Jump to content

Recommended Posts

3 hours ago, Alex3245 said:

Eu stiu ca lumea vrea sa faca 800-1000 km fara pauza 😄 la 130 km/h, cred ca in 2 ani suntem acolo.

Poate unii, dar nu suficienti sa consolideze vanzarea de EV, vor fi convinsi ca asta e viitorul.

"Lumea", aia multa din spatele volanelor, persoane fizice, particulare, liber profesioniste.. daca isi dau seama (si nu le trebuie mult..) ca isi complica viata (cu un EV) si asa complicata ...si mai constata ca o vinde si pe mai nimic daca vrea sa o vanda.. / de cate ori crezi ca o sa repete greseala!? Eu cred ca maxim o data.               Daca nu afla de la altii si nu se frige nici prima data.

Dar, acuma, na, pot sa ma si insel..

O sa treaca si 2 ani si o sa vedem.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

am mers Comarnic Vaduz, 1620km, timp efectiv de condus 14 ore, timpul efectiv al calatoriei fiind de 16 ore inclusiv vama si 5 pauze, scurte toate.

A fost horror de lung, spre iesirea din Austria, cam cand am ajuns prin dreptul lui Linz, simteam ca sunt la capatul puterilor si simteam non sensul inhamarii la asa ceva.

Opinia mea este ca un drum nu trebuie sa fie mai lung de 12 ore, incusiv pauzele. optim este 10 ore. minim 8 ore, ca altfel abia te urci in masina si te opresti.

se va ajunge usor cu electricile si in zona sa faci omeneste un drum, important fiind sa ai unde sa incarci la fel cum e cu benzinariile., in sensul in care drumul tau sa nu fie croit dupa incarcatoare

Edited by edit
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cand va fi plin de incarcatoare ( cate minim 6-8 pe locatie, capacitate mare ) tot la 30-50km cum sunt si benzinariile actuale, cu un range decent de 500-600km reali la 140-160kmh, adica viteze de autostrada, si incarcare macar 20-80/90% in 10-15min, atunci da... 

pana atunci ramane doar ca masina de oras, pentru cine sta la casa, are panouri si poate incarca linistit.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

am mers Comarnic Vaduz, 1620km, timp efectiv de condus 14 ore, timpul efectiv al calatoriei fiind de 16 ore inclusiv vama si 5 pauze, scurte toate.

A fost horror de lung, spre iesirea din Austria, cam cand am ajuns prin dreptul lui Linz, simteam ca sunt la capatul puterilor si simteam non sensul inhamarii la asa ceva.

Opinia mea este ca un drum nu trebuie sa fie mai lung de 12 ore, incusiv pauzele. optim este 10 ore. minim 8 ore, ca altfel abia te urci in masina si te opresti.

se va ajunge usor cu electricile si in zona sa faci omeneste un drum, important fiind sa ai unde sa incarci la fel cum e cu benzinariile., in sensul in care drumul tau sa nu fie croit dupa incarcatoare

Eu dupa un drum de 10 ore sunt praf :))), cand am bagat Iasi - Oradea sau Iasi - SIbiu, groaznic 😄, ce este mai mult de 6 ore pe mine ma oboseste rau. 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, sskkaa said:

Cand va fi plin de incarcatoare ( cate minim 6-8 pe locatie, capacitate mare ) tot la 30-50km cum sunt si benzinariile actuale, cu un range decent de 500-600km reali la 140-160kmh, adica viteze de autostrada, si incarcare macar 20-80/90% in 10-15min, atunci da... 

pana atunci ramane doar ca masina de oras, pentru cine sta la casa, are panouri si poate incarca linistit.

Au inceput sa apara. 

In ultimii 2 ani, fast chargerele noi au renuntat la cablu chademo & CCS si au rams doar cu CCS. 

Drept urmare, majoritatea statiilor acum se pun cu 2 CCS. Apoi, au aparut multe baterii de incarcatoare cu minim 4 dar am vazut si cu 8 CCS. 

Pe drum spre Grecia, am incarcat doar la 150kW+ (in Ro si Bulgaria - in Grecia doar type 2)  si erau baterii de 6-8 incarcatoare. Plin de masini dar nu s-a intamplat sa nu gasesc loc. 

Link to comment
Share on other sites

Mai bag si eu o vorba si o idee daca mi-e permis.

 

 

Sa luam o tara (NORVEGIA) care e plina de EV si sa vedem ce cred cei care guverneaza tara si o vrea mai verde decat este, la ce concluzie au ajuns?

https://www.vox.com/future-perfect/23939076/norway-electric-vehicle-cars-evs-tesla-oslo

Sa nu fiu acuzat ca nu pun articole despre EV sau transport in viitor.

