Jump to content

Recommended Posts

Aparent rezista si EV-urile la multi km fara sa schimbe chestii:

This 2018 Tesla Model 3 Passed the 300,000-Mile Mark, Here's What You Need To Know

Quote

Now we’ve come across a Canadian Tesla Model 3 owner who claims his car, delivered in October 2018, has passed 310,000 miles (500,000 km) with no issues whatsoever. According to the owner, who goes by the name “I like piano black” on Twitter, his car is still on its original brakes and battery. He only replaced the drivetrain oil pump at 286,000 miles (460,000 km) for 250 CAD ($194).

Having passed 310,000 miles with the original battery, this Tesla Model 3 certainly made history, at least among its brethren. This is the highest mileage Tesla Model 3 we know of, and it’s still going strong after all this time. According to its owner, the battery has lost around 20% of its original capacity. This might be on the high side, but considering his use-case scenario, it might actually be quite impressive.

There are Teslas on the road in Britain with over 300,000 miles on the clock

Link to comment
Share on other sites

Am găsit și cel mai puternic încărcător de doar 1.2MW 

Charge an electric truck in 30 minutes: Kempower rolls out 1.2 MW charging station

Kempower Megawatt Charging System

Quote

Key features

  • Charging at +1,500 A and up to 1.2 MW of peak power 
  • Featuring the Kempower Mega Satellite, with an MCS and high-power CCS
  • Transition to MCS: The current CCS2 power levels for heavy-duty vehicles need to be increased in the short term to enable the market transition toward full MCS adoption in the coming years.
  • Dual strategy: MCS and high-power CCS coexisting in the ecosystem is inevitable for OEMs and EV supply equipment manufacturers to drive the transition to zero-emission road transport.
  • Flexibility: Unused power from the MCS can be dynamically distributed among several high-power CCS2 outputs within the same system. This facilitates the market transition toward widespread MCS adaptation.

 

 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Viper05 said:

din ce vad eu nu încărcătoarele sunt problema, ci masina care nu poate folosi incarcatorul la maxim.

 

Iata o parere pertinenta si valida.

Asa mai prezenta vreo doua dar iar ma apropii de limita sutului in **r..

(Asta-i autocenzura, pe buna dreptate)

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Viper05 said:

din ce vad eu nu încărcătoarele sunt problema, ci masina care nu poate folosi incarcatorul la maxim.

 

Păi un camion, gen tesla semi încarcă până la 70% într-o oră, el având 900 kWh capacitatea bateriei, asta înseamnă 630 kWh în 60 minute, deci încarcă cu aprox 600kW. Au și un record de 30 minute aparent. Deci camioanele încarcă cu 500-600 kW/h +, bănuiesc ca sunt împărțite în mai multe baterii și se încarcă concomitent, nu m am interesat așa tare.
IMG_7293.thumb.jpeg.8fe56296f37d6fbb0ba8b888ab5cfc27.jpeg

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

pai aia zic, degeaba ai incarcator de 1.2 mw cand masina/camionul il foloseste la jumatate

pe de alta parte progresul este foarte rapid in zona asta , ceea ce face o masina electeica de 5 ani mai low cost sa aibe 0 valoare. odata e capacitatea bateriei si apoi puterea de incarcare

18 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

Asa mai prezenta vreo doua dar iar ma apropii de limita sutului in **r..

(Asta-i autocenzura, pe buna dreptate)

ce limita? chiar nu pricep

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Viper05 said:

pai aia zic, degeaba ai incarcator de 1.2 mw cand masina/camionul il foloseste la jumatate

pe de alta parte progresul este foarte rapid in zona asta , ceea ce face o masina electeica de 5 ani mai low cost sa aibe 0 valoare. odata e capacitatea bateriei si apoi puterea de incarcare

Mă aștept ca in 3-4 ani camioanele să încarce cu 1.2 mw. Valoarea nu este 0, dar într-adevăr avansurile tehnologice le scad valoarea, poți merge relax cu o tesla din 2019 spre exemplu pentru 80 % din cazuri. Eu pot spune in proporții de 50% ca mi-aș lua o electrica din ultima generație.

Link to comment
Share on other sites

tesla nu e low cost. uite un id3 de 5 ani de exemplu, are bataria aproape cat un mercedes hibrid de ultima generatie.

si eu mi-as lua o electrica dar jumatatea nu vrea. cum nu-mi permit 2 masini hibrid scrie pe mine.

am ochit un glc 300e , fac un test drive sapt viitoare sper sa nu ma dezamageasca.

Link to comment
Share on other sites

Hai pe bune acum.
Nu-i pasa nimănui de planeta…

E calcul economic + ceva beneficii clare si daca ti se potrivește + poți sa te obișnuiești cu ceva dezavantaje din când in când, este o alternativa.

 

L.E. Asa a fost si când a apărut diesel-ul. Naspa la început apoi tot mai căutat. Când economic si achiziția a fost facila, foarte binevenita alternativa. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, edit said:

Deci asta e calcul de salvat planeta sau calcul pe "sa consume putin"?

