Jump to content

Recommended Posts

On 5/24/2024 at 10:35 AM, mgi said:

Am facut o simulare bucuresti - halkidiki just for fun. Rezulta ca trebuie sa incarci 47 de minute, ceea ce nu mi se pare nerezonabil la un drum de 9 ore. Si asta pentru ca am pus la parametri sa ajungi cu 40% baterie la destinatie. 

Intr-adevar, in Bulgaria si in Grecia au aparut multe incarcatoare, inclusiv de putere, nu mai e ca acum 3-4 ani situatia. Si o sa apara din ce in ce mai multe.

Primul stop are doua incarcatoare de 350kw. Si daca nu gasesti, e in Sofia, deci sunt multe altele imprejur. Al doilea are 7 statii de 350kw si doua de 250kw. Mai mult decat decent.

 

image.thumb.png.661cb4fb8c091c4691556c2817729384.png

Niciodata nu ai sa vezi acest scenariu vara. Pai in sezon, stai la coada la benzinarie minim 30 de minute, la o alimentare cu benzina/motorina. Am fost vara trecuta de 2 ori in Grecia, grup mare, 36 persoane cu tot cu copii. 2 electrice am avut in grup… stiu prin ce-au trecut. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Alex3245 said:

Ca se vorbea de prețur, ca EV urile sunt foarte scumpe. M-am uitat acum la video-ul acesta și un Tiguan este 70k euro

Poti sa si explici ce este R-Line fata de ALTE MODELE VW tiguan, in linia lor de fabricatie!? 

..asa incerci sa te convingi ca merita sa iti iei electrica?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, bimmer90f30 said:

Poti sa si explici ce este R-Line fata de ALTE MODELE VW tiguan, in linia lor de fabricatie!? 

..asa incerci sa te convingi ca merita sa iti iei electrica?

Acel R line este un pachet cu mai multe optionale. Nu am configurat eu un tiguan sa vad toate dotariile din video, dar cu siguranta e fully loaded. Nu incerc sa ma conving, daca as da acum 70k euro, clar nu ar fi tiguan pe lista mea, doar am specificat pentru ca multa lumea se plange de preturile EV-urilor dar un tiguan dotat bine e 55-60k. 

Link to comment
Share on other sites

Iar o electrica dotata bine nu e mai scumpa decat o electrica mai nedotata?

Deci comparam modele de ICE bine dotate cu masini electrice simplu echipate (ne-dotate, baterii mici, etc, etc..) ?   Eu am impresia ca, comparam mere cu pere..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O las asa 😄, nu vrei sa vezi ca preturile ICE sunt similare cu EV(diferente de 1-4k euro) raportate la aceeasi putere si dotari. Daca mai scazi si rabla de 5k euro s-ar putea sa fie mai ieftin un EV. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Alex3245 said:

O las asa 😄, nu vrei sa vezi ca preturile ICE sunt similare cu EV(diferente de 1-4k euro) raportate la aceeasi putere si dotari. 

Nu, nu se vede clar de la mine. 

Iar preturile nu au cum sa fie similare pentru ca vorbim de diferite tipuri de vehicole cu preturi diferite TOCMAI datorita costului acelei baterii al unei masini EV... care nu are cum sa fie ieftina, precum rezervorul (gol al) unei masini ICE, ca sa incerc cea mai proasta/idiotica comparatie.

Incerci cumva sa te minti crezand ca nu platesti pentru pretul unei baterii facute bine (ca sa nu ai si surprize proaste mai tarziu..) de capacitate/autonomie multumitoare.. si mai tragi cu ochiil la ICE 😅😅(din nou mintindu-te ca uite si masinile astea echipate sunt la fel de scumpe, numai ca uiti sa pui aceleasi echipari pe EV sa vezi cat iese.

Ar fi chiar aiurea sa iasa un EV mai ieftin, nu crezi.

 

___________________________________________________

Intre despre cat timp pot arde niste baterii (..specializate in stocare de energie) 6 zile (!) 

