Jump to content

Recommended Posts

Pai daca plecam de la premiza asta nu prea este ok, acele vase produc CO2 si un produs secundar arderi este acel SO2 care si el este daunator faunei maritime si mai provoaca ploi acide cand se combina cu NOX. E ca si cum am spune de fumat ca este bun ca ne calmeaza sau ne relaxeaza dar pe termen lung ne omoara, nu stiu daca este cea mai buna analogie.

Din punctul meu de vedere cand oamenii au ales sa arda combustili fosili au facut un pact cu diavolul si acum vor sa iasa din el dar nu prea reusesc.

Oricum daca continuam asa nu stiu ce viata o sa aibe urmatoare generatie, cei care se nasca acum sau in vreo 10 ani.

 

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca bateria cea noua care o sa fie implementata de BMW este cea de la ONE, care fac o baterie hibrida.

Au pusa bateria asta pe un model S si au facut 1200 km, se pare ca BMW tinteste sus.

https://newatlas.com/automotive/one-gemini-battery-bmw-ix-suv-range/

Si un video cu explicatii cum functioneaza bateria:

Prin 2025 cand o sa o vedem pusa pe ix, sper sa aibe un range de 800-900 km si pe mine m-au cucerit.

Sunt tare curios cum o sa fie cu o baterie hybrid si cum o sa faca daca moare una inainte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Myx said:

nu cred ca realizam cat spatiu fizic si chargere ar necesita 80 % din parcul auto de acum ..just in case .Clar ca reteaua home user va fi mai dezvoltata si fiecare casa , loc parcare existent va fi proiectat si cu priza ev 

 

Pun si eu o intrebare cat spatiu fizic este irosit cu locurile de parcare? Daca to ne gandim la spatiu ar trebui scoase toate locurile de parcare si gata.

Daca mergi la un lidl. kaufland au minimum 50 de locuri de parcare , un loc de parcare are cam 2,30m x 5,00m daca inmulteti asta cu 50 ar fi vreo 575 m2 x cate magazine de astea sunt, usor ne dam seama cat spatiu irosim.

Daca toate locurile de parcare mai ales cele pentru rezidenti ar veni cu incarcare de 11 kw, nu trebuia ca toate locurile sa vina cu 250 kw/h putere. S-ar ocupa fix acelasi spatiu ca si inainte doar ca mai trebuie trase cabluri si asa un loc de parcare are un rol dublu.

Daca te refereai la postul de mai sus cu acel court, el isi produce singur energia si energia pe care o da la masini, daca nu ar fi fost ala ar fi fost un lidl cu 50 locuri de parcare si atat, asa ai si magazin si incarcare.

Alt exemplu bun cred ca ar fi Palas mall, are vreo 2 500 locuri de parcare si a transformat vreo 20 sau 30 de locuri in locuri de parcare si incarcat masina fara a pierde vreun spatiu si asa castiga mai multi bani: plata pe parcare care e standard pentru toti si pe langa asta mai primesc bani si de la cei care incarca.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

@Alex3245 poate nu o sa iti vina sa crezi, imi plac mult electricele chiar si pur, ba chiar imi pun problema sa iau ca a doua masina o pur electrica, nu doar 530e actual care e o strutocamila luata din alte motive.

Dar pur si simplu nu cred ca se poate face o trecere in 10 ani nici macar spre 20% masini electrice pe sosele in romania. Nici macar pe aproape. Taxi? Da, dar du-te sa vorbesti cu unul sa vezi ce stres au cu incarcarea. Masina de oras? Poate, da. Altfel masina trebuie sa fie mult mai versatila decat este momentan un EV. Iar multi din cei care au facut pionierat si desigur, nu ii cheama @TKD29 regreta alegerea deja. Du-te discuta cu taximetristii EV. Vezi ce spun ei dupa multi kilometri la preturi de Romania.

Link to comment
Share on other sites

@Romulus Pai care ar fi problema majora din punctul tau de vedere ? Eu nu fac referire la cei care fac ridesharing, eu fac referire la oamenii normali cei care fac 30-50 km pe zi, nu la cei care fac 300-500 km pe zi.

