Jump to content

Recommended Posts

1 minute ago, Romulus said:

Si daca o sa vina o directie e la UE ca trebuie sa daramam toate blocurile vechi? Ca sunt la fel de absurde ambele.

Cum sa fie la fel de absurde, nici nu se compara una cu alta. Una din actiuni presupune fortarea unor cetateni sa plece din casa lor si altul presepune ca in locul actual al parcarilor sa pui si prize de 11-22kW. Nu prea vad absurdidatea in a pune prize vs darama blocuri vechi unde locuiesc oameni.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Alex3245 said:

Eu ca supermarket daca 50% din masini ar fi electrice in 30-40% din locurile de parcare as pune statii de 22-50 Kw asa castig ca omul cumpara de la mine si mai castig ca isi incarca si masina, asa locul care inainte era irosit doar pt a sta masina acum iti mai aduce niste bani.

cati crezi ca vor sa plateasca 2Ron/Kw sa incarce masina? Majoritatea vor gratis daca se poate...ca doar iti face tie cumparaturi...

Link to comment
Share on other sites

Just now, Alex3245 said:

si altul presepune ca in locul actual al parcarilor sa pui si prize de 11-22kW.

Care parcari? 95% din blocurile din romania de dinainte de 1989, nu au nici macar un singur loc de parcare.

 

Link to comment
Share on other sites

cand or incepe poate si la noi sa faca parcari adevarate, adica sa le faca sub/suprateran prin cartiere nu sa imprastie niste placinte de parcari care ocupa o gramada de spatiu care ar putea fi plin de vegetatie si care e oricum insuficient...si noi visam statii de incarcare prin astfel de zone 🤣

e ca aia cu bagatul porcului in casa si ai pretentia ca asa se va comporta si el civilizat dar porcul tot porc ramane...noi vrem sa trecem direct la avioane de la carute...nu poti sari peste niste etape fundamentale cum ar fi o infrastructura adecvata...iar asta nici macar nu e pe radarul celor de la conducere acum...

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Hai sa luam doua exemple concrete care sunt oarecum fericite, dar si asa jalnic de penibile ca si parcare:

lZifTEN.png

baDTwR2.png

Astea sunt in Bucuresti.

Iar in alt oras, am un apartament nou construit, intr-un imobil cu 20 apartamente. Care are o parcare subterana de 10 masini, in care e foarte greu de intrat si iesit. Si in spate, pe teren privat inca 12 locuri de parcare. Si cum fiecare apartament are cam doua masini, e absolut oribil cand vii seara acasa si nu gasesti nici un loc sa lasi masina. Vin vecini din blocurile alaturate si isi lasa masina ca si cucul oul. Si ca sa faci bariera, ai nevoie de 1001 de acorduri care daca nu au fost in proiectul initial, iti urez bafta sa realizezi cu un bloc fara asociatie de proprietari, si unde nu se doreste o asociatie.

Tu visezi apartamente noi. E fix la fel de absurd ca si a darma totul si construi din nou corect.

Parcarile din imaginile de mai sus, efectiv sunt 10% din ce ar fi nevoie doar pentru a parca masinile acolo in bucuresti. Facem incarcatoare pentru cine plateste si de restul nu ne pasa?

5 minutes ago, Romulus said:

doua exemple concrete care sunt oarecum fericite

Si astea sunt cazurile dintre cele 1% din bucuresti care sunt fericite si au oarecum ceva sanse.

5 minutes ago, Romulus said:

in care e foarte greu de intrat si iesit

Eu ma indoiesc ca iti va da cineva autorizatie ISU pentru incarcat 10 masini electrice acolo.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Romulus said:

Hai sa luam doua exemple concrete care sunt oarecum fericite, dar si asa jalnic de penibile ca si parcare:

lZifTEN.png

baDTwR2.png

Astea sunt in Bucuresti.

Iar in alt oras, am un apartament nou construit, cu 20 apartamente. Care are o parcare subterana de 10 masini, in care e foarte greu de intrat si iesit. Si in spate, pe teren privat inca 12 locuri de parcare. Si cum fiecare apartament are cam doua masini, e absolut oribil cand vii seara acasa si nu gasesti nici un loc sa lasi masina. Vin vecini din blocurile alaturate si isi lasa masina ca si cucul oul. Si ca sa faci bariera, ai nevoie de 1001 de acorduri care daca nu au fost in proiectul initial, iti urez bafta sa realizezi cu un bloc fara asociatie de proprietari, si unde nu se doreste o asociatie.

