Jump to content

Recommended Posts

On 4/26/2024 at 7:58 PM, mgi said:

Leaf-ul ala era o mizerie și nou. Plus ca e probabil mașina cu cea mai mare degradare posibila a bateriei. 

Pe vremea cand au facut leaf 1, nu era infrastructura si se presupunea ca ai o masina electrica strict pt oras si naveta. Nu o incarci niciodata la fast sau doar extrem de rar. De aici lipsa managementului termic. 

Bateria la leaf se degradeaza din 2 motive:

1. lipsa managementului termic face ca bateria sa se incalzeasca uneori. Mai ales celulele din mijlocul pachetului. Alea se umfla, se degradeaza iar BMS-ul considera SOH-ul celei mai rele celule ca fiind SOH real. Practic se degradaza vreo 2-5 celule , nu pachetul intreg

2. pentru ca baterile sunt mici, au considerat ca le poti incarca/descarca pana la maximum functional. Cu timpul s-a descoperit ca incarcarea pana la 100% degradeaza mult mai mult ca un fast charging repetat. Pentru ca au facut balansarea celulelor doar la 100% ca fiind posibila, nu au putut implementa oprirea la 80% a incarcarii pentru ca vei avea dupa zeci de incarcari o baterie complet nebalansata. 

Din pacate au continuat si la leaf2 cu aceiasi gandire. 

Are insa o parte buna: sistemul ev din nissan este extrem de simplu, Se pot repara toate astea si poti cumpara o masina sh cu probleme la baterie si repara relativ usor. Am vazut de curand si baterii aftermarket cu celule CATL si se obtineau range-uri spre 400km. E cateva k eur si cu cateva k eur masina, nu e pret rau pt un uber, de facut naveta etc. 

Link to comment
Share on other sites

Quote

Informații utile pentru cei care călătoresc cu mașini electrice sau hibride în Grecia și vor să ajungă pe insule.
Din motive de siguranță a navigației și a circulației în siguranță a pasagerilor, autoritățile vor sa impună condiții noi la îmbarcarea autoturismelor pe ferry. 
❗În cazul în care nu se respectă următoarele condiții autoturismele nu vor putea să se îmbarce.
✅ La vehiculele:
🔹 electrice sau hibride reîncărcabile trebuie verificată temperatura bateriilor, iar nivelul de reîncărcare al acestora nu trebuie să fie mai mare de 40% din capacitatea lor totală;
🔹 care au alți combustibili alternativi, cum ar fi GPL, nivelul de reîncărcare al acestora nu trebuie sa depășească 50% din capacitatea lor totală.
❗ Șoferii sunt obligați să informeze echipajul navei în cazul în care vehiculul emite semnale de alarmă.
❗Multe insule medii și mici nu au suficiente încărcătoare rapide.
Sursă: declarația Ministrului Transporturilor și Politicilor Insulare
https://www.ynanp.gr/
#ForumGrecia #ForumThassos

Unde duce dezinformarea. Cand citim toti gerztoii de pe youtube in loc sa ne uitam la statistici, la studii noi, evolutii etc. 

Bine ca prefer Italia in loc de astia

Link to comment
Share on other sites

Te duci cu diagnoza dupa tine 😅

Si nu am inteles partea cu bateria plina/goala. La beterie nu se pune problema de presiune ca la GPL. Si goala, daca e sa arda, arde. 

Link to comment
Share on other sites

Asa se întâmplă când lumea nu este informată și se informează din “guru” ai YouTube-ului care habar nu au cum funcționează lucrurile. Cică bateria trebuie să fie sub 40%, funny.

1 hour ago, mgi said:

Astia nu-s normali la cap??

Sunt curios cum verifica ei temperatura bateriei la toate masinile. La mine la hibrid nu se gaseste informatia aia nicaieri..

Le spui să se bage sub mașină și să verifice cu termometrul digital 😂

Link to comment
Share on other sites

...cine ar fi crezut ca asa ceva e posibil in 2024??

si tocmai din/in Norvegia, ..ai' mai verzi ca toti altii.

Gurile rele mai zic ca e si pentru consumul intern.. / ca norvegienii fac si dreg (incarca electrice) la umbra unor generatoare electrice ce produc curent din plin, adica la maximul capacitatii..

Dar va las pe voi sa digerati si sa intelegeti cum vreti, ca doar suntem liberi sa ..cugetam (?)...

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Norway-Plans-to-Develop-a-New-570-Million-Oil-and-Gas-Field.html

The world will need oil and gas for many years to come, so it is important that companies continue to develop new projects and help sustain long-term petroleum activity on the continental shelf,” Minister Aasland (Energy Minister of Norway) said in a statement.

