Jump to content

Recommended Posts

26 minutes ago, Bala said:

Eu sunt hotarat sa iau la anul masina noua. Vreau sedan, sa fie premium, dimensiuni medii (ex 5ar) insa doar ev/phev/benzina. 

Dar sincer nu gasesc la cei traditionali: bmw, audi, mercedes ceva care sa ma satisfaca. Si fara VAG (stiu audi...)

Parca niciodata nu a fost atat de greu pt a gasi o varianta

Dar ce nu te satisface la masinile premium care s-ar incadra de ex? 530e, 550e, E400e sau care o fi etc

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Bala said:

u gasesc la cei traditionali: bmw, audi, mercedes ceva care sa ma satisfaca. Si fara VAG (stiu audi...)

Parca niciodata nu a fost atat de greu pt a gasi o varianta

stiu. asa e si cazul meu.

mercedes e exclus din cauza pozitionarii pretului. eu am vrut E450.

exemplu: E450 pleaca de la 85.000

550e costa 78.000, deci 90% din E450.

nu exista un 540i, deci nu exista un echivalent real al lui E450. totusi daca te uiti la X5, avem si 40i si 50e. 40i este 90% din pretu 50e.

folosind regula de 3 simpla, daca ar fi fost un 540i, acesta ar fi fost 80% din pretul E450. adaugand si 17% discount pt bmw si 5% mercedes, adica extra 12%, rezulta 540i la 68% din pretul E450. sau altfel spus, cu banii de 2 mercedesuri cumperi 3 bmw-uri.

 

pacat ca nu exista inca un nou model de A6...sau A7, cum l-au redenumit ei.

nu stiu de ce aveti voi prejudecata asta pt Audi. din prea multe puncte de vedere A6 C8 este consistent peste G30

 

Link to comment
Share on other sites

Si eu vreau alta masina, dar eu vreau neaparat electrificata (phev sau electrica). Cu toate astea, nu gasesc nici eu ceva care sa mi se para ca merita banii ceruti. Eram hotarat sa iau un G31 anul trecut, dar preturile erau absolut aberante asa ca am decis sa mai astept. Mai ales ca nici situatia personala n-a mai fost presanta pentru schimbat masina..

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, edit said:

stiu. asa e si cazul meu.

mercedes e exclus din cauza pozitionarii pretului. eu am vrut E450.

exemplu: E450 pleaca de la 85.000

550e costa 78.000, deci 90% din E450.

nu exista un 540i, deci nu exista un echivalent real al lui E450. totusi daca te uiti la X5, avem si 40i si 50e. 40i este 90% din pretu 50e.

folosind regula de 3 simpla, daca ar fi fost un 540i, acesta ar fi fost 80% din pretul E450. adaugand si 17% discount pt bmw si 5% mercedes, adica extra 12%, rezulta 540i la 68% din pretul E450. sau altfel spus, cu banii de 2 mercedesuri cumperi 3 bmw-uri.

 

pacat ca nu exista inca un nou model de A6...sau A7, cum l-au redenumit ei.

nu stiu de ce aveti voi prejudecata asta pt Audi. din prea multe puncte de vedere A6 C8 este consistent peste G30

 

Boss, dai tu banu din buzunarul tau cumva, sau esti limitat de vreun buget anume?

Altfel ce te intereseaza cat costa pana la urma, ia ce-ti place... E-ul nou e superb, iar 450 se misca foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Dar ce nu te satisface la masinile premium care s-ar incadra de ex? 530e, 550e, E400e sau care o fi etc

Sistemul audio la seria 5. Range mic comparativ cu concurenta

La EQE nu mai produc sau se vor opri in curand si ma astept la lipsa module baterie mai tarziu

Audi e vag. Nu mai vreau. Am rams cu sechele dupa enyaq

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Sistemul audio la seria 5. Range mic comparativ cu concurenta

La EQE nu mai produc sau se vor opri in curand si ma astept la lipsa module baterie mai tarziu

Audi e vag. Nu mai vreau. Am rams cu sechele dupa enyaq

Te-au terminat astia de la VAG :))), ai prins si perioada proasta la VAG cu migrare la CARIAD. 

Las aici poate iti mai alina durerea:

Eu am fost si am vazut Q6 etron, weekendul trecut, nu este asa urat ca in video-uri. Astept acum sa apara si A6 etron, sa vad daca chiar are range de 700 km. 

