Jump to content

Recommended Posts

4 hours ago, mgi said:

Fara nici o suparare @mgi nu am citit niciodata un articol mai idiot ca cel postat. Pur si simplu mi-a zgariat retina si mi-a jignit inteligenta.. 

Pana la urma, cum salveaza un EV care nu e condus planeta si pune bani in buzunar? Ca, ceva trebuie sa coste..

Rapoartele din linkul postat vin tocmai din California ubde doar in 2022 cetatenilor li se cerea sa NU incarce.. masini, mari consumatori de curent sau sa NU foloseasca curentul electric prea intens in zilele toride sa nu pice reteaua nationala (local)!?

https://www.nytimes.com/2022/09/01/us/california-heat-wave-flex-alert-ac-ev-charging.html

In 2024 au devenit toate cele "cost effective"? 😅😅

Eu nu inteleg scopul link-urilor astea puse fara comentariu personal; adica, cu, ce ai inteles tu din ce spune. Sau nu e nevoie de comentariu pentru ca esti 100% de acord? Sau se adauga la numarul de postari? 😅

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, bimmer90f30 said:

Fara nici o suparare @mgi nu am citit niciodata un articol mai idiot ca cel postat. Pur si simplu mi-a zgariat retina si mi-a jignit inteligenta.. 

Da, un comentariu ajuta insa nu vad tampeniile din articol. 

Scrie ca scad costurile nu ca iti vin bani. Este o mare diferenta. 

1. Ai mai multi consumatori la retea. NUmai in ro ai 50k noi consumatori.

2. Te obliga sa investesti (stiu firme si cetateni) care investesc acum pentru o retea lcoala mai ok. Programe guvernamentale, locale sau private de upgrade a retelelor locale. 

3. Atrage si partea cealalta de a produce energia. Deci prin retea se va transfera mai multa energie. 

Efectul este exponential. Nu stiu inca efectul EV la noi in materie de pret. Dar productia din regenerabile are clar un impact asupra pretului.  

Pretul instant acum este de 0.15EUR / MWh

Live:

22.77% Hidro - 1389 MW

21.61% Eolian - 1318 MW

21.54% Nuclear - 1314 MW

18.54% Foto - 1131 MW

8.13% Cărbune - 496 MW

6.38% Hidrocarburi - 389 MW

1.00% Biomasa - 61 MW

0.03% Instalatii de stocare - 2 MW

>60% regenerabil. Daca pui si nuclearelectrica, 80% din productia energica nationala e fara emisie de CO2. 

 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Bala said:

Da, un comentariu ajuta insa nu vad tampeniile din articol. 

OK articolul de mai jos e muult mai prietenos si balansat in explicatii:

https://qmerit.com/blog/california-electrification-statistics/

Iar asta vine de la o companie care la sfarsit constati ca instaleaza incarcatoare pentru EV.. deci nu au mare interes sa fie "biased" cume siteul acela care inflameaza si exagereaza orice e despre EV ca fiind extraordinar, ceea ce nu e! Asta e realitatea, sa recunoastem.

Multumesc de explicatie dar nu mai pot sa zic decat (in compensare desigur) ca articolul sau rapoartele din link sunt exclusiv din statul de aur (adica foarte probabil cel mai bogat din toata America!!) care este California. Unde sunt rapoartele la nivel de SUA?

Or sa treaca ceva ani pana vom ajunge acolo, daca vom ajunge sa citim cat de cost effectiv e pentru cetatean cumpararea unui EV..

Comparam California cu Romania? :)) dar ca idee, e de inteles..

39 minutes ago, Alex3245 said:

Ma astept ca partea de Foto o sa tot creasca de la an la an.

Cunosti impactul fotovoltaicelor dupa ce devin ineficiente dupa 25 de ani si sunt date jos de pe case?

Sau acel impact nu conteaza!? (Noi sa avem sacii in car 25 de ani..?) Nu vorbeste nimeni de bine despre ineficienta in reciclarea foto-voltaicelor.. 

Parese ca se consuma (prea) multa energie si resurse in a se recupera ce se poate recupera/refolosi din ele.

O opinie!? (..presupunand ca jumatate din noi am avea foto-voltaice pe casa..) ce facem cu gunoiul, cand ele devin ineficiente?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, bimmer90f30 said:

Cunosti impactul fotovoltaicelor dupa ce devin ineficiente dupa 25 de ani si sunt date jos de pe case?

Sau acel impact nu conteaza!? (Noi sa avem sacii in car 25 de ani..?) Nu vorbeste nimeni de bine despre ineficienta in reciclarea foto-voltaicelor.. 

Parese ca se consuma (prea) multa energie si resurse in a se recupera ce se poate recupera/refolosi din ele.

