Jump to content

Recommended Posts

10 hours ago, Bala said:

Ah, da. Eu eram nerabdator si nu aveai sfaturi pt mine, Daca nu eram nerabdator, eram ca si salvat 

Desigur ai dreptate. Dar unde e topicul unde cauta-i masina electrica? Mi-a scapat cu siguranta.. sau poate nu eram membru aici..

Nu stiu la ce sindrom te referi, dar in zilele astea cand masinile electrice ne sunt varate pe gat, asta (..sindromul) ma scuteste de orice scuza in privinta lor. Daca nu devin decente (cu explicatii clare si de bun simt in privinta autonomiei si a multor altor licruri asociate) in viata celor care le vor (in a ta incadrandu-se perfect dupa tot ce explici...) imi pot permite sa spun ca in viata celor mai multi probabil nu e potrivita o masina electrica!? ... Dat fiind atat de multor cauze, dintre care chiar tu ai recunoscut (nestandardizarea) intr-o postarea a mea ca lucrurile nu o sa se imbunatatesca in sensul acceptarii lor...

dar acum observ ca pui problema de parca eu ar fi trebuit sa te ajut pe tine candva.

Te-as fi ajutat cum as fi stiut.. cum.

Dar ce zici de altii care nu stiu ce diferenta e, si ce pierderi pot fi!? Pe aia cine ii ajuta? Foarte probabil pe forumul asta 10% au o minte tehnica...

Tu, Bala, ai o minte tehnica.

Tu nu ai fi avut NICIODATA nevoie de parerea mea.

Dar din nou crezi ca merit sa fiu pus la colt. Desigur, am inteles.

 

Apropo, linkul pus vine dintr-o tara unde consumerismul e protejat maxim. Si totusi disperarea de a vinde EV ii fac pe vanzatori sa treaca peste orice foarma de bun simt si logica! Ma indoiesc ca tu te-ai confruntat cu asa ceva cand cautai masina potrivita..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca nu indeplinesti niste cerinte minime pentru detinerea unui auto full electric, de la rutina drumurilor, la distante, la a putea incarca acasa zilnic, etc etc, azi, in Romania, trebuie sa fii masochist sa ai o electrica.

Am si eu prieteni fanatici, si efectiv ma minunez cum se chinuie doar sa dea bine la faza ecologista, ca stau la bloc, si o ard cu orele pe la chargere ( unde e mai ieftin bine inteles! ) doar pentru reducerea maxima a costurilor.

Dar ce sa zic, fiecare cu farfuria lui.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

E de bun simt. Cum.ar fi sa aiba stewards? Si unde sa puna masinile.

Cea mai mica idee cat costa parcarea langa un aeroport? E cel mai scump curent electric posibil...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Acele chargere sunt pentru cand ajungi la aeroport. Platesti parcarea, lasi masina la incarcat si pleci in concediu. 

In general sunt chargere slabe sau cu un load balancing extrem de bun. Alea nu sunt facute sa incarce toate maxim niciodata ci sa ai incarcata masina pentru cand te intorci. 

Am lasat masina la Budapesta destul de goala eu venind direct de la Timisoara. Ar fi fost util ca acolo unde o las, sa o gasesc incarcata. Fie si un incarcator cu 220V @6A. 

Asa a mai trebuit dupa concediu sa fac o oprire de 3 sfert de ora sa incarcam. Bine, am si mancat atunci ca eram morti de foame dar ideea cu incarcatul cand masina sta e foarte utila. 

FYI: eu am lasat masina vreo 5 nopti si cu tot cu tranfer la aeroport 5 persoane, am platit aprox 220ron. Mi se pare mai mult decat decent. 

Link to comment
Share on other sites

Enyaq, IONIQ 5, Model Y – bilanțul lunii februarie și dezinformarea, singura ”mare problemă” a EV-urilor

Si vanzarea masinilor electrice tot creste, eu am vazut stiri doar ca scad vanzariile ca piata se duce in cap dar realitate pare alta:

https://cleantechnica.com/2024/03/05/top-selling-electric-vehicles-in-the-world-january-2024/

Quote

Last month, BEVs grew by 48% YoY, while PHEVs were up by an amazing 91%

image.thumb.png.c65d403199af2b22dc428b756c13d995.png

Astia la BYD sunt pe locul 2 din cauza ca au vandut multe PHEVs.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Acolo unde scrie costul / km parcursi etc, fusesem si eu invitat sa dau date fiind printre primii cu enyaq din tara insa spre rusinea mea nu am reusit sa imi fac timp sa tot imi notez ce fac, cat fac, cat incarc, pret etc. 