Ca nu prea mai inteleg motivatia

 

 

Nu prea exista sa salvam planeta, planeta poate sa existe mult si bine, niciodată nu a fost vorba sa salvăm planeta, ci sa să ne salvăm pe noi adică sa menținem planeta într-o starea în care noi oamenii putem supraviețui.

Noi suntem dependenți de condițiile actuale ale planetei, nu invers.

8 hours ago, Bala said:

Hai pe bune acum.
Nu-i pasa nimănui de planeta…

E calcul economic + ceva beneficii clare si daca ti se potrivește + poți sa te obișnuiești cu ceva dezavantaje din când in când, este o alternativa.

 

L.E. Asa a fost si când a apărut diesel-ul. Naspa la început apoi tot mai căutat. Când economic si achiziția a fost facila, foarte binevenita alternativa. 

Ai dreptate, în mare parte orice decizie pe care o luăm în proporții de 80-90 % este economică, apoi restul detaliilor. 

Link to comment
Share on other sites

On 4/6/2024 at 1:03 PM, Viper05 said:

ceea ce face o masina electeica de 5 ani mai low cost sa aibe 0 valoare. odata e capacitatea bateriei si apoi puterea de incarcare

 

Care e masina aia electrica low cost? :)))

Si sa nu spui Spring, ca aia nu e masina.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Care e masina aia electrica low cost? :)))

Si sa nu spui Spring, ca aia nu e masina.

Poate nu ai inteles perspectiva din care a spus ce a spus. 

A luat ca exemplu o masina electrica ieftina si cum e si firesc devalorizandu-se va lovi pozitia cea mai de jos la revanzare. E mai mult decat firesc.

 

Cat despre cat de bine s-a acomodat vietii noastre, nu cred ca se poate compara cu electricele. De fapt ramane sa vedem cat de repede vor fi acceptate pentru ca economic diferenta e categorica si de netagaduit. Sau fabricantii vor sa faca bani pe noi o data in plus..?

Ideea e ca aparitia electricilor inseamna deja schimbare majora si asta se simte din multe puncte de vedere, pardon, conditii!

Adoptarea dieselui ar fi fost si mai puternica pentru ca se stie, chimic poti produce mai mult diesel (deci mai ieftin) decat benzina din acelasi butoi de petrol. Si culmea e ca iese si mai ieftin. Ca asa a fost o data, candva.. motorina era ieftina, pana cand statul s-a gandit sa faca un ban in plus din accize..(sper ca unii dintre voi va aduceti aminte.. nu incepem sa contrazicem o ideea clara la vremea ei)

Vorbim de acelasi lucruri, economic, in buzunarele noastre???🙂🙂 Ma indoiesc.

KW la incarcare o sa creasca chiar dupa cum vor muschii lor...(astia locali, nu aia arabesti sau ce tari mai produc petrol..) pardon -dupa cat de greu, ca asta o sa fie scuza, se produce acel curent electric vandut pe autostrada.. sau public..

Doamne fereste nu vreau sa fiu realist.. dar se intampla inca de acum, inainte de "adoptie".. am citit eu in ziarele din vest. Sa arat?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Care e masina aia electrica low cost? :)))

Si sa nu spui Spring, ca aia nu e masina.

cum a zis bimmer mai jos

1 hour ago, bimmer90f30 said:

 

 

 

Adoptarea dieselui ar fi fost si mai puternica pentru ca se stie, chimic poti produce mai mult diesel (deci mai ieftin) decat benzina din acelasi butoi de petrol.

 

stiu ce vrei sa spui dar nu cred ca e corect. 

dintr-un baril poti produce ce vrei tu depinde de tratament. dar nu cred ca se produc mai multi litrii de diesel decat de benzina

1 hour ago, bimmer90f30 said:

. Sau fabricantii vor sa faca bani pe noi o data in plus..?

 

 

normal ca vor sa faca bani, nimeni nu lucreaza pe gratis. cand spui pe “noi” care “noi” ? membrii forumului? toata populatia? sau doar minoritatea aia care cumpara masini noi?

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze in privinta unui aspect. Curent din 42 de barili de petrol se scot 10 de motorina si 19 de benzina.

Crude-Oil-Products-Infographic.jpg

Dar retineti si asta, cel putin raspunsul la intrebare, pentru e e fooarte interesanta:

https://sustainability.stackexchange.com/questions/425/is-gasoline-or-diesel-refining-less-sustainable-per-energy-output

"If your question is about economy then petro-diesel is WAY ahead of gasoline. Since the energy expenditure and off-gassing is a function of the volume of oil refined, and nearly triple the volume of diesel is produced per unit volume of oil compared with gasoline, and diesel has a higher energy density than gasoline, diesel is far more economical a fuel."

 

Nimeni nu lucreaza pe gratis dar asa schimbare trebuie extrem de bine si in timp planificata, nu dead-line_uri cum e si afirmatia din topic...(cu reclame ca se fac masini electrice ca musca din asfalt.. /Nuu. Educatie, educatie, educatie..) Am mai repetat acelasi lucru si mai sus in topic.