 

Si cum iau foc una de la alta, din pacate. Pentru ca se pare ca stingerea cu apa a unei baterii Li-Ion duce la distrugerea bateriei producand scantei.. (pentru ca apa si curentul electric nu duc la lucruri bune..) care se transmit in vecinatate la alte celule/baterii..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu, nu se vede clar de la mine. 

Iar preturile nu au cum sa fie similare pentru ca vorbim de diferite tipuri de vehicole cu preturi diferite TOCMAI datorita costului acelei baterii al unei masini EV... care nu are cum sa fie ieftina, precum rezervorul (gol al) unei masini ICE, ca sa incerc cea mai proasta/idiotica comparatie.

Incerci cumva sa te minti crezand ca nu platesti pentru pretul unei baterii facute bine (ca sa nu ai si surprize proaste mai tarziu..) de capacitate/autonomie multumitoare.. si mai tragi cu ochiil la ICE 😅😅(din nou mintindu-te ca uite si masinile astea echipate sunt la fel de scumpe, numai ca uiti sa pui aceleasi echipari pe EV sa vezi cat iese.

Ar fi chiar aiurea sa iasa un EV mai ieftin, nu crezi.

 

___________________________________________________

Intre despre cat timp pot arde niste baterii (..specializate in stocare de energie) 6 zile (!) 

 

Si cum iau foc una de la alta, din pacate. Pentru ca se pare ca stingerea cu apa a unei baterii Li-Ion duce la distrugerea bateriei producand scantei.. (pentru ca apa si curentul electric nu duc la lucruri bune..) care se transmit in vecinatate la alte celule/baterii..

seria 4 :

    image.png.4e0df3b5d6ab9d89c957cd5504426586.png

 

i4:

image.png.062f8d609887b19098b06d829d084b9c.png

Dar nu prea merge comparatia ca seria 4 are 184CP si i4 are 286 CP

Ceva similar la putere ar fi 430i:

image.png.54f70130d7879486f9d9fc8418e8b620.png

Deci 420i - 51.3k euro, i4- 50.1k, 430i 56.4k. 

La i4 mai scazi 5k euro rabla deci 45.1k euro. Deci o diferenta de 10k euro pentru acest model vs 430i

Seria 5: 530 e (299 CP) - 66.3 k euro(- rabla 64k euro), i5(340 CP) - 70.1k euro (- rabla 65.1k euro).

 

 

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Onnix said:

Niciodata nu ai sa vezi acest scenariu vara. Pai in sezon, stai la coada la benzinarie minim 30 de minute, la o alimentare cu benzina/motorina. Am fost vara trecuta de 2 ori in Grecia, grup mare, 36 persoane cu tot cu copii. 2 electrice am avut in grup… stiu prin ce-au trecut. 

apoi eu am fost ultima data in vara lui 2021, plecare de acasa in full sezon, pe 1 august.

am pus bnzina la OMV-ul si Kulata, fix inainte de a intra in Grecia. nu am stat nicio secunda la rand.

extras din google timeline:

este drept, nu prea am avut somn inainte de plecare si eram in masina la ora 3.30

45 de minute in vama giurgiu si apoi am mers pervers tare (medie de 119kmh prin bulgaria). am mai avut o mica oprire iar apoi la OMV-ul Kulata eram la ora 9.55, stand fix 9 minute cu tot cu toaleta.

ma gandesc ca masinile care au stat la rand in vama giurgiu, o parte mica or fi mers spre litoralul din bulgaria si am scapat de ei la Ruse ( pt bulgaria nu vad motivele sa fi plecat asa devreme, deci sigur au fost putine masini cu intentia asta) iar marea majoritate au mers in Grecia, masini pe care le-am depasit cu sutele la numar. am ajuns in Kulata cu siguranta inaintea valului si spun asta deoarece la simularea de la ora 3 urma sa stam 5 minute in vama, iar noi cand am ajuns la 4.30, era haos. masinile care spre exemplu ajunsesera cu o ora sau mai bine inaintea noastra la giurgiu, le-am depasit apoi pe drum.

vama kulata am trecut-o in 12 min, deci era super liber.

noi am facut marea greseala sa platim ferry pt ora 14 pt a ajunge in Corfu. nu prevazusem ca vom pierde 45 de min la giurgiu si cu toata graba respectiva am reusit sa ajungem la ferry la 13.59

noroc ca ne-am trezit by defaut cu 20 min inainte sa sune ceasul, ca altfel pierdeam ferry-ul si urmatorul era la 15.30 parca.

