Jump to content

Recommended Posts

15 minutes ago, Alex3245 said:

Pai nu, in video au specificat ca trebuie ca acele site-uri sa aibe o forma de generare green: solar, vant si apoi sa stocheze energia si in the end incarca si acele baterii de 1+ MWh. Nu stiu daca renteaza dpdv al baniilor sa iti fac un parc solar ca sa minezi, ma refer daca iesi mai ieftin in 5-10 ani sau nu. 

 

crede-ma ca la sumele ce se invart acolo nu e vorba de bani, ca ai economisit cateva zeci/sute de mii cand vorbim de sute de milioane.

e mai mult vorba ca carbon neutral care in sine e o frectie. adica daca firma mama are generatoare sa incarce camioanele alea nu e cabon neutral, in schimb daca angajeaza un tert sa ii aduca generatoarele alea cu chirie cumva sunt carbon neutral ca nu firma mama arde dieselu ci altii. cam asa functioneaza orice firma care anunta targeturi de carbon neutral pana in anul 20xx

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Viper05 said:

crede-ma ca la sumele ce se invart acolo nu e vorba de bani, ca ai economisit cateva zeci/sute de mii cand vorbim de sute de milioane.

e mai mult vorba ca carbon neutral care in sine e o frectie. adica daca firma mama are generatoare sa incarce camioanele alea nu e cabon neutral, in schimb daca angajeaza un tert sa ii aduca generatoarele alea cu chirie cumva sunt carbon neutral ca nu firma mama arde dieselu ci altii. cam asa functioneaza orice firma care anunta targeturi de carbon neutral pana in anul 20xx

Da, am observat ca este la moda ca multe firme sa aibă targeturi de carbon neutral și pentru treburile murdare apelează la terți dar ei sunt clean. Ipocrizie la conte alarmante.

Dar ideea celor Fortescue este fix opusul, adica firma chiar sa fie carbon neutral având o fermă solară lângă mina și cu energia respectivă sa încarce vehiculele de mare tonaj. Problema o să fie în perioadele cu puțină lumină, acolo cred ca tot la generator ajung sau poate vânt? Numai ca eolienele sunt scumpe 

Link to comment
Share on other sites

si noi la munca vindem utilaje.

pt utilajul cel mai mare, unde avem clienti care lucreaza si 4000 ore de functionare pe an cu un utilaj(un an are 8760 ore), pt a avea autonomia de lucru a motorului diesel, trebuie ca volumul total al bateriilor sa fie egal cu volumul total al utilajului, ceea ce e utopie.

se asigura pana in 25% autonomie cu electricul, prin comparatie. avem un client, colos international, care a luat 2 astfel de utilaje de la concurenta, pt ca asa s-a dictat de afara. eu nu mi-am batut capul sa cotez. Pretul (peste 1 mil euro plus tva) este dublu fata de cel IC si evident suma asta nu se va amortiza vreodata. probabil vor deveni epave la prima defectiune majora si cred ca oamenii nici nu vor lucra cu ele, pt ca au treaba de facut, nu joaca. e drept, corporatia a demonstrat ca e "verde", desi numai ca sa produci un profit dublu necesar ca sa cumperi utilajele astea scumpe, consumi resurse si poluezi. e o aberatie, o mascarada.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Cica au bagat si ceva imbunatatiri pe la suspensii si ca ar sta ceva mai bine pe drum. 

Bine, interiorul si lipsa butoanelor & a display-ului de dupa volan, e tot no go pt mine.