Tu visezi apartamente noi. E fix la fel de absurd ca si a darma totul si construi din nou corect.

Nu visez apartamente noi si in pozele pe care le-ai dat daca in zonele subliniate cu rosu s-ar face prize care ar fi problema ? 

image.png.77c245c0627aac106328d0adf1b691eb.png

image.png.b8252adc34c330f18af5e87e816c5b37.png

Care ar fi acel impediment major care ar bloca asta inafara de politicieni nostri ?

Nu vad nici un rau sa pui o priza de 11 kW, nu trebuie sa bagi o nebunie de 50kW sau 150Kw, prize simple de 11kW, care nu fura loc prea mult.

Link to comment
Share on other sites

la noi inca se prevede 1.5 locuri de parcare/apartament, inca sunt care isi fac case si nu au loc in curte de masini si le tin parcate pe strada...wtf..mi se pare inadmisibil ca nu se modifica stupiditatea asta de legislatie si in continuare autoritatile stau cu ochii inchisi in mod voit la asa ceva... se fac cartiere intregi fara scoli si gradinite..fara drumuri de acces...suntem penibili la capitolul asta si apoi vrem statii de incarcare 😂

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Just now, Alex3245 said:

Nu visez apartamente noi si in pozele pe care le-ai dat daca in zonele subliniate cu rosu s-ar face prize care ar fi problema ? 

Problema este ca nu ai loc de cate masini ar trebui incarcate. Acolo sunt 10 locuri de parcare pentru 100 de apartamente. Tu realizezi ce vorbesti? Si oamenii nu au unde lasa bicicleta, darmite masinile. Seara e bataie, masini blocate si numere lasate in parbriz. Si tu chiar crezi ca EV este solutia? Solutia este sa folosim transportul in comun in orase de acest fel. Si bafta in a convinge pe cineva.

 

3 minutes ago, Alex3245 said:

image.png.b8252adc34c330f18af5e87e816c5b37.png

Aici in zona asta sunt cam 500 de apartamente si in cazul asta absolut fericit, sunt cam 150 de locuri de parcare, care e un caz super fericit din cauza pasajului, dar e o parcare publica.

Si cum faci, obligi sa vina cand e gata incarcarea si sa muti masina sa lasi pe altul? Si asta cu ea incarcata unde parcheaza daca totul este plin la ora 20 seara?

Apoi calculeaza tu ce magistrala de curent ar trebui sa aduci si sa intretii, ce statii de transformare industriale. Vorbim vorbe, efectiv visam vise.

Apoi vezi ce facem daca ia una foc. Samd. Sunt extrem de multe care sunt imposibile.

 

Link to comment
Share on other sites

@Romulus, mi se pare ca amesteci doua probleme care nu au legatura intre ele.

Problema nr. 1 nu e ca sunt prea putine locuri de parcare, ci ca sunt prea multe masini. Asta se rezolva prin reducerea numarului de masini, nu prin crearea de noi locuri de parcare. 

Problema nr. 2 e "unde incarci toate masinile electrice". Iar aici sunt multe solutii: mai multe incarcatoare rapide (de exemplu, in fiecare benzinarie). Incarcatoare la blocuri, unde exista parcari subterane. Prize de 220 la locurile de parcare exterioare. Finlandezii au asa ceva de cel putin 15 ani (vazute cu ochii mei), pentru ca ei au incalzitoare electrice pe care le pun pe motor iarna. Prize de 7/11/22kw pe stalpi, pe marginea strazii (ca in Amsterdam) si asa mai departe. 

Daca am avea o strategie coerenta in sensul asta, ar fi super-suficient. In timpul in care creste parcul auto de electrice (care acum sunt un procent foarte mic din masinile de pe strada), se dezvolta si infrastructura. Mai ales ca sunt costuri mici. O statie de incarcare e 4-500 de euro. Luate in cantitati mari, probabil 250 de euro. Instalarea o sa coste ceva, in functie de loc, dar s-ar putea optimiza si asta - pusa la un loc cu alte lucrari de pe strada, si asa mai departe. 

