Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, edit said:

Am un amic cu X3M competition si face 350km la tavaleala cu rezervor de 55 ltri, masina cu aerodinamica unui dulap.

Rezervorul la X3 e de 65L.

Eu la 180kmh constant dar cu accelerari si cateva varfuri de peste 200 pe autostrada am consum intre 11 si 12%... range real 450-500 maxim la blana. Am totusi 380cp si 800nm care trebuie hraniti 🤣

Link to comment
Share on other sites

Si eu daca merg constant 160 km/h am un consum de 7-9%, dar cand bag accelerari cu talpa fund de la 80 la 160 si tot asa creste consumul la 12, 13 %, ca referinta eu am 367 cp dar doar 500 nm.

Am mers si cu baietii care aveau 400, 500 CP niciodata nu am vazut consum sub 10% la ei. 

Am mai gasit video-ul asta cu 180 km/h pentru un seria2:

 

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, edit said:

Pe aceeasi arhitectura ca Macan-ul electric, 800V care pare a fi viitorul.

Da. Sunt multe avantaje. Singura problema e ca daca nu ai fastchargerul capabil de 800V, majoritatea raman limitate la 50kW putere maxima de incarcare.

Cel putin asa e la taycan. Mergi la fast charger de 150kW de 400V si incarci cu max 50kW 🙂 

21 hours ago, mgi said:

Eu astept Skoda echivalenta, thank you very much. Mi se pare ca e cea mai buna valoare din grup, de departe.

Never ever skoda. Din VAG poate porsche/audi cu ceva rezerve dar VW / skoda in aceasta viata clar nu. Nu credeam ca poate exista o asemenea mizerie in industria asta mai ales de la un producator cu istorie. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Bala said:

Never ever skoda. Din VAG poate porsche/audi cu ceva rezerve dar VW / skoda in aceasta viata clar nu. Nu credeam ca poate exista o asemenea mizerie in industria asta mai ales de la un producator cu istorie. 

eu sunt curios sa aud mai multe detalii, si eu credeam ca Skoda e o chestie buna pentru anumite scopuri.

 

Link to comment
Share on other sites

Am 2 ani si jumatate si aprox 73k km:

- in prima luna murea odata pe saptamana display+system audio. Mort complet. S-a rezolvat cu update major la versiunea 3.0 din vreo 3,4 incercari

- se blocau senzorii de parcare, nu se mai descuia sau nu se mai incuia. Nu mai pornea display-ul. Nu pornea carplay sau se bloca navigatia. Asta vreo 2 ani. Rezolvat cu multe update-uri de sw

- a crapat la propriu pompa de caldura. Inlocuita pompa + toate radiatoarele si tevile

- mureau la frig sau ceata toate sistemele de siguranta: multe update-uri si s-a rezolvat prin inlocuirea volanului

- pana la ultimul update de soft, de acum aprox 6 luni, mureau sistemele de asistenta la 500m de casa. In orice directie. Si reveneau dupa cateva minute. De fiecare data

- nu mai baga caldura. Mureai de frig in masina. S-a rezolvat cu update de soft

- cica de la versiunea 3.0, are OTA. A mers de vreo 3,4 ori pt update-uri mici si acum s-a stricat. Trebuie sa merg la service pentru orice update. 

- inlocuit bateria de 12V care cica era prea mica. Asta dupa un update de sw care cerea baterie mai mare

- multe butoane refuza sa mai faca ceva. De ex am pornit incalzirea in volan, voiam sa o opresc dupa 10 minute si am reusit sa o opresc abia la Alba Iulia. Pana atunci am mers cu volanul f fierbinte in mana, 200de km.

- s-a desprins butonul de la SOS si noaptea era f deranjant. Inlocuit plafoniera

- a fost inlocuit motorasul de la frana de mana. Mureau toate sistemele de asistenta + nu mai statea pe loc

- ACC-ul moare si acum din cand in cand dar revine de la sine. Dupa ce porneste, merge ok. 

- s-a aprins airbag + ramas fara iluminat interior. Si-a revenit dupa inlocuirea pargrizului crapat. Nimeni nu stie ce a avut.

- am 2 aplicatii pt pornit caldura de la distanta, verificat incarcare etc. Cand merge una, cand cealalta. Rar niciuna. La fel de rar merg ambele

Interesant este ca ei stiu de probleme. Nu comenteaza deloc si si cand mergeam nervos, lasau capul in pamant si incepeau sa lucreaze la programare. Ah, si la pompa de caldura, am fost cu ANPC-ul si am primit o luna masina la schimb. O octavia cu motor de 1.2l benzina. De pe EV venit, nu scadeam sub 17 in oras...