Decat sa dau date pe bucati, am preferat sa ma retrag din propunere. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Alex3245 said:

Aparent datacenterele care s au mutat pe AI cam omoară GRIDUL din USA.

(Nu imi mai da apa la moara.. 😉 )

Cuum!? ..imposibil. Doar 20-30 de robotzei inteligenti pun reteaua electrica a SUA pe butuci..?

Hmm.. pai nu-i cam devreme fata de necesarul pentru toate cele electrice sa ne fie..

Am zis ca o sa fie lege sa ne spuna cand sa bagam reshou'n-priza, sa nu pice reteaua..? O sa fie. 👻

Link to comment
Share on other sites

Asta ca pornesc 7 compuri in US si le pun reteaua US pe butuci nu cread ca are nevoie de explicatii. Adica pe bune, chiar crede cineva asa ceva? WTF?

4 hours ago, mgi said:

800V. Si se pare ca au facut un management destept ca sa se incarce repede si la statii de 400V

Foarte fain. Masina urmatoare va fi pe 800V clar. 

Link to comment
Share on other sites

Am fost in Q8 e-tron. M-am tot jucat prin el.

Faina masina dar parca de la enyaq 60k nu merita upgrade-ul la Q8 pt 110k eur. 

Se vedea ca e premium dar prea mica diferenta in realitate. 

La banii aia un EQE ar fi mai potrivit 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Bala said:

Am fost in Q8 e-tron. M-am tot jucat prin el.

Faina masina dar parca de la enyaq 60k nu merita upgrade-ul la Q8 pt 110k eur. 

Se vedea ca e premium dar prea mica diferenta in realitate. 

La banii aia un EQE ar fi mai potrivit 

Eu m-am uitat in weekend la etron GT.

Ca design exterior etron GT-ul este frumos, mi se pare mai frumos decat porsche taycan, dar interiorul cu MMI din 2018 nu prea merge...

EQE arata binisor la interior, dar nu m-a dat pe spate, simteam ca bordul intra in mine, are o inclinatie dubioasa, nu m-am simtit bine in masina aia.

Ce electrice ai mai incercat ?

Link to comment
Share on other sites

acum, in urma postarilor voastre, m-am uitat pt prima data cum este interiorul la etron-GT si la Q8  etron

da, layoutul interiorului este complet diferit la acestea 2 fata de Q7/8, A6/7/8 cu motorizari termice.

mai diferit in cazul lui etron GT si mai mai placut fata de Q8 etron.

Etron GT are comenzile pt clima diferit fata de termice...Q8etron are acel display dedicat climei identic cu termicele si layoutul informatiilor este identic.

insa ambele folosesc displayul central la fel ca la cele termice, cu grafica si continutul celor termice, care de fapt se regasesc in 2017 si nu 2018, la aparitia lui A8. Vechi, intr-adevar desi nu gasesc absolut nimic neplacut sau depasit la anivel vizual. doar ca nu as suporta sa iau in 2024 masina cu elemente din 2017.

in martie 2021 cand mi-a venit A6-le, parea de actualitate totul la acel MMI.

 

 

 

Edited by edit
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca problema americanilor ca se umplu reprezentatele de masini si nu le vand, nu a fost din cauza EV-urile. Ca sunt pline reprezentatele de ICE, problema este mai degraba pretul si dobanda 😄. Ca tot dezimformeaza media ca doar EV-urile raman acolo. Nu am cercetat cifrele spuse de el, dar are ceva referiri in descriere.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

.... problema este mai degraba pretul si dobanda 😄. Ca tot dezimformeaza media ca doar EV-urile raman acolo. Nu am cercetat cifrele spuse de el, dar are ceva referiri in descriere.

NU mor de ciuda nici pentru ca nu se vand ICE in America! Probabil oamenii (proprietarii) au invatat lectia dura de a trage si tine de ce au bun pana in prezent, intretinand atat cat face si reparand.

Si pana la urma.Asa Cum Bine Se Stie, o masina veche si-a platit demult contributia la CO2 cand a fost fabricata, iar acum polueaza poate un pic mai mult decat polueaza una noua (dar sa nu uitam ca, cea noua va plati ani buni pentru contributia produsa in momentul, sau pentru fabricarea ei, a masinii.

 

Dar hai spune, @Alex3245 esti abonat la habarnistul ala de ni-l bagi sub nas atat de des!?

De ce il numesc habarnist!? Pentru Ca i-am pus o intrebare de bun simt pe "electrice" si s-a dat la fund, fara sa raspunda; da, asa clontzos printzipial si convins cum e.. nu raspunde ca nu are raspunsurile la el. Are doar interpretari dupa cum ii convin lui si canalului ce il are.. Iar pentru astia eu nu am mare respect.

Cam atat.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.