Daca are range de 700 km si incarca precum etron gt cu 300 kw pana la 60% sunt multumit 😄.

2 hours ago, edit said:

stiu. asa e si cazul meu.

mercedes e exclus din cauza pozitionarii pretului. eu am vrut E450.

exemplu: E450 pleaca de la 85.000

550e costa 78.000, deci 90% din E450.

nu exista un 540i, deci nu exista un echivalent real al lui E450. totusi daca te uiti la X5, avem si 40i si 50e. 40i este 90% din pretu 50e.

folosind regula de 3 simpla, daca ar fi fost un 540i, acesta ar fi fost 80% din pretul E450. adaugand si 17% discount pt bmw si 5% mercedes, adica extra 12%, rezulta 540i la 68% din pretul E450. sau altfel spus, cu banii de 2 mercedesuri cumperi 3 bmw-uri.

 

pacat ca nu exista inca un nou model de A6...sau A7, cum l-au redenumit ei.

nu stiu de ce aveti voi prejudecata asta pt Audi. din prea multe puncte de vedere A6 C8 este consistent peste G30

 

Eu as merge pe un 550e daca as fi in locul tau, iti bagi si garantie extinsa sa stii ca nu ai treaba 5 ani. Si pentru baterie ai garantia de 8 ani sau 160k km.

Si eu am aceeasi parere despre Audi, avand un A6 C8 nu am avut nici o problema inafara de zgomote care s-au rezolvat mergand la reprezentata de vreo 5-6 ori 😄.

Si uneori mai au probleme cu aplicatia ca trebuie sa o opresti si sa o deschizi.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Ce mi se pare trist este ca lumea si mai ales multi pe la stiri sustin in continuare ca principala cauza a declinului sunt masinile electrice. 

Ori declinul pentru masinile electrice este doar parte din declin. Dar da bine la pulime popor.  

Link to comment
Share on other sites

Cel mai mare factor este pretul  😄. Daca un seria 3 bine dotat ajunge la 70 k si un seria 5 un 90 k. Au devenit mult prea scumpe si pline de plastic ieftin si cost reduction la greu.

Asta cu masinile electrice este pentru ca prinde la petrol heads, cum se zice. Cand pui ceva cu EV in titlu prinde mai bine in mass media

Link to comment
Share on other sites

SI cu acele obligatiunii pretul nu ar trebui sa fie asa sus, dar stii cum este, de ce sa nu profiti cand ai de bagat ceva obligatoriu spui ca e pretul e 800 dar defapt el e 200.

Inainte cum putea sa foloseasca materiale mai calitative la interior si software mai bun :d 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, eu am intre prieteni cativa care in ultimele 3 luni au facut achizitii.

1. Seria 7 M760e - luata din Germania, ca mai buna la pret decat Romania.

2. Mercedes GLE 53 AMG - din Ungaria, discount baban la masina noua.

3. BMW X6 40i - Germania, BMW Nuremberg.

4. E posibil eu intr-o luna daca se vinde 545e-ul 🙂 

Niciuna din Romania, in conditia in care 1-2-3-4 au istoric la Bavaria. Au niste discount-uri infime si au clienti corporate cat si babalaci, deci nu ii intereseaza. Lasa sa castige si nemtzia.

Deci vanzarile exista.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sskkaa said:

Si care e cealalta parte? 🙂 

A cazut cu totul, toata industria. Pe toate liniile. Ev e doar o parte din ea.

Si inca nu am ajuns pe un platou. Inca scade...

Unii estimeaza minim un an jumate pana incepe sa isi revina incet, incet. 

Pana atunci doar scaderi, taieri, inchideri etc. 

46 minutes ago, Ciprian01 said:

Deci vanzarile exista.

3 masini e nimic. Sunt scaderi si de 30-40% la unele marci fata de acum un an. 

 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Bala said:

Sunt scaderi si de 30-40% la unele marci fata de acum un an. 

Eu nu am inteles, de ce nu vand atat cat vindeau? Doar din cauza austeritatii. Eu banuiesc si razboaiele astea .. din "jurul" Europei.. Ar fi cauza.

In Australia, se vand excelent hibridele. Cred ca si in Eurpa or sa se vanda; mai repede si mai multe decat EV-urile.

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura cu hibrid sau cu ce combustibil e folosit. 

