Jump to content

Recommended Posts

Este foarte scump si e extrem de important sa fie nu numai implementat ca functionalitate dar este critic sa fie implementat din punct de vedere al timpilor de reactie. 

La puterile alea, orice intarziere, fie de nanosecunde poate distruge electronica. 

Tot ce tine de controlul acelei puteri, se face considerand toate semnalele de control ca fiind de viteza ridicata. La fel ca interfete cu memoriile sau interfetele video.

Se ruteaza cablajul foarte ingrijit + simulari inainte de cablaj apoi dupa proiectarea lui + masuratori. Orice reflexie a semnalului poate distruge partea de putere. 

Daca aplici peste asta un control sw scris pe genunchi, strici invertorul in cativa km. 

Link to comment
Share on other sites

 

23 hours ago, Alex3245 said:

Eu iti inteleg punctul de vedere, ca te gandesti la revanzare, ca ramane in urma tehnologia si apoi zici ca nu se mai vinde.

Revanzarea este un factor esential in producerea unui bun mobil/imobil de valoare mare. Adica mai ramane loc de dezbatere sau intrebari? ...Cu atat mai mult cu cat militam, nu (? ..ca doar asta e sloganu': sa nu mai poluam, sa avem grija de natura) pentru protectia naturii.

Daca nu ar fi revanzare ce a trebui sa avem in loc? Reciclarea desigur, ca altfel nu facem decat sa producem si mai mult gunoi, gropi de gunoi, munti de gunoi.

Motivul tehnologic nu trebuie sa aiba sustinere sau suport pe care il are. Acest "fenomen" poate fi controlat ca de aceea avem puterea sa creeam legi si standarde. Dar dupa cum amar constat, de fapt tehnologia e mai salbatica ca niciodata.. iar asta poate sa duca la distrugere desfiintare a ce avem deja. Nu ne "ajuta" decat sa gandim prematur deloc intelept cu, ce avem la dispozitie din ce ne ofera mediul.

Dar ce zic eu.. 

Da, o masina o data creata trebuie sa ramana pe strazi fiind folosita cel putin 20-30 ani. Cu atat mai mult cu, cat avem tehnologie! Tehnologie pentru a le face cat mai fiabile, modulare.. ca sa nu umplem gropi de gunoi!

Te intreb, cat de mult crezi ca a evoluat constructia unui motor ICE in ultimii 10-15 ani? Nu cu mult iti spun, nu cum mult. Si aici ma refer strict la metode constructive de a face un motor cat mai economic dar si fiabil. Iata o constatare personala; un motor facut in 2005 fata de un motor facut in 2017, economia prin consum a scazut de la 5.1 la 4.7l/km in 10 ani. 10 ANI! Si asta o atingi daca conduci absolut moderat si extraurban! Eu nu vad asta o scadere dramatica sau o imbunatatire. Nu mai zic ca in termeni de fiabilitate cel din 2017 nu va ajunge in veci la distanta starbatuta de cel din 2005. Deci cel din 2017 o sa ajunga la gunoi inainte celui din 2005 si eu sa cred ca am evoluat?       Poate dupa alte criterii, indicate de altii..

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nicio masina de pe planeta asta nu a fost proiectata sa tina 20 de ani. Nici acum si nici in trecut. 

Sigur, ca romanul o ia ""tzipla"" cand neamtul o da ca e depasita moral sau incepe sa se strice, e alta treaba.

E atat de obisnuita practica asta incat multi considera ca masina atata trebuie sa tina. Nu. E doar bonus.  

P.S. Nu cred nici mort ca iti pastrezi cazanul de pe care curge tabla si lasa zamuri pe asfalt, lasa nori de fum cu funingine & NOx, vechi de 20 de ani, ca sa salvezi natura. LOL

 

Pe acest principiu solid, cea mai verde masina:

Roman-de%C5%9Dutulo_en_Konstanco,_3.jpeg

Link to comment
Share on other sites

20 de ani mi se pare mult, dar daca e intretinuta corect, masina duce, poate chiar mai mult.

dar in mod normal un 8-10 ar trebui sa tina fara probleme ( tot cu intretinere corespunzatoare )

neamtul nu o da ca e proasta, o da pentru ca isi permite sa o schimbe odata la 3-4 ani. aia nu inseamna ca masina e gata, coapta, epava, buna de dus la remat.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Nicio masina de pe planeta asta nu a fost proiectata sa tina 20 de ani. Nici acum si nici in trecut. 

Aici diferim in conceptie.

Eu vad lucrurile diferit. Tocmai pentru ca o masina are parti componente de inlocuit aceasta poate si ar trebui sa tina o viata. Adica cat doreste proprietarul.

Doar din lipsa educatiei si a lipsei acute a intelegerii cum stau lucrurile, duce la ce ai spus..