Sa sa nu spunem ca nu ni s-a spus, explicat; daca trebuie sa mergem pe bicicleta la locul de munca obligatoriu local, o facem si pe asta, ca doar ni s-a explicat. Iar daca nu intelegem asta e taxa de poluare pentru deplasare, cu EV... sau altceva motorizat.

Si praful de pe cauciucuri  ce il lasa masina pe asfalt o sa il platim cumva. Dar nu noi ci, copii, copiilor - adulti fiind.

Pentru cei care nu au inteles, dupa cum e un lucru bine stiut in tari cu apa mai calda - cu, cat faci mai multe autostrazi la fel de repede se vor umple/aglomera; concluzia este sa o luam in directie opusa, ca sa iubim mediu.. ceea ce mi se pare si "firesc", dar putin alienant..

Astept contrazicere pe subiectul din articol (nu ca la altii nu o sa se intample..).

Eu, doar am exagerat, de efect, pe baza acestui articol FARA INDOIALA scris din realitatile norvegiene! 

A si am vorbim si cu un norvegian pe YT si din ce imi spunea NU era deloc departe de realitatea din articol. Sincer mi-a parut rau pentru el sa vad cum incet incet ti-e mana sucita la spate.. stiti, ca pe vremuri la scoala de baietii aia mai mari..

Pot sa pun conversatia aici, nu ma deranjeaza.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Pot sa pun conversatia aici, nu ma deranjeaza.

Nu, nu. Te rugam sa nu o pui.

Pana acum erau bune masinile vechi. Ca sa nu fim consumatori si sa nu lasam planeta fara resurse.. Jumate ulei/jumate motorina dar nu conteaza. Fum, particule care raman in spatele masinii si pe care le tragem in plamani.

Daaaar, EV-urile lasa praf de cauciuc si polueaza. 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Bala said:

Nu, nu. Te rugam sa nu o pui.

Pana acum erau bune masinile vechi. Ca sa nu fim consumatori si sa nu lasam planeta fara resurse.. 

Daaaar, EV-urile lasa praf de cauciuc si polueaza. 

Ce rost are sa mai ridici panoul pro-mediu cand stii care e realitate?

Nu grija fata de mediu ci grija fata de profit. Si nu, nu merg mana in mana. 

 

Eu am crezut ca am ajuns AMANDOI (tu recunoscand primul!) ca banii conduc lumea nu gandurile bune fata de mediu.

Apoi stim prea bine ca profitul nu merge mana in mana cum iubirea de mediu, asa cu iubirea propavaduita de Isus din Nazaret foarte multi dintre noi nu o inteleg. ....Asa cum sa fim neutri CO2 e un lucru ce tine de domeniul fantasticului! Adica nu ar cum sa existe sa se intample.

La fel e si cu iubirea de mediu. E doar o scuza sau un motiv indus care urmeaza a fi impus. De acord sau dezbatem? 😉

Acum, o masina ca a mea, ca sa ma repet ca lumea, e mai buna decat una careia nu ii mai functioneaza bateria! Cu a mea s-a facut 500k km, cu sau fara ulei in motorina si e dincolo de orice  orice indoiala mai buna si ajunge in departari mai mari decat una electrica.. [sa nu repet cu plata fata de mediu din care a provenit (stresandu-l, poluand prin fabricarea ei) - e achitat tot, cu multi km in urma]

Nu am avut nici o intentie sa raspund asa in afara de faptul ca tema ridicata o vad ridiculizata fara motiv intemeiat si indreptata impotriva  altor opinii ale mele.

Eu ma asteptam, sa zic asa - in urma postarii linkului, sa citesc macar >>da frate imi convine sa stau in cartierul meu din care sa nu ies: sa mincesc si sa am totul sub nas si sa n-am pe ce cheltui ca atata s-a putut si se poate. Ca doar d'aia m'am nascut.<<

Cui i-e frica de bau-bau? 

 

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Scriam acuma ceva timp ca se vor relaxa restrictiile pt ca nu va putea altfel. Umbla deja vorba ca se vor relaxa.

Volvo, printre altii au auzit zvonurile. Nu, nu sunt idioti. Se adapteaza cum e si normal. Sunt vii. Gandesc. E ok.  

Urmeaza si altii. 

Alti OEM-i isi asumau alternative. Sunt mult mai putine alternative azi ca acum 2 ani. Sau cel putin viabile. 

De aici schimbarile.

