Jump to content

Recommended Posts

de ce crezi ca e vanduta la suprapret? din cate stiu cam toti producatorii lucreaza undeva la 10-20% profit per masina( aia norocosi) majoritatea sunt sunt 10%. unde e supra pretul?

la firma unde lucrez eu de exemplu( nu auto) targetul este un profit de 25%

Link to comment
Share on other sites

Clar. Suprapretul e din alt film. 

Primisem ceva targeturi financiare zilele trecute si era ca 5-8% ar fi target ok pt ca daca ai alt target, mai mare,  vin OEMii si te trag de maneca cu hai scade pretul. Si POT pune presiune pe tine. 

Dar bine, suntem romani si stim mai bine cum e cu astea. Clar ne putem da cu parerea despre cat trebuie sa aibe profit diversi furnizori catre OEMi. Gasim oricand materiale pe google, facebook sau youtube. 

P.S. poate ar trebui sa dau decline cand sunt discutii interne despre aspecte financiare si sa dedic timpul pe facebook sau youtube, Ceva influenceri sigur stiu mai bine. Au multi urmaritori. Oare Dana Budeanu ar fi OK? Intreb doar

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu vad ce e amuzant.

..Cu ele s-a facut istorie si acolo au fost incercari intr-o directie sau alta..

Un fier batut si format in masina sau vehicol in 1900 costa mai mult efort uman decat unul facut la otelarie pe banda rulanta in secolul 21.. si vandut la supra-pret zilele astea.

 

E amuzant ca pare o caleasca fara cal si in video trec unii pe langa ei si ii intreaba unde e calul 😄.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Viper05 said:

de ce crezi ca e vanduta la suprapret? din cate stiu cam toti producatorii lucreaza undeva la 10-20% profit per masina( aia norocosi) majoritatea sunt sunt 10%. unde e supra pretul?

la firma unde lucrez eu de exemplu( nu auto) targetul este un profit de 25%

ca producator de ceva tot timpul marja de profit e mai mare. Cred ca in industria auto Porsche obtine pe la 35%.

Oricum, e lux la voi cu 25%..la noi marja de profit de peste 7% este fantastica si rar obtinuta, intre 5% si 7% este buna si sub 5% este proasta. in 2022 a fost de 6% iar estimarea pe 2023 este pt ceva peste 5%.

Ca si valoare absoluta, probabil pt 2023 profitabilitatea este cea mai mare ever, pt ca cifra de afaceri a crescut cu vreo 22% si a compensat chiar daca procentul de marja a scazut%

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

BMW iti dadea un discount considerabil la o masina noua, nu cred ca voiau sa ti-o dea tie in pierdere... parca X5 e cea mai profitabila de la ei si era undeva intre 20%-30% marja de profit. Legat de masinile electrice, s-au vazut cand au inceput sa taie din preturi cand nu s-au mai dat bonusurile dar e normal sa ceara mai multi bani pana la urma neavand mentenanta.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, edit said:

 

Ca si valoare absoluta, probabil pt 2023 profitabilitatea este cea mai mare ever, pt ca cifra de afaceri a crescut cu vreo 22% si a compensat chiar daca procentul de marja a scazut%

2023 a fost undeva la 12%

7 minutes ago, arnx said:

BMW iti dadea un discount considerabil la o masina noua, nu cred ca voiau sa ti-o dea tie in pierdere...

Dealerul BMW iti dadea discount considerabil, nu neapara BMW. Nu imi este foarte clar cat de independent pot lucra dealerii intre ei , si cat discount au voie sa dea sau nu ai cine hotareste asta

nu cred ca fiecare face cum il taie capu

Link to comment
Share on other sites

 discounturile consistente la BMW sunt acordate impreuna de importator si dealer, dealerul fiind obligat sa nu aiba o marja mai mare de un anumit procent pe care nu il stiu. Evident, dealerul poate sa dea extradiscount toata marja din buzunarului lui

daca esti nimeni, importatorul nu da nimic, eventualul discountul vine de la dealer.

grila dupa care importatorul BMW oferta discounturi este sa poti dovedi ca esti posesor de masina premium, nu mai veche de 4 ani, indiferent ca poate ea a fost cumparata sh (oricum nici nu este posibila verificarea din partea lor daca tu ai luat A6 nou sau sh). inteleg strategia, scopul fiind de cresterea marketshare-ului prin atragerea de cumparatori de la alte brand-uri.

in primavara lui 2020, pt G05, daca puteai dovedi ca ai 2 masini premium de maxim 4 ani vechime, primeai 16%. orice era extra peste acest procent, dadea dealerul din buzunarul lui. Frate-miu a primit 16.5%.