- am avut o saptamana cand nu puteam sa o incui. Si-a revenit singura. 

 

Acum sunt inca la versiunea 3.0 de sw desi pe piata scot cu 3.7. Cica cand vor trece testele, ma vor chema pt update al 3.6 sau 3.7. E in intarziere de cateva luni deja.... deci nu trec testele

P.S. Toate cele de mai sus sunt erori de masina "normala". Partea de EV merge perfect. Foarte multumit si de asta inca nu vreau sa o dau. Range, consum, viteza de incarcare. Dar la sw si calitate e dezastru

Link to comment
Share on other sites

Cu I3-ul am avut cam toti pe acolo km. Vreo 70k km. ZERO probleme.

Nici cu E60-ul nu am avut necazuri mari si l-am tinut 160k km.

Cu leaf-ul sotiei iarasi. Zero probleme. Are si ea in jur de 65k km.

Dar cu asta, e din alt film. O fi si faptul ca am luat printre primele exemplare scoase de fabrica. Am luat-o direct din showroom, exemplarul expus acolo eu avand mare nevoie de masina. 

Link to comment
Share on other sites

Mamaaa cate probleme ai avut, eu o dadeam la jumate din problemele tale 😄, eu deobicei evit primele modele ca acolo sunt cele mai multe probleme si vw a fost chiar renumit pentru problemele lor pe partea de electrice, acum vad ca si-au rezolvat o parte din ele.

Dar eu nu inteleg cum producatori legacy inca nu pot sa faca OTA cum trebuie, era in development din 2015. Momentan e un singur producator de masini care face OTA cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Ce masina e aia care sta mai mult cu probleme in service decat pe strada folosita pentru obiectul achizitiei... chiar de atatea probleme inca n am auzit la o masina "normala" 🙂

Ori esti masochist ori stai foarte bine cu nervii... 🤣

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

eu sunt curios sa aud mai multe detalii, si eu credeam ca Skoda e o chestie buna pentru anumite scopuri.

Eu am avut in familie o experienta foarte buna cu o Skoda Rapid. Era un model entry-level, un fel de Logan de la Skoda. In cca. 7 ani si 60k Km cat a stat la noi a avut o singura problema tehnica: contactul de pornire, inlocuit in garantie. In rest, a functionat ireprosabil - desigur, in limitele scopului ei, anume de masina care te duce din punctul A in punctul B.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Ce masina e aia care sta mai mult cu probleme in service decat pe strada folosita pentru obiectul achizitiei... chiar de atatea probleme inca n am auzit la o masina "normala" 🙂

Ori esti masochist ori stai foarte bine cu nervii... 🤣

Cand era masina in service pentru pompa de caldura, ma tot amanau cu termenul de rezolvare. Apoi au zis ca nu mai e termen de rezolvare. Am cerut masina la schimb si nimic...

Am deschis dosar la ANPC cu tot ce aveam si s-au dus peste astia. Mi-au dat in 2 zile masina la schimb iar dupa inca o zi, m-au sunat ca e pe drum o pompa. Stiu ca ANPC i-a amendat atunci. 

Daca nu se gasea pompa , poate ca reuseam sa-i fortez cumva sa imi dea banii inapoi dar asa, nu am reusit.

In rest, toate probleme s-au rezolvat in decurs de ore.

Acum e mai decent. Sau m-am obisnuit eu cu problemele ei. O mai tin 2,3 ani. 

 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, mgi said:

Între timp.. 

https://e-nergia.ro/jumatate-din-energia-electrica-a-romaniei-a-ajuns-sa-fie-uneori-facuta-din-vant-si-soare-ziua-fotovoltaicele-produc-de-doua-ori-mai-mult-decat-carbunele

Și procentul o sa crească, la câți prosumatori o sa se instaleze anul asta. Plus parcurile în dezvoltare. 

Asta imi spune tot, fara suparare:

"Apropierea de sezonul de vară, în condițiile în care avem și un vânt bun în aceste zile.."

adica vine din cat timp e vant si soare.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, mgi said:

Între timp.. 

https://e-nergia.ro/jumatate-din-energia-electrica-a-romaniei-a-ajuns-sa-fie-uneori-facuta-din-vant-si-soare-ziua-fotovoltaicele-produc-de-doua-ori-mai-mult-decat-carbunele

Și procentul o sa crească, la câți prosumatori o sa se instaleze anul asta. Plus parcurile în dezvoltare. 

