Jump to content

Recommended Posts

Ford Craiova a lansat B Max in 2012. Toti furnizorii au fost dimensionati si au lucrat, pentru cateva luni, in 3 schimburi. Imediat, insa, a venit declinul: B Max a fost un esec total!

S-a trecut, de la 3 schimburi in 2012, incet, incet, la 5 zile pe luna, un singur schimb, in 2015.

Au incercat sa relocheze o parte din productia de Fiesta din Germania. Nemtii au zis niet!

A urmat lansarea lui Ecosport, in noiembrie 2016, adus din Asia, facelift, un succes enorm! Lucram 7 zile din 7 pe 3 schimburi si nu reuseam sa facem fata (ca idee, sa nu oprim linia, duceam cateva piese cu masinile din dotare).

Intre timp, au venit turcii de la Otosan, cu un mod de organizare total diferit. Nu stiu cum mai merge fabrica de la Craiova (am plecat din Automotive, dar nu i-am auzit plangandu-se - deocamdata). Produc Puma si Conect, electrice 100% din 2025)

Dupa oprirea productiei de Fiesta din Koln, anul trecut (eram acolo), Ford Europa vrea sa produca Focus electric (nu mai stiu in ce stadiu sunt, avem echipe permanent acolo, dar nu ma mai duc).

Cu electricele este un moment de cotitura, unii vor pierde trenul, probabil. Totusi, eu cred ca principala amenintare vine din China, cu jafurile lor la preturi mici.

In rest, din ce am vazut, la Craiova, daca ai succes cu un model, rupi, daca nu l-ai nimerit, te duci la vale.

Prin ianuarie 2023, ni se prezenta intr-o sedinta, printre altele, faptul ca vanzarile de hibride erau cu mult sub asteptari, electricele full fiind mai preferate (deci, o prognoza gresita, care duce la pierderi). Care este explicatia nu cred ca mai conteaza, au pariat gresit si au pierdut toti.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Eugen B said:

Cat despre calitate, eu nu stiu cati dintre clienti merg prin show-roomuri sa le bata obraul la vanzatori pentru plasticurile si tabletele propuse..

Intrebarea mai interesanta pentru mine e: in ce alte parti au taiat costuri, si nu se vede? Daca ei numara centii si nu mai pun butoane ca sa faca economie, la structura si motor cum o fi?

Citeam in stiri acum cateva zile ca un sef de la GM a declarat ca o sa scoata de pe masini functia de auto-parking, ca n-o foloseste nimeni. Si ca o sa economiseasca in felul asta $10 per masina. Zece dolari, pentru o functie pe care tie ti-o vand cu cel putin 500. In schimb, taie butoanele si scot masina pe piata cu soft plin de bug-uri.

Daca se continua trend-ul, in cativa ani masinile chinezesti o sa aiba si materiale mai bune decat cele europene..

Link to comment
Share on other sites

si europa nu putea da subventii sa mentina pretul competitiv ? pt covrig au gasit bani , multi chiar , Nu vor , cheltuie caSH grav pe alte aberatii si interese pt care trebuie sa-si taxeze populatia . 

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca dpdv economic scroafa e de mult moarta in cotet, o combinatie de calicie, profit imens (SUA initial, apoi si Europa), ecologism (Europa ipocrita ce crede ca poluarea in China sau Africa e pe alta planeta) au transferat cam toata productia si know-how-ul in zona China/Asia; respectivii, in caz de razboi economoc, sunt mult mai pregatiti , fata de UE.

Pe de alta parte, modelul economic respectiv a garantat o pare relativa, in sensul in care SUA/China isi incordeaa muschii, dar dpdv economic sunt interconectate; mai sunt cretini ca si Putin sau retardatii aia islamisti din secolul 14 ce cauta razboi; Africa deocamdata nu conteaza, ei doar sunt sursa de materii prime si imigratie, dar in 25 de ani vor deveni si ei un concurent la masa bogatilor.

Europa????saraceste si isi inchipuie ca va redobandi gloria apusa, insa din pacate pentru noi...viitorul este gri.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Eugen B, pentru noi oricum nu conteaza, noi suntem Africa Europei… poate peste 25 ani cum zici tu….dar acum, tara arde si baba se…. Eu initial eram mirat ca Romania nu se regaseste printre tarile care au votat impotriva taxarii masinilor din China (Spring se produce in China). Dar ma gandesc ca strategia este ca daca sunt taxe mari, Dacia va reloca productia la Mioveni.. mai multe locuri de munca. 
   In alta ordine de idei, nu ma poate decat bucura faptul ca motoarele cu combustie vor mai avea o sansa in contextul scaderii cererii de Ev. Din motoarele electrice  pot scoate toti producatorii mii de cai putere, dar rafinamentul unui motor cu ardere interna nu il pot stapani toti- aici parerea mea este ca producatorii europeni raman maestri. 

Link to comment
Share on other sites

zic sa-si  faca ei niste zone verzi sa se mute acolo si sa respire gazele vacilor si sa lase lumea in pace si asa e o mare scamatorie incalzirea , vor doar sa taxeze  emisiile , urmeaza si la noi acum ca impunere a vizitatorilor de la ue , mai vrem  un ban imprumut mai baga guvern o taxa . Circul indatoratilor , de luat cu paine gen 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Alex3245 said:

Eu vreau sa se implementeze aceste zone verzi, in orasele mari, prefer sa respir un aer mai curat decat sa simt acel miros intepator de diesel. 

Mirosul intepator vine de la benzina.

