Jump to content

Recommended Posts

2 minutes ago, Alex3245 said:

Trebuie sa faca cat mai multe modele electrice cei din Europa daca nu o sa fim mancati de china si americani.

Cum a patit orasul Detroit din SUA.

Eu m-am referit la intoarcerea pe loc.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Alex3245 said:

Daca te prinde viscolul cu 20% din rezervor adica 12l la un rezervor de 60L, nu e acelasi lucru ?

 

Plus ca nu e recomand sa lasi masina pornita mai mult de nu stiu cat. Eu asa am auzit, nu stiu daca e mit sau nu.

 

amuzant,

ca sa iti iasa calculul si sa fie acelasi lucru, pleci frumos de la premiza ca bateria e 100% plina insa rezervorul are 12 litri in el, ca sa poti sa stai tot 12 ore la 22 de grade setata temperatura in habitaclu cu ambele tipuri de motorizari

ce mai conteaza ca stai cu motorul termic pornit iarna intr-o zapada crunta? conteaza ca il afectezi dpdv tehnic sau ca crapi tu?!

 

pai ce te faci daca pleci spre Constanta, cu electrica si te prinde cea mai mare zapada din ultimii 20 de ani, ai bateria pe jumatate la momentul respectiv (ca e clar ca pleci cu ea plina din Bucuresti)  si iti ajunge pt 7-8 ore apoi maxim sa te incalzesti si te ia cineva din zapada la 12 ore dupa ce ai ramas acolo?! ca oricat te-ai incapatana, contorizarea inversa nu pleaca de la 100% cum te amagesti si iti place tie, ci de la vreo 50%.

un rezervor de benzina mediu are 60 de litri. pleci la acelasi drum cu el jumatate, dupa 100 de km la mijlocul baraganului tot ai in el 18-20 de litri, suficient sa te incalzesti luand in calcul un consum de 0.5-1.0 litri pe ora. poti sta si 2 zile in zapada.

daca plec cu A6 cu 75 de litri in rezervor, ard 10 pe drum si cand ma impotmolesc am 65 de litri, suficienti cat sa stau 90-110 ore inzapezit. ma mai si fut in rastimpul asta daca am cu cine, sa nu ma plictisesc 🙂

 

pe mine nimic nu ma amuza mai mult decat calculele pe care si le fac cei cu electrice si uneori hibride ca sa iasa situatia bine, in favoarea lor si cumva in cele mai dificile situatii si aprige argumente, totusi cel putin echivalent cu situatia temicelor.

 

Edited by edit
  • Love BMW 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, edit said:

pe mine nimic nu ma amuza mai mult decat calculele pe care si le fac cei cu electrice

E un tip nou de matematica si statistica electrice. E un nou capitol in matematica, pus la punct bine de felon. 

giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, edit said:

amuzant,

ca sa iti iasa calculul si sa fie acelasi lucru, pleci frumos de la premiza ca bateria e 100% plina insa rezervorul are 12 litri in el, ca sa poti sa stai tot 12 ore la 22 de grade setata temperatura in habitaclu cu ambele tipuri de motorizari

ce mai conteaza ca stai cu motorul termic pornit iarna intr-o zapada crunta? conteaza ca il afectezi dpdv tehnic sau ca crapi tu?!

 

pai ce te faci daca pleci spre Constanta, cu electrica si te prinde cea mai mare zapada din ultimii 20 de ani, ai bateria pe jumatate la momentul respectiv (ca e clar ca pleci cu ea plina din Bucuresti)  si iti ajunge pt 5 ore apoi maxim sa te incalzesti si te ia cineva din zapada la 12 ore dupa ce ai ramas acolo?! ca oricat dte-ai incapatana, contorizarea inversa nu pleaca de la 100% cum te amagesti si iti place tie, ci de la vreo 50%.

un rezervor de benzina mediu are 60 de litri. pleci la acelasi drum cu el jumatate, dupa 100 de km la mijlocul baraganului tot ai in el 18-20 de litri, suficient sa te incalzesti luand in calcul un consum de 0.5-1.0 litri pe ora. poti sta si 2 zile in zapada.

 

pe mine nimic nu ma amuza mai mult decat calculele pe care si le fac cei cu electrice si uneori hibride ca sa iasa situatia bine, in favoarea lor si cumva cel putin echivalent cu situatia temicelor

 

Banuiesc ca nu te-ai uitat la video, partea cu 20% am facut-o pentru ca a scris @Romulus ce ai face daca ai avea 20% baterie, ar fi fix acelasi lucru ca la o masina pe combustie.

20 % - 12 l -> consum de 1-2l pe idle mode -> 12-6 ore in zapada

20%  aplicand regula de 3 simple 25% = 12 ore atunci 20% = 9.6 ore

Nu prea am vazut nicaieri consum de 0.5 - 1l/h cand esti la -5 grade, haideti sa fim seriosi, adevarul e pe la 0.7 l-2 l.