 

voi pe la ce ora ati plecat de ati prins asa coada la benzinarie?

 

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

La i4 mai scazi 5k euro rabla deci 45.1k euro. Deci o diferenta de 10k euro pentru acest model vs 430i

Seria 5: 530 e (299 CP) - 66.3 k euro(- rabla 64k euro), i5(340 CP) - 70.1k euro (- rabla 65.1k euro).

Ramane ca tine ca obosesc.. 🙂

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai eu vreau dovezi nu povesti, vreau cifre, comparatii. Vorbele fara dovezi sunt mai degeaba si prin dovezi ma refer la ceva serios nu la nu stiu ce omulet care are un canal de yt si este propangandist EV sau ICE. Ci oameni care sunt acreditati si au anumite studii in domeniile respective.

Deobicei realitate oboseste.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, edit said:

apoi eu am fost ultima data in vara lui 2021, plecare de acasa in full sezon, pe 1 august.

am pus bnzina la OMV-ul si Kulata, fix inainte de a intra in Grecia. nu am stat nicio secunda la rand.

extras din google timeline:

este drept, nu prea am avut somn inainte de plecare si eram in masina la ora 3.30

45 de minute in vama giurgiu si apoi am mers pervers tare (medie de 119kmh prin bulgaria). am mai avut o mica oprire iar apoi la OMV-ul Kulata eram la ora 9.55, stand fix 9 minute cu tot cu toaleta.

ma gandesc ca masinile care au stat la rand in vama giurgiu, o parte mica or fi mers spre litoralul din bulgaria si am scapat de ei la Ruse ( pt bulgaria nu vad motivele sa fi plecat asa devreme, deci sigur au fost putine masini cu intentia asta) iar marea majoritate au mers in Grecia, masini pe care le-am depasit cu sutele la numar. am ajuns in Kulata cu siguranta inaintea valului si spun asta deoarece la simularea de la ora 3 urma sa stam 5 minute in vama, iar noi cand am ajuns la 4.30, era haos. masinile care spre exemplu ajunsesera cu o ora sau mai bine inaintea noastra la giurgiu, le-am depasit apoi pe drum.

vama kulata am trecut-o in 12 min, deci era super liber.

noi am facut marea greseala sa platim ferry pt ora 14 pt a ajunge in Corfu. nu prevazusem ca vom pierde 45 de min la giurgiu si cu toata graba respectiva am reusit sa ajungem la ferry la 13.59

noroc ca ne-am trezit by defaut cu 20 min inainte sa sune ceasul, ca altfel pierdeam ferry-ul si urmatorul era la 15.30 parca.

 

voi pe la ce ora ati plecat de ati prins asa coada la benzinarie?

 

 

Depinde foarte mult in ce zi a saptamanii pleci. Cei cu electrice, 2 familii au plecat vineri seara la 19… noi cu ice/hybride, am plecat sambata dimineata la 01:00. In ambele aventuri, aceleasi zile de plecare. Erau la Omv Kulata dar si la Shell, minim 10 masini la fiecare pompa… pana alimenteaza, cumpara ceva, wc… aia e, stai dupa ei. 
Cei cu electrice au avut batai de cap cu alimentarea din cate povesteau… cozile mai mari la ei, incarcatoare mai putine, la unele nu mergea aplicatia. Cu drumul, au scos-o cum au scos-o… dar in Lefkada, nebunie cu incarcatul. Locuri ocupate de non EV, trebuiau sa faca mai multi km sa se duca la incarcatoare etc etc. Stiu ca plecau de la plaja sa incarce. Daca-ti place sa fugi de nevasta, copii, poate e ok cu plecatul “sa incarci”. :)))
In a doua vacanta pe bratul Kassandra, a fost cat de cat mai ok pt ca aveau un incarcator mai aproape hotel… asta daca nu erau parcate masini acolo, ale grecilor care veneau la plaja. Se stie ca e mare problema cu locurile de parcare pe litoralul grecesc.
Nu m-a interesat in mod special cazul lor, ca sa dau toate detaliile, dar stiu ca anul asta, au hybride pt vacanta, ambele familii :))))

