Jump to content

Recommended Posts

18 minutes ago, Bala said:

Vezi ca aberezi iarasi. E ultimul avertisment. Ironii dinastea nu ajuta pe nimeni

Daca imi permiti sa intreb, din cei doi carora le-am replicat am facut-o din punctul de vedere din care se vede cat se poate de clar ca am mai comunicat cu ei, si nu sunt neaparat in necunostinta de cauza niciunul din ei. Stiu sigur ca @Alex3245 (care a scris cel.mai.mult in acest topic..) este cel pe care este la curent cu probabil toate autonomiile masinilor electrice, sau cel putin bine informat.. Iar TDK e posesor de BMW electric.. Gresesc in a intelege ce vor sa spuna? 

Doar m-am aliat parerii lui @editspunandu-mi parereia prin felul in care inteleg eu conducerea unei masini..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

sunt multe rationamente pt care oamenii conduc electrice.

unul dintre ele este pt a salva planeta. rog a se citi ca vor sa mute gunoiul si suferinta de la ei de acasa, la altii, neimportanti. sunt binecunoscute conditiile in care muncesc oamenii de unde se extrag materiile prime pt baterii, impactul asupra mediului la momentul obtinerii materiilor, inconvenientele recliclarii, mare parte a curentului folosit pt incarcare obtinut din combutibili fosili. e o mascarada, o jignire si ipocrizie.

al doilea motiv este pt a fi la moda. asta e moda. trebuie sa fim cool. e la moda atat sa conduci electrice cat e la moda sa salvezi si planeta.

al 3-lea motiv ar fi calculele financiare. am un amic, cel mai zgarcit om al planetei. e cu pixul in mana. viseaza la o tesla pt ca stie ca e eficient financiar. daca el a calculat si a ajuns la concluzia asta, am incredere in el intr-o dezbatere in care ii sunt impotiva 100 de insi. omul e atat de zgarcit incat pleaca in concediu si nu merge pe autostrazi pt a nu cheltui pe taxele de autostrada. sta 5-6 ore pe drumuri in plus, cei 4 membri ai familiei ajung rupti la destinatie, insa cu 30-50 de euro economisiti. si cand merge pe autostrada, merge la consum, la 110kmh. el si cu sotia castiga bani, si-au cumparat proprietati, sunt mai bine financiar decat 95% dintre romani, insa merge cu anvelopele pana uzura genereaza explozie. multi dintre consumatorii de electrice sunt ca el. el este posesorul tipic de electrica.

nu, oamenii cu masini electrice nu merg legal pt ca simt asta, ci merg ca sa economiseasca. sa economiseasca fie bani fie sa economiseasca din autonomia bateriei pt incarcarea respectiva. e axioma. 

intr-o tara cu infrastructura, mai ales o tara mica, mergi legal, nu ai de ce sa te grabesti. o sa ajung si eu in elvetia pt un turneu in august si o sa merg legal pe acolo.

intr-o tara mare cu 6000km de autostrazi si drumuri expres cum e Polonia, mergi tot legal. pt ca de la Gdansk la Katovice faci 4 ore. aceeasi distanta in Romania o parcurgi in 8-10. am plecat de la Praid. am tras nebuneste de masina si am ajuns la Ploiesti dupa multe ore cu medie de 50kmh. m-am pus pe autostrada la 180kmh cruise sa mai scap de frustrare si la intrare in Bucuresti m-a prins politia. aveam 177kmh reali si am luat amenda pe masura. sunt oare eu vinovat?! daca aveam infrastructura, plecam de la praid pe cruise la 100kmh si ajungeam in 3 ore jumate. sau ma puneam la 130kmh pe cruise, viteza legala, si ajungeam in 3 ore.

deci sa lasam retorica mersului legal in Romania. nu stiu ce fac cocalarii. eu nu merg legal pt ca nu am cum. chiar si un drum Bucuresti-Constanta desi am autostrada, tot nu merg legal, pt a-mi scoate parleala unor alte drumuri unde irosesc timpul. Poiana Brasov-Comarnic, 50km in 4 ore.