Acum daca translatam calculul la 50% ar fi:

50 % - 36 l -> consum 1-2l pe idle mode -> 36-18 ore in zapada

50% aplicand aceeasi regula de 3 simple -> 24 ore

Am pus acel calcul pentru ca foarte multa zice ca nu poti sa ramai cu masina electrica blocat ca tine bateria o ora si mori.

Nu am facut nici un calcul care este special pentru electrice dar pentru asta este topicul asta, sa vedem de ce ar murii motorul termic.

Dar cred ca o sa iau sfatul lui @Bala ca nu prea mai are rost sa fac calcule sau sa argumentez ca masinile electrice nu mor in 2 ore in frig, majoritatea au o idee eronata despre electrice.

Edited by Alex3245
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Cu termica daca te prinde viscolul cu 20% carburant in rezervor te tine x.x ore. Idem că la ev. Vin pompierii/ armata/ te scot de acolo. Idem in ambele cazuri.

Ce se intampla după e interesant. Adică revii cu o canistra de benzina/motorina și ai plecat. Cu ev-ul mai pleci cu platforma după ce drumul e curățat la negru.

Daca nu vine nimeni că sunt nămeții cât casa și nu intră nici senilatele ai șansa să găsești niste motorina la vreun tirist rămas și el pe acolo. Dacă ești cu ev-ul n-ai ce să găsești.

Edited by Remvirg
Link to comment
Share on other sites

Evident că sunt extrem de rare dar nu imposibile. Depinde și unde locuiești și pe unde te plimbi.

Daca stai în Timișoara n-ai nicio șansă să pățești așa ceva, daca stai în Râmnicu Sărat/Buzău e posibil in fiecare iarna.

Edited by Remvirg
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Nu am facut nici un calcul care este special pentru electrice dar pentru asta este topicul asta, sa vedem de ce ar murii motorul termic.

Pai de ce ar muri motorul ICE dupa parerea ta? De ciuda ca a aparut cel electric in nici un caz! (Sau poate tu intentionezi sa contrazici..) Nuuu, ci pentru ca altii au fost atat de prostii sa ia decizii idioate. Dar sa nu ne intristam.. lucrurile vor deveni din ce in ce mai clare cu trecerea timpul.. "nu mor caii cand vor cainii.."

Pe de alta parte ai vreo idee cum se face estimarea starii, "nivelul" incarcarii unei baterii? Nu atat de precis precum se face la ICE. 

La ICE doar daca indicatorul este defect poti sa ramai fara carburant.. ALTFEL stii permanent cat mai ai in rezervor. Pentru ca vei avea intotdeauna o cantitate fizic, aceaisi. Bine, aici nu intra motoarele care chiar sunt kaput..  oricum consumul nu scade mai dramatic decst in cazul unei baterii proaste.

O baterie!? 🤣🤣 Depinde de cata viata mai are in ea. ADICA, te asigur ca intr-un fel se comporta o baterie de cativa ani buni cand e aproape descarcata si altfel se comporta una noua la acelasi nivel de incarcare capacitiv interpretat de sistemul de masurare al masinii!

Cel mai clar si simlki exemplu ar fi in legatura cu bateriile masiniilor ICE.. Doar de ceva timp, recent, a inceput sa se afle/cunoasca ca UNA E NIVELUL DE SANATATE si ALTUL ESTE NIVELUL SANATATII UNEI BATERII (de orice fel!!)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Alex3245 said:

a lasat masina 12 ore pe 22 de grade si bateria a scazut doar 25%

Recunosc, nu am avut răbdare să mă uit la acel clip, dar autonomia la frig nu scade doar la pornire, ci și în mod constant în timpul deplasării (față de anotimpul cald).

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, edit said:

pe mine nimic nu ma amuza mai mult decat calculele pe care si le fac cei cu electrice si uneori hibride ca sa iasa situatia bine, in favoarea lor si cumva in cele mai dificile situatii si aprige argumente, totusi cel putin echivalent cu situatia temicelor.

 

Mult mai putin amuzante sunt scenariile astea apocaliptice pe care fiecare si le imagineaza ca fiind cel putin lunare, cum ar fi drumurile lungi de 1000km+ fara oprire, viscol combinat cu -20 de grade care apare brusc si te prinde pe camp cu bateria goala etc. 

1 hour ago, Remvirg said:

Cu termica daca te prinde viscolul cu 20% carburant in rezervor te tine x.x ore. Idem că la ev. Vin pompierii/ armata/ te scot de acolo. Idem in ambele cazuri.

Ce se intampla după e interesant. Adică revii cu o canistra de benzina/motorina și ai plecat. Cu ev-ul mai pleci cu platforma după ce drumul e curățat la negru.

Daca nu vine nimeni că sunt nămeții cât casa și nu intră nici senilatele ai șansa să găsești niste motorina la vreun tirist rămas și el pe acolo. Dacă ești cu ev-ul n-ai ce să găsești.