Volvo sunt chiar in grafic. Cu toate. Printre putinii. 

Link to comment
Share on other sites

Asa mai din intern. Chiar ii rup astia cu legislatiile.

Acum 10 ani aveau bugete pt urmatorii ani (4-6 ani). Pentru unele programe, pe 8-10 ani.

Programul BMW / LCI, era fain. Ce gaseau buguri in prima lansare, corectau la LCI. Era planificat totul. Inclusiv bugetul pentru delta testare + implementare. 

Acum te trezesti cu ceva ce iti creste costurile cu productia, cu R&D cu de 2, 3 ori dar nu stii daca e pe bune sau se va relaxa inainte de termen. E foarte rau. 

Suntem in discutii cu ceva platforme. Daca se baga legislatia, luam direct acele proiecte pt OEMi. Daca nu iese, nu luam pt ca ar fi costuri imense sa pui pe ceva nice to have. Cum planifici? Oameni, investitii?

Si ma refer la contracte de miliarde de eur. E foarte dificil azi. 

Si mai toate investitiile in automotive azi sunt pe baza de politica, aliante, taxe comerciale etc. Chiar e greu. 

Nu e nimeni idiot.  

P.S. Gandeste-te ca depindem de legislatie pt un proiect, Termenul ar fi undeva la doi ani. Avem vreo 100 de oameni pt demo-uri. Daca se baga legislatia, semnam si luam proiectul. Avem pregatit.

Minim 300 oameni iar ca termen sa faci ok ar fi de vreo 3 ani. 

Cum facem? Cine angajeaza 200 de oameni instant? Si buni, si plug& play? Si sa si scoti in avans un an?

Daca scoti ceva, va fi de kkt. Apoi update-uri etc.

Cum faci toate astea?  

Macar unii publica anumite directii. Altii tac. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Romulus said:

Volvo becomes latest car maker to abandon plans to sell only electric vehicles by 2030 | Daily Mail Online

Wait, deci admit in sfarsit ca sunt idioti? Cu cat mai tarziu cu atat mai idioti?

Volvo nu e cazul sa se grabeasca ca ...iata ce efect pot avea niste amenzi date de un stat..

..Fabricantii de masinii rationalizeaza (isi autoimpun) fabricarea de benzine si hibride ca sa evita amenzile mari pentru ca nu vand suficiente EVuri, potrivit unuia dintre cei mai mari directori de vanzari auto din tara.

"Car makers are rationing sales of petrol and hybrid vehicles in Britain to avoid hefty Net Zero fines, according to one of the country’s biggest dealership chains"

https://dailysceptic.org/2024/09/03/petrol-cars-rationed-to-meet-net-zero-targets/

Interesanta e reactia populatiei.. pur si simplu o sa conduca ce au sau vor cumpara SH..

Dealerii clar vor da faliment.. daca isi autoinpun asa "stratgema" 🤯

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30este absolut ultimul avertisment in cea ce priveste postarile tale pe acest topic. 

Daca nu ai surse sigure sau demne de macar un accept mediu, NU POSTA.

Ce scrie acolo nu are legatura cu realitatea. Oameni obscuri care isi dau cu parerea.

Daca nu iti convine, posteaza pe alt forum. 

Asta cum spus, este ultimul avertisment!

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Bala said:

@bimmer90f30este absolut ultimul avertisment in cea ce priveste postarile tale pe acest topic. 

Daca nu ai surse sigure sau demne de macar un accept mediu, NU POSTA.

Ce scrie acolo nu are legatura cu realitatea. Oameni obscuri care isi dau cu parerea.

Daca nu iti convine, posteaza pe alt forum. 

Asta cum spus, este ultimul avertisment!

Bala, eu nu nteleg de ce te superi.

Daca ai deschide linkul ai vedea ca Telegraph, care este una dintre cele mai prestigioase publicatii din Marea Britanie a scris acel articol. Ceilalti l-au copiat. Verifica te rog. Daca am gresit, e insumi nu mai intru pe acest topic. Am zis de Telegraph care vinde o publicatie zilnica, 3.5 lire sterline.

Nu Daily Mail sau alte ziare de scandal.. pardon, impact social..

Putem vorbi despre tendnte pe acest topic sai trebuie sa vorbim doar despre ce place?

Nu inteleg de unde atata iritare?

Romulus, te rog sa ai o discutie, sa revizionati amandoi, va rog contributia sau non-contributia mea pe forum nu pe un topic.. pe care oricum nu e demostrabil ca am incalcat ceva din titlul lui. Si daca nu va convine eu imi fac bagajul!