In decembrie 2016, pt G30, deci la 2 luni de la lansare, daca puteai dovedi ca ai 5 masini premium nu mai vechi de 4 ani, primeai 18%. am mai primit inca 2% ca si contributie exclusiva a dealerului, procent pe care dealerul Automobile Bavaria nu a putut/vrut sa il dea, deci dealerii fac cumva ce vor. in esenta si eu la munca pot cumpara un utilaj cu 100k de la producator si daca vreu il dau cu 3 euro clientului final. pierderea o suport.

 

inteleg ca actualmente s-au mai schimbat lucrurile, atat ca procent de discount cat si faptul ca a aparut conditia sa ai adaugate optionale de minim inca 30% din pretul de baza (adica masina are pretul in varianta chel line de 70.000 euro si mai adaugi tu optionale de 21.000 euro) pt a te putea incadra la discountul maxim conform flotei de masini premium pe care deja o ai. Optionalele sunt purtatoare de marja mare si implicit discountul este mai suportabil.

inteleg ca pt G60 e destul de dificil sa primesti peste 16%, indiferent ca respecti conditia anterioara de 5 harburi premium in flota (am intrebat la dealerul care mi-a vandut G30-ul acum 7 ani). deci lucrurile s-au mai inasprit.

de asemenea,importatorul are o incadrare proprie a ceea ce inseamna sau nu premium. acum 7 ani ei considerau vw touareg ca fiind premium.

la Mercedes e mult mai restrictiv. trebuie sa ai Mercedesuri cumparate in ultimile 12 luni. Daca ai 2 mercedesuri in ultimile 12 luni  si il cumperi acum pe al 3-lea, primesti pt E klasse 12%. daca ai un mercedes in ultimile 12 luni, primesti pt Eklasse 7%. Sigur procentul variaza in functiede modelul pe care vrei sa il cumperi si vechimea acestuia pe piata.  Daca ai 100 de S klasse cumparate si au 13 luni, primesti zero. Hiperboliez cu scopul a scoate in evidenta regula lor de rahat. probabil fac ei o exceptie. Spre exemplu, la noi la firma sunt 4 mercedesuri acum, iar la momentul martie 2025 cand ar trebui sa mi se livreze al meu, pt ca celelalte 4 au vechime mai mare de 12 luni, importatorul nu acorda nimic si mi-a promis dealerul un simbolic 5% din buzunarul lui :)))))

Idioti.

tot ce e mai sus sunt date exacte, nu balade.

Edited by edit
  • Like 2
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

ca producator de ceva tot timpul marja de profit e mai mare. Cred ca in industria auto Porsche obtine pe la 35%.

Numai ca din ce ramane de la fiecare masina, va trebui sa acopere cheltuielile de R&D care nu sunt deloc de neglijat. Ajunge apoi sa ramana cu mult mai putin. 

Link to comment
Share on other sites

edit , multumim de info.

porsche e intr-adevar una dintre cele mai profitabile branduri. dar de aici la “vandut la suprapret” e cale lunga. 

si chiar daca ar fi la suprapret care e problema? nu te obliga absolut nimeni sa cumperi, deci nu inteleg “rantul” asta deloc

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu care e treaba de care ai zis tu, edit, adica nu zic ca nu e doar ca eu cunosc cazuri de masini noi cumparate fara sa-i intrebe de ce masina au si au primit discount, chiar recent pe cineva interesat de un x6 pe configurator undeva la 11% reducere sau pe acolo, el avand un g30 2017. Nu stiu exact ce dealeri, am totusi impresia ca oricum pentru cateva sute de euro probabil te trec in sistem ca ai 3, 4 bmw-uri fara probleme :)).

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Bala said:

Numai ca din ce ramane de la fiecare masina, va trebui sa acopere cheltuielile de R&D care nu sunt deloc de neglijat. Ajunge apoi sa ramana cu mult mai putin. 

Evident, ca sa poti oferi un produs bun si fiabil in viitor, trebuie sa castigi indeajuns cu produsul actual.

Da, nu stiu pe unde gasisem eu infirmatia cu cei 35% ca marja bruta pe masina, insa cred ca era chiar informatie oficiala porsche.

 

@arnx, pe noi ne puneau sa aducem taloane doveditoare ale masinilor existente. Nu cred ca poti inregistra ceva in sistem fara document doveditor.

dar 11% nu este mult pt bmw. Mai ales, daca X6-le era chiar inainte de aparitia faceliftului, sunt si oamenii mai ingaduitori, trebuie sa isi foloseasca componentele exiwtente in stoc etc. De curriozitate, era oare inainte de facelift?

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Rata profitului depinde de domeniu... in constructii e cam 5 8%... 10 e foarte bine... peste 10%... avion.

Ferrari e cea mai profitabila marca. 

