Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Recommended Posts

11 minutes ago, Alex3245 said:

 

De ce  ar trebui sa ne luam dieselar ?

Pentru că X5 (cum am eu) are 2,4 tone . Numai diesel-ul mișcă așa masă cu talent. Sau electric, dar bateriile deștepte, puternice și ieftine, încă nu sunt implementate. Probabil în 5 ani, 10 ani alta va fi situația. Nu vreau poze cu polizoare gen R 5, în Europa lucrurile stau așa : francezii și italienii cu mâncarea și băutura, nemții cu mașinile. Nu s-a schimbat încă nimic.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Acolo partea aia cu bufferul mai mic la baterie e foarte periculoasa. 

Gura lumii zice ca oemii colecteaza date de cum evolueaza bateriile in timp. In functie de degradarea medie pot deci prin sw sa reduca acel buffer.

Practic, daca chimia e aceiasi, reducand buffferul, duarata de viata a bateriei va fi mai mica. Ori asta e nasol pt ca oemii se refera strict la durata normala de viata care e pe la 160k km. 

 

Asa au facut la nissan leaf. Leaf-ul era afectat de rapidgate. Se incalzea bateria pt ca nu avea racire si la a doua incarcare rapida pe zi, incarca mai greu. La drum lung mureai. 

Au extras datele si au vazut ca bateria nu se distruge asa de repede asa ca au scos un update si noul softan  taie viteza de incarcare la o temperatura mai mare. 

Asta nu rezolva problema in sine ci o ascunde mai bine prin compromis la lifetime.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mai important sa cumperi modelul nou, care are module de baterie mai mult timp in productie. Sau cu sanse de a deveni modulele produs aftermarket. 

Asa poti intretine masina mai multi ani. Sa schimbi 1,2 module din baterie nu e asa greu sau scump. 

Considerand ca faci asta odata la 150k km (desi in principiu tin mai mult) iesi mult mai ieftin cu EV decat cu ICE.

De exemplu mi se pare ca nu e un moment bun sa cumperi acum un EV BMW. Asta pt ca peste un an scot neue klasse cu alte forme de baterii. Atunci ar fi un moment bun pt ca probabil vor fi si 20 de ani de productie a unor module care pot fi folosite la reparatii/intretinere

Link to comment
Share on other sites

 

Pana acum eram sigur ca masinile chinezesti nu o sa fie o problema reala, dar acum nu mai sunt asa sigur.

Au incarcatoare de 850kW si masini care incarca cu 400 kW, avand cel mai mare peak la 450 kW 😄 

Astia din UE abia incarca cu 100-200 kW. 

A facut 0-70% in 10 minute

0-80% in 12 minute

0-90% in 19 minute

La 80% incarca cu 224 kW 😮 wtf 

1 hour ago, alex230ro said:

Eu as zice ca pentru 130km/h la 0 grade e chiar bine :))) 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/exclusiv-interviu-mihai-bordeanu-director-dacia-cum-poate-fi-calculata-noua-taxa-auto-pentru-masinile-vechi-cat-pot-plati-peste-4-milioane-de-romani-21935910

Cel mai simpatic lucru, Dacia propune taxele pentru masinile SH 😄 Interesant e ca nu se mentioneaza nimic despre masinile electrice . Daca ma iau dupa ce abereaza domnul acela acolo ar fi neimpozitate.Sa vezi acum ce cresc preturile la electricele SH 😄 .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

O tampenie absoluta, deoarece in general masinile vechi nu prea fac km deja orice e mai vechi de 20 ani mai mult sta in service/pe dreapta .Peste 30 ani in general nu le mai vezi pe strada 🙂 , ma rog cel mai rau o sa si-o ia cei cu masini din intervalul 10-30 ani as zice, cei cu peste 30 ani o sa le faca istorice ( aici intru inclusiv eu , pana acum am preferat sa platesc impozit si RCA chiar daca masina nu a facut mai mult de 10k km in 10 ani ) 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

O tampenie absoluta, deoarece in general masinile vechi nu prea fac km deja orice e mai vechi de 20 ani mai mult sta in service/pe dreapta .Peste 30 ani in general nu le mai vezi pe strada 🙂 , ma rog cel mai rau o sa si-o ia cei cu masini din intervalul 10-30 ani as zice, cei cu peste 30 ani o sa le faca istorice ( aici intru inclusiv eu , pana acum am preferat sa platesc impozit si RCA chiar daca masina nu a facut mai mult de 10k km in 10 ani ) 

O masina veche, este o masina mai veche de 10 ani. Ori alea inca merg multi km. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Ma astept sa schimbe compozitia placutelor sa nu mai fie asa poluante sau poate sa mearga pe principiul masinilor electrice cand recupereaza energie si nu folosesc placutele.

Practic o masina electrica foloseste mult mai putin placutele, deci EV-urile o sa reduca si acest tip de poluare prin frana regenerativa.

Dar articolul asta e un fel de hai sa scriem ceva :

Quote

Particulele microscopice de praf generate de plăcuţele de frână pot fi mai toxice decât emisiile de evacuare

Quote

Dr. Ian Mudway, lector superior la școala de sănătate publică de la Colegiul Imperial din Londra, a spus că, deși cercetarea a părut solidă, a fost prematur să se concluzioneze că emisiile de la uzura plăcuțelor de frână sunt mai grave decât cele de evacuare diesel.

Deci nu se stie daca e, dar e o sansa. Dar la ev-uri tin de 2, 3 ori mai mult placutele deci se reduc si aceste particule cand treci la EV. 

 

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Pensiile speciale sunt si ele un jalon PNRR, dar clasa politica este dispusa la orice, inclusiv la a pierde banii PNRR, numai sa nu se atinga de ele.

Pensiile speciale o sa fie ultimele de care o sa se ocupe 😄 

2 hours ago, alex230ro said:

O tampenie absoluta, deoarece in general masinile vechi nu prea fac km deja orice e mai vechi de 20 ani mai mult sta in service/pe dreapta .Peste 30 ani in general nu le mai vezi pe strada 🙂 , ma rog cel mai rau o sa si-o ia cei cu masini din intervalul 10-30 ani as zice, cei cu peste 30 ani o sa le faca istorice ( aici intru inclusiv eu , pana acum am preferat sa platesc impozit si RCA chiar daca masina nu a facut mai mult de 10k km in 10 ani ) 

Nu au de unde sa stie daca o tii pe dreapta sau nu, nu cred ca am vrea sa platim taxe in functie de cati km mergem.

Dar taxa de CO2 e deja pusa in cateva tari din europa, unele dintre ele au si taxa pentru greutate, adica cumuleaza taxa de CO2 cu taxa de greutate si ajungi la taxe de 20-30k per masina 😄 

Link to comment
Share on other sites

Urmeaza probabil discutii ca cel cu Eur 1 nu are bani pt ca viata e grea si daca ar fi avut bani de taxa, isi lua si o masina noua dar are mama bolnava, 3 copii, toti olimpici care fac si voluntariat in weeked... 

Numai sa nu platim ceva. Sau sa plateasca altii. 

Link to comment
Share on other sites

A zis cineva de Eur1 sau ca are bani /nu are bani? din nou cum stabilesti cat polueaza o masina uite un eur1 din asta? Alta treaba, ITPul sa se faca corect nu aiurea. Oricum Eur1/Eu2 sunt pe cale de disparitie din ce tin minte majoritatea masinilor sunt Eur3/Eur4 . 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.