Edited by Onnix
  • De acord! 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

da, noi am plecat duminica. sambata si vinerea e dezastru.

duminica sigur e mai liber pt ca nimeni nu gaseste justificat sa piarda ziua de sambata stand acasa.

mi se pare amuzant ca aia ai tai cu eletrice au plecat de vineri seara.

 

frumoase si drumurile astea. o am pe nevasta-mea, o ia stomacul cand plecam cu masina la drum lung, nu stiu de ce o ia stresul.

ii fac scandal cu o zi inainte si o pun pe wc sa stea ::)))) evident ca in dimineata plecarii e rupta.

asa am avut la respectivul drum o oprire neprogramata la intrarea in bulgaria de 8 minute. plus cele 45 minute pierdute in vama pe care le bugetasem la maxim 15.

era si frate-miu, el nu s-a oprit la toaleta si a luat-o inainte. convenisem sa mergem precum campionii pe DN-urile bulgarilor si cu 160 pe autostrada. dupa toaleta, nu mai reuseam sa il ajung. distanta ramea pe la 15km  si in ultimul segment de autostrada sudic din bulgaria, avandu-l pe el in fata pt eventuale radare, am ridicat ritmul la 180-200. l-am ajuns tocmai la Kulata benzinarie, atunci se aseza la pompa.

la greci mi-a fost frica, am mers cu 140kmh, exceptand ultimii 50km cand am constientizat ca pierdem ferry-ul si am ridicat la 160-180. si uite asa am ajuns cu un minut inainte de ora programata pt ferry.

ca sa fiu si ontopic, cu electrica ajungeam la 12 noaptea la ferry, nu la ora 14.

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

ma refer la ceva serios nu la nu stiu ce omulet care are un canal de yt si este propangandist EV sau ICE. Ci oameni care sunt acreditati si au anumite studii in domeniile respective.

Revenim iar la YT si propaganda unora fata de a altora.

..probabil engleza stiuta nu te ajuta in intelegerea lucrurilor spuse pe YT.. destui invata lucruri si recunosc ca sunt mai interesant si mai bine spuse pe platforma aia decat un vanzator de masini... 

Dar vezi tu, trebuie neaparat sa inveti sa selectezi.

Eu, nu ma uit la programe rabla sau nu's ce programe emise de guvern. Astea's praf in ochi. 

Hai sa ne oprim aici

Cand o sa mai am ceva cu, ce sa balensez o opinie o voi face. 

Masinile electrice vor deveni pentru o lunga perioada niste masini de nisa. Vanzarile scazute din momentul de fata ne spune multe despre ce afla oamenii si tendinte..

 

 

 

  • Downvote 1
  • Fara comentarii 2
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

mai bimmer omul ti-a demonstrat clar ca un EV nu e mai scump decat un ICE, da in in stilul tau caracteristic nu poti recunoste ca te-ai inselat. o dai cotita ca “hai las-o asa, nu te ajuta engleza” . ba da ma lasi? 

Edited by Viper05
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine, sa arat altora ca un ICE dotat e la fel de scump ca EV ar fi cea mai proasta idee.. cand sunt atatea optiuni atatea variante.. sa stau sa acum sa te contrazic Alex, mi se pare cea mai mare pierdere de timp a momentului; nu are pur si simplu nici un sens..

Hai sa zic ca tine, bun pretul la un ICE e acelasi ca la un EV. Iar asta in conditiile unei inflatii globale in tarile civilizate.. Normal ca preturile sa fie mari. Si apoi daca sunt umflate artificial tocmai pentru a convinge pe cati mai multi fraieri care nu vad inca, ca infrastructura nu exista, ca tre sa incarci acasa (a, si tre' sa ai casa cu posibilitate de incarcare din casa) ca sa iesi mai ieftin.. adica tre sa fii din nou in pic orbete ca sa nu iti dai seama (decat cand e prea tarziu) ca de fapt nu fost cea mai potrivita alegere... 

