Jump to content

Recommended Posts

39 minutes ago, Romulus said:

Cred că așa un furt este o infracțiune destul de aspru pedepsită de lege.

Clar! Erau ascunse bine prin gardurile vii prizele, cablurile ingropate frumos. Au cautat cateva luni pana le-au gasit. S-au prins ca era consum foarte mare in zona respectiva, care nu avea cum sa fie de la iluminatul public pe led.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Am fost cateva zile cu masina la Budapesta.

Foarte civilizat: ai loc de parcare dedicat pt a putea incarca. Pe stradute. Dupa 4 ore de incarcare, aplicatia de incarcare te taxeaza si pentru stationare / minut. Deci nu merge sa lasi masina aiurea. 

Ah si daca esti cu figuri, ca nu bagi cablul si nu e legat la masina, o pot ridica. 

Evident ca in ro inca nu e cadru legal pt ridicarea masinilor care folosesc acele locuri abuziv. 

Și eu am văzut destul de mulți care doar baga cablul și nu încarcă și foarte mulți cu mașini termice care ocupă locurile alea, de multe ori au făcut oamenii reclamații și cei din mall au zis ca nu au ce sa le facă. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Alex3245 said:

Și eu am văzut destul de mulți care doar baga cablul și nu încarcă și foarte mulți cu mașini termice care ocupă locurile alea, de multe ori au făcut oamenii reclamații și cei din mall au zis ca nu au ce sa le facă. 

Fix acum la un hotel… e90 electric :)) Cel cu hibrida, noroc ca a avut loc langa.

https://ibb.co/HzBnssX

53 minutes ago, Romulus said:

Deci i-au prins? Super tare!

I-au prins… ca asa am aflat :)))

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Onnix said:

Fix acum la un hotel… e90 electric :)) Cel cu hibrida, noroc ca a avut loc langa.

https://ibb.co/HzBnssX

I-au prins… ca asa am aflat :)))

Așa fac foarte mulți, e nașpa ca românii nu-i poți civiliza decât cu forța.

Ăștia de la Toyota/Lexus sunt praf pe EV-ur si nu sunt ieftine:

Lexus UX 300 e - 57,095 k£

Lexus RZ 450e - 74,000 k£
IMG_7189.thumb.png.184d03fcfd2d022e6c4488c6fc9cf721.png

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, sskkaa said:

 

@edit ai comandat merc e klass pana la urma?

Nu inca. Mai am fix 12 luni pana ar trebui sa am masina noua.

Sper sa reusesc Panamera 4, desi putin probabil. Altfel, E450 (desi si asta e f scumpa), iar ultima pe lista e 540. As trai o depresie pt ultima...cred ca as tine la harbul ala mai putin decat la Vectra C, pe care am avut o sh intre 2010 si 2015, incepand cu 5x.xxxx km pana pe la aproape 170k.

Link to comment
Share on other sites

Da unde lucrezi boss de va dau astia masini de firma Porsche Panarama 🤣🤣🤣 Faceti angajari? 

E450 nu suna rau deloc... si arata si f fain masina. Daca si Panarama e pe lista nu cred ca "e foarte scumpa" e un criteriu de luat in seama 🤣🤣🤣

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Da unde lucrezi boss de va dau astia masini de firma Porsche Panarama 🤣🤣🤣 Faceti angajari? 

E450 nu suna rau deloc... si arata si f fain masina. Daca si Panarama e pe lista nu cred ca "e foarte scumpa" e un criteriu de luat in seama 🤣🤣🤣

In principiu, la fiecare generatie de harburi din firma, eu am avut-o mereu pe cea mai scumpa si stiu ca pot impinge aceasta cerere a mea pana la nivel de Bentley cu sanse micronice de reusita, insa care pot fi jucate. Acum vreo luna ma gandeam sa pun eu diferenta de bani pana la Panamera, insa cu scandal si amenintari, or sa plateasca ei tot, desi stiu ca ma va injura toata lumea de la mic la mare.

Asta pt ca sunt 7 firme relevante in domeniu, a noastra este abia a 7-a, iar firma atarna de mine, desi cu mine in echipa firma este extrem de solida.

Cu marketshare sub 3%, noi (eu) vindem produsele cele mai scumpe de pe piata si astfel cei pana in 3% marketshare valoreaza in bani spre 10% din piata, care e decent.

Lumea este constineta ca daca plec la oricare 5 firme din cele 6 ii distrug intre 3 si 5 ani neavand nicio sansa sa se regrupeze. Daca plec la a 6-a, ii bag in faliment in 2-3 ani maxim. Evident ca ei se tem cel mai mult de a 6-a.

Firma este condusa de insi de 65 de ani care cred ca lumea mai functioneaza dupa modelel de business american de acum 50-70 de ani si nu am cu cine sa ma inteleg. Ca atare, sa plateasca.