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Romulus said:

Ce ai cu DM? Mie-mi place, nu asteapta ca CNN sa se confirme de la Beijing ca e adevarata stirea, doar o publica si vad ei pe urma.

Nu am nimic cu Daily Mail, doar ca mi s-a spus ca nu pun linkuri serioase. Ala e un interviu dat de unul dintre cei mai mari directori de vanzaro auto din UK..

Daca ti-a scapat stirea.. tu stii prea bine unde sunt, de unde scriu si ce stiri sunt mai bubuitoare .. sau mai unice, pe alea le pun.. si asta chiar e o stire de ieri. Iti dai seama ca si alte canale media le-au preluat..

As fi pus si eu de pe Daily Mail ca e mai usor de inteles.. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu inteleg ca ai luat de bun acel articol. E ok. Peace ! 💛

Doar ca nu este adevarat.

Ce e nasol e ca ne luam dupa astfel de articole si consideram directii pe care publicul, cumparatorii l-ar lua drept etalon sau util in a lua o decizie pt masina viitoare.

Uite, eram zilele trecute la ceva discutii si o companie de traditie cu vanzari mari (top 5 mondial), a redus de vreo 3 !!! ori volumele pentru aceiasi categorie de masini pe urmatorii ani. De 3 ori nu am vazut niciodata. Nici in 2007! 

O sa fie vremuri grele. Cand firmele mari vor da de limite, vor sari orice guvere sa ii salveze. Vor fi calcate in picioare orice ev, green kkt. 

Dar problema mare nu e de la EV. Nu e de la verde !!!!!!!

E de la economie. Ce scriam eu mai sus cu cateva randuri e de la economie. Nu are treaba cu EV. 

Si nimic nu are treaba cu EV. 

Sa o luam alfel:

- ai ICE de ani buni si faci profit.

- vezi ca trebuie sa treci pe EV in urmatorii ani si faci planuri. Din profitul din ICE vrei sa dezvolti EV. Faci EV si pe minus dar faci ca sa fi pregatit.

- doar ca acele planuri ti le strica tot felul de politicieni si Eu si etc

drept urmare:

- ICE devine mai scump cu noile restrictii

- ICE nu se mai vinde ca inainte pt ca e grea situatia economica. Idependent de ICe vs. EV

La ce renunti????

La ICE care ti-a adus si inca aduce profit? Si inca are potential?

Te focusezi pe EV care e oricum in pierdere??

Nu stiu, dar pare destul de simpla decizia. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Bala said:

O sa fie vremuri grele. Cand firmele mari vor da de limite, vor sari orice guvere sa ii salveze. Vor fi calcate in picioare orice ev, green kkt. 

Dar problema mare nu e de la EV. Nu e de la verde !!!!!!!

E de la economie. Ce scriam eu mai sus cu cateva randuri e de la economie. Nu are treaba cu EV. 

asa este. Contextul e mai larg decat putem crede. Si aici ma refer si la conflictele armate, razboaiele in care anumite guverne, chiar daca industria de armament duduie, o scanteie mai mare face buboiul sau butoiul si mai explozibil! Si mai impredictibil; razboi Ucraina, si apoi cel dintre Evrei si Hamas.. 

Aici daca mai intra si China.. despre care se poate crede ca intra in impact economic nasol daca nu vinde.. nu e de bine, ca noi, vesticii.. am crescut-o..

Link to comment
Share on other sites

In US avem 540i? In Europa nu? Doar hibrid…. In curand probabil ca isi mai schimba parerile. Chinezii stau mai bine la electrice asa ca e posibil ca producatorii traditionali sa revina la motorizari conventionale pe termen lung, unde chinezii sunt praf rau.

https://www.caranddriver.com/reviews/a61973442/2024-bmw-540i-xdrive-test/

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e viitorul.

Doar ca mi-as dori din suflet ca pe masura ce e adoptat, pare mai cautat si cresc investitiile in EV, sa devina o alternativa.

Sa poti alege benzina, diesel, EV, PHEV etc.

Doar ca hopuri tot apar. Aparent acum pt orice

Link to comment
Share on other sites

E greu pentru producatori sa aibe atatea linii si atata diversificare.

Plus masinile pe benzina/diesel o sa fie super taxate, nu o sa le convina sa plateasca atatea taxe, apoi sa mai aibe si lini de fabricare separata.

Nici eu nu stiu daca EV e 100% viitorul, dar tind sa cred ca EV-ul este upgrade-ul de la ICE. Tind sa cred ca motoarele pe benzina/diesel nu o sa mai aibe parte de dezvoltare activa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.