The reason for the large investments in oil and gas industry is mainly due to a strong increase in investments in field development, with an increase of 52 percent in 2023 compared to 2022,” said Ståle Mæland, senior advisor at Statistics Norway.   

 

...poate, poate e CAZUL sa trecem cu totii la motoare pe 1 litru capacitate [macar pentru rutina zilnica, aia de o folosim sa mergem la lucru, treburi.. nu (masina) aia de vacanta care trebuie sa ne duca repede la locatie..] , daca toto trebuie sa iubim mediu! Si atunci nu ne mai batem capul cu electriciatea si NU MAI CONSUMAM precum nesatui.. nesabuiti, motorina/benzina, cand cumparam motoare de 3-4 litri.. oare ne gandim la mediu sau cum sa.il intrecem pe berbecul cu 1.8 litri.. care e si el pe strada.. adica sa incepem prin a NE ABTINE sa ne dam "ciumegi" cu motoare mari zilnic, ar fi un inceput bun; si sa invatam sa le intretinem pe alea de le uzam zilnic.. ar fi al doilea pas pe pozitiv fata de mediu, nu altceva!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

 

...poate, poate e CAZUL sa trecem cu totii la motoare pe 1 litru capacitate, daca toto trebuie sa iubim mediu! Si atunci nu ne mai batem capul cu electriciatea si NU MAI CONSUMAM precum nesatui.. nesabuiti, motorina/benzina, cand cumparam motoare de 3-4 litri.. oare ne gandim la mediu sau cum sa.il intrecem pe berbecul cu 1.8 litri.. care e si el pe strada..

Sincer în mare parte asta e motivul pentru care am trecut la benzina, respir și eu același aer în București,,, 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Norvegia exploatează și vinde de mulți ani petrol. Asta n-are legătură cu politica interna de protejare a mediului. 

De ce ar avea cand cererea e la fel de mare iar ei au trecut la totul electric.. numai pentru a merge pe electric ..extragand TOT resurse ale pamantului (producand) POLUAND in alte parti ale Pamantului. Adica probabil fac ca noi romani cand vindeam grau ca sa il reimportam (bine noi mai prosti il importam mai scump.. darcasta e alta treaba); norvergianul nu e roman, in schimb e smecher si muta poluarea...

Care mai e scopul? Cand cererea de produs petrolier, din pamant a crescut!? 

Asta nu inseamna decat ca eficienta in a folosi acest produs petrolier a CRESCUT in loc sa scada. 

Deci practic poluam mai mult atmosfera Pamantului in loc sa se intample invers, ca avem masini electrice.

Poti raspunde la fel de logic?

Intre timp in America despre ce stie un secretar de stat despre nivelul de CO2. Nu stie nimic, dar chiar nimic:

 

(E o filmare FORBES, acum 13 ore, nu orice neica-nimeni ce zic unii ca altii se afla in treaba pe YT..; parese ca lucrurile stau sa nu mai poata fi scunse prea mult timp.. pana si si publicatiile astea mari nu mai pot tace si ascunde sub presh..)

In schimb stiu altii in comentarii mai bine:
 
@SpideyVids13 hours ago

0.04% - if it falls to 0.02%, plants and trees will die.

Cine ar fi crezut ca, coruptia (celor de la putere) si schimaberile climatice ar avea vreo legatura; doar gurile rele vorbesc..: 

Aceiasi femeie in guvernare secretar de bla-bla-bla, sefa de cabinet care nici macar nu isi recunoaste pozitia, cand tocmai a fost prinsa cu fapta sau sub conducerea ei!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu e atat de complicat. Cererea de petrol a crescut odata cu cresterea populatiei. Dar cresterea populatiei s-a facut mai mult in tari subdezvoltate (India si China), pe care nu le intereseaza poluarea atat de mult (sau nu le-a interesat in ultimii 30 de ani, dar au inceput sa faca ceva in ultimii 5). 

In acelasi timp, nivelurile de poluare din tarile civilizate (US si EU) au scazut pentru ca acolo exista politici de protectia mediului. Asta desi productia industriala a crescut si ea.

Link to comment
Share on other sites

Viata se poate vedea cu o aplicație de iPhone sau în log-urile de la ista (nu in aplicație, culmea!). Am scris în alt topic pe aici exact unde. Temperatura nu știu. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Nu e atat de complicat. Cererea de petrol a crescut odata cu cresterea populatiei. Dar cresterea populatiei s-a facut mai mult in tari subdezvoltate (India si China), pe care nu le intereseaza poluarea atat de mult (sau nu le-a interesat in ultimii 30 de ani, dar au inceput sa faca ceva in ultimii 5). 

In acelasi timp, nivelurile de poluare din tarile civilizate (US si EU) au scazut pentru ca acolo exista politici de protectia mediului. Asta desi productia industriala a crescut si ea.