Link to comment
Share on other sites

O stire interesanta, referitoare la balanta nationala de energie electrica din 25 apr. 2024 (ieri) dimineata:

https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-27084278-romania-importa-joi-dimineata-aproape-jumatate-din-productia-electricitate.htm

  • la ora 9:30, consumul țării era de 7.071 MW, producția - 4.919 MW, iar soldul import-export era 2.172 MW în favoarea importului;
  • deficitul mare de energie [...] vine pe fondul unei producții foarte scăzute de electricitate din surse regenerabile: doar 237 de MW fotovoltaic (din capacitatea instalată de 1.500 de MW - fără prosumatori) și 69 MW eolian (față de totalul de 3.000 de MW);
  • aproape jumătate din producția internă de electricitate este generată de hidrocentrale (2.200 MW), centrala de la Cernavodă produce 1.355 MW, centralele pe cărbune - 611 MW și cele pe hidrocarburi - 406 MW;
  • nota din alta sursa: capacitatea instalata la prosumatori este in prezent de peste 1.500 MW; 

Faptul ca sunt momente in care (gratie conditilor de vreme), dintr-o capacitate instalata de peste 4.500 MW (eolian + solar fara prosumatori) productia poate scadea pana la doar 6,8% indica in mod clar faptul ca nu se pot pune toate ouale in cosul energiilor regenerabile. Nota bene: calculul este efectuat fara a pune la socoteala capacitatea instalata la prosumatori. Trebuie sa existe mereu un backup din surse alternative. Probabil ca energia nucleara inca mai are un rol important de jucat.

 

Link to comment
Share on other sites

De asta sunt interconectate retelele. E si normal sa mai importi din cand in cand la fel cum au fost perioade cand exportam net.

Erau ceva studii care indicau cat la suta trebuie sa ai back-up la nevoie in conditii in care ai productie slaba/avarii. 

Daar clar ca e bine sa investesti in asa ceva si sa ai totul interconectat pt ca pe undeva tot bate vantul sau e soare 

 

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Bala said:

[...] sa ai totul interconectat pt ca pe undeva tot bate vantul sau e soare 

Sunt total de acord; cu cat suprafata interconectata e mai mare, cu atat probabilitatea sa ai productie buna eoliana / solara in anumite zone este mai mare. Pe de alta parte, nu m-am asteptat ca la un teritoriu de marimea României - pe care il consider totusi destul de intins - sa poata exista o circumstanta de conditii meteo astfel incat productia sa nu se ridice la nici macar 7% din capacitatea instalata.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FiveThreeFive said:

Sunt total de acord; cu cat suprafata interconectata e mai mare, cu atat probabilitatea sa ai productie buna eoliana / solara in anumite zone este mai mare. Pe de alta parte, nu m-am asteptat ca la un teritoriu de marimea României - pe care il consider totusi destul de intins - sa poata exista o circumstanta de conditii meteo astfel incat productia sa nu se ridice la nici macar 7% din capacitatea instalata.

Impredictibilitatea fenomenelor meteo nu va ingrijoreaza sau va pune pe ganduri. Adica viata de zi cu zi, obiceiurile, sa va/ne depinda de ceva baterii si dupa cum bate vantul si iese soarele?

Faptul afirmat are legatura cu viitorul spre care tintim, sau il vrem, in care pro-sumatorii poate nu sunt suficienti pentru consumatori... 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca cei cu foarte mult timp liber simt o diferenta la bec cand energia vine din baterie, vant sau ploaie. 

Eu nu imi dau seama de diferente iar caderi de tensiune am avut vreo 3 in ultimii 2,3 ani si alea anuntate.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Probabil ca cei cu foarte mult timp liber simt o diferenta la bec cand energia vine din baterie, vant sau ploaie. 

Daca continui la modul serios pe tema becului, imi iau penalizare, fault sau nu..?

Link to comment
Share on other sites

On 4/24/2024 at 4:43 AM, Alex3245 said:

Am vazut si eu acum pe yt ca aparut modelul performance:

Arata mai binisor decat cel normal.

Supercar killer... face 0-60 mph in 2.9 secunde parca dar.... tot sa iti dai cu ea in c**** e,ca de... e o Tesla. 😄 

Si da... tot petrol head sunt, tot vreau sa aud motorul ala urland. Eu visez la evacuari Akrapovic si lucruri de genul, unde sa pui asa ceva pe Tesla? Sa faca la fel ca doua tramvaie poate nu doar ca unul singur.