Daca chiar ramai fara curent, o poti reporni la orice priza de 220v. Sau unde e un EV, se ia curentul pe o arie de minim 7 judete pentru cel putin 6 luni? 

Link to comment
Share on other sites

Tehnic vorbind, EV se opreste cand una din celule ajunge la tensiunea minima critica pentru a preveni deteriorarea. 

Daca ajungi in mers normal la 0%, mai poti merge cel putin 15-20km. Deci in timp ce stai in zapada, rezerva este mult mai mare pentru ca nu ai sarcina. Deci poti sta cateva ore si cu 0% baterie.

Bufferul este de minim 3-4% la fiecare OEM, deci am putea pune 3kWh deci va tine minim 2 ore si cu 0%. Asta daca stai tot timpul cu caldura pornita. POate o mai opresti din cand. Ar fi util...

Apoi,  dupa ce trece gerul de -20 de grade, te intorci la masina cand sunt sa zicem -2,3 grade, si cum starea  bateriei scade destul de mult cu temperatura, exista sanse mari sa o poti porni si sa te deplasezi cativa km pana la priza de 220v cu 10-20km/h pentru a nu scade celula sub acel prag critic. 

Deci hai ca se poate. Bine, clar priza de 220v este undeva sus de tot, la peste 2000m iar viscolul brusc a inceput cand erai la nivelul marii. Dar atunci ghinion... Doar tractat pana sus la priza 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Bala said:

Tehnic vorbind, EV se opreste cand una din celule ajunge la tensiunea minima critica pentru a preveni deteriorarea. 

Daca ajungi in mers normal la 0%, mai poti merge cel putin 15-20km. Deci in timp ce stai in zapada, rezerva este mult mai mare pentru ca nu ai sarcina. Deci poti sta cateva ore si cu 0% baterie.

Bufferul este de minim 3-4% la fiecare OEM, deci am putea pune 3kWh deci va tine minim 2 ore si cu 0%. Asta daca stai tot timpul cu caldura pornita. POate o mai opresti din cand. Ar fi util...

Apoi,  dupa ce trece gerul de -20 de grade, te intorci la masina cand sunt sa zicem -2,3 grade, si cum starea  bateriei scade destul de mult cu temperatura, exista sanse mari sa o poti porni si sa te deplasezi cativa km pana la priza de 220v cu 10-20km/h pentru a nu scade celula sub acel prag critic. 

Deci hai ca se poate. Bine, clar priza de 220v este undeva sus de tot, la peste 2000m iar viscolul brusc a inceput cand erai la nivelul marii. Dar atunci ghinion... Doar tractat pana sus la priza 

Eu propun sa instalam prize in zonele predispuse la viscol si cabluri mai lungi. 🫣

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Bala said:

Doar tractat pana sus la priza 

Masinile electrice pot fi tractate?

 

Din ce mai stiu, doar daca BMS monitorizeaza fiecare celula aceasta baterie e mai protejata in termeni de sanatate (SOH) dar daca nivelul incarcarii e verificat pe mai multe celule la un loc, cand acel "batch" de celule se descarca, BMSul taie curentul din timp, chiar daca alte celule ar mai putea fi descarcate..

Probabil varianta a doua de monitorizare e de dorit pentru o autonomie cat mai mare. Pentru viata lunga, prima varianta.

Pe mine nici una nu ma atrage deocamdata.👀

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bala, in general aia de rămân înzăpeziți și îi scoate armata rămân între localități nu in fata casei. Și cică acolo, între localități nu ar exista prize. E doar un zvon, trebuie verificat.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/situatie-dificila-in-galati-sute-de-oameni-inca-nu-au-curent.html

"Situatie dificila in continuare in Galati unde mai multe localitati sunt lipsite de energie electrica de mai bine de 2 saptamani. Peste 85 de mii de gospodarii au ramas fara curent atunci si lucrurile inca nu s-au rezolvat total."

https://www.mediafax.ro/social/foto-zeci-de-localitati-din-judetul-galati-fara-curent-de-aproape-o-saptamana-16245497

avariile ale au fost remediate după aproximativ 2 săptămâni. Am niste neamuri prin zona, in perioada aia dupac câteva zile nici semnal la telefon, pe nicio rețea, nu mai era, căzuse tot. Au fost la mare căutare generatoarele electrice, daca duceai în matca 2 tiruri cu generatoare te imbogateai. 

dar ideea e alta, e posibil că zone mari să rămână timp îndelungat fără electricitate. Chiar și prizele alea de pe câmp.

In caz că ai citit în fugă si ti-a scăpat : 85000 de gospodării...cam ce zona ar însemna? Eu zic că vrei jumătate de județ. In 2017 nu acum 100 de ani. Noroc că nu erau evuri in Tecuci atunci.

Edited by Remvirg
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Remvirg said:

dar ideea e alta, e posibil că zone mari să rămână timp îndelungat fără electricitate. Chiar și prizele alea de pe câmp.

Le facem wireless sau le ingropam in tuneluri rezistente nuclear.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.