cei cu electricile merg legal nu din constiinta, ci din motivele mai sus precizate. sau din motivele legislatiei rutiere usturatoare daca o incalci

 

 

Edited by edit
  • Like 1
  • De acord! 6
Link to comment
Share on other sites

@edit Am citit de cateva ori post-ul tau de mai sus. Chiar daca abordezi niste subiecte care pot deranja, trebuie sa recunosc ca ai adus argumente pertinente. Este ca si cum ai intrat intr-o casa curata bec si le-ai aratat gazdelor gunoiul ascuns pe sub covoare. Este enervant, dar totodata adevarat.

In ceea ce ii priveste pe cei care fac economii la sange (precum amicul tau, cel mai zgarcit om al planetei), este in totalitate dreptul lor sa decida cum isi consuma agoniseala. Pe de alta parte insa, se spune ca ai atatia bani cati cheltuiesti. Persoanele extrem de zgarcite pot sa ajunga, auto-impus, sa aibe un nivel de trai similar cu al oamenilor saraci. Despre fondatoul Ikea, Ingvar Kamprad, se zice ca obisnuia sa conduca un Volvo vechi, sau ia cu el acasa pachetele de sare si piper de la restaurante. Cand a murit a lasat in urma o avere de $58 miliarde.  Este un mod bizar de a trai viata, sau de a fi cel mai bogat om din cimitir, dar trebuie sa le respectam decizia.

Referitor la viteza pe drumurile publice, cred ca Germania este cel mai bun exemplu, dar in acelasi timp si un ghimpe care demonstreaza concret ca toata politica europeana (si nu numai) privind impunerea draconica a limitei de viteza pe autostrada este lipsita de fundament. Completand cele spuse de tine mai sus, cred ca România ar trebui sa tina cont de realitatile infrastructurii si sa isi schimbe abordarea privind sanctionarea vitezei. Cu alte cuvinte, ar trebui sa impuna mult mai sever limitele de viteza in zonele in care riscul de accident este mare, relaxand totodata situatia pe autostrada. Nu trebuie sa faca nicio inventie, doar sa copieze abordarea germana. S-ar ridica gradul de siguranta al traficului de la noi. Prin modul in care actioneaza, insa, Politia Româna dovedeste ca este "business oriented", scopul real fiind numarul de amenzi si nu siguranta traficului.

  • Like 1
  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, FiveThreeFive said:

 

Referitor la viteza pe drumurile publice, cred ca Germania este cel mai bun exemplu, dar in acelasi timp si un ghimpe care demonstreaza concret ca toata politica europeana (si nu numai) privind impunerea draconica a limitei de viteza pe autostrada este lipsita de fundament. Completand cele spuse de tine mai sus, cred ca România ar trebui sa tina cont de realitatile infrastructurii si sa isi schimbe abordarea privind sanctionarea vitezei. Cu alte cuvinte, ar trebui sa impuna mult mai sever limitele de viteza in zonele in care riscul de accident este mare, relaxand totodata situatia pe autostrada. 

Eu cred ca iti scapa niste chestii foarte importante legate de circulatie. In primul rand, in Germania sunt doar cateva autostrazi fara limita de viteza. Celelalte, majoritatea, au limita de viteza.

Dupa care, la noi si asa se circula 100% imbecil pe autostrazi, mai ales vara. Daca ar mai si mari cineva limita de viteza, cam ce crezi ca s-ar intampla?

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, FiveThreeFive said:

Referitor la viteza pe drumurile publice, cred ca Germania este cel mai bun exemplu, dar in acelasi timp si un ghimpe care demonstreaza concret ca toata politica europeana (si nu numai) privind impunerea draconica a limitei de viteza pe autostrada este lipsita de fundament.

Chiar daca sunt de acord cu felul cum pui problema, vremurile cand inca putem sa mergem fara limita de viteza in Germania pe anumite autostrazi sunt pe cale sa apuna, nu o sa fie sprijinite.. / asta e realitatea spre care ne indreptam (din pacate).