 

Edited by edit
  • Like 2
  • Haha 2
  • Hot!! 2
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

am si eu 2 vecini cu spring atarna cablurile unul de la 6 , celalalt de la 1 . Nu stiu cat trage ascutitoarea aia dar de cand le au asa functioneaza , cred ca m-am obisnuit cu aceste cabluri la fel cum sunt cele de net sau alte prostii suspendate . Tot vina statului e , schemele astea ar trebui reglementate , cat de greu e sa tragi macar un cablu sa montezi o priza , probabil legal sunt niste costuri sa instalezi , adica din prima aia primita de la stat probabil ca raman niste bani sa acoperi asta  . Pana si pe NV ar arata mai civilizat cu niste prize la parcare . E funny totusi cand vin in control la firme sufera sa afisezi stickere 220 V deasupra prizelor  gen hartie pt sters  la toaleta ....

Edited by Myx
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Am pus eu o poza mai demult aici în topic cu o stație de încărcare montata la bordura de un oficiu poștal (!). 

Deci soluții exista. Doar ca unul cu spring sigur n-ar fi dispus sa plătească pentru asa ceva

Link to comment
Share on other sites

Eu am tot vazut prin parcari montate frumos, e adevarat ca la blocurile noi unde platesti locul de parcare si e al tau pana il vinzi, mai greu sa faci asta cand nu esti sigur de locul tau de parcare pe care il platesti anual la primarie.

Link to comment
Share on other sites

Cablul atarnat si prizele neconforme nu au legatura cu masina electrica. Are cu taranismul romanesc. 

Cum erau acum 40 de ani cei cu canistre si faceau site din tot felul de textile pt a scapa de rugina de pe fundul canistrei, cam asa e acum si cu prizele. Nu mai zic de furtunele de prin garaje.

La fosta firma, ca sa omolgam un incarcator am adus o gramada de certificate pentru un cablu de 5m cu mufa type 2. CRed ca erau vreo 10 certificate pentru acel cablu.

Deci legislatie e. Dar nu o aplica nimeni. 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Bala said:

 

Deci legislatie e. Dar nu o aplica nimeni. 

cel mai probabil nu vor , asa e ordinul , daca un cumparator de electrica ar fi obligat sa monteze o priza autorizata la bbloc in cazul in care incarca acasa multi ar renunta , atat timp cat isi poate trage un cablu oricum nu e stres , e tot o chestie care tine de politica , cat depre romanisme pot fi impinse la maxim asa ca nu e o problema 😃

Link to comment
Share on other sites

1 in 5 new car sales globally were EVs in 2023, and that’s curbed oil demand – IEA

Quote

Without EVs, solar, wind, and nuclear, the global rise in emissions in the last five years would have been three times larger, new International Energy Agency (IEA) analysis shows.

The new findings come from the IEA’s annual update on global energy-related CO2 emissions and the just-released inaugural edition of the IEA’s new series, the Clean Energy Market Monitor, which will track clean energy deployment and broadly outline the implications for global energy markets.

 

Link to comment
Share on other sites

Da, si mie mi se pare neverosimil.

America latina insumata cu Africa si Asia reprezinta jumatate din piata auto, probabil,  si asta multumita Chinei si Indiei unde, exceptand cativa oameni instariti si in acelasi timp progresisti, cumpara harburi.

Luand in calcul ca nici in restul lumii, civilizate, procentul nu atinge 20% decat exceptional, cu siguranta ce scrie acolo nu e de luat in seama.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Myx said:

cel mai probabil nu vor , asa e ordinul , daca un cumparator de electrica ar fi obligat sa monteze o priza autorizata la bbloc in cazul in care incarca acasa multi ar renunta 

Nu e nevoie să-l oblige sa instaleze priza. Doar să-l amendeze de către ori trage cablul pe geam și peste trotuar. 

Dar pentru ca la noi e vestul sălbatic și nimeni nu respecta nimic, o sa fie nevoie sa se curenteze un copil sau sa se împiedice un bătrân într-un cablu de-asta și să-și spargă capul. După aia, da vezi cum o sa fie politia vigilenta vreo săptămână.. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Myx said:

nu mai cred de ceva timp statistici facute sa influenteze o parere si un comportament  ....hai sa fim seriosi 1 in 5 , daca tu vrei neaparat crezi orice 🙂

Pai o mare parte din acel numar il aduce China:

Plug-in electric car sales in China – December 2023In 2023, more than 8 million new plug-in electric cars were registered in China (up roughly 46% year-over-year), about 37% of the total volume (compared to 30% in 2022, 15% in 2021 and 6.3% in 2020)

La ei sunt si preturile mici si este un "razboi" de preturi acum din ce am inteles, ca sunt vreo 90 de producatori de EV si vor sa-i manance pe cei mici.

1 hour ago, edit said:

Da, si mie mi se pare neverosimil.

America latina insumata cu Africa si Asia reprezinta jumatate din piata auto, probabil,  si asta multumita Chinei si Indiei unde, exceptand cativa oameni instariti si in acelasi timp progresisti, cumpara harburi.