Edited by RedCap
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Daca ar renunta la interiorul ala care arata si se simte a fi ieftin da, ar merita. Pana atunci lasa-l ca il mananca de viu chinezii asta daca nu cumva or da drumul la importul de chinezarii si in State sa il manance si acolo de viu. Ideea e simpla, sa ofere ceva de banii aia, nu doar motorul ala electric si atat. Iar bateria supraestimata la ce autonomie are, iar o alta magarie de a lui dar deja procesele se inmultesc. 🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RedCap said:

 

Si da... tot petrol head sunt, tot vreau sa aud motorul ala urland. Eu visez la evacuari Akrapovic si lucruri de genul, unde sa pui asa ceva pe Tesla? Sa faca la fel ca doua tramvaie poate nu doar ca unul singur.

Sunt acum în the golden state si e un mix foarte dubios. Un sfert din posesorii de truck-uri, fie ele cât de căzute, au evacuari zgomotoase. Plus alții cu sedan-uri. 

Pe partea cealaltă, e expoziție de mașini electrice. Tot ce am văzut prin review-uri e aici pe strada.. 

Link to comment
Share on other sites

Nu imi mai spune de cretinii astia cu truck-urile/cazanele lor de isi pun evacuare sa ii auda si strabunica-sa de pe lumea cealalta. Alora le-as infunda evacuarea sa bubuie motorul ala, sa dezintegreze troaca aia de masina.

Una e sa ai o evacuare misto si alta e sa ai o petarda de masina cu te miri ce improvizatie facuta de vreun mexican cu un gunoi de evacuare.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Leaf-ul ala era o mizerie și nou. Plus ca e probabil mașina cu cea mai mare degradare posibila a bateriei. 

N-am văzut video-ul încă. Dar Matt e pus mai mult pe show în general. 

Dacă vrei ceva mai cu date, cauta la Bjorn ca a cumpărat și el una de-asta 

Edited by mgi
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Asa cum am zis astăzi am mers și am făcut un test drive cu tesla model 3 LR. 
Am rămas cu un gust pozitiv după acest drive test, oamenii de la show-room chiar OK, îți lasă cardul mașinii și apoi te lasă să pleci, la final te întreabă cum a fost și cam atât. Nu sunt deloc agasanți și enervanți cum sunt alții care încearcă cu orice preț să îți vândă.

Acum să vin cu detalii despre mașină:

- Mașină este foarte bine antifonata, geamurile duble față și spate o ajută foarte mult.

- Pe partea de accelerație si depășiri stă foarte bine mașina, am făcut o depășire și am ajuns foarte rapid de la 80-120.

- One pedal driving mi s a părut interesat dar totodată ciudat, era activat la cel mai mare nivel acea fără regenerativă și nu aveai nevoie să apeși tu frâna prea des.

- calitatea materialelor chiar decenta, spre bună pentru această gamă de preț, ușile aveau doar material moi și în partea de jos, buzunarele cu material să nu alunece chestiile, consola centrală okish.

- scaunele chiar confortabile, eu am scaune sport și sunt mult mai confortabile astea.

- suspensia mă așteptam să îmi sară rinichii dar chiar deloc, OK. 


- finisajele exterioare iarăși OK, am văzut modele de Mercedes cu gap uri mai mari între piese.

- infotaimentul se mișcă ireproșabil dar nu suportă Apple CarPlay care este un key feature pentru mine

- volanul, era plăcută la atingere dar lipsa semnalizării e ciudată rău, am dat cu mâna de vreo 15 ori cel puțin 😂

- consumul pe durata test drive ului a fost de 168 Wh/km. Am facut 0-100 de 3 ori și câteva pedale fund în rest normal.

- sistem audio bun, comparabil cu HK, BO și astea dar nu ajunge la nivelul sistemelor audio de 4k+(ca datoare opțională)

- ventilația în scaune la prețul ăsta.

Overall: mi se pare bună la banii astia, nu știu dacă are rivali in gama asta de preț.

 

nu pot pune toatele pozele încă sunt pe telefon 

IMG_7409.thumb.jpeg.40e9ac06df4ce41f567ff94a1bb56794.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.