Jump to content

Recommended Posts

3 minutes ago, Bala said:

Daca pui panouri pe banii tai esti scutit de la plata impozitului. 

Asa e si in alte tari, dar e facut doar cu scopul de a stimula un sector anume. Iar de programul asta se bucura si cel avut si cel mai sarman, cred.

Dar dupa un timp Statul o sa impoziteze din nou.. cand lucrurile incep sa se aseze, sa ia o directie.. o sa impoziteze.

Link to comment
Share on other sites

Din pura curiozitate, vazand un Mini electric pe strada, am cautat informatii despre acesta.

Generatia anterioara de Mini electric, 2020-2023, este produsa in grupul BMW avand la baza platforma i3. So far so good:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mini_Electric

In 2024 a aparut noua generatie de Mini electric, cod platforma J01. Dar aceasta a fost dezvoltata si este prosusa de catre Spotlight Automotive, un joint venture intre BMW Group si... Great Wall Motor din China. Aha! Cautand mai multe detalii, gasesc articolul:

https://www.autozine.org/Archive/Mini/new/Mini_Mk4.html

din care citez: More precisely, the J01 is NOT a BMW-Mini development but the product of a company called Spotlight Automotive, a joint-venture between BMW and its Chinese partner Great Wall Motors. It is built on a skateboard EV platform originated from Great Wall and has been using in the latter’s Ora Funky Cat / Good Cat / Ora 03 compact EV.

No, vezi numa. Adica, daca Renault a facut duma cu Dongfeng vanzand in draci Dacia Spring, doar nu o fi BMW mai prost sa nu replice reteta succesului, doar ca, de data asta, in segmentul premium. Clientul european naiv isi cumpara Mini, crezand ca plateste pentru decenii de experienta si tehnologie. Cei de la Great Wall Motors probabil ca se ca*a pe ei de ras, rostogolindu-se pe Marele Zid Chinezesc...

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e acelasi lucru...

La spring au luat totul. La mini au luat bateria, BMS si motorul. 

Carapacea, infotaiment, airbags etc sunt de la BMW.

Nu e prima data cand bmw face asa ceva. Parca mai avea si un motor cu Peugeot sau cu cineva dinasta.Benzina sau diesel

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, FiveThreeFive said:

Clientul european naiv isi cumpara Mini, crezand ca plateste pentru decenii de experienta si tehnologie. Cei de la Great Wall Motors probabil ca se ca*a pe ei de ras, rostogolindu-se pe Marele Zid Chinezesc...

Exact manariile care nu imi plac si le urasc. 

Acum macar baga si altii la cap.

Un motiv in plus sa raman la masina mea veche.

Exact aceiasi tehnica au flosit la MG unde englezul (ignorant) crede ca, cumpara lucru englezesc din care doar numele a mai ramas. Dupa ce afla, se oftica.. ca doar o mana de oameni din UK castiga, restul se duc in China.

https://www.thecarexpert.co.uk/who-or-what-is-mg/#:~:text=Today%2C all MG cars are,advanced design studio in London.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/3/2024 at 7:40 AM, Alex3245 said:

Cine a scris articolul?

Jennifer Sensiba

Jennifer Sensiba is a long time efficient vehicle enthusiast, writer, and photographer.

Cum isi zice? ..Scriitor, da, ca mestesugeste cuvintele bine (doar ca ..doar cuvintele nu pun painea pe masa a celor multi..) nu ca fraierii de faceboog.. dar asta nu inseamna ca e punctuala si pragmatica. Fotograf.. mda, bun si asta in convigerea de a alege un EV.. poate si alti fotografi vor fi convinsi.. dar vehicole enthusiast e peste masura de priceput@...

Efficient vehicle enthusiast explicamd in concluzie cum sta treaba cu grid-ul, adica reteaua nationala:

The Meme Falls Apart

When one understands that EVs don’t need that much energy, can get that energy at night when the grid has spare capacity, and that there’s no competition between the grid and air conditioning your home, the whole meme falls flat. 

