Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Recommended Posts

11 minutes ago, Alex3245 said:

 

De ce  ar trebui sa ne luam dieselar ?

Pentru că X5 (cum am eu) are 2,4 tone . Numai diesel-ul mișcă așa masă cu talent. Sau electric, dar bateriile deștepte, puternice și ieftine, încă nu sunt implementate. Probabil în 5 ani, 10 ani alta va fi situația. Nu vreau poze cu polizoare gen R 5, în Europa lucrurile stau așa : francezii și italienii cu mâncarea și băutura, nemții cu mașinile. Nu s-a schimbat încă nimic.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Acolo partea aia cu bufferul mai mic la baterie e foarte periculoasa. 

Gura lumii zice ca oemii colecteaza date de cum evolueaza bateriile in timp. In functie de degradarea medie pot deci prin sw sa reduca acel buffer.

Practic, daca chimia e aceiasi, reducand buffferul, duarata de viata a bateriei va fi mai mica. Ori asta e nasol pt ca oemii se refera strict la durata normala de viata care e pe la 160k km. 

 

Asa au facut la nissan leaf. Leaf-ul era afectat de rapidgate. Se incalzea bateria pt ca nu avea racire si la a doua incarcare rapida pe zi, incarca mai greu. La drum lung mureai. 

Au extras datele si au vazut ca bateria nu se distruge asa de repede asa ca au scos un update si noul softan  taie viteza de incarcare la o temperatura mai mare. 

Asta nu rezolva problema in sine ci o ascunde mai bine prin compromis la lifetime.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mai important sa cumperi modelul nou, care are module de baterie mai mult timp in productie. Sau cu sanse de a deveni modulele produs aftermarket. 

Asa poti intretine masina mai multi ani. Sa schimbi 1,2 module din baterie nu e asa greu sau scump. 

Considerand ca faci asta odata la 150k km (desi in principiu tin mai mult) iesi mult mai ieftin cu EV decat cu ICE.

De exemplu mi se pare ca nu e un moment bun sa cumperi acum un EV BMW. Asta pt ca peste un an scot neue klasse cu alte forme de baterii. Atunci ar fi un moment bun pt ca probabil vor fi si 20 de ani de productie a unor module care pot fi folosite la reparatii/intretinere

Link to comment
Share on other sites

 

Pana acum eram sigur ca masinile chinezesti nu o sa fie o problema reala, dar acum nu mai sunt asa sigur.

Au incarcatoare de 850kW si masini care incarca cu 400 kW, avand cel mai mare peak la 450 kW 😄 

Astia din UE abia incarca cu 100-200 kW. 

A facut 0-70% in 10 minute

0-80% in 12 minute

0-90% in 19 minute

La 80% incarca cu 224 kW 😮 wtf 

1 hour ago, alex230ro said:

Eu as zice ca pentru 130km/h la 0 grade e chiar bine :))) 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.