E un cumul:

Aceasi masina azi e mult mai scumpa ca acum 10 ani. Motivele sunt multe: mai putin poluante, mai sigure, multe sisteme in plus care acum sunt standard cerute de lege, materiale reciclate etc. 

Au schimbat arhitecturi clasice cu arhitecturi mult mai complexe insa pastrand aceiasi cadenta de lansari ca pe vremea platformelor clasice. Asta a facut ca masina de azi sa fie mult mai proasta, cu multe probleme si scump de reparat.  (ex: esecul VW cu softul pe ID-uri, enyaq, kodiaq,  esecul VAG cu pompa de caldura cu CO2, esecul cu frana la BMW)

Pe langa calitatea slaba, ai multe lipsuri inclusiv la masinile premium. E scarbos sa vezi ca sistemul audio de varf pe seria 5 are aprox 250W cand acum 15 ani avea 825W pe E60. 

Austeritatea care te face sa te gandesti de doua ori inainte de a cumpara ceva. Pai ai masina mai scumpa acum, e si mai proasta, dotari discutabile => amani achizitia. 

Asta e...

Acum OEMii nu mai investesc in mai nimic nou. Astepta sa-si revina piata. Dar e cerc vicios.

O sa fie facelift cu schimbare de bara fata, alte jocuri de lumini si schimba plasticul de la suportul de pahare. Maxim ceva tuning fin la motor sa ai 4 cai in plus. 

Link to comment
Share on other sites

Europa nu e miezul universului....se vor produce ICE pentru multe alte zone, de altfel mai este interes in zona asta:

https://www.evo.co.uk/porsche/207179/porsche-patents-cleaner-more-powerful-six-stroke-engine-design

 

nimanui nu ii pasa de poluare, ci doar sa aiba ocazia sa inlocuiasca flota existenta cu vanari noi, Stellantis a fost printre pionierii Made in China, asta abia asteapta sa umple Europa cu chinezarii:

 

https://www.bnnbloomberg.ca/investing/2024/09/15/stellantis-opposes-any-delay-in-eu-rules-on-vehicle-emissions/

 

Cat despre calitate, eu nu stiu cati dintre clienti merg prin show-roomuri sa le bata obraul la vanzatori pentru plasticurile si tabletele propuse...e oarecum si profilul noului tip de consumator, mult mai sensibil la influencing-ul online, si mult mai usor de sedus cu promisiunea unei tehnologii inovatoare.

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Eugen B said:

Cat despre calitate, eu nu stiu cati dintre clienti merg prin show-roomuri sa le bata obraul la vanzatori pentru plasticurile si tabletele propuse...e oarecum si profilul noului tip de consumator, mult mai sensibil la influencing-ul online, si mult mai usor de sedus cu promisiunea unei tehnologii inovatoare.

singura cale de a bate obrazul e sa nu le cumpere ,dupa ce ai cumparat ceva clientul devine fix zero barat pt ei , un fraier care a dat banul si cam atat . 

  • De acord! 5
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Eugen B said:

Europa nu e miezul universului....se vor produce ICE pentru multe alte zone, de altfel mai este interes in zona asta:

https://www.evo.co.uk/porsche/207179/porsche-patents-cleaner-more-powerful-six-stroke-engine-design

 

nimanui nu ii pasa de poluare, ci doar sa aiba ocazia sa inlocuiasca flota existenta cu vanari noi, Stellantis a fost printre pionierii Made in China, asta abia asteapta sa umple Europa cu chinezarii:

 

https://www.bnnbloomberg.ca/investing/2024/09/15/stellantis-opposes-any-delay-in-eu-rules-on-vehicle-emissions/

 

Cat despre calitate, eu nu stiu cati dintre clienti merg prin show-roomuri sa le bata obraul la vanzatori pentru plasticurile si tabletele propuse...e oarecum si profilul noului tip de consumator, mult mai sensibil la influencing-ul online, si mult mai usor de sedus cu promisiunea unei tehnologii inovatoare.

Porsche nu e masina pentru mase, acele mașini o sa fie mult mai taxate dar tot vor vinde câteva.

Stellantis e în buda de ceva timp buda:

https://www.cnbc.com/2024/07/25/stellantis-h1-earnings-2024.html

Nu o să ia în considerare ce zice EU, o să plătească mai mult, implicit clientul și asta o să le scadă vânzările. Eu spre exemplu le am bătut obrazul de multe orice și răspunsul lor a fost “așa face producătorul” 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.