Iar eu sa cred ca nu se amageste???

😂😂

Imi explica si mie cineva ce a vrut EA mai exact sa spuna cand a zis ca NU EXISTA competitie intre (ce?) reteaua nationala si AC din casa? ..Wow..   Presimt ca e o vorba populara americana dar care absolut nici o relevanta, cu atat mai mult cand se cere precizie, justete pentru a convinge ca EV chiar merita mai mult.

Dar..         Simt nevoia sa fiu elevat. Ma ajuta cineva? Chiar tu @Alex3245 care ai citat asa articol, trebuie sa stii ce a vrut sa spuna.., nu? (Intre timp poti sa fii convins ca voi comenta (ca bag seama ca este loc si de comentarii) exact in aceiasi noima de articol care a fost scris - pe genunchi, comandat - fara precizia necesara in privinta unui lucru de care probabil viata, castigul unora depinde.. vehicolul de deplasare personal.

 

Si uite asa s-a mai demontat un mit.. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, bimmer90f30 said:

The Meme Falls Apart

When one understands that EVs don’t need that much energy, can get that energy at night when the grid has spare capacity, and that there’s no competition between the grid and air conditioning your home, the whole meme falls flat. 

Iar eu sa cred ca nu se amageste???

😂😂

Imi explica si mie cineva ce a vrut EA mai exact sa spuna cand a zis ca NU EXISTA competitoe intre (ce?) reteaua nationala si AC din casa? ..Wow.. 

Si se vrea luata in serios?

Si uite asa s-a mai demontat un mit.. 

Daca te uitai cum incepe articolul, este de la un meme pe ceva platforma de social media in care spune fix asta:
image.thumb.png.07fa52c291c6f1a23bd61db336aa2e11.png

De asta spune de aceasta competitie intre A/C si masina.

 

Apropo de aceste posturi, am vazut nenumarate posturi pe farcebook in care cineva spunea ca a luat foc un autotbuz electric in Bacau, care defapt era un autobuz diesel vechi din 2000. Si toti oamenii din comentarii il aprobau ca EV-urile iau foc, sunt naspa, oamenii nici macar nu mai caut ce autobuz este, de asta am ajuns sa fim asa usor de manipulat

 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Alex3245 said:

De asta spune de aceasta competitie intre A/C si masina.

Eu am zis ceva intre competitia dintre grid si AC nu AC si masina. Intelegi intrebarea extrasa din finalul articolului? 

Sau vrei sa discutam daca AC scurteaza viata bateriei sau nu?

Nu ma intereseaza cine pe cine convinge. Ma interseaza realitatea pusa in fata mea cand citesc articolul.

Pentru mine e fix de doi lei.

Nu ma intereseaza ce cred unii in Romania pe farcebook. Tu ai citat un articol american. Despre asta e vorba, despre realitatea prezentata, demontarea unei dezinformari in media americana. A fost facuta cu succes? Dupa mine nu.

Asta e pagina de.farcebook a aluia in din articol:

https://www.farcebook.com/TesCalendar/?profile_tab_item_selected=photos

Bag seama ca e vorba de pagina unui proprietar de tesla. Acum, sa faci discutie si sa compari gridul cu tesla si cu ACul masinii e cam de noaptea mintii.. si sa fii si impotriva a ceva ce e electric, adica e EV.. Asta cum se mai numeste, sau cum s-ar numi!? Auto-flag?

Probabil vrea (articolul) pe aia ce nu au tesla inca ca tesla nu e ceva cu, care sa te lovesti cand ti-e ciuda.. ci sa o cumperi o data in plus ca AC e ca si inexistent adica nu consuma daca nu il folosesti.. nu? 😅

Sau nu consuma chiar pornit. Oare? Nici la 16-17 grade cu 30 afara?

A, pagina din articolul citat nu pare sa mai existe. Articol publicat acum 5 zile.