 

Cand am zis de limba engleza m-am referit strict la YT si vanzatori de masini... exact la subiectul din nou adus in discutie de Alex. 

Daca nu ai ce sa inveti si ce sa selectezi pentru tine.. nu te mai uita! Simplu. Dar nu zice altora ca gresesc cand de fapt poate unii chiar retin ceva..

..poate va spun o noutate dar oamenii cand afla ca un lucru e cam nasol le cam creste instinctul de conservare si al prudentei! Asta este foarte valabil in privinta EVurilor. Si NU e nimic anormal in asta, cand poate viata ta (moderna) e dependenta de o masina.. Ma refer la oameni normal nu forumisti ca noi astia de ne place sa gasim deal-uri si sa ne laudam cu ele.. 🤯

Deal-uri din astea BMW 330e si sa iti dai rabla.. ca sa iesi mai ieftin..

Deci:Seria 5: 530 e (299 CP) - 66.3 k euro(- rabla 64k euro), i5(340 CP) - 70.1k euro (- rabla 65.1k euro).

...misto comparatie, ce sa zic. Demn de urmat 🤯, fara a gandi consecintele..👏🏻 cum ar fi intretinerea acelui BMW sau i5 ...

a, deci sa inteleg ca astea sunt preturi pentru oameni normali, educati financiari, care vad posibilitatea salvarii a 2k euro respectiv 5k euro la preturile de peste 60k euro. Sunt curios, foarte curios cati se aventureaza acolo sa salveze sumele alea.. 😅😅

Banuiesc ca o sa aveti o placere deosebita in a continua pe tema comparatiilor astea?

Nu mai bine discutati in alt topic.. sa vedem cata atractie aduce!?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca tot m-ati provocat am o intrebare FIREASCA pentru cei pragmatici care vad numai avantaje in vehicolul electric.

In cati ani SE AMORTIZEAZA costul unei baterii (cat sa fie una originala de cost mediu 20-25 mii Euro) sa fie schimbata dupa 10 ani sa zicem; hai 15 ani.. in care luam in considerare ABSOLUT COSTUL INCARCARII in statii publice (fara subventii si alte figuri..) EXACT ca in cazul unei masini ICE care n-are de unde sa isi ia benzina sau motorina.. decat de la pompa  cum stim cu totii!

Io stiu ca consum cam 1500 litri pe an de motorina, hai 2 mii.. pretul motrine e 7.25 adica 1.4 Euro sa zicem. 2000 × 1.4 = 2800 Euro/an; 28 mii in 10 ani. Sau 42 mii in 15 ani. Io zic ca dupa 15 ani ani pot sa zic ca un ICE chiar si scos banii.. ca,cam atat a costat TOATA MASINA..

La baterii (si toata masina EV) va las pe voi ca vad ca va pricepeti; nu uitati sa adaugati de la inceput costul bateriei ca ala e "rezervorul" cumparat (stiu suna tamp, dar asta e adevarul!) la care adaugati cantitatea de electricitate (costul ei adica) folosita in decurs de 15 ani. (costul ei public nu casnic, nu panouri (ca jumate de incarcare din panouri jumate din retea.. ca dupa 12 noapte..), nimic din astea - ..ca ne zapacim, si nu tot omul o sa aiba banii si de panouri si de alea si de alealalte..) de incarcat/descarcat! Ca nu toti stam la case ci mai toti stam prin orase!!!

Lasati deoparte autonomii, viteze de pe loc, avioane si alte prostii.. ca nu's relevante in contextul dat de mine..