Daca ar fi cum spui masinile clasice chiar nu ar exista. Un exemplu cel mai simplu si la indemana e Trabant.

Trabant poate sa aiba oricine; daca il gasesti sa fie legal pentru strada, condus. Trebuie doar sa vrei sa il intretii.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Alex3245 said:

Nu stiu ce sa zic de faza cu diesel, eu spre exemplu am acum un PHEV care are ceva putere si cand am condus la test drive diesel de 190 CP mi s-a parut mega obosit si aceeasi senzatie ca pleaca greu si la depasiri un lag imens. 

In Romania si eu vad aceeasi problema lipsa incarcatoarelor, mai ales lipsa incarcatoarelor puternice.

Degeaba ai tu EV care incarca 10-80% in 16 minute daca nu ai incarcatoare de 300kW.

Masinile "clasice" ca vorbim de benzina turbo/aspirat sai diesel simplu/aspirat au o curba de cuplu daca stii/"simti" curba aceea de cuplu si iti adaptezi stilul de condus e ok ,altfel da electrica/Phev cel putin pe partea de raspuns  la accelerare au un avantaj nu mai stai sa vezi in ce treapta esti si la ce turatie .

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, FiveThreeFive said:

https://www.acea.auto/figure/average-age-of-eu-vehicle-fleet-by-country/

Average age of the EU vehicle fleet, by country

(..de statistici mi-e podul plin 😆😉)

..asta nu poate sa vina decat din dorinta de nou din vest din economii care pot sa creeze nou.

Dar nou nu inseamna si fiabil.

Parca am aflat/constatat asta impreuna aici pe forum..

In consecinta acesta este (ne este) viitorul, daca tot vorbim de tehnologii:

Subscriptii (abonament) la orice! 😆😆

Prima a fost aia cu abonament la scaune incalzite! 😡😡😡

Cunosteti noul slogan..? Nu posezi nimic, deci esti fericit! Doar ca trebuie sa muncesti sa platesti

Asta se intampla cand ii lasam pe altii sa dicteze.. (obligarea vine mai tarziu 🤯 peste ceva generatii ...care azi ignora si nu ia atitudine)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

https://www.zf.ro/business-international/veste-buna-elon-musk-uniunea-europeana-scade-taxele-propuse-masinile-22465893

 

Quote

Europeană scade taxele propuse pentru maşinile electrice fabricate în China. Tesla, principalul beneficiar, va plăti taxe de numai 9% faţă de 20,8% prefigurate anterior. Rivalul chinez BYD va avea de suportat o taxă de import de 17%

 

Dincolo de titlul cretin, tare asta cu scaderea taxelor 👍

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Bala said:

 

P.S. Nu cred nici mort ca iti pastrezi cazanul de pe care curge tabla si lasa zamuri pe asfalt, lasa nori de fum cu funingine & NOx, vechi de 20 de ani, ca sa salvezi natura. LOL

 

Pe acest principiu solid, cea mai verde masina:

Roman-de%C5%9Dutulo_en_Konstanco,_3.jpeg

bineinteles ca nimeni nu face asta. pana acuma vreo 10-15 ani era din pasiune , acuma e pentru mediu 😂

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Alex3245 said:

Se pare ca si astia de la VW incep sa au electrice ok:

Tipul de mai jos face 408 km cu o viteza de 150km/h :

 

A facut testul fara palarie si a fost mai aerodinamic. Nu se pune!

  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Bala said:

OMG. Se mai vand masini electrice???? 

Ca tot erau statistici, poze cu cimitire de masini electrice noi. Buruieni printre ele ... 

De vandut se vand doar ca "

Cererea pentru mașini electrice scade în Europa

În total, luna trecută, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de automobile electrice noi, în scădere cu 6% comparativ cu situaţia din luna iulie 2023." 

 

Link to comment
Share on other sites

E ok mai ales ca suntem intr-o mini criza 😄

Asta era prin Aprilie:

https://www.euronews.com/business/2024/04/19/car-sales-in-europe-decline-is-the-future-of-electric-vehicles-at-stake

Quote

Not only have electric cars been affected, but car sales in the EU witnessed a 5.2% drop compared to last year in March, marking the largest decline since July 2022 and the first for this year, as reported by the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA).

The decline involved key markets, including Germany (-6.2%), Spain (-4.7%), Italy (-3.7%), and France (-1.5%). The fall has been attributed to a downturn in the market and the timing of the Easter holidays which had a negative impact on sales. 

In March, within the car industry, which generates €392.2 billion in tax revenue for European governments, there was also a shift in car type preferences. The share of battery-electric cars decreased to 13% from last year's 13.9%, while hybrid-electric cars surged to 29% from 24.4%. The combined market share of petrol and diesel fell to 47.8% from 51.8%.

Treaba de o luna la alta e volatila, trebuie sa vedem statisticile pe tot anul 2024 comparat cu 2023, 2022.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.