Link to comment
Share on other sites

h2VWlrQ.png

Just now, mgi said:

Problema nr. 1 nu e ca sunt prea putine locuri de parcare, ci ca sunt prea multe masini. Asta se rezolva prin reducerea numarului de masini, nu prin crearea de noi locuri de parcare.

Eu?? Eu nu amestec nimic, cred ca am spus mai sus cu cateva posturi ca singura solutie este transportul in comun. Nu EV-urile si incarcarea lor caraghioasa in fata blocului, la acest moment.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, mik15 said:

cati crezi ca vor sa plateasca 2Ron/Kw sa incarce masina? Majoritatea vor gratis daca se poate...ca doar iti face tie cumparaturi...

2 sau peste 2 ron/kWh a ramas doar pe la fast chargere. Am vazut ca scad preturile. 

In Tm, e 1.1ron / kWh la cele puse de primarie. Daca merg la cumparat si platesc tot aprox atat, adica 1.1/kWh, s-ar putea sa incarc. Asta considerand ca acasa platesc 0.75ron/kWh insa uneori salvez timp daca am si alte posibilitati de a incarca. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, mik15 said:

la noi inca se prevede 1.5 locuri de parcare/apartament, inca sunt care isi fac case si nu au loc in curte de masini si le tin parcate pe strada...wtf..mi se pare inadmisibil ca nu se modifica stupiditatea asta de legislatie si in continuare autoritatile stau cu ochii inchisi in mod voit la asa ceva... se fac cartiere intregi fara scoli si gradinite..fara drumuri de acces...suntem penibili la capitolul asta si apoi vrem statii de incarcare 😂

Spre exemplu la apartamentele noi, fiecare apartament trebuie sa aiba un loc de parcare. Cand vrei sa cumperi ceva esti obligat sa iei si loc de parcare, asa a patit prietenul meu, in plus fata de apartament a mai dat 14 k euro pe locul de parcare. Acum sa-i convina fiecarui om sa mai dea 14k euro pe un loc de parcare 😄, multi dintre propietari s-au certat din cauza ca-i obliga sa-si cumpere loc de parcare.

5 minutes ago, Romulus said:

Problema este ca nu ai loc de cate masini ar trebui incarcate. Acolo sunt 10 locuri de parcare pentru 100 de apartamente. Tu realizezi ce vorbesti? Si oamenii nu au unde lasa bicicleta, darmite masinile. Seara e bataie, masini blocate si numere lasate in parbriz. Si tu chiar crezi ca EV este solutia? Solutia este sa folosim transportul in comun in orase de acest fel. Si bafta in a convinge pe cineva.

 

Pai stai putin, vrei sa rezolvam si problema locurilor de parcare si prizele, problema locurilor de parcare este existenta de mult, eu doar zic ce ar putea sa faca ca sa rezolve problema locurilor de incarcare, nu o sa facem noi adoptie de 100% electrice, nici la 50% nu ajungem in 5-6 ani. Daca s-ar pune priza la 50% din locurile de parcare ar fi de ajuns pentru moment. Pai si dc nu foloseste lumea transport in comun? Pentru ca inafara de Bucuresti unde ai metrou si cat de cat ok pe partea de tramvaie, autobuze, in restul tarii e jale. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, mgi said:

Daca am avea o strategie coerenta in sensul asta, ar fi super-suficient. In timpul in care creste parcul auto de electrice (care acum sunt un procent foarte mic din masinile de pe strada), se dezvolta si infrastructura. Mai ales ca sunt costuri mici. O statie de incarcare e 4-500 de euro. Luate in cantitati mari, probabil 250 de euro. Instalarea o sa coste ceva, in functie de loc, dar s-ar putea optimiza si asta - pusa la un loc cu alte lucrari de pe strada, si asa mai departe. 

Tu chiar vezi asa ceva realizabil in Bucuresti in urmatorii 20 de ani? Te votez primar!

1 minute ago, Bala said:

2 sau peste 2 ron/kWh a ramas doar pe la fast chargere. Am vazut ca scad preturile. 

In Tm, e 1.1ron / kWh la cele puse de primarie. Daca merg la cumparat si platesc tot aprox atat, adica 1.1/kWh, s-ar putea sa incarc. Asta considerand ca acasa platesc 0.75ron/kWh insa uneori salvez timp daca am si alte posibilitati de a incarca. 