Astept raspuns la obiect, daca vreodata va veti scoate banii pe baterie cel putin, ca sa fiti multumiti ca a-ti fost realisti.. si nu pacaliti.. (sau altceva; daca a-ti stat stresati cand a-ti plecat la drumuri lungi si foarte lungi cand verificati, pneuri, nivel ulei, nivel lichid racire, ..balti sub masina.. si cam atat.. adica ICE. Nu stare incarcare baterie si atat.. nu pot sa nu fiu putin ironic 🙂) 🤓

Nu ma luati cu, costuri de intretinere EV vs ICE ca am numai vesti proaste; de masinile electrice nu se va mai atinge neica-mecanicu' de la coltul strazii ci o sa mergeti si o sa platiti cat va cer aia de le fac (asta daca au suficient de buni specialisti in centrele lor aitorizate.. sa o repare din prima.. ca, cunostem cazuri despre talentul reprezentantelor de a se dezbara de responsabilitati..) pe cele EV.. ca nu mai traim intr-o societate post-medievala, cu uleiuri si alte minuni.. nu?

Deci hai sa nu amestecam prea multe lucruri, sa le facem cat mai simple, pe gustul meu si al intrebarii - cost baterie EV + incarcare vs. rezervor gol ICE + umpleri, amandoua dupa 15 ani! Nu vindem, nu nimic..

Cine castiga?

Eu zic ca doar vanzatorul si fabricantul si statul, nu eu sau tu.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Promit ca asta e ultimul meu comentariu pe acest topic lega de pret ICE vs Benzina.

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Deal-uri din astea BMW 330e si sa iti dai rabla.. ca sa iesi mai ieftin..

Deci:Seria 5: 530 e (299 CP) - 66.3 k euro(- rabla 64k euro), i5(340 CP) - 70.1k euro (- rabla 65.1k euro).

...misto comparatie, ce sa zic. Demn de urmat 🤯, fara a gandi consecintele..👏🏻 cum ar fi intretinerea acelui BMW sau i5 ...

a, deci sa inteleg ca astea sunt preturi pentru oameni normali, educati financiari, care vad posibilitatea salvarii a 2k euro respectiv 5k euro la preturile de peste 60k euro. Sunt curios, foarte curios cati se aventureaza acolo sa salveze sumele alea.. 😅😅

Banuiesc ca o sa aveti o placere deosebita in a continua pe tema comparatiilor astea?

Nu mai bine discutati in alt topic.. sa vedem cata atractie aduce!?

Un BMW 530e este mai greu de intretinut decat un i5, pentru urmatoarele motive: ai motor electric, motor termic si toate subansamblurile unui motor termic.

Eu am un PHEV acum, schimbul de ulei + filtre ma costa fix 2900 lei, schimb la fiecare 15-18k km. Fac aproximativ 15k-18k km pe an, deci de 2 ani de cand am masina am dat 5800 lei doar pe mentenanta. Prietenul meu are un model S modelul mai vechi, el in primi 2 ani a dat, nu mai stiu, ceva 500-600 lei(filtru aer) ca cei de la service i-au spus sa-l schimbe el acasa sa nu mai mearga in bucuresti . Eu iti dau cifre concrete de la persoane concrete, nu ceva estimat de nu stiu cine.

Dpmdv sansele ca un motor termic sa se strice sunt mai mari decat un EV sa se strice, dpdv al motorului si bateriei. 

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Daca tot m-ati provocat am o intrebare FIREASCA pentru cei pragmatici care vad numai avantaje in vehicolul electric.

In cati ani SE AMORTIZEAZA costul unei baterii (cat sa fie una originala de cost mediu 20-25 mii Euro) sa fie schimbata dupa 10 ani sa zicem; hai 15 ani.. in care luam in considerare ABSOLUT COSTUL INCARCARII in statii publice (fara subventii si alte figuri..) EXACT ca in cazul unei masini ICE care n-are de unde sa isi ia benzina sau motorina.. decat de la pompa  cum stim cu totii!

Io stiu ca consum cam 1500 litri pe an de motorina, hai 2 mii.. pretul motrine e 7.25 adica 1.4 Euro sa zicem. 2000 × 1.4 = 2800 Euro/an; 28 mii in 10 ani. Sau 42 mii in 15 ani. Io zic ca dupa 15 ani ani pot sa zic ca un ICE chiar si scos banii.. ca,cam atat a costat TOATA MASINA..

