Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Recommended Posts

28 minutes ago, Bala said:

Curent ai peste tot. Hidrogen, nu

Curent nu e peste tot ( ma refer la statiile de incarcare nu casnice ) . Statiile de hidrogen se vor construi in masura in care sunt necesare. Oricum cu un " plin" pe hidrogen poti face 1000-1500 km , pe cand electric .... suntem inca departe rau .

Link to comment
Share on other sites

S-a mai tot discutat. Hidrogenul se produce greu, tot cu curent electric, și se stochează și mai greu. Dacă tot ai curentul, ce sens are sa îl mai treci printr-un pas intermediar ca să mai pierzi randament? 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Toate au avantaje si dezavantaje , daca toti am avea masini electrice , curentul necesar pt toate ar fi de 10% curat din surse " verzi " restul ar proveni din arderea carburantilor fosili  ( asta daca nu se invrednicesc sa faca hidrocentrale pe fiecare curs de apa ) si atunci intrebarea e de ce nu ramanem la sursa primara ? Poluarea oricum va fi prezenta in mai toate scenariile.

Link to comment
Share on other sites

De ce spui ca ar fi 10% ?

Conform https://app.electricitymaps.com/zone/RO/72h/hourly

Romania are 32% renewable + 15% nuclear  deci vreo 47% green.

Daca te muti in franta e 24% renewable + 66% nuclear deci 90% green

Dpmdv nu prea au rost aceste conversii, produci hidrogen cu ajutorul curentului apoi il transporti, depozitezi, apoi alimentat masina si la final generezi curent. Nu mai bine folosesti direct curent ? 

Si eu credeam in hidrogen acum vreo 3 ani.

 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cumva cumva trebuie sa scapam de masinile foarte vechi si care nu mai corespund cerintelor/necesitatilor actuale, pot fi mai multe solutii ... dau un ex pe care eu l-as implementa: 

siguranta, deci poti detine o masina veche tipla cu care sa te plimbi dar fara sa poti transporta copii ( copiii n-au nici o vina ca masina n-are airbag si alte sisteme sa le protejeze viata in caz de accident, indiferent cine provoaca acel accident) - in acest caz cu o asemenea masura ar disparea din parcul auto cel putin 20% din rable ca nu-s multi care-si permit  luxul de a tine pe langa cocioaba si o vechitura doar pt inca mai porneste.

Nu mai suntem in situatia anilor 2000 cand traficul era lejer si accidentele rare , acuma in fiecare zi minim un accident rutier cu raniti.

S-apoi chiar nu toata lumea e musai sa detina masina , unii nici n-ar trebui sa aiba permis , fie-mi iertata franchetea ....

Edited by BaXXon
completare
Link to comment
Share on other sites

@BaXXon poate nu m-ai inteles bine. Eu nu am nimic cu taxa, dar nu sa vina desteptul asta de la Dacia sa spuna el ce si cum. Ce face el e mai degraba sa incerce sa restrictioneze masinile sh cu taxe prohibitive.. mai ales ca ei au motoare de 999 cmc mai multe acum din ce stiu. Adica e clar ca nu e cel in masura sa sugereze metode de calcul sau sa fie implicat, efectiv sa baga in seama.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RedCap said:

@BaXXon poate nu m-ai inteles bine. Eu nu am nimic cu taxa, dar nu sa vina desteptul asta de la Dacia sa spuna el ce si cum. Ce face el e mai degraba sa incerce sa restrictioneze masinile sh cu taxe prohibitive.. mai ales ca ei au motoare de 999 cmc mai multe acum din ce stiu. Adica e clar ca nu e cel in masura sa sugereze metode de calcul sau sa fie implicat, efectiv sa baga in seama.

Corecta observatia , faptul ca dacia are un cuvant de zis in treaba asta, e de kko , brandul asta cu provenienta renault ar trebui interzis doar din prisma faptului ca ofera produse nesigure , vezi testele euro-ncap . N-au decat sa faca mizeriile lor pt piete din India si Africa sau Rusia China si sud America dar in Europa , daca n-ai minim 4 stelute , eject! 

Din nefericire consumatorii dacia sunt extrem , dar extrem de idioti si n-ai cu cine sa combati...

Edited by BaXXon
Link to comment
Share on other sites

....is single handedly replacing what Top Gear was all about for me. A smart, dryly humourous, interesting to listen to British bloke, who is able to mentally 'put us' inside the car and tell us what it is about. Good on you - I like this channel a lot.

 

From 6:55 quick comparisson with BMW 135 xdrive.

Good lad, JayEmm.

In a mean time, we are trashing it... born in germans.., isn't it?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da, gigelul de la Dacia se baga ca musca in c**ul calului. Dar e aberant sa spui ca trebuie interzisa marca pentru ca n-are 5 stele la Euroncap. Cu atat mai aberant cu cat vinde in prostie si masinile sunt din ce in ce mai ok, de la o generatie la alta. 

De Renault Zoe stii ca are zero stele la Euroncap? Interzici si marca aia? Si multe altele de pe la Fiat, Alfa, Ford, inclusiv masini de marfa, care merg mult? 

Link to comment
Share on other sites

Da da, as interzice in 2025 productia de masini de kakao . Vad ca esti fan mare dacia , fuguta la dealer sa te inoiesti , ce mai astepti?!

P.S. Ce a fost pana acum nu conteaza , Zoe etc , a fost . De acum ce e , ma intereseaza din moment ce dacia vine cu idei .... Pot sa am si eu o idee doua....

Edited by BaXXon
typo
Link to comment
Share on other sites

Li-Ion nu se foloseste in fotovoltaic ( decat de catre unii care vor sa iasa mai ieftin cu 10 lei  - diy) . Doar lifepo4, care, mai nou este folosit si in industria auto tocmai pt ca nu ia foc ( chiar daca performantele sunt mai slabe in conditii de frig ).

P.S. Individul spune si multe tampenii , nu merita atentia!

Edited by BaXXon
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.