Se vrea, cel putin in viitorul apropiat ca toti sa vrem sa fim solidari cu mediu. In urma acestei noi devize multe lucruri vor fi scoase.. eliminate si foarte probabil nu se vor mai intoarce vreodata! 

(..Trebuie sa se intample ceva mult prea dramatic din sens opus ca sa mai fie intoarcere inapoi..)

Vom trai alte vremuri decat le stiu, sau stiau unii.. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, TKD29 said:

Deci e cam naspa in RO daca mergi legal si nu incurci pe nimeni, ok, notat. 

Nu pot sa te las sa tragi asa concluzie pana nu iti spun ca, chiar intr-o tara vestica cu reputatie in siguranta rutiera am trecut printr-o situatie in care intentia mea de a depasi o Tesla mi-a fost impiedicata de soferul acelei masini, pe un drum in afara localitatii destul de ocupat, cu masini venind in valuri pe sens opus.. de nu mai putin de 4 ori am incercat sa il depasesc si tot de atat de multe ori Tesla calca acceleratia (ei formidabila..) impiedecandu-ma sa il depasesc merga pana acolo incat accelera pana la urmatorul val de masini pe contrasens. Si tot de atatea ori reducand viteza la limita legala... 

Asadar nu judeca Romania ca nici altii nu's mai breji.. Experienta de cand am carnet m-a pus in acest timp, 12 ani fara accident, sa invat sa ii inteleg pe cei de langa mine pe strada, iar asta m-a ajutat sa trec prin atatia ani fara mari incidente, nu mai zic de accidente..

In general e naspa sa incurci pe altii cand rolul tai de a incurca este demonstrat prin puterea de (chiar) incurca! 

Asta mi-a foarte greu de inteles; daca tu nu vrei sau nu poti mai mult, de ce nu facilitezi!?      Sau cumva judeci si nu facilitezi? Persoanele care se intampla sa citeasca nu sunt obligate sa asimileze ci sa inteleaga si alta perspectiva.

Apropo, legea te obliga sa nu accelerezi o data ce observi ca esti depasit.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca mi s-a sters raspunsul meu la postul lui @edit dar din pacate, era doar o ironie fina.

Iar pe cat de mult nu-l suportam la inceput, pe atat de mult mi se pare ca gandeste ca mine prin diversele posturi de aici.

Toate punctele expuse sunt pertinente iar cei 500 cai de la Tesla nu au nicio valoare in utilizarea zilnica, nu 2-3 km, cum ziceam in posturile anterioare, ci la drum lung, sa poti sa faci o depasire, sa poti sa bagi 180 km/h vreo 50-60 km in Germania, pentru a ajunge repede in Austria si tot asa. 

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Nu pot sa te las sa tragi asa concluzie pana nu iti spun ca, chiar intr-o tara vestica cu reputatie in siguranta rutiera am trecut printr-o situatie in care intentia mea de a depasi o Tesla mi-a fost impiedicata de soferul acelei masini, pe un drum in afara localitatii destul de ocupat, cu masini venind in valuri pe sens opus.. de nu mai putin de 4 ori am incercat sa il depasesc si tot de atat de multe ori Tesla calca acceleratia (ei formidabila..) impiedecandu-ma sa il depasesc merga pana acolo incat accelera pana la urmatorul val de masini pe contrasens. Si tot de atatea ori reducand viteza la limita legala... 

Mi s-a intamplat si mie pe DN1, povesteam anterior, pana cand ne-am intalnit pe centura si de atunci, l-am devansat eu si l-am tinut in spate. Acesti copii nu inteleg ca ala e epilator, nu masina...merge bine pana cand ai 30 minute de scos parul, ca dupa oboseste si ramai fara baterie 😄 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
39 minutes ago, mgi said:

Eu cred ca iti scapa niste chestii foarte importante legate de circulatie. [...]