La baterii (si toata masina EV) va las pe voi ca vad ca va pricepeti; nu uitati sa adaugati de la inceput costul bateriei ca ala e "rezervorul" cumparat (stiu suna tamp, dar asta e adevarul!) la care adaugati cantitatea de electricitate (costul ei public nu casnic, nu panouri, nimic din astea - ..ca ne zapacim, si nu tot omul o sa aiba banii si de panouri si de alea si de alealalte..) de incarcat/descarcat!

Lasati deoparte autonomii, viteze de pe loc, avioane si alte prostii.. ca nu's relevante in contextul dat de mine..

Astept raspuns la obiect, daca vreodata va veti scoate banii pe baterie cel putin, ca sa fiti multumiti ca a-ti fost realisti.. si nu pacaliti.. sau altceva.

 

O baterie de cost mediu si originala este pe la 10-17k euro, nu 20-25 k euro. Dar hai sa spunem ca e ca tine o baterie costa 20-25 k euro.

Deci ICE-ul costa 42k euro, EV-ul costa 42k euro + 20k euro (acea baterie care trebuie inlocuita). Deci ar fi 42k vs 62k euro.

2000 l diesel la un consum de 7-8 inseamna ca faci 28.5k km, deci pe an dai 14500 lei ~= 2913 euro, teoretica daca motorina nu s-ar scumpi, dar din vara se scumpeste cu 50 bani, dar mergem pe un calcul ideal, ar fi 43.695 euro motorina, apoi in 15 ani daca faci 28.5 k km schimbi uleiul si filtrele la 1.5 ani, adica in 15 ani schimbi de 10 ori filtrele, la un pret de 42k euro, masina nu ar fi ceva premium deci schimburile sa fie 1500-1800 lei adica 15k lei - 18 k lei deci inca 3.4 k euro, apoi repartiile unui ICE, in mare parte a cazurile dupa 4, 5 ani cam schimbi chestii la masina, parca distributia se schimba la 150k km deci in anul 6-7 cam schimbi distributia, o distributie de schimbat ar fi vreo 3000 lei adica 600 euro, apoi pui placute si discuri care se schimba mult mai des decat la ev. Deobicei la ev le schimbi de 2, 3 ori mai greu.

Sa spunem ca in aia 15 ani schimbi placutele de 9 ori si discurile de 2 ori. Pretul sa fie de 700-800 lei pt placute 800 x 9 = 7200 lei ~1450 euro si discurile de 2 ori 3000 lei x 2 ~ 6000 lei ~= 1200 euro. Apoi ar mai fi restul componentelor care se strica pe la 100k, 150k, 200k, 300k. Nu le stiu pretul deci nu le pun.

Deci un total fara nici o problema la motor, sau alta ansamblu care tine de propulsie ICE are fi: 50k  euro asta fiind cazul cel mai roz in care nu ti se strica nimic dar in 450k de km bagi in masina aia lejer 10k euro.

 

Apoi pt EV, punem un consum mediu de 19kwh/100km.

Energie statie la pret de 2 lei ar fi 32k euro

Energie de acasa + 20% la statii, la un pret de 0.8 lei per kw ar fi 10.4k euro si cei 20% din statii ar fi 6.5k euro, total 17k euro

Apoi placutele si discurile din ce vad placutele se schimba pe la 100k-150k km deci 4 seturi de placute si unul de discuri, placute 640 euro si discuri 600 euro.

Apoi schimbi filtrul de aer hai sa pun 800 lei ca iti pui cel mai smecher filtru, care il schimbi tot la 1.5 ani deci 8000 lei ~+ 1600 euro

Total exclusiv din incarcare la statii ar fi + restul ar fi : 34.8k euro

Total cu incarcare 80% acasa si 20% la statii ar fi: 19.8k euro

Deci ICE ar fi 42k euro + 50k euro = 92k euro total

EV pentru incarcare doar la statii ar fi 62k euro + 34.8k euro = 96.8k euro

EV pentru acasa + statii ar fi 62k euro + 19.8k euro = 81.8k euro

Deci daca nu ti se strica nimic la masina aia diesel iesi in castig cu 5k euro fata de EV incarcat doar de la statie, daca compari pe acasa + statie iesi in pierdere cu 10k euro.