Romania trebuie sa investeasca in partea de stocare a energiei si dupa nu o sa mai avem treaba, poate doar Iarna cand e mai naspa cu soarele. Abia astept sa ma mut si eu la casa sa imi pun panouri 😄 

Link to comment
Share on other sites

Stocarea e mai scumpa, dar cine stie, poate ne mai miluieste UE cu niste fonduri 🙂

@bimmer90f30: Da, productia e cand e soare si/sau vant. Dar soare o sa tot fie in anii care urmeaza, din ce in ce mai mult. 

In plus, uite cum stateam comparativ acum 5 ani. Fotovoltaic zero, si acum 500 MW. Eolian 500 MW, acum 2,400 MW. Plus scaderile de la carbune. As zice ca lucrurile merg in directia buna.

Data                Consum [MW]    Productie [MW]    Nuclear [MW]    Eolian [MW]    Hidro [MW]    Hidrocarburi [MW]    Carbune [MW]    Fotovolt [MW]    
2024-03-27     6312        7774            1372            2344        1560        1297                580                552               
2019-03-25     6316        5712            1396            466            1626        778                    1393            4              

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

productia e cand e soare si/sau vant. Dar soare o sa tot fie in anii care urmeaza, din ce in ce mai mult

Zi, zau.. 😉si te cred. De manipularea vremii ai auzit, esti la curent cu asa ceva. Iti spun eu, e complet dezgustator ce a ajuns rasa umana sa faca.. iar asta in competitie cu China desigur.

...Ce incalzire globala... cand omul e pe cale sa schimbe curentii de aer ai Pamantului prin interventiilor lui..

https://www.scientificamerican.com/article/can-we-control-the-weather/

https://edition.cnn.com/2020/12/03/asia/china-weather-modification-cloud-seeding-intl-hnk/index.html

Din anii '90 au inceput manipularea vremii! Ce rost are sa vorbim de incalzire globala cand altii (adica, ai de au bani si influienta) vor ploaie in parti unde probabil AR FI TREBUIT SA PLOUA, dar nu se mai intampla, ca aerul are deja ALTA CALITATE (..in zone urbane de exemplu..) alta densitate, alta umiditate../ Ce, convectie naturala.. cand omul intervine in atmosfera Pamantului?!?? Despre ce incalzire globala mai vorbim?

https://www.bbc.com/future/article/20160720-the-pilots-who-make-it-rain

"Hygroscopic cloud seeding, which was developed in South Africa in the early 1990s, involves dispersing water-absorbing salts (a mixture of sodium, magnesium, and potassium chlorides) into parts of clouds; the salts then collect water vapour and grow bigger and faster in size before falling as rain."

BLEAH..

 

Daca (tu) vrei soare si caldura insuportabila pentru ca sa ti se incarce masina sau tableta... peste 5-6 ore tragem o racheta si adunam nori sa ploua.. si tot asa.. si ne mai miram de ce ni se intampla??

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

Se pare ca multe companii din domeniul automotive erau mana in mana, au stabilit preturi clare la multe dintre componente si anumite specificatii, exemplu scandalul diesel gate in care a fost toata fratia germana 😄 si multe alte exemple. Totul se facea inainte sa fie de acorda toti fratii cum s-ar spune.

Din cauza asta nici nu merge vreun update OTA pe o masina germana.

Dar cel mai deranjant lucru este ca pretul acestei coruptii tot noi clientul final il platim:

Quote

 The consulting company AlixPartners calculated – excluding fixed steel prices – by now around 25-30% of a car’s martial costs for automotive manufacturers are caused by illegal price fixing of the OES (Haas and Wiese 2014: 5). The collusive methods used by automotive suppliers are extensive and range from price fixing and bid rigging to allocation of markets, redistribution of supplying contracts and exchange of sensitive information. Substantial cartelization runs throughout the whole automotive supplier industry and can be found among small specialized third-tier and second-tier suppliers as well as among large first-tier suppliers. For instance, Bosch, the largest OES for car parts, was recently convicted by the DOJ to pay a criminal fine of $57.8 million for price fixing and bid rigging for spark plugs, oxygen sensors and starter motors.[18] Likewise, Continental, the world’s second largest supplier, pleaded guilty after charges of the Korean Fair Trade Commission (KFTC) for rigging bids of instrument penal clusters.[19] Even though first-tier suppliers are involved in collusive actions on their own, they also increasingly become victims of illegal price and bid rigging agreements of their own suppliers, as for example the bearing cartel discussed in section 3.1.3 demonstrates

Eu zic ca o crestere de 25-30% este una chiar mare, spre exemplu daca seria 5 era 60k euro in 2010 si acum e 90k euro,  25-30% din acea creste inseamna 7500 - 9000 euro doar din cauza coruptiei.