Luand in calcul ca nici in restul lumii, civilizate, procentul nu atinge 20% decat exceptional, cu siguranta ce scrie acolo nu e de luat in seama.

Pai de ce, daca ne uitam la numere cam asa este:

Global electric car sales rose 31% in 2023 - Rho Motion

Quote

Fully electric or battery electric vehicles (BEVs) accounted for 9.5 million out of the 13.6 million EVs sold around the world in 2023, with PHEVs accounting for the rest.

2023 (Full Year) International: Worldwide Car Sales

https://www.statista.com/statistics/200002/international-car-sales-since-1990/

Cifrele arata ca s-au vandut vreo 70-75 m de masini, si 14,2 m au fost EV(10m)+PHEV(4,2) deci ar fi 20% adica 1 din 5, ca sigur au pus in calcul si PHEV-urile, daca nu ar fi pus PHEV-urile, ar fi fost un ~14% din totalul masinilor.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

Nu e nevoie să-l oblige sa instaleze priza. Doar să-l amendeze de către ori trage cablul pe geam și peste trotuar. 

Dar pentru ca la noi e vestul sălbatic și nimeni nu respecta nimic, o sa fie nevoie sa se curenteze un copil sau sa se împiedice un bătrân într-un cablu de-asta și să-și spargă capul. După aia, da vezi cum o sa fie politia vigilenta vreo săptămână.. 

+1

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Articolele de genul sunt bune dar nu prea, exemplul clar este acesta:

Quote

Figures from Statistics Norway (SSB) show diesel and gasoline demand has declined only modestly since 2017. In the first half of 2023, road fuel sales hovered around 62,000 barrels daily, a 10% drop from the 70,000 sold between 2017 and 2019, well after the EV boom started.

Current consumption is relatively stable between 60,000 and 70,000 barrels a day, and a steep drop is not expected in the near term. Indeed, demand for crude oil – the feedstock refiners need to make gasoline and diesel products – has stubbornly stuck at around 200,000 barrels a day in Norway.

Informatiile de genul nu prea ajuta, sunt exact stiri facute de mass-media pe repede inainte, de ce ?

Daca ne raportam la 2017-2019 - numarul de masini din Norvegia era 

image.png.ed399f69edb2da3cb65e1e24f62a7ffb.png

Nu am datele din 2023, ca inca nu au fost publicate in Aprilie le pun oficial.

sursa:https://www.ssb.no/en/statbank/table/01960/tableViewLayout1/

Dar din ce vad prin alte articole pare sa se fi vandut 120.000 masini.

Diferenta intre 2017 si 2023 este de 507 525 masini, deci numarul masinilor din 2017 pana in 2023 a crescut cu 9.32 %.

Si apoi partea care are sens din articol este ca trebuie sa faca ceva si cu flota de transport, care arata cam asa

image.png.cc0c6aef08ef81a3807cd58fb82476c5.png

Daca la 150k de tiruri noi consumi la fel ca in 2017 e chiar bine 😄.

Toate stirile fara date concrete sunt degeaba.

 

Quote

Statistics Norway (SSB) data shows that diesel and gasoline demand has only modestly decreased since 2017. In the first half of 2023, road fuel sales hovered around 62,000 barrels per day (bpd), representing a 10% drop from the 70,000 bpd recorded between 2017 and 2019, well after the EV boom commenced.

Consumul a avut o scadere de 10%, cand numarul masinilor a crescut cu 9.32%, am putea spune o scadere de 20%.

Si numarul masinilor electrice ar fi asta:

Quote

Number of electric cars: 689,196. Share of vehicles: 24.18%

Number of plug-in hybrids: 205,275. Share of vehicles: 7.20%

Public charging stations: 3463. Fast chargers: 7753.

Procentul de mai sus se refer doar la masinile personale, adica astea:

image.thumb.png.545d0c3f5b3bbb6730ae5dd27f6de463.png

 

Cat am cautat acum aceste date, am vazut ca foarte multe site-uri ofera datele doar daca ai conturi premium, ce au ajuns si datele astea 😄.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, mgi said:

Nu e nevoie să-l oblige sa instaleze priza. Doar să-l amendeze de către ori trage cablul pe geam și peste trotuar. 

Dar pentru ca la noi e vestul sălbatic și nimeni nu respecta nimic, o sa fie nevoie sa se curenteze un copil sau sa se împiedice un bătrân într-un cablu de-asta și să-și spargă capul. După aia, da vezi cum o sa fie politia vigilenta vreo săptămână.. 

corect , cainii au fost stransi dupa ce a murit un copil . 

Link to comment
Share on other sites

Pai este adevarat, sunt incarcatoare de genul in China care cred ca aveau o putere de 600 kW, problema este masina.

Majoritatea masinilor incarca cu 100-200 kw si mai sunt cateva care incarca cu 200-350 kw, poate e folositor doar sa incarce 2 masini de la acelasi incarctor si sa aiba 200 si 200 ambele. Dar mai au masinile pana ajung sa traga cu 500 kw

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.