 

later edit: Referitor la mecanici nici pe astea termice nu prea stiu sa le repare, ma refer la astea noi 2020+. Pana gasesc problema schimba 7 piese, daca mai ai phev good luck 😄  sa o repare un dorel de la un service de colt.

 

Nu ma astept sa fii de accord cu ce am zis, dar cam asa aratele cifrele fara asa zisele evenimente neprevazute.

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Alex3245 said:

Pana gasesc problema schimba 7 piese, daca mai ai phev good luck 😄  sa o repare un dorel de la un service de colt.

Fie vorba intre noi, m-as baga la un phev fata de o electrica, pentru ca inca motorul termic ramane motor termic... dar sunt sigur ca fabricantii vor limita accesul la diagnoza ceea ce va face diagnosticarea destul de complicata; vom trai si vom vedea.

Apoi, te-ai abatut cu EV de la chestiunea cea mai de ne-ignorat; multi stam in orase si nu avem unde incarca iar perioada amortizarii nu va descreste..

Apoi o baterie originala, care sa nu i-a foc.. nu costa putin(!) ci, costa cat una ORIGINALA, asta daca apuca sa fie schimbata.. sa zicem una de Tesla am auzit ca, costa 

https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/how-often-do-tesla-batteries-need-to-be-replaced#:~:text=In 2019%2C Elon Musk claimed,-%2420%2C000 for Models S

Sa ne uita un pic si la cat vroiau cei cu Ioniq 5 pe baterie? 60k dolari? Si asa putem face o medie la masinile astea electrice..

Ramane ca o masina electrica e doar pentru cei cu, casa!?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Se poate incarca si la bloc, daca stai in blocuri noi cu parcare subterana. In blocul in care stau, in  parcare subterana majoritatea au priza cu contuar separat. Dar majoritate stau in blocuri fara subterana.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Deci ne trebuie blocuri cu subterana si suficient curent pentru toate masinile EV din ele cand vin acasa seara.. 

..O sa ne programeze statul sunt convins, se gasesc solutii. 🤔 Cine altu'?

..Pana atunci eu zic sa nu mai zici la multi ca iti iei electrica sa isi ia si ei si sa fiti toti din acelasi bloc.. (mai glumim si noi..) ca poate o sa trebuiasca sa incarcati cu schimbul.. in realitate. Sa nu pice curentul..

 

Si in contextul in care doar blocurile cu subterane si cei cu, case desigur vor avea EV sigur, si un 10% care vor electrica pentru ca e potrivita pentru ce le trebuie.. ca vanzari, unde crezi ca se vor situa preturile EVurilor in viitor, in general, mai scumpe sau mai ieftine ca phev sa zicem? Eu cred ca mult mai sus.. (ca doar nu o sa stea in showroom degeaba -costa si reclama, spatiu.. pana si in fabrica, aia de le fac..) asta pana schimbam blocuri infrstructura.. 20-30-40 ani? Nu?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

se incarca si la bloc , atarna cablurile din ce in ce mai des pe la balcoane , momentan asteptam sa se curenteze cineva grav ca sa emita vreo lege , cand le vad atarnate prin ploaie imi pare noaptea mintii . Cam asta e nivelul unora , dar au electrica 😄

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

intreb si eu , totul se rezuma la cheltuieli? pe bune? pai atunci la ce mai exista L6 3.0i? pe bune? de ce nu o freaca toti in 1.5d?

ne uitam la cateva sute/mii pe an? cand vorbim de masini de 60k plus? 

e irelevant ce se intampla cu masina peste 15 ani si ce cost va necesita, sigur cand cineva isi cumpara o masina noua isi pune intrebarea asta…. not. 

pe majoritatea  ii  intereseaza  un singur lucru, valoarea masinii in 3/4 ani cand se termina leasingul

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.