Sunt in cunostinta de cauza privind situatia din Germania, inclusiv diferenta semnificativa intre a circula inainte si respectiv dupa imigrarea masiva din tari arabe in jurul anului 2015 . Sunt in cunostinta de cauza si privind circulatia pe drumurile publice, implicit autostrazile, din România. Cu regret, cunosc si maruntul aspect ca la noi legea se aplica in mod riguros pentru catei, dar este loc de tocmeala cand e vorba despre "speciali", ceea ce este in sine un vector important de "imbecilizare" a circulatiei.

Mai cunosc faptul ca, pe autostrada, nu viteza in sine este principalul pericol. Accidentele sunt initiate de nerespectarea regulilor referitoare la circulatia pe benzi, depasire, distanta intre vehicule, plus lipsa crasa de respect fata de ceilalti participanti la trafic. Mai stiu si ca Politia Româna nu intreprinde absolut nimic pentru a sanctiona astfel de abateri, ci doar sta cu radarul la panda exact in acele sectoare in care riscul este redus, drept care gasesc multi "clienti" pentru viteza. Si nu imi scapa nici faptul ca, desi statisticile demonstreaza ca aceasta abordare a politiei nu rezolva imbecilizarea - despre care foarte bine ai punctat, politia nu face nimic pentru a isi schimba cutumele.

Edited by FiveThreeFive
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

cipriene, eu nu te suport nici acum ::))))

erai suparat pe mine ca te luam la sula ca nu ai casco 🙂

asa sunt eu, am niste fixuri. pt casco si pt electrice ::))))

si pt cei care vor perpetuum mobile si se mira ca e 7000 de lei o reparatie la BMW.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

nu e asa scump. eu am la Groupama cu 3.5% din suma asigurata. iar Groupama plateste. nu sunt Allianz, dar sunt ok.

nu am absolut nicio contributie la plata daunei, totul e in spatele lor.

stai la casa si masina in curte? ca eu mi-am luat-o de prea multe ori in fata blocului. deci si cu masina parcata e pericol.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Eu am 30 ani boss, si masina valora 32k conform calculelor lor iar Groupama imi cerea 3700 euro iar Allianz Tiriac 4500 euro. I-am aratat ofertele unui prieten si a crezut ca e pacaleala 😄 

Asta insemna peste 10% din pretul masinii, pe care i-am preferat sa ii bag in vacante si multam lu' bunutzu', nu a fost cazul de nimic. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Ciprian01 said:

Imi pare rau ca mi s-a sters raspunsul meu la postul lui @edit dar din pacate, era doar o ironie fina.

Iar pe cat de mult nu-l suportam la inceput, pe atat de mult mi se pare ca gandeste ca mine prin diversele posturi de aici.

Toate punctele expuse sunt pertinente iar cei 500 cai de la Tesla nu au nicio valoare in utilizarea zilnica, nu 2-3 km, cum ziceam in posturile anterioare, ci la drum lung, sa poti sa faci o depasire, sa poti sa bagi 180 km/h vreo 50-60 km in Germania, pentru a ajunge repede in Austria si tot asa. 

Mi s-a intamplat si mie pe DN1, povesteam anterior, pana cand ne-am intalnit pe centura si de atunci, l-am devansat eu si l-am tinut in spate. Acesti copii nu inteleg ca ala e epilator, nu masina...merge bine pana cand ai 30 minute de scos parul, ca dupa oboseste si ramai fara baterie 😄 

Pe partea de depasiri masinile eletrice bat cam orice ICE, problema este mersul constant la viteze mari, cum ai dat exemplul cu 180 km/h.

Spre exemplu un seria 5 M550i vs model S plaid intr-o depasire de la 100-200, plaid-ul castiga detasat.

Seria 5-ul are 8.2 sec si plaid-ul are 3.9 sec

Link to comment
Share on other sites

lasa-l sa bata orice. ca tot incet merg pana la urma. nu am nicio minima dorinta pt S plaid in fata unei Panamera cu motorizare basic.

iti atat ca avand 520d ajung la constanta  inaintea unei tesle model S plaid.