O opinie!? (..presupunand ca jumatate din noi am avea foto-voltaice pe casa..) ce facem cu gunoiul, cand ele devin ineficiente?

Dar impactul producerii de energie prin carbuni, hidrocarburieste este mai mare sau nu decat acest impact ?

O sa le reciclam, asta o sa facem cu ele, ca acum nu se recicleaza e alta poveste, asa era si povestea cu bateriile de la EV-uri ca nu se recicleaza cand defapt e invers.

https://e360.yale.edu/features/solar-energy-panels-recycling

Ca sa fac si eu ca media din RO, citez doar o fraza de acolo:

Quote

By 2050, the value of raw materials recoverable from solar panels could exceed $15 billion.

Nu cred ca cineva ar lasa banii aia aruncati, daca reciclezi panourile cu energie generata tot de panouri e un win, win as zice. Dar nu sunt asa documentat pt topic.

 

Intre timp astia de la tesla, au mai scos un model LR doar cu motor spate care ar avea cel mai mare range:
image.png.2e6bcc9c86af44d3c6934444590b89a5.png

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Cunosti impactul fotovoltaicelor dupa ce devin ineficiente dupa 25 de ani si sunt date jos de pe case?

Da, impactul nu este nociv asa cum pare. Sunt materiale absolut nomale:

Aluminiul - asta gasim peste tot. Se poate recicla

Sticla & semiconductorii (tot siliciu), nu se poate recila la modul ca nu se pot recupera celule. Dar poti sparge si topi sticla pentru a obtine altceva. 

Pe acelasi principiu, ar trebui sa plangem ca avem ciment/beton/gresie care nu se poate recila. La fel e si la panouri. 

Nu s e pot recicla pt ca materialele sunt atat de banale si iestine inca nu merita reciclarea lor. Daca devine o problema de mediu, se vor putea recicla fara probleme. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Cunosti impactul fotovoltaicelor dupa ce devin ineficiente dupa 25 de ani si sunt date jos de pe case?

Sau acel impact nu conteaza!? (Noi sa avem sacii in car 25 de ani..?) Nu vorbeste nimeni de bine despre ineficienta in reciclarea foto-voltaicelor.. 

Parese ca se consuma (prea) multa energie si resurse in a se recupera ce se poate recupera/refolosi din ele.

O opinie!? (..presupunand ca jumatate din noi am avea foto-voltaice pe casa..) ce facem cu gunoiul, cand ele devin ineficiente?

Dar tu cunosti acest impact, ca asa se pare dupa cum spui. Poti sa ne explici si noua?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Bala said:

Pe acelasi principiu, ar trebui sa plangem ca avem ciment/beton/gresie care nu se poate recila. La fel e si la panouri. 

Nu se pune beton prea mult pentru doar 25 de ani, parerea mea. Iar dezavantajul ca nu se poate recicla e compensat pe deplin de utilitatea incomparabila (si ca durata) a betonului.

La cat mai multi munti de foto-voltaice.. 🥺

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, pvsilviu said:

Dar tu cunosti acest impact, ca asa se pare dupa cum spui. Poti sa ne explici si noua?

Ce sa explic? Daca e prietenos cu mediu!? E mai prietenos cu mediu ca scoate doar fum si nu are nevoie de generatoare sa incarce nimic.. Si trece fiecare test de noxe, cum maxium ala dat in fabrica la 500207 km. E condus 95% extraurban.. deci nu polueaza nasul sau plamanii la multi oameni.

A, cere piesede schimb din cand in cand, care NU fac datorii mari mediului cand sunt facute (ca masinile noi)..

Si chiar muncesc sa il tin functional. Nu pun intrebari fara principii. Am o opinie de care tin bine si nu e daunatoare chiar deloc.

Si stii imi raman BANI IN BUZUNAR ca e achitat de mult!

Sa imi imaginez ca nu gandesti ca mine!?

Acum e randul tau sa raspunzi la ce am intrebat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, bimmer90f30 said:

Fara nici o suparare @mgi nu am citit niciodata un articol mai idiot ca cel postat. Pur si simplu mi-a zgariat retina si mi-a jignit inteligenta.. 

Pana la urma, cum salveaza un EV care nu e condus planeta si pune bani in buzunar? Ca, ceva trebuie sa coste..

Eu nu inteleg scopul link-urilor astea puse fara comentariu personal; adica, cu, ce ai inteles tu din ce spune. Sau nu e nevoie de comentariu pentru ca esti 100% de acord? Sau se adauga la numarul de postari? 😅

Cand gasesc un articol care mi se pare interesant pentru subiect, il pun aici. Nu stau sa fac un rezumat. Cine vrea il citeste, cine nu - nu. 

