un loc unde ar vrea sa-si creasca copiii.

Da, Europa ar trebui sa se uneasca pentru a face fata mai usor dpdv economic. Asta au si incercat cu UE, dar cand unul trage intr-o parte si altul in alta parte si fiecare vrea sa faca o combinatie, rezultatul nu e prea bun. Si se vede cel mai bine in situatia de acum cu Rusia, cand si Germania, si Austria, si Ungaria si Franta s-au tras pe c*r intr-un moment sau altul si au incercat s-o bage pe aia cu "de fapt rusii nu sunt atat de rai, ca ne vand petrol si gaze".

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, mgi said:

Intre US, Asia si Europa, mie mi se pare ca viziunea europeana e cea mai apropiata de cum ar trebui sa evolueze societatea. Nu "banul cu orice pret", ci "calitatea vietii". Dupa parerea mea, doar cine n-a calcat prin US poate spune ca acolo e un model social reusit si un loc unde ar vrea sa-si creasca copiii.

Iti inteleg foarte bine punctul de vedere si sunt, intr-o anumita masura, de acord cu el. Desi interactiunea mea directa cu US a fost limitata la nivelul prea putin relevant de turist ocazional, imi este peste putina sa inteleg lipsa lor de actiune in trei probleme majore:

  • regimul armelor, sustinut orbeste de republicani. In perioada 01 ian - 01 aug. 2023 au murit cca. 11.000 americani prin impuscare (excluzand pe cei 14.000 care s-au sinucis cu o arma de foc). Dintre acestia, 879 adolescenti si 170 copii;
  • toleranta dusa la absurd, sustinuta in special de democrati, cel mai bun exemplu fiind degradarea pe care a suferit-o California in general si San Francisco in particular, din cauza jafurilor scapate de sub control;
  • flagelul consumului de droguri, pentru care nu este solutie inca din anii '80 - si care, iata, tocmai descoperim ca este pe cale sa devina o problema majora si in Europa.

In urma jafurlor recente din Philadelphia, Elon Musk a comparat situatia de acum din US cu cea din perioada finala, de decadere accelerata inainte de prabusire, a Imperiului Roman. Este un punct de vedere cel putin interesant.

Revenind la Europa, trebuie tinut cont de un aspect important. Dupa caderea comunismului, Europa a neglijat nejustificat dezvoltarea armatei si a industriei de aparare, bazandu-se pe o doctrina de pace rezultata din cooperarea cu potentialii inamici (in principal Rusia), dar si pe sprijinul miiltar american. Pe scurt, Europa a economisit sume uriase, care altfel ar fi trebuit investite in aparare, folosind US drept garant al securitatii sale. Sigur ca, intr-un asemenea context de resurse financiare, protectia sociala in Europa este numai lapte si miere. Recent insa au venit doua dusuri reci: primul in mandatul lui Trump, cand US a transmis clar ca nu mai are chef sa plateasca pentru capul in nisip european, si al doilea cand Rusia a atacat Ucraina, ocazie cu care Europa a desoperit ca relatia de cooperare cu Rusia valoreaza zero, dar si ca propriile forte armate - chiar si in Germania - au fost neglijate pana aproape de nivelul de pistol cu apa. Singurele tari cu capul cat de cat pe umeri in domeniul militar se pare ca au fost Marea Biritanie (dar care nu mai e in UE), Polonia si, probabil, Finlanda.

Avand in vedere probleme precum competitivitatea din ce in ce mai redusa in domeniile de varf, lipsa de coeziune la nivel de UE, necesitatea unor investitii imediate si majore in aparare, degradarea sociala indusa de valurile succesive de imigranti, sunt vadit ingrijorat privind viitorul Europei, atat privind situatia interna cat si privind concurenta la nivel mondial.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/8/2023 at 10:27 AM, FiveThreeFive said:

Avand in vedere probleme precum competitivitatea din ce in ce mai redusa in domeniile de varf, lipsa de coeziune la nivel de UE, necesitatea unor investitii imediate si majore in aparare, degradarea sociala indusa de valurile succesive de imigranti, sunt vadit ingrijorat privind viitorul Europei, atat privind situatia interna cat si privind concurenta la nivel mondial.

Pana acum cred ca EU, noua romanilor, ne-a facut enorm de mult bine. Mi-e frica sa ma gandesc unde eram fara. Mi-e frica sa ma gandesc incotro ne-am duce daca brusc si ipotetic, am ramane in afara... Dar fiind inauntru cred ca avem o voce de spus, noi toti cei din est, spre directia prea liberala a EU si viitorul uniunii.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Romulus said:

strategia asta e de cand lumea. vinzi de 2x mai ieftin ca toti restul si cand toti restul mor... vinzi de 2x mai scump.

Cu atât mai mult cu cât PCC a investit masiv în dezvoltarea mașinilor electrice pentru a putea prinde din urmă și rivaliza cu industria auto din Vest.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, PzKpfW said:

Cu atât mai mult cu cât PCC a investit masiv în dezvoltarea mașinilor electrice pentru a putea prinde din urmă și rivaliza cu industria auto din Vest.

Foarte frumos din partea lor; o sa aplaud ca la reusita celui de al XIII congres comunist, DAR TOT NU O SA LE DAU BANII MEI. Tre sa muncesca mai mult sa ma convinga ca nu urmaresc sa submineze tarile europene. Deocamdata ne sc...pa in cap.. iar asta trebuie sa ne deranjeze urat de tot.

Link to comment
Share on other sites

Eu cat timp o sa pot sa imi cumpar masina, mereu o sa merg pe brand uri europene. Cum incerc sa fac cat mai multe, si cu produsele romanesti. Deobicei caut produse care sunt facute de RO sau EU. 

La masini doar brand uri europene o sa cumpar, banii sa ajunga intr-un final tot la noi cum s-ar zice. Pana si la benzina fac la fel, pun mereu de la rompetrol.

Edited by Alex3245
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Romulus said:

Crezi ca vor fi murdare? Sunt inauntru si sunt foarte frumoase... Sunt Rompetrol cu Hey parca se cheama...

Înainte sa le deschidă mai era una la Pecica,lângă autostradă. 

Nevasta mea nu putea sa intre la femei,era dezastru.

Bine, nici la bărbați nu era mai brează. 

Soarta asta or s o aibă toate.

Alternativa este mol ul la unguri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.