Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Recommended Posts

15 hours ago, Alex3245 said:

De ce ar fi un site fara treaba cu realitatea?

 

In primul rand pt ca nu face o comparatie cu vanzarile din randul termicelor. Daca tot vrei sa arati niste statistici macar fa-o cum trebuie....

X% comparativ cu ce ? 

15 hours ago, Alex3245 said:

 

Usor, usor apar și mașinile sub 30k EUR. 

Apar insa acelea sunt masini de oras , cu autonomie mica si foarte mica care iarna scade mult fata de " ciclurile " declarate.

11 hours ago, mgi said:

Opțiuni sunt și acum. Se găsesc mașini sh la 20k euro, multe opțiuni.. 

6 hours ago, Alex3245 said