Stii vorba aia, potcoave de cai morti..? Asa si articolul publicat acum 5 zile!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, bimmer90f30 said:

Eu am zis ceva intre competitia dintre grid si AC nu AC si masina. Intelegi intrebarea extrasa din finalul articolului? 

Sau vrei sa discutam daca AC scurteaza viata bateriei sau nu?

Nu ma intereseaza cine pe cine convinge. Ma interseaza realitatea pusa in fata mea cand citesc articolul.

Pentru mine e fix de doi lei.

Nu ma intereseaza ce cred unii in Romania pe farcebook. Tu ai citat un articol american. Despre asta e vorba, despre realitatea prezentata, demontarea unei dezinformari in media americana. A fost facuta cu succes? Dupa mine nu.

Asta e pagina de.farcebook a aluia in din articol:

https://www.farcebook.com/TesCalendar/?profile_tab_item_selected=photos

Bag seama ca e vorba de pagina unui proprietar de tesla. Acum, sa faci discutie si sa compari gridul cu tesla si cu ACul masinii e cam de noaptea mintii.. si sa fii si impotriva a ceva ce e electric, adica e EV.. Asta cum se mai numeste, sau cum s-ar numi!? Auto-flag?

Probabil vrea (articolul) pe ai ce nu au tesla inca ca tesla nu e ceva cu, care sa te lovesti cand ti-e ciuda.. ci sa o cumperi o data in plus ca AC e ca si inexistent adica nu consuma daca nu il folosesti.. nu? 😅

Vad ca iti place sa amesteci chestiile, este vorba despre A/C-ul din casa. Parca in ceva stat american le-a spus sa o lase mai usor cu A/C-ul ca pica reteaua electrica si de acolo a inceput toate povestea. Tipa aia din articol spune ca majoritatea incarca seara cand nu merg A/C-urile in casa. Eu prin articolul ei am vrut sa arat ca majoritatea postarilor anti-EV sunt propaganda si atat.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Alex3245 said:

Eu prin articolul ei am vrut sa arat ca majoritatea postarilor anti-EV sunt propaganda si atat.

Daca e facuta de ceilalti nu e propaganda!?   Acolo e cu acte in regula..

Deci nu a fost adevarat ca gridul putea pica in toiul zilei. Eu stiam ca e chiar real. Deci daca afara e cald si cu totii vrem rece in case cu AC si daca mai incarcam si EV urile nu stresam reteaua?  Sa trebuiasca create ceva limitari.. automate, in viitor!

Doar daca esti poet sa scriitor crezi altceva. Asta pentru ca a lipsit la lectia cand s-a predat calculul retelelor electrice, pe orase.. ea fiind ocupata cu intelegerea artei de a scrie, fotografia..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Alex3245 said:

Vad ca iti place sa amesteci chestiile, este vorba despre A/C-ul din casa.

Nu amestec eu ci probabil madam in articolul ei.

Ca sa NU se nteleaga mare lucru ci doar o idee general in spirit scriitoricesc.. specific sa nu ne mai convinga unii (cu, intelegere mai buna a realitatii curente) ci altii.

Doamne Fereste, e loc de EV dar nu cum crede doamna scritoare. Cine are viata ordonata.. si poate sa se gandeasca si la adoptarea unui EV, sa ii dea inainte cu, curaj. Cine vede avantajele, accepta si limitarile dar si micile dezavantaje (care pot fi mari cateodata sau mai des.. depinde de situatia din viata..) sa ii dea inainte.

Eu vin mai tarziu.. doar atat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, sskkaa said:

Daca industria europeana nu se baga mai serios pe EV-uri, o sa fie lasata in urma. E clar ca legacy automakers nu sunt fericiti de trecerea la EV, e normal sa traga cat mai pot de benzina/diesel dar eu aud din ce in ce mai multi apropiati care acum 1-2 ani erau total anti-EV, acum incep sa considere EV dar nu europene. Daca baietii din germania nu isi baga mintile in cap si incep sa fie seriosi pe EV, o sa piarda razboiul. Asta e doar parerea mea.