Referitor la articolul de acum, @Bala a explicat foarte bine cum stau lucrurile. Si nu e doar in US, se intampla peste tot unde se schimba modul de generare a energiei. Chiar si la noi, prosumatorii, parcurile fotovoltaice si nevoia de instalare de statii de incarcare au fost principala motivare pentru investitiile in infrastructura. Altfel, pe model balcanic, ar fi fost doar niste baieti care trageau cat puteau sa faca niste combinatii cu zero cheltuieli. Ca asa e piata de energie la noi.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Ce sa explic? Daca e prietenos cu mediu!? E mai prietenos cu mediu ca scoate doar fum si nu are nevoie de generatoare sa incarce nimic.. Si trece fiecare test de noxe, cum maxium ala dat in fabrica la 500207 km. E condus 95% extraurban.. deci nu polueaza nasul sau plamanii la multi oameni.

 

omul te intreba de impactul fotovolaicelor, subiect inceput de tine, nu intreba de ultimul bmw adevarat

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Bala said:

E superba. Si eficienta si perfomanta. Daca ar avea service in Ro sau macar la Budapesta ar fi aur.

As trece peste neajunsurile cu lipsa service local.

 

 

Nu este eficienta deloc, mint cu nerusinare, din aia peste 700 km autonomie abia ajunge la 500 si ceva..

Link to comment
Share on other sites

Azi, din nou, poate pt a zecea mia oara, Pipera - Craiova… eu 2 ore si 15 minute pana in Craiova… prietenii cu electrice 3:50 pana in Craiova… aceeasi distanta, doar ca aveau fandari in spatele tirurilor pt aerodinamica… opririe fortate la benzinarii… gen pauza (pe care nu o faceau cand aveau Ice)… ba, penibil… si chiar si ei recunosc…

Nu zic ca viitorul nu poate fi electric/hidrogen… baaa… dar nu in forma actuala

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Interesant ca un drum de 3 ore reusesti sa-l faci in 2h 15m. Atat imi arata google maps ca faci cand este trafic 0. Ciudat ca prieteni tai opresc fortat la benzinărie pentru 240 km și dacă mergi cu 150 km/h, un model 3 LR tot face 300km.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

@Onnix sigur asa a fost, cum spune colegu’ mai sus, la ce s-au oprit sa incarce in benzinarii? mai ales ca stateau dupa tiruri.

un ix1 fara drumul ala blana fara a fi nevoie de incarcare, si ix1 nu este vre-un monument de range….

Link to comment
Share on other sites

@Alex3245 cacanar mincinos, cu vorbe fara dovezi! Uite 2:53 Craiova - Pipera cu trafic! Cu siguranta ca voi si sunteti mai destepti decat viatza, in genere 🙂 Poate mergeti de nicaieri pana niciunde, dar eu fac aproape saptamanal drumul si se face sub 2:30 daca mergi putin mai tare, mai ales ca acum 80% din drum este autostrada + drum expres. Prost esti sa crezi ca daca iti arata 2:53h legal, nu poti scoate 2:15 cu seria 8. Da, toti opresc ca prostii la benzinarii sa vb despre cat le-a consumat masina cat si mai au baterie. E si asta un fel de socializare. Eu doar spun ce vad la ai mei… multa cacanarie, zgarcenie, lipsa de prieteni, socializare spre zero… asta duc la formarea unor secte… in speta Electric Fools in cazul de fata. S-au dus vremurile cu “mergem la curve”… acum sunt vremurile “ cu cat curent ajungem acasa”. Le-a sarit steriletul… si ma jur ca nu e din vina mea!

IMG_5566.png

1 hour ago, Viper05 said:

@Onnix sigur asa a fost, cum spune colegu’ mai sus, la ce s-au oprit sa incarce in benzinarii? mai ales ca stateau dupa tiruri.

un ix1 fara drumul ala blana fara a fi nevoie de incarcare, si ix1 nu este vre-un monument de range….

Nepoate, ma bagai eu in 2.0 TDi de te bagi aci? Ai autoband 80% din drum… de ce te inoportunezi aci cu discutia?

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

Am avut acum o luna un drum pana la Slatina.

La dus este irelevant pt ca m am oprit la Omv un pic si google nu mi a defalcat cat am stationat.

La intoarcere am facut intr-o ora 46 cei 170 km. Un pic peste limita legala am mers...cu siguranta daca treceam pe langa un radar nu isi bateau capul cu mine ca aveam 15kmh peste limita legala. In timpul respectiv este si intrarea din bucuresti si iesirea din slatina, timp mult irosit.