Cat despre copii taloane si alte avione... dude, wtf? 🤣🤣🤣 la mercedes nu prea ma bag da pe astia de la.bmw ii stiu de 10 15 ani si n am auzit niciodata de manevre d astea... acu ceva ani am luat un x3 nou cu vreo 20% discount fara sa ne intrebe nimeni de parcul auto premium detinut.

@edit ai comandat merc e klass pana la urma?

Link to comment
Share on other sites

asta a fost acum un an, preturile nu mai sunt acelasi, benzina s-a ieftinit , kw s-a scumpit. 

dar in uk chargerele pe autostrada sunt exorbitante, totdeauna vei plati mai mult facand asta. testul corect in opinia mea ar fi fost incarcat acasa la mers si fast charger la intors , pentru ca asta ai face in viata de zi cu zi, si atunci electrica ar fi fost mult mai ieftina

Edited by Viper05
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Benzină o să se scumpească, mai ales în RO, din cauza accizelor mărite din vară.

Referitorul la postarea de mai sus despre cum români opresc și stau cu motorul pornit și am zis ca noi ca popor suntem foarte ignoranti și ne pasa doar de noi, a apărut și un video despre asta, de la cineva pe care urmăresc:

Aparent ceva grădinițe/ școli au făcut un fel de drop off lane, unde mergi lași copilul și ai plecat, treabă a mers cum trebuie atât timp cat a fost păzită de poliție, după mulți dintre ei opreau acolo și blocau toată banda.

Edited by Alex3245
  • Pufai. 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Viper05 said:

asta a fost acum un an, preturile nu mai sunt acelasi, benzina s-a ieftinit , kw s-a scumpit. 

dar in uk chargerele pe autostrada sunt exorbitante, totdeauna vei plati mai mult facand asta. testul corect in opinia mea ar fi fost incarcat acasa la mers si fast charger la intors , pentru ca asta ai face in viata de zi cu zi, si atunci electrica ar fi fost mult mai ieftina

Clipul mi s-a parut interesant. Nu m-am gandit ca un bmw 3.0 benzina, turbo, 6 cilindrii iese mai ieftin la combustibil decat o electrica. Mi se pare ingrijorator. Probabil in Romania nu e cazul, nu stiu. Nu stiu care e situatia in Anglia, dar in Romania nu poti sa calculezi obiectiv ca o incarci acasa. Majoritatea in orase mari stam la bloc, iar la bloc e complicat cu incarcatu acasa. Tre sa ai vedere pe partea cu masina, tre sa stai la etaje inferioare (doar nu duci prelungitor de la etajul 8 ) tre sa prinzi parcare in fata scarii(pe partea cu blocul) , asta daca parcarea nu e de comunca si mai indepartata, cum e in multe cazuri. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, wlpt said:

Tre sa ai vedere pe partea cu masina, tre sa stai la etaje inferioare (doar nu duci prelungitor de la etajul 8 ) tre sa prinzi parcare in fata scarii(pe partea cu blocul) , asta daca parcarea nu e de comunca si mai indepartata, cum e in multe cazuri. 

Eu sper ca nimeni sa nu faca asa ceva. E amperaj mare, voltaj de 220V si nu ai cum face treaba asta fara pericol pentru cei din jur. Eu unul nu as lasa un prelungitor pus de mine intr-un loc public. Asta pe langa ca pentru a incarca masina mea de la priza 10 kW, e nevoie de 5h (eu am pus limitare sa nu imi sara sigurantele). Acasa, priza normala e ok, pentru un PHEV, dar daca ai electrica si chiar vrei incarcare, trebuie montant trifazic si statie de incarcare.

 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Romulus said:

Eu sper ca nimeni sa nu faca asa ceva. E amperaj mare, voltaj de 220V si nu ai cum face treaba asta fara pericol pentru cei din jur. Eu unul nu as lasa un prelungitor pus de mine intr-un loc public. Asta pe langa ca pentru a incarca masina mea de la priza 10 kW, e nevoie de 5h (eu am pus limitare sa nu imi sara sigurantele). Acasa, priza normala e ok, pentru un PHEV, dar daca ai electrica si chiar vrei incarcare, trebuie montant trifazic si statie de incarcare.

 

Am vazut eu un prelungitor dus de la etajul 6-7 acum vre-un an😂😂😂

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost cateva zile cu masina la Budapesta.

Foarte civilizat: ai loc de parcare dedicat pt a putea incarca. Pe stradute. Dupa 4 ore de incarcare, aplicatia de incarcare te taxeaza si pentru stationare / minut. Deci nu merge sa lasi masina aiurea. 

Ah si daca esti cu figuri, ca nu bagi cablul si nu e legat la masina, o pot ridica. 

Evident ca in ro inca nu e cadru legal pt ridicarea masinilor care folosesc acele locuri abuziv. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.