Degeaba faci EV-uri de 80-100k euro cand majoritate isi cumpara masini de 30-60k euro

30 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu amestec eu ci probabil madam in articolul ei.

Ca sa NU se nteleaga mare lucru ci doar o idee general in spirit scriitoricesc.. specific sa nu ne mai convinga unii (cu, intelegere mai buna a realitatii curente) ci altii.

Doamne Fereste, e loc de EV dar nu cum crede doamna scritoare. Cine are viata ordonata.. si poate sa se gandeasca si la adoptarea unui EV, sa ii dea inainte cu, curaj. Cine vede avantajele, accepta si limitarile dar si micile dezavantaje (care pot fi mari cateodata sau mai des.. depinde de situatia din viata..) sa ii dea inainte.

Eu vin mai tarziu.. doar atat.

Orice in viata are avantaje si dezavantaje, e normal ca unui sa i se preteze ICE, altuia EV.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Alex3245 said:

Daca industria europeana nu se baga mai serios pe EV-uri, o sa fie lasata in urma. E clar ca legacy automakers nu sunt fericiti de trecerea la EV, e normal sa traga cat mai pot de benzina/diesel dar eu aud din ce in ce mai multi apropiati care acum 1-2 ani erau total anti-EV, acum incep sa considere EV dar nu europene. Daca baietii din germania nu isi baga mintile in cap si incep sa fie seriosi pe EV, o sa piarda razboiul. Asta e doar parerea mea.

Degeaba faci EV-uri de 80-100k euro cand majoritate isi cumpara masini de 30-60k euro

Nu vei putea sa faci asta, pentru ca nu vor fi niciodata competitivi la pret. Mai taie ei din profituri, dar costurile tot vor fi mari si nu se vor compara niciodata cu ce aduce China pe piata.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca in sfarsit au realizat si ei chestia asta. 

La clasa mica, apar Citroen e-c3 si e-c3 aircross, cu preturi relativ ok. Mai e si reno 5, tot asa, oarecum accesibil.

Chiar si BMW a spus ca vrea sa faca seria 1 pe arhitectura electrica "affordable". Orice ar insemna asta la ei. 

VW se tot chinuie sa faca ceva ieftin, dar nu reuseste sa faca nicio masina calumea si fara bug-uri de fapt.

Hyundai si Kia  cred ca o sa dea lovitura, cu EV3 si Inster. Stiu, nu sunt europeni, dar nici chinezi 🙂 Dupa care probabil o sa urmeze si altele. 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Alex3245 said:

Poate asa ar trebui sa raspunda si europeni, ca cei din china sa faca join venture in europe si asa sa vanda.

Pai chinezii de-abia asteapta lucrul asta, nu e o strategie prea buna :))

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, sskkaa said:

Eu pe baietii de la zf nu-i mai inghit de ceva timp 😄. Au avut cateva articole de tot rasul in legatura cu piata imobiliara si cu AI-ul.

Se pare ca acest sk on are parteneriate in mare partea cu producatori europeni, de asta nici nu vand 😄. E prima data cand am auzit de ei.

Eu vad crestere pe partea de vanzare a EV-urilor la nivel global:

https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-13-7-in-april-2024-battery-electric-11-9-market-share/

https://www.virta.global/global-electric-vehicle-market

https://www.strategyand.pwc.com/de/en/industries/automotive/electric-vehicle-sales-review-2024-q1.html

Quote

And the trend seems to stay positive in 2024. Only in the first quarter of the year, sales grew by 25% compared to the same period in 2023.

We're predicted to see 17 million in sales by the end of 2024. Electric cars could account for 20% of total car sales by then. The IEA sees a great growth potential, especially outside of the core markets of China, Europe and the USA. That is a good sign that e-mobility is finding its way to the rest of the world.

 

Quote

France, Germany, Italy, Spain, and UK
BEV sales in the top 5 European markets grew by 1.6% in first quarter of 2024 when compared with the same period last year. Looking beneath this headline figure, we see very different performances in the constituent countries. BEV sales grew in France and the UK by 23.0% and 10.6% respectively, but fell in Germany, Spain and Italy by 14.1%, 16.4% and 18.5% respectively.