Deci ai ales sa o bagi in ceata mondiala.. nu era greu, ai dreptate. 

E trist ca nu vrei sa vezi si nici nu critici ca tari dezvoltate ale Europei, cum e Norvegia, inca scoat petrol din acest Pamant pentru a-l vinde. Iar pe de alta parte se considera ..nepoluanta.. / de ce nu critici aceasta activitate si bagi totul sub presul (scuza) mondial.

Pentru ca e cererea mare.., nu?

 

Link to comment
Share on other sites

Bimmer, tu si citesti ceea ce scrii? Ca tu ai adus in discutie 'ceata mondiala'.

Ce e cu adevarat trist e ca tocmai cu Norvegia ai tu o problema, care foloseste banii din petrol ca sa faca ceva bine. Nu cu toti aia care ard petrolul aiurea (Rusia, China, India), nu cu tarile bananiere (cum ar fi a noastra) care au gaze si petrol si degeaba.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

E trist ca nu vrei sa vezi si nici nu critici ca tari dezvoltate ale Europei, cum e Norvegia, inca scoat petrol din acest Pamant pentru a-l vinde. Iar pe de alta parte se considera ..nepoluanta.. / de ce nu critici aceasta activitate si bagi totul sub presul (scuza) mondial.

Pentru ca e cererea mare.., nu?

Tu ceri ca un user de pe forum sa critice o tara? LOL. 

Sigur daca se strang 3,4 useri, se va schimba ceva 😅

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, mgi said:

Viata se poate vedea cu o aplicație de iPhone sau în log-urile de la ista (nu in aplicație, culmea!). Am scris în alt topic pe aici exact unde. Temperatura nu știu. 

Daca ma poti ajuta cu link spre topic, m-ar ajuta. Nu am gasit.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Bimmer, tu si citesti ceea ce scrii? Ca tu ai adus in discutie 'ceata mondiala'.

Ce e cu adevarat trist e ca tocmai cu Norvegia ai tu o problema, care foloseste banii din petrol ca sa faca ceva bine. Nu cu toti aia care ard petrolul aiurea (Rusia, China, India), nu cu tarile bananiere (cum ar fi a noastra) care au gaze si petrol si degeaba.

De acum ma uit la tarile babaniere (urmatindu-ti sfatul) cu mai mult respect si atentie decat la Norvegia care vinde barilul de petrol echitabil si la pretul corect, nu?

😜 Cred ca fiecare din noi ne uitam (daca am avea) din directia opusa a unui ochean.. Tu vrei sa imi indrept atentia spre Cina, Rusia si tarile arabe.. iar iti pun sub nas ce face Norvegia.. 😅😅

Si inca negi si inca negi... 😲 

Pe mine ma intereseaza pretul mic al barilului de petrol.. (nu conteaza cat de ieftin sau scump e ca eu cumpar doar cat imi trebuie, ...daca vreau sa NU poluez)  si masinile de 1 litru in viitor impuse in UE pentru uz zilnic. Pe tine probabil te intereseaza viteza mare si bateriile din electrice... acestea, fara nici un impact pozitiv asupra, mediului(!) exceptand cel al efectului de sera, care oarecum e inevitabil in orase!

Sa fim linistiti asta nu e decat inceputul unei ere de haos.. 

Sa o lasam asa ca nu are rost. Eu am pus sub nas ce era de vazut.

Let's agree to disagree..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, tu ai parerile tale, bazate pe niste filmulete pe care le-ai gasit pe undeva, si te tii strans de ele. Atunci de ce mai discutam, ca nu mi-e clar?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, mgi said:

Atunci de ce mai discutam, ca nu mi-e clar?

Sa inteleg ca vrei sa arati ca iesi primul din controversa? 👌🏻

A fost un articol despre extractia zacamintelor de petrol (foarte probabil si pentru consum intern) nu filmuletz..

Iar daca a fost si un filmulet, ala a fost o secventa din auditia unui membru din cabinetul lui Biden, ceva secretar de stat responsabil cu afaceri interne cred, in traducere romana, care habar nu are pe ce lume traieste si e si corupt. Adica daca ea nu e corupta, habar nu are ce se intampla sub nasul ei.

Si iaca sa mai vedem.si noi cine ne conduce si ne influienteaza, indirect!

Link to comment
Share on other sites

Da, vreau sa ies, pentru ca mi se pare ca tu cauti exact sursele de informare (sau dezinformare) care se aliniaza cu ce crezi tu despre chestiunea in cauza. Vezi si cea mai recenta afirmatie, cu electricele care au zero efect asupra mediului, ignorarea faptului ca poluarea scade continuu in US si EU, precum si a faptului ca daca pur si simplu nu vinzi petrol catre tari intregi, asta nu inseamna ca ele o sa polueze mai putin. Din contra, o sa vanda altcineva catre ei si o sa continue exact la fel..