Eu cred ca pretul la energia electrica subventionat este aici pentru inca putin timp. Ignorati faptul ca energia este mult mai scumpa in fapt.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, mgi said:

@Romulus, mi se pare ca amesteci doua probleme care nu au legatura intre ele.

Problema nr. 1 nu e ca sunt prea putine locuri de parcare, ci ca sunt prea multe masini. Asta se rezolva prin reducerea numarului de masini, nu prin crearea de noi locuri de parcare. 

 

statistica arata ca suntem oricum sub media europeana la masini/cap de locuitor...categoric sunt prea putine locuri de parcare si asa cum am zis, dezvoltarea acestor parcari e inexistenta la noi, trasatul unor dungi pe sosele nu reprezinta dezvoltare de infrastructura.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Alex3245 said:

Spre exemplu la apartamentele noi, fiecare apartament trebuie sa aiba un loc de parcare. Cand vrei sa cumperi ceva esti obligat sa iei si loc de parcare, asa a patit prietenul meu, in plus fata de apartament a mai dat 14 k euro pe locul de parcare. Acum sa-i convina fiecarui om sa mai dea 14k euro pe un loc de parcare 😄, multi dintre propietari s-au certat din cauza ca-i obliga sa-si cumpere loc de parcare.

Si ce familie cunosti tu cu doar 1 masina in familie?

2 minutes ago, Alex3245 said:

Pai stai putin, vrei sa rezolvam si problema locurilor de parcare si prizele, problema locurilor de parcare este existenta de mult, eu doar zic ce ar putea sa faca ca sa rezolve problema locurilor de incarcare, nu o sa facem noi adoptie de 100% electrice, nici la 50% nu ajungem in 5-6 ani. Daca s-ar pune priza la 50% din locurile de parcare ar fi de ajuns pentru moment.

Exact, s-ar bate oamenii pentru incarcarea electrica SI pentru parcare.

3 minutes ago, Alex3245 said:

Pai si dc nu foloseste lumea transport in comun? Pentru ca inafara de Bucuresti unde ai metrou si cat de cat ok pe partea de tramvaie, autobuze, in restul tarii e jale. 

Asta e o alta discutie. Aici e cheia problemei, nu EV-urile si sa distrugem toate orasele sa incarcam mii de masini electrice.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Romulus said:

Si ce familie cunosti tu cu doar 1 masina in familie?

Putine, dar iti asumi. Ai 2 masini trebuie sa scoti 28k euro in loc de 14k euro, nu o sa le convina oamenilor sa dea 14 k euro pe un loc de parcare cand masina lor face 10k euro.

Si ca sa rezolvam treaba cu prea multe masini din orase, ii obligi sa-si cumpere masini euro 6+, nu ai euro 6 platesti taxa si asa multa lumea o sa mearga spre transport in comun, dupa muti taxa si la euro 6 si tot asa. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Alex3245 said:

Putine, dar iti asumi. Ai 2 masini trebuie sa scoti 28k euro in loc de 14k euro, nu o sa le convina oamenilor sa dea 14 k euro pe un loc de parcare cand masina lor face 10k euro.

Si ca sa rezolvam treaba cu prea multe masini din orase, ii obligi sa-si cumpere masini euro 6+, nu ai euro 6 platesti taxa si asa multa lumea o sa mearga spre transport in comun, dupa muti taxa si la euro 6 si tot asa. 

EV nu este solutia. Masinile (ICE sau EV) sunt problema, iar schimbarea unei marii cu o magdalena nu e solutia.

Cand dispare un ICE din bucuresti nu trebuie inlocuit cu un EV, trebuie stearsa o masina din numarul de masini.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Romulus said:

EV nu este solutia. Masinile (ICE sau EV) sunt problema, iar schimbarea unei marii cu o magdalena nu e solutia.

Cand dispare un ICE din bucuresti nu trebuie inlocuit cu un EV, trebuie stearsa o masina din numarul de masini.