Prior to this quarter, trends in France, Germany and the UK were broadly following a similar trajectory. However, the market shares in Q1 revealed a significant gap – 17.9% in France and 15.5% in the UK, but only 11.7% in Germany. Indeed, for the first time, the UK overtook Germany in the absolute number of BEV sales (84,000 vs. 81,000 in Q1 2024).

Other European markets
The only significant BEV sales growth in the other European markets in the first quarter of 2024 was registered in the Netherlands, which saw an increase of 19.3% from the same period last year. BEV sales in Sweden, Norway and Austria all fell, while Switzerland enjoyed only a marginal increase.

 

Quote

The PHEV and hybrid segments were responsible for the bulk of EV sales growth in the United States in the first quarter of 2024, up by 69.7% and 45.7% respectively from the corresponding period last year. By contrast, BEV sales increased by just 7.0%.

The hybrid market share now stands at 8.6%, bolstered by a broad product offering and by consumers’ growing willingness to make a cautious first foray into the EV market. Almost one in five vehicles (18.0%) sold in the United States are now EVs – either BEV, PHEV or hybrid.

 

Quote

China
Domestic BEV sales in China increased by 14.8% in the first quarter of 2024 in comparison with the same period in 2023. However, this growth is dwarfed by the rise in the PHEV market, where sales continued to flourish, up by 76.7% from Q1 2023. The total EV market grew by 31.2% in Q1 2024 YoY, whereas the ICE market declined by 4.3%.

Japan
Japan’s BEV sales decreased by 30.1% in Q1 2024 vs. Q1 2023. BEV market share stands at just 1.3%. The EV market is almost completely dominated by the sale of hybrids, whose market share has now grown to 63.9%.

South Korea
BEV sales in South Korea fell by 29.5% in Q1 2024 in comparison with the same period last year. The hybrid market, however, continued to perform strongly, up by 40.9% YoY to secure a market share of 29.6%.

Sunt tare curios cum o sa aratea piata masinilor in 5 ani.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Un efect groaznic al incarcarii EV gratis. Chiar nu ma gandeam ca poate face atata rau. Bine, s-a si nimerit sa fie asta in Romania...

Am dat ieri o fuga Tm - Valiug (CS) sa fac o baie intr-un lac de munte. N-am plecat cu masina prea incarcata asa ca ar fi trebuit sa incarc jumate de ora, o ora la incarcator AC ca sa merg ok pana acasa:

- la locatie, incarcator AC gratis.

Era plin in permanenta. Am stat vreo 6 ore acolo sa fac baie, pleca o masina, imediat sarea altul sa o puna la incarcat. Dar incarcat dinala de ghertoi, pana la 100%

- am plecat de acolo, am zis ca ma opresc in Resita: incarcare gratis de la primarie.

Am trecut pe langa un incarcator. Ma opresc, erau 3 (trei) springuri la asteptat sa incarce. 
Am mers la un altul unde stiam ca e un restaurant bun. Nu era nimeni la el. De fapt nu mergea partea de fast de multa vreme. 1. Fiind gratis, nimeni nu-si bate capul sa-l repare. 2. Pe AC nu prea incarca lumea. Am pus eu la AC si cat am mancat mi-a fost suficient. 

Deci clar ca daca nu incasezi ceva bani si doar pui incarcator pe fonduri UE, nu le va intretine nimeni. 

E si o partea buna in asta: e plina Resita de EV. Majoritatea springuri dar chiar sunt f multe. Decat cazane pline de rugina in oras, mai bine spring. 

 

Link to comment
Share on other sites

Da. Costul te face acum sa incarc mai mult acasa si sa incarci/platesti la fast cand esti doar in tranzit sau pe fuga. 

Asta mi se pare cel mai corect. Se obtine un echilibru intre nr de masini vs. EVs

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.