Apoi, unde producem acel curent elctric necesar incarcarii masinilor si a tot ce ne este necesar, ca totul o sa fie facut sa mearga pe electric.

Mutam poluarea in nasul altora?

Tragem cabluri lungi...?? Ca unii sa fie verzi pe baterii? In cartierele acelea supra-aglomerate in care unii din noi aleg sa locuiasca? Sunt de acord cu @Myx ca e forma de taxare (si as spune ulterior de control). 

Eu zic sa se scoata masina din viata noastra daca stam la bloc in acele zone dorite verzi. Asa se scapa de multe cheltuieli (alte investitii) dureri de cap. Si natura va abunda in aer racoritor necesar pe zonele dorite verzi. Simplu si fara cheltuieli; eliminam surplusul. Iar surplusul e "nevoia" de masina in oras.

...Nu va place!? (nu ma adresez tie direct ci ideii exprimate..) ..tough! Pe englezeste. Admite, pe romaneste.

Pana la urma daca stai la oras nu-ti trebuie masina. 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine sa ne uitam și la cine vine din urma, noile generații par a nu mai fi așa "atașate" de mașină. Vorbeam cu băiatul nasului meu, care face 18 ani anul acesta și spunea ca multi din are colegii care au făcut 18 ani au mașini primite de la părinți dar nu merg cu ele așa mult , prefera metroul/autobuzul.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Eu spre exemplu m-am mutat intr o zona cat mai aproape de centru și merg foarte des pe jos. Dar pur și simplu mai mult rău decât bine îmi face, la câte gaze inhalez de la toate rablele. 
 

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Mirosul intepator vine de la benzina.

Apoi, unde producem acel curent elctric necesar incarcarii masinilor si a tot ce ne este necesar, ca totul o sa fie facut sa mearga pe electric.

Mutam poluarea in nasul altora?

Tragem cabluri lungi...?? Ca unii sa fie verzi pe baterii? In cartierele acelea supra-aglomerate in care unii din noi aleg sa locuiasca? Sunt de acord cu @Myx ca e forma de taxare (si as spune ulterior de control). 

Eu zic sa se scoata masina din viata noastra daca stam la bloc in acele zone dorite verzi. Asa se scapa de multe cheltuieli (alte investitii) dureri de cap. Si natura va abunda in aer racoritor necesar pe zonele dorite verzi. Simplu si fara cheltuieli; eliminam surplusul. Iar surplusul e "nevoia" de masina in oras.

...Nu va place!? (nu ma adresez tie direct ci ideii exprimate..) ..tough! Pe englezeste. Admite, pe romaneste.

Pana la urma daca stai la oras nu-ti trebuie masina. 

 

Ideea este să producem energie cat mai curată și să o consumăm. Dacă nu mă înșel, consumul curentului este un criteriu de a vedea cat de dezvoltată este o țară. O să ai nevoie de mașină doar când vrei să pleci în alte județe și să cari lucruri, dar un transport în comun curat, bine pus la punct sună foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

un criteriu de a vedea cat de dezvoltată este o țară.

un alt mod de remarcat dezvoltarea e numarul de toalete publice gratuite... inretinute bine de primarie.

Electricitate, da.., dar nu de aia pusa/trasa pe stalpi, corect? Aia trasa pe sub pamant da bine ca civilizatie.

(numai ca poti fi sigur ca o sa vedem din ce in ce mai multe cabluri pe stalpi in zona care de fapt le stiam civilizate din punctul asta de vedere.. asta pentru ca, curentul electric are nevooe de cabluri iar noi vrem mai mult in acelasi loc..)

2 hours ago, Alex3245 said:

Ideea este să producem energie cat mai curată și să o consumăm.

cat mai putin.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat putin pe reddit la uraganul din SUA si aparent lumea si-a alimentat casa cu ajutorul EV-urilor.
https://www.theatlantic.com/technology/archive/2024/10/hurricane-helene-electric-vehicle-power-outage/680106/

Acum am vazut ca un F150 lighting are o baterie de 131 kWh, unii cu curentul asta traiesc o luna 😄.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, FiveThreeFive said:

Sa intelegem ca china e generoasa si cea mai prietenoasa cu mediul?

La o analiza mai profunda a ...investitiilor in infrastructuri (idioate, nefolositoare) de cele mai multe ori, facute de china in alte tari decat Europa a demonstrat categoric ca intentia CHINEI  a fost doar de subminare si ulterior dominare, control (a resurselor naturale) in cazul tarilor din afara UE.

Sa caut din nou sau aflati singuri?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ai tu alta parere?

Din ce stiu eu mirosul ala intepator vine de la motoarele pe motorina. Stii tu altceva sau doar postezi in stilul tau caracteristic? 

Edited by RedCap
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, RedCap said:

Din ce stiu eu mirosul ala intepator vine de la motoarele pe motorina. Stii tu altceva sau doar postezi in stilul tau caracteristic? 

Eu am zis ca iti ridic mingea la fileu cand te-am.intrebat ce am intrebat. Nu ca o dai iar in balarii cand ai zis "Serios?" (Astea-s raspunsuri? )

Eu am un diesel filtrat, unul nefiltrat si o benzina si te asigur pe tine si toti care vor sa inteleag ca benzina e cea cu mirosul mai intepator.

Ai inteles sau spun altfel?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Este irelevant care e intepator sau nu. Tot gaze sunt. Gaze care iti fac rau pe termen lung. 

"Abia astept" sa se faca frig ca sa fie miros de diesel puturos in trafic. Plus reaparitia olimpicilor care lasa cazanul pornit in fata magazinelor sau in fata gradinitei. Este vis.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.