Jump to content

Recommended Posts

Daca europenii o tin tot asa, o sa le fie greu. Ar trebui ca EU sa finanteze mai mult industria auto sa fie mai competitivi pe partea de EV-uri altfel o sa le fie greu.

Exemplu e fix Dacia Spring care acum se vine cu 10k euro in Belgia fara nici o subventie dar in RO se vand cu 11.7 k euro dupa subventie de 5k euro. Diferenta de profit este de 7k euro, e cam mult 😄 

Link to comment
Share on other sites

Avem in fata doua rascruci importante de drumuri, dar intre care exista interconectare.
Prima la care vom afla raspunsul, alegerile din US, Trump vs. Kamala. A doua, pentru care mai avem de asteptat, deznodamantul razboiului Rusia - Ucraina.

Ungurii au pariat pe victorie Trump + victorie Rusia. Pe noi, ca si pe majoritatea europenilor, ne aranjeaza mai bine Kamala + Ucraina. Orice se poate intampla, dar mult de asteptat nu mai este.

https://www.reuters.com/world/europe-will-pay-big-price-trump-warns-tariffs-2024-10-30/

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui si UE sa devina putin mai puternica, ca suntem tratati ca fratele ala mai mic si prost 😛.

Inaintea parca eram luati mai in serios acum parca suntem trecuti cu vederea. Poate ar trebui sa facem si noi statele unite ale europei

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Inaintea parca eram luati mai in serios acum parca suntem trecuti cu vederea. Poate ar trebui sa facem si noi statele unite ale europei

Pai imagineaza-ti europa ca fiind acel snowflake special... de vrea si cu.. si cu... dar fara....

Nu mai exista competitivitate in europa pentru ca europenii nu vor sa munceasca. - nu, munca in corporatie, eventual si de acasa, nu e munca... (nu vreau sa jignesc oamenii care muncesc in corporatii, ma numar printre ei) nu exista inovatie in excel, oracle, sap.

Nu mai exista mentalitatea de a inova, pentru ca nu e timp, nu exista buget - trebuie bagat in taxe peste taxe si salarii cam peste masura productivitatii.

Social media face oamenii sa se simta inclusi, iar ca sa se simta asa trebuie sa consume.

Toti consuma a prost, ceea ce urca preturile.

Preturile mari fac oamenii sa ceara salarii si mai mari.

Dar productivitatea, valoarea muncii/produsului ramane oarecum la fel. Creste putin marja de profit ca se vinde mai scump, dar de multe ori toti banii aia se duc ca bonus la cei 3 mari din companie.

Refugiatii nu sunt inca la nivel de experienta si educatie sa poata fi folositi eficient, asa ca si aia fac munca prost platita, pe care nu vor sa o faca rezidentii. Munca aia e de o calitate relativ scazuta.

Din toate astea rezulta ca nu ai capacitatea sa produci calitate similara cu SUA, la un cost ok. Nu ai capacitate sa produci bunuri de consum similar cu China pentru ca nu munceste nimeni asa eftin... plus costul cu materia prima e mult peste ce poate china.

Peste toate asta ai lideri de tari care se cred miezul din gogoasa si trag fiecare sa isi faca, clanul bogat.

 

 

iar la noi... cine naiba sta la masa sa negocieze cu un dragnea/catu sau ciolac sau ciuca sau ce mascarici o sa urmeze...

 

Edited by bogdanx
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bogdanx said:

Nu mai exista competitivitate in europa pentru ca europenii nu vor sa munceasca. - nu, munca in corporatie, eventual si de acasa, nu e munca... (nu vreau sa jignesc oamenii care muncesc in corporatii, ma numar printre ei) nu exista inovatie in excel, oracle, sap.

Probabil ca esti la corporatia la care nu trebuie. 

La unele e ok. Doar ca nu pe toate pozitiile 

Link to comment
Share on other sites

"Ursula von der Leyen reusește să își distrugă propria nație mai rău decât au făcut-o rușii în Al Doilea Război Mondial. Ceea ce se întâmplă la VW în acest moment și va urma și la Mercedes este o mare dramă. 
Sub pretextul salvării Planetei, limităm dreptul oamenilor la mobilitate și îi obligăm să cumpere ceea ce nu vor cum s-a exprimat șeful lui Mercedes, Ola Kallenius.
Dincolo de scăderea vânzărilor generale în China și a orientării clienților chinezi către mașinile produse de producătorii locali care nu mai cumpără mașinile electrice europene care sunt evident mai scumpe, producătorii europeni sunt loviți și din interiorul UE. 
Deși există cerere mare pentru mașini diesel și pe benzină și VW are câteva modele noi foarte bune vezi Tiguan sau noul Passat variant, nu poate produce foarte multe pentru că ar plăti penalități uriașe pentru depășirea țintelor de emisii. pentru a se încadra în limite VW ar trebui să vândă, la fel ca și alți producători mult mai multe mașini electrice dar lumea nu le vrea pentru că sunt prea scumpe și subvențiile s-au redus. 
Un calcul estimativ arată că dacă producătorii europeni ar satisface toată cererea de mașini cu motoare termice, ar plăti în 2025 penalizări de 16 miliarde euro. 
Întrebarea este cum se salvează Planeta în acest fel pentru că dacă aceste penalități sunt plătite, aceste mașini vor circula oricum  pe străzi. 
Va aloca UE o parte din acești bani celor care vor să ia acasă câte un pinguin sau doi din Antarctica afectați de topirea calotei glaciare? Sau poate vor unii să ia acasă un urs polar să îl crească în piscină dacă dețin așa ceva. 
Sau va aloca UE acești bani spitalelor care tratează boli de plămâni sau respiratorii cauzate de poluare? 
sau va aloca UE acești bani în bonusuri pentru mașinile electrice? Nicidecum, că tocmai le-a tăiat. În 10 ani, doamna Ursula nu a fost în stare cu politrucii ei să elaboreze o politică unitară de bonusuri pentru achiziția de mașini electrice la nivel european.
Banii din taxele de poluare nu au fost folosiți eficient nici pentru construcția de stații electrice care sunt în prezent de patru ori mai puține decât ar fi trebuit să fie. 
Nu am auzit de niciun fel de astfel de programe. Lucrurile funcționează fix ca în România. Întâi se iau banii pe taxe și apoi vedem noi ce facem cu banii.  
Dar dacă Germania, motorul Europei se gripează, se vor gripa încă 20 de țări pe lângă ea. Uitați-vă numai câți furnizori din industria auto sunt prezenți în România și lucrează pentru producători germani. 
Și dacă doamna Ursula se va trezi cu numai 60.000 din cei 120.000 angajați ai lui VW din Germania la porțile guvernului, s-ar putea să fie neplăcut. 
Incompetența și lipsa viziunii politrucilor de la Bruxelles ne demonstrează că nu este nicio diferență de competență între parlamentul de la Bruxelles și cel de la București.  Au ajuns să decidă strategia de emisii și poluare de la Bruxelles unii care au absolvit institute de alimentație vegană. Sau din alte domenii care studiază influența razelor de soare asupra galoșilor de gumă."