Asadar, parerea mea e ca banii invart mai mult lumea decat si-ar dori Pamantul pe care trebuie sa il protejam; ma tem ca ramane doar mesajul dupa cum se procedeaza.. (dar asta sa fie doar parerea mea..)

..nimeni nu lucreaza pe gratis, dar iata un exemplu clar de bani risipiti (bine, aranjati frumos in contul unora) din fondul public:

 

 

Asta e consescinta a faptului ca nu ascultam (..au ascultat) pe cei care chiar se pricep? Cred ca da. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Este o mare diferenta intre pretul benzinei/motorinei si modul cum se produce vs. curentul electric. 

Cum ziceam cu mult timp in urma: pretul energiei electrice scade. Si va mai scadea

https://www.economica.net/hidroelectrica-a-coborat-ieri-la-cea-mai-mica-productie-de-energie-electrica-din-istorie-de-20-de-ori-sub-puterea-instalata-care-sunt-cauzele_738493.html

Quote

Ziua de duminică, 7 aprilie, a fost și cea în care, în piața spot de energie electrică, s-a înregistrat un număt record de intervale orare cu preț zero sau negativ – nu mai puțin de 14 ore, cu nivelul maxim de preț negativ chiar în intervalul orar 14.00, cu minus 104 lei/MWh.

Si va deveni tot mai verde pierzand carbunele pe drum iar gazele vor ramane pt varfuri pe perioade mai lungi. 

P.S. Pentru a nu produce cu pret negativ prea mult, era de introdus schema cu taxarea prosumatorilor. In astfel de intervale daca tu prosumator bagi, te taxeaza si pe tine. Astfel poti sa-ti opresti temporar injectia si nu ii rupi pe producatorii care vand negativ.

Doar ca in spiritul mega superficail si puternic cretin romanesc, a devenit "taxa pe soare" pe care acum au eliminat-o desi era mecanism cerut de UE retelele fiind interconectate.  

Dar de ce sa gandim si sa stam sa intelegem un mecanism cand putem iesi la tv si dam in stanga si dreapta cu taxe, PeSeDe si linkuri aiurea de pe net de la fel de fel de "specialisti"

Link to comment
Share on other sites

On 4/9/2024 at 4:12 PM, arnx said:

In schimb eu nu am comentat.

Regula numarul unu, cand avem o rola de cablu ca, cea din filmare si avem consumator (adica ce, conectam in prelungitorul ala..) mare, adica care consuma serios (la limita capacitatii acelui cablu) sa zicem 2-3KW este ABSOLUT OBLOGATORIU sa dam jos de pe rola TOT CABLUL! Curentul electric, mai ales la valori mari are "prostul obicei" sa incalzeasca cablu prin care trece si sa degaje caldura in acel cablu (strabatut de curent electric aproape de limita maxima a cablului) si sa "lucreze" impotriva curentului ..ce este necesar (cerut, absorbit de consumator) si asta sa produca tocmai ce se vede in filmare.

Caldura acumulata in rola de cablu nepermitand racirea cablului - ca atunci cand e desfasurat, duce la acumularea acesteia si disipare (racire) foarte dificila..

Apoi, regula numarul doi, din nou daca avem consumator mare de curent INTOTDEAUNA sa folosim un cablu suficient DE SCURT sa ajunga unde ne trebuie, dar si de gros ca sa transmita curentul electric spre consumator..

Nu priviti amuzati, ca nu e de gluma. Se moare si se ia foc de la mana invizibila a electricitatii

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Si acum urmeaza un val de linkuri, CAPSLOCK mult, text bolduit si lung ca nu e asa. Ca un profesor obscur dintr-un orasel mic din Albania a facut un studiu de 2 ani si este exact invers.

Cum ne explicam toate astea ? 

🙃

Acum partea serioasa: m-a adus un prieten de la fotbal cu un nissan ariya acasa. Faina masina! Mult spatiu la interior, antifonata bine. Sistemul multimedia mult peste medie. Interesanta. 

Pacat ca au anuntat-o acum multi ani in urma si ce e pus pe ea ca baterie&motor nu e chiar ultima generatie. 

Link to comment
Share on other sites

o sa ma mut si eu la casa in maxim urmatorii 5 ani, sper, si o sa fie in afara bucurestiului.

o sa pun panouri etc si o sa iau in calcul clar o electrica ca masina personala, nevasta-mea sigur urmand a face spre 50 de km pe zi.

mai creste si autonomia bateriilor si performanta la incarcare pana atunci.

o sa mearga ca masina de concediu astfel si pt eventuale deplasari lungi prin tara. undeva peste vreo 10 ani e planul pt o electrica daca nu decedeaza Grecale pana atunci cu vreo 50.000km in bord si sa merite astfel a-l vinde cu 10.000 euro defect decat sa bag vreo 20.000 in vreo reparatie fara sa am certitudinea ca va merge in urma investitiei  :))))

 

Edited by edit
  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.