Surse:

https://www.grin.com/document/349793

https://www.spiegel.de/international/business/volkswagen-how-officials-ignored-years-of-emissions-evidence-a-1108325.html

https://www.spiegel.de/international/germany/the-cartel-collusion-between-germany-s-biggest-carmakers-a-1159471.html

Edited by Alex3245
  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

Mai vine un lot de incarcatoare fast in Timisoara. Partea faina e ca majoritatea sunt in cartiere. Cele actuale ale primariei sunt in zona centrala. 

https://www.opiniatimisoarei.ro/lista-cu-strazile-pe-care-vor-fi-instalate-se-cauta-o-firma-care-sa-amenajeze-inca-21-de-statii-de-incarcare-pentru-masinile-electrice-la-timisoara/31/03/2024

Mi se pare o idee foarte buna sa pui incarcator langa punct de termoficare. Ai curent suficient si investitia e minima.  

 

Link to comment
Share on other sites

Din nou am fost atent la masinile electrice de pe drumuri. Recunosc usor doar masinile Tesla. Am ajuns sambata in drum spre Agigea fix 5 bucati, 4 dintre ele mergeau toate la cruise de 120kmh. Una, biata de ea, a fost prinsa intr-un tavalug de masini care depaseau pe banda a 2-a si a trebuit pt un km sa accelereze in ton cu coloana si a ajuns la 150kmh. Imediat cum a avut ocazia, s-a retras in banda 1 tot pe la 120kmh.

Nu spune nimeni sa facem romanesti si cocalaresti pe drumuri, dar totusi, sa mergi cu 120kmh pe autostrada din motive de morcov in fund, e absurd. Care mai este, de asemenea, si sensul sutelor ce cai putere?!

Tot am cercetat pe net o chestie si intamplator am dat peste un tip cu un i5 M60 de 600cp. Omul merge doar cu 90kmh cu scopul de a se stradui sa ajunga la cei 600km de autonomie declarati de BMW.

este peste masura capacitatii mele intelectuale sa inteleg.

 

 

  • De acord! 2
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

De ce te-ar interesa cum merge cineva ? Fiecare merge cum are chef, mai ales daca nu incurca pe nimeni. Si eu tot cu 120km/h merg pe autostrada si am verificat dar nu am niciun morcov . Sutele de cai sunt pentru ca se poate. Mama ce griji au unii ca aia cu EV nu

merg cu 200 km/h ca restul bombardierilor si dupa ii vezi cu masinile rupte in jumate

Link to comment
Share on other sites

Eu am mers weekendul asta spre Buc si am vazut cateva masini electrice: multe spring-uri, model y, model 3 si un taycan. Spring-ul mergea cu 90-100, limita este de 100 pe DN, teslele in general erau la 110-120 si eu mergeam cu aceeasi viteza dar cine conducea taycan-ul a trecut ca o racheta pe langa mine, cred ca avea 150-160 km/h, nu mai spun ca a facut depasire in deal si curba 😄. Dar e adevarat ca cei cu electrice merg in mare parte legal.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, TKD29 said:

De ce te-ar interesa cum merge cineva ?

Te intereseaza pentru ca asta inseamna Sa Fii Conectat La Ce Se INTAMPLA In Jurul Tau Cand Conduci pe autostrada sau pe drum public..

Asta inseamna sa conduci activ nu dormind... 

(Dar presimt, cel putin asa imi place sa cred, un conflict de mentalitati si generatii de soferi, aici si acum..)

2 minutes ago, Alex3245 said:

Dar e adevarat ca cei cu electrice merg in mare parte legal.

Sa nu "arda" bateriile intern...

Si sa piarda autonomia si sa isi puna intrebarile (stresante).. 😲

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bimmer90f30 said:

Te intereseaza pentru ca asta inseamna Sa Fii Conectat La Ce Se INTAMPLA In Jurul Tau Cand Conduci pe autostrada sau pe drum public..

Pe acelasi principiu, babele care stau seara la banca sunt si ele conectate la ceva. 

4 minutes ago, bimmer90f30 said:

Sa nu "arda" bateriile intern...

Si sa piarda autonomia si sa isi puna intrebarile (stresante).. 😲

Vezi ca aberezi iarasi. E ultimul avertisment. Ironii dinastea nu ajuta pe nimeni

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.