Auto Motor und Sport.

Link to comment
Share on other sites

VW se duce in cap cel mai mult pe baza propriilor decizii. 

Eu de ex nu mai cumpar niciodata o masina din gama vag. Poate un porsche dar va trebui sa fie ceva deosebit. 

Nu poti tu marca sa trimiti mizeria de enyaq sau id3 pe piata in halul in care au facut-o. 

Iar toate astea au pornit de la dieselgate unde culmea, nu i-a pus nimeni sa fure...

Asta cu UE si poluarea este fix alt topic. Bine, e rudimentar scris acel articol dar chiar nu a nimerit principala cauza.

 

Link to comment
Share on other sites

Sa nu uitam ca VW, Mercedes etc au fost prinsi in scandal diesel gate, mi se pare o ipocrizie mare sa spui ca au modele diesel foarte bune, a.k.a Tiguan. Ce inseamna acest model foarte bun ? Bun pentru VW ca le face rapid si face profit ?

Daca te uiti acum pe indici de calitate al aerului din Bucuresti:

image.thumb.png.72981d5d70907900dd1c84e0e2194187.png

Te imbolnavesti aiurea doar ca sa conduca gigel un diesel obosit din 90. Iarna in special aceste zone devin si mai poluate din cauza lipsei de curenti de aer.

Eu spre exemplu chiar nu vad aceasta cerere de masini diesel, din grupul meu de oameni foarte putini isi doresc un diesel. Mai toti vor benzina sau benzina hibrid.

Problema baietiilor europeni au fost ca au luat-o in gluma cu masinile electrice si acum ii musca de cur.

Pare un fel de smartphone vs telefon cu butoane.

 

Later edit:

 

https://ww2.arb.ca.gov/resources/overview-diesel-exhaust-and-health

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0013935122002274

Quote

The emission factors of PM2.5 and the compositions of it from different types of vehicle were obtained. Results showed that the average emission factors of PM2.5 from gasoline and diesel vehicles were 1.266 and 16.589 mg/km. As the emission standard of vehicles increased from China III to China V, PM2.5 emission factor gradually decreased from 17.385 to 1.520 mg/km. Emission rate of PM2.5 was 0.0384 mg/s under low speed, and it increased to 0.0775 and 0.0964 mg/s under the medium and high speeds

Stiu ca astea cu aerul sunt plictisitoare pentru multi, dar aerul curat este printre cele mai importante pentru o viata sanatoasa. Degeaba mananci bine si sanatos daca respiri aer de rahat.

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si se mai mira cineva ca nu se mai cumpara. Cum sa pui mizeria asta de design pe o masina?

https://www.linkedin.com/posts/ev-clinic_if-you-drive-a-stellantis-vehicle-may-god-ugcPost-7257472968182689792-xbpa?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

In pozele astea apar blocuri lipite cu lipici. Se strica din senin. La unele failuri pot la modul real sa ia foc ceva. 

Fata de astea, dieselgate e parfum.

P.S. Scrie ca acelasi part se monteaza pe Peugeot, Citroen, Opel, Toyota, DS...

Link to comment
Share on other sites

Acum sa fim sinceri, greu de gasit un mediu mai toxic si ipocrit cum este linkedin...fiecare prezinta versiunea lui si incearca sa isi faca imagine....oricum si producatorii isi protejeaza retelele de dealeri, nu ofera documentatia atat de usor unor reparatori independenti. Cat despre lipit, in industria electronica se foloseste de mult timp adezivul, ACP, deci nu ma surprinde ce vad acolo....nu e dracul atat de negru pe cat se prezinta. Bonus piesele respective sunt produse de niste furnizori, deci culpa este comuna.

Link to comment
Share on other sites

https://www.autocar.co.uk/car-news/consumer/jaguar-no-longer-sells-any-new-cars-uk-and-wont-until-2026

Interesant 🍿

Au facut ceva greseli cu I-pace: o masina foarte faina insa cu 2 motoare identice fata-spate. Bateria excelenta insa consuma foarte mult. Sub 22kWh/100km nu scoteai deloc. Altii pun motoare diferite care functioneaza in funtie de regimul de condus.

Insa interiorul, cum arata si cum se conducea ... superb. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.