Link to comment
Share on other sites

S-a văzut clar în calitatea aerului din orașe ca electricele chiar ajută. Am postat eu acum ceva timp câteva articole legate de acest topic. Norvegia face foarte mulți bani din exportul de petrol, tu ai vrea ca ei să se oprească? 

Toată lumea știe ca întâi sunt banii apoi mediul, noi ca oamenii nu o să încetăm cu poluarea decât când o să vedem schimbări majore și care o să ne împiedice să trăim cum ne-am obișnuit. 

Ce putem face noi la nivel local este să avem electrice în oraș să respirăm noi un aer mai curat, ne ajutăm noi între noi. 
 

Si ceva News:

Quote

Magna’s next generation eDrive is a drop-in solution that
incorporates several advanced technologies, resulting in
significant reductions in weight and size, enhanced
performance, extended driving range and sustainability. It
offers enhanced flexibility due to its lightweight (75 kg)
design and 20% reduction in height from Magna’s prior
generation eDrive.
A key technology and a supplier industry-first
advancement is the ability to rotate the eDrive 90
degrees around the drive axis, which allows improved
system integration in the front and rear vehicle space. The system also achieves up to 93%
efficiency in real-world driving (including WLTC and highway), which significantly improves
efficiency across a wide range of vehicle speeds, making it more versatile.

https://www.magna.com/stories/news-press-release/2024/magna-unveils-next-generation-edrive-at-ces-2024
 

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

+1 @mgi

si oricum suntem departe in discutii de ideea de a creea acum o alternativa, buna pentru unii, inca nu buna pentru altii si poate niciodata buna pentru restul.

In incercarea mea de a expune mediul corect pentru o decizie EV vs. altceva corecta si bazata pe experiente & studii, partea asta cu un senator us care zice ceva si altii care o interogheaza mi se pare o pierdere de vreme extrema. Au si aia poamele lor....

Adica noi astia, consumatorii, alegem masiniile dupa ce vrem noi. Pe banii nostri. Dar sa alegem corect. Atat.

Mi se rupe de senatorul x sau y daca Norvegia fece corect nu stiu ce. 

Eu stiu ca luna asta mai am de facut minim 3k km in tara. Ii pot face electric foarte ok, fara stres iar luna viitoare plec in cocediu in Italia. Pot EV? Clar da. Ies mai OK financiar?  Absolut!

E ok.

 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Bala said:

+1 @mgi

si oricum suntem departe in discutii de ideea de a creea acum o alternativa, buna pentru unii, inca nu buna pentru altii si poate niciodata buna pentru restul.

In incercarea mea de a expune mediul corect pentru o decizie EV vs. altceva corecta si bazata pe experiente & studii, partea asta cu un senator us care zice ceva si altii care o interogheaza mi se pare o pierdere de vreme extrema. Au si aia poamele lor....

Adica noi astia, consumatorii, alegem masiniile dupa ce vrem noi. Pe banii nostri. Dar sa alegem corect. Atat.

Mi se rupe de senatorul x sau y daca Norvegia fece corect nu stiu ce. 

Eu stiu ca luna asta mai am de facut minim 3k km in tara. Ii pot face electric foarte ok, fara stres iar luna viitoare plec in cocediu in Italia. Pot EV? Clar da. Ies mai OK financiar?  Absolut!

E ok.

 

Iesi mai ok financiar… poate, dar nu cred… dar daca plecam in acelasi timp, din acelasi loc, iti garantez ca ajungi la destinatie:

1. Mai tarziu decat mine.

2. Cu nevasta mai plina de draci dupa

un drum mai lung ca si durata de timp.

3. Copiii plictisiti, nervosi, anxiosi, care rup dulciurile in toate popasurile de incarcare.

4. Mult mai multi bani cheltuiti la mai multe opriri, cu durata mai mare de stationare.

5. Mega stress adunat in cele 1.000+ aruncaturi de privire catre ecranul de range, pe parcursul drumului :))))

Poate ce crezi tu ca e economie, eu nu o vad asa. Sau invers. Ce am scris mai sus, e din experienta proprie si pareri adunate de la prieteni alaturi de care am plecat in acelasi concediu, la acelasi drum.

Asa ca nimic nu e “absolut”. Si trantorele in sinea lui crede ca face economie cerand de la furnica…

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa cateva drumuri lungi cu EV, sotia a insistat sa vand E60-ul si sa isi cumpere EV. Si plecasem cu I3, la o infrastructura mult redusa fata de acum.

Deci se poate si altfel. Pt unii e ok.

Doar ca dramele astea cu poluarea, guverne, teorii sunt tampenii…

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.