Astia pot si au energie sa faca galceava cativa km, si apoi se vor retrage linistiti si flescaiti in prima banda. ca doar nu or sa poata merge cu +200kmh la nesfarsit.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Ciprian01 said:

@Alex3245 nu pare ca vrei sa te mai bagi la 550e, te duci cu electricele vad 😄 

 

Inca sunt 50% cu 550e, dar ma atrag si electricele astea mama lor 😄. Am mai intrebat la reprezentanta dar nu stiu cand le vin masina, ma tot aburesc si cand cineva ma abureste, incet, incet imi pierd interesul.

15 minutes ago, edit said:

lasa-l sa bata orice. ca tot incet merg pana la urma. nu am nicio minima dorinta pt S plaid in fata unei Panamera cu motorizare basic.

iti atrat ca ajung la constanta cu 520d inaintea unei tesle model S plaid.

Astia pot si au energie sa faca galceava cativa km, si apoi se vor retrage linistiti si flescaiti in prima banda. ca doar nu or sa poata merge cu +200kmh la nesfarsit.

Depinde foarte mult de profilul cumparatorului, cel mai lung drum al meu in ultimii 3 ani a fost de 500 km, in rest doar avion. Nu imi mananc nervii pentru 100-200 euro.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Ceva interesant:

CATL launches new EV battery with close to a 1 million mile, 15-year lifespan

Quote

CATL launched the battery pack with Yutung Bus Co to power commercial vehicles like buses and different classes of trucks.

Yutong, one of China’s largest bus makers, said the new battery packs will be used in upcoming electric vehicles. According to the company, the new long-lasting EV battery has zero degradation through the first 1,000 cycles.

The new EV battery pack, made with CATL, has a 932,000 mile (1.5 million km), 15-year warranty. Yutong calls the long-life battery an industry first.

The bus manufacturer introduced another battery with a 10-year and 621,000 mile (1 million km) lifespan.

This new solid-state battery cell claims to set industry records, could offer over 1,300 mile range

Solid-state battery startup Talent New Energy unveils cell with ultra-high energy density

Quote

In what Talian is calling a “world’s first,” the prototype cells house an energy density of 720 Wh/kg – more than double other cells currently being integrated into passenger EVs in China, like WeLion’s batteries for NIO, for example. Those 360 Wh/kg WeLion cells are expected to propel NIO EVs over 1,000km (620 miles) on a single charge later this year, so the potential of Talian New Energy’s technology to double that density in a similarly sized architectural footprint could reshape the mobility landscape.

Quote

For comparison, Nio's (NYSE: NIO) 150-kWh semi-solid-state battery pack uses cells from Beijing WeLion New Energy Technology, with a capacity of 360 Wh/kg.

The EV maker said last month that the pack will be in service in the second quarter and will give Nio vehicles a range of more than 1,000 kilometers on a single charge.

Talent's all-solid-state battery has twice the energy density of WeLion's semi-solid-state battery, meaning it is expected to give EVs a range of around 2,000 kilometers if it can be mass-produced.

Talent said it has made breakthroughs in a number of key technologies for all-solid-state lithium batteries, including ultra-thin dense composite oxide solid-state electrolytes, high-capacity cathode and anode materials, and an integrated solid-state battery molding process.

Poate o sa apara aceasta baterie in urmatori 5 ani

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca il vor scoate dupa un timp.

Toti colecteaza usecase-uri legate de folosirea bateriilor si elimina unele scenarii dupa cativa ani. 

La enyaq pornea incalzirea bateriei la maxim la sub 10 grade. Problema era ca in Europa majoritatea diminetiilor sunt asa iarna. Era un consum enorm la drum scurt. Stiu ca am avut si 70kWh/100km. 

Apoi au venit cu update de sw si incalzesc bateria fara a da maximul in pompa de caldura sau pe durate scurte de timp si doar daca temperatura scade la sub 0 grade. Acum am consum pe la 28-30kWh iarna pe drumuri scurte. 

Idem au inceput cu fast charge la max 130kW. Au vazut ca sunt rare si ca bateriia nu se degradeaza repede asa ca au lasat acum la 180kW. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.