Eu am cativa prieteni care au masini electrice si acum tot dupa EV se uita nu par ca vor sa revina la modele pe combustie interna. Ma gandesc ca pentru un taximetrist e mai trista treaba ca in alea 40-50 min in care incarca masina facea deja 2 curse.

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde si ce masina iti iei sa faci taxi sau altceva, eu am ales o masina cu baterie si autonomie mare, pot sa merg 3 zile fara stres cu incarcatul.Chiar la inceput in primele luni am fost mai stresat pt ca nu stiam cu ce sa manca, acum e floare la ureche, o incarc doar dupa ce imi termin programul. Daca prind un fast charge  pe undeva ma leg la el pt 10-15 minute.

Daca iti iei Spring sau ceva de genul..trebuie sa fi putin dus sa faci meseria asta cu o baterie de trotineta.

Edited by TKD29
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Alex3245 said:

eu fac referire la oamenii normali cei care fac 30-50 km pe zi, nu la cei care fac 300-500 km pe zi.

@Alex3245 daca faci peste 300 km pe zi, muncesti ca sofer, nu discutam de asta. Oamenii normali  fac mult mai putin. Masina de oras, daca ai incarcare acasa sau macar la birou, EV este minunata. Dar sa dai 30.000 euro pe o masina cu care sa nu pleci decat cu acatiste la mare, e deja ceva ce sunt extrem de putini care sa o faca.

34 minutes ago, Alex3245 said:

Eu am cativa prieteni care au masini electrice si acum tot dupa EV se uita nu par ca vor sa revina la modele pe combustie interna.

De cate ori au plecat cu masina la drum lung? sau vorbim de masini de oras?

 

Uit un EQS, nu o puscatura si drumul este penibil. Un om obsnuit care vrea sa mearga 500 km cu varful tehnologiei. S-Klasse practic si e penibil. Deci nici pana la Budapesta nu mergi daca nu vrei sa mergi cu 90 km/h pe autostrada cu nasul la esapamentele TIR-urilor.

 

1 minute ago, TKD29 said:

Depinde si ce masina iti iei sa faci taxi sau altceva, eu am ales o masina cu baterie si autonomie mare, pot sa merg 3 zile fara stres cu incarcatul.Chiar la inceput in primele luni am fost mai stresat pt ca nu stiam cu ce sa manca, acum e floare la ureche, o incarc doar dupa ce imi termin programul. Daca prind un fast charge  pe undeva ma leg la el pt 10-15 minute.

Daca iti iei Spring sau ceva de genul..trebuie sa fi putin dus sa faci meseria asta cu o baterie de trotineta.

@TKD29 tu esti un caz super fericit intr-o tara care permite asa ceva. Esti exceptie dar ma bucur enorm sa te avem printre noi.

@Alex3245 circul cu masina sub 50 km zilnic in medie. Dar daca nu ma pot urca in masina sa ma duc la Budapesta la aeroport cand doresc, inseamna ca am luat masina gresita. Si vorbim de EQS nu de o puscatura chinezarita.

Aia 50 km sunt importanti si daca poti incarca, esti norocos. Dar sa iti permiti inca o masina pentru ocaziile alea unice cand de 3-4 ori pe an ai de mers... Incepem sa vorbim de inchiriat si de altele...

Link to comment
Share on other sites

Aici sunt alte reguli decat in RO, noi avem tahograf pe masina, nu ai voie sa conduci mai mult de 9 ore pe zi. Daca te opreste politia si iti verifica taho ai belit-o, cand am facut accident cu G30 , politia mi-a cerut discul si inainte sa incep munca am uitat sa-l comut pe modul de lucru, era in pauza, doar pentru ca nu am apasat pe buton mi-am luat 270 chf amenda.

Aia de la Mercedes au cam mintit cu autonomia de 700 km , inca nu am vazut pe nimeni sa meraga atat cu el, in schimb am vazut mai multe clipuri cu iX care au facut mai mult decat zice BMW 620 km.