Recordul Bucuresti-Slatina, mers cocalar mode, imi este o ora 25 pe vremea cand nu era niciun cm de drum expres si este cu un Opel Vectra de 100cp, prin 2012 cred.

Deci pana la Craiova, mers frumusel, este cum spune colegul Onnix.

Cocalar mode, cu masina buna, poti si 2 ore daca pleci la ora potrivita.

 

Screenshot_20240413_071701_Maps.jpg

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Babaeti, n-ati inteles nimic din efortul de comunicare al omului. Fiti si voi atenti, ce mama naibii? Uite, de data asta va traduc eu (asa, de weekend, dar sa nu se mai intample):

Pe de-o parte avem eroul principal, acest Ghilgames de Craiova. El a vrut sa arate tuturor ca e barosan da barosan si si-a luat seria 8. In plus, mai si circula cu el asa cum trebuie, sa se stie (stie, stie, stie..). 

Doar ca dusmanii si-au luat electrice. Si nu doar ca si-au luat electrice, dar mai si discuta intre ei despre ele, ignorandu-l total pe eroul grabit. Deci o gramada de bani aruncati pe impresia artistica, si nu-i pasa nimanui.

Epic stuff, s-ar scrie un cantec lautaresc beton 😄. Ca sa nu zic manea, ca da prost aici in comunitate..

 

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Onnix said:

@Alex3245 cacanar mincinos, cu vorbe fara dovezi! Uite 2:53 Craiova - Pipera cu trafic! Cu siguranta ca voi si sunteti mai destepti decat viatza, in genere 🙂 Poate mergeti de nicaieri pana niciunde, dar eu fac aproape saptamanal drumul si se face sub 2:30 daca mergi putin mai tare, mai ales ca acum 80% din drum este autostrada + drum expres. Prost esti sa crezi ca daca iti arata 2:53h legal, nu poti scoate 2:15 cu seria 8. Da, toti opresc ca prostii la benzinarii sa vb despre cat le-a consumat masina cat si mai au baterie. E si asta un fel de socializare. Eu doar spun ce vad la ai mei… multa cacanarie, zgarcenie, lipsa de prieteni, socializare spre zero… asta duc la formarea unor secte… in speta Electric Fools in cazul de fata. S-au dus vremurile cu “mergem la curve”… acum sunt vremurile “ cu cat curent ajungem acasa”. Le-a sarit steriletul… si ma jur ca nu e din vina mea!

IMG_5566.png

Nepoate, ma bagai eu in 2.0 TDi de te bagi aci? Ai autoband 80% din drum… de ce te inoportunezi aci cu discutia?

În primul rând nu cred ca e nevoie sa mă jignești, pare ca nu poți sa porți o conversație fără sa duci injurii. Dacă noi care dezbatem aici un topic nu putem sa discutăm fără sa ne jignim e grav, nu aș vrea vreodată sa vorbesc cu un astfel de om f2f. Dacă crezi ca un seria 8 te face “șmecher” scuză-mă. 
 

Aseară ca m am uitat pe Google îmi arata 2h 55m, de asta am rotunjit la 3h. Acum îmi arată 3h 4m.IMG_7320.thumb.jpeg.d4d9eda4edd5b7fc73060002a36b3a43.jpeg

Îți pot da nu știu cat dovezi cu oamenii care merg cu 150 km/h și fac 300 de km, dai un search pe youtube și o să îți apară. M-am plictisit rău de ăștia care tot zic ca ăștia cu electrica merg cu 90 km/h sau alte chestii de astea. Am prieteni si nici unul din ei nu merge cu 90 sau alte bazaconii, chiar cineva din Craiova care a avut un eqs(si el este “smecher” dar cu electrica) a zis ca face buc-Craiova fără nici o oprire, dar acum nu știu ce prieteni sa cred, pe ai tăi sau ai mei. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

In esenta, secretul unui timp bun pana la Slatina/Craiova nici nu e mersul cu viteza. Sunt multe curbe largi, pante, S-uri, daca cunoasteti drumul.

Vezi masini bune franand inutil pana pe la 50 pe un arc de cerc pe care si cu o rabla cu anvelope chinezesti il faci cu 100kmh dormind. Masini care merg inutil cu 70kmh, sunt ajunse din spate de alta care merge cu 90 si aceasta din urma franeaza pt ca peste juma de km vine masina din sens opus. Ridicol. Vin din spate cu 110kmh si le depasesc pe amandoua, situatia fiind atat de relaxata incat mai aveam timp sa mai trec de 3 masini daca existau pe traseu. Secretul este nu sa faci cascadorii, ci pur si simplu sa fii consecvent cu situatia reala din trafic.

Exemplul meu cu 2012 nu este fericit. Eram mai tanar si fara minte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.