Niciodata nu poti sa faci o schimbare drastica, daca acum tai toate masinile o sa-ti sara lumea in cap asa taxandu-le si scoatrea din functione a majoritate masinilor euro 0 - euro 5, apoi scoaterea euro 6 apoi electrice si dupa intr-o utopie toata lumea merge cu transportul in comun. Asta am zis mai sus, toate sa fie scoase, taxate pe rand. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Alex3245 said:

Niciodata nu poti sa faci o schimbare drastica, daca acum tai toate masinile o sa-ti sara lumea in cap asa taxandu-le si scoatrea din functione a majoritate masinilor euro 0 - euro 5, apoi scoaterea euro 6 apoi electrice si dupa intr-o utopie toata lumea merge cu transportul in comun. Asta am zis mai sus, toate sa fie scoase, taxate pe rand. 

De cand cu EV-urile doar despre utopii se cam vorbeste.

Nimeni nu gandeste in perspectiva si spui ca ne-a apucat disperarea si aruncam si incercam solutii costisitoare care nu sunt rezolvari decat la aruncat de bani la gunoi.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Alex3245 said:

Putine, dar iti asumi. Ai 2 masini trebuie sa scoti 28k euro in loc de 14k euro, nu o sa le convina oamenilor sa dea 14 k euro pe un loc de parcare cand masina lor face 10k euro.

Si ca sa rezolvam treaba cu prea multe masini din orase, ii obligi sa-si cumpere masini euro 6+, nu ai euro 6 platesti taxa si asa multa lumea o sa mearga spre transport in comun, dupa muti taxa si la euro 6 si tot asa. 

usor de zis dar greu de pus in practica asa ceva pentru ca trebuie sa incepi cu a vedea de ce merg cu masina asa de multi, probabil ai un % care o face din comoditate dar majoritatea o fac pentru ca nu au alternativa, pentru ca trebuie sa duca copiii la scoala/gradinita, pentru ca nu sunt suficiente mijloace de transport, pentru ca nu sunt suficiente scoli si gradinite, pentru ca se construieste in zone fara transport public...cand vei fi rezolvat toate astea atunci ai putea veni sa dai cu pumnul in masa, altfel de interzis sau pus taxe e usor...

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Romulus said:

Nimeni nu gandeste in perspectiva si spui ca ne-a apucat disperarea si aruncam si incercam solutii costisitoare care nu sunt rezolvari decat la aruncat de bani la gunoi.

Nu stiu daca e chiar asa. 

Acum, iarna, stau la semafor si ma gazeaza masinile din jur, eu stand cu geamurile inchise.

Vara, cand merg cu motorul, iar sunt momente in care nu pot sa respir in trafic. 

Daca am avea macar 30% masini electrice pe strazi cred ca s-ar simti o diferenta.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, mik15 said:

usor de zis dar greu de pus in practica asa ceva pentru ca trebuie sa incepi cu a vedea de ce merg cu masina asa de multi, probabil ai un % care o face din comoditate dar majoritatea o fac pentru ca nu au alternativa, pentru ca trebuie sa duca copiii la scoala/gradinita, pentru ca nu sunt suficiente mijloace de transport, pentru ca nu sunt suficiente scoli si gradinite, pentru ca se construieste in zone fara transport public...cand vei fi rezolvat toate astea atunci ai putea veni sa dai cu pumnul in masa, altfel de interzis sau pus taxe e usor...

Iar cand te duci in nordul bucurestiului si vezi ce stradute infime sunt de nu intra nici pompierii, iti urez bafta maxima si cu EV-urile la incarcat dar si cu transportul in comun.

 

Just now, mgi said:

Daca am avea macar 30% masini electrice pe strazi cred ca s-ar simti o diferenta.

Dar ce ar fi daca am arunca cele 30% masini electrice la cos si am cumpara autobuze electrice?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Romulus said:

EV nu este solutia. Masinile (ICE sau EV) sunt problema, iar schimbarea unei marii cu o magdalena nu e solutia.

Cand dispare un ICE din bucuresti nu trebuie inlocuit cu un EV, trebuie stearsa o masina din numarul de masini.

nu DOAR EV este solutia, trebuie lucrat pe toate planurile nu doar sa inlocuim ICE cu EV si credem ca rezolvam ceva...long term nu rezolvam nimic de fapt, cel putin la noi in tara e mult de lucru pe multe planuri, asta cu EV urile e printre ultimele, e de luat in seama, de adoptat long term dar in niciun caz nu o vad ca pe o prioritate.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.