Eu cu un pin pot sa fac peste 500 km, dar nu pot ajunge la 600 pentru Geneva este pe deal, si toata ziua urc si cobor, se stie ca nu poti recupera toata energia la coborare cat consumi ca sa urci.  Cand am fost in RO dupa o incarcare 100% imi arata autonomie de 700+ km.

Link to comment
Share on other sites

Cine doreste sa mearga pe la reprezentantele Mercedes sa vada ce bine se vand gamele EQx de sunt goale parcarile, nu e niciuna (lol).

Sau in VW care intr-un oras uitat de lume, are 4x ID Buzz in showroom. Si cand intreb cate ati vandut in 2023, mi se spune sec: una. Dar are 4 bucati in showroom.

 

1 minute ago, TKD29 said:

Aia de la Mercedes au cam mintit cu autonomia de 700 km , inca nu am vazut pe nimeni sa meraga atat cu el, in schimb am vazut mai multe clipuri cu iX care au facut mai mult decat zice BMW 620 km.

Care sunt mai degraba 300 daca nu mergi cu ochii pe consum ca melcul, cu nasul in esapamentul TIR-urilor pe autostrada pe banda 1 cu 90 km/h ca sa ajungi la destinatie.

Eu consider ca si 10 minute cerute de nefasta sunt enorme pentru pipi-stop cand vreau sa ajung undeva. Oboseala incepe cand pornesti la drum, indiferent ca opresti la fiecare ora 10 minute.

Dupa cum vezi un om normal, nu poate sa faca 300 km cu un EQS. Si nu vorbim de viteze ilegale, si mers cu 160 km/h sau ceva.

3 minutes ago, TKD29 said:

Eu cu un pin pot sa fac peste 500 km,

Repet, tu esti o mare exceptie. 95% din soferi nu merg asa calm ca si tine. Si daca vorbim sa schimbat soferii, va doresc bafta maxima! Daca bagi piciorul in ea de 2-3 ori, se descarca mai repede ca secundarul. Am incercat eu in Bucuresti.

La ICE e simplu, vrei consum, mergi incet, vrei sa ajungi, mergi oricum e comod si legal fara sa iti pese de consum.

@TKD29 daca eu cu masina ta pornesc din Bucuresti nu ajung la 300 km si trebuie sa stau 45 minute sa incarc. pana la 70% sau asa. Si repet, viteza LEGALA. Fara tampenii. Strict legal si pasnic, fara nimic agresiv.

Link to comment
Share on other sites

De ce? merg legal 🙂 altfel nu se prea poate, ca ma ustura la buzunar sau raman pieton. 1 km peste viteza legala + abaterea te costa 40 chf ..acum sunt in asteptare la una dar vad ca nu mai vine odata sa ma scap de ea.

Nu se descarca asa repede, ca recupereaza la franare 🙂

Edited by TKD29
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, TKD29 said:

. Daca prind un fast charge  pe undeva ma leg la el pt 10-15 minute.

 

asta uite eu nu o inteleg. daca incarci masina la fast charge este mai scump ca un diesel si cam tot acolo ca si o masina pe benzina. in cazul asta de ce ai lua electrica?

 

Link to comment
Share on other sites

Nu e mai scump, depinde si ce diesel, la AC incarc cu 0.51 chf, la DC cu 0.61 +1 chf la 10 minute.

Eu ma raportez la masinile pe care le-am avut , nu discut de moatare de cositoare, 530xD si 640xD , abele moatoare de 3.l

640 imi lua in oras 11-12 l/100, acum fac un calcul la 2 chf litru si zimi care care consuma in oras , iX sa zicem vara 19/20 kWh.

iX 20x0.51 10.2 chf

640  12x2 24 chf

Deci?

Edited by TKD29
Link to comment
Share on other sites

Din 4 locuri, doar in unul am gasit care sa mearga sau liber. Si da, e intr-un mall, dar unul unde nu imi doresc sa fiu mai des mai mult de 15 secunde. Din nou acele "succes-uri" urate.

Just now, TKD29 said:

640 imi lua in oras 11-12 l/100

Mie imi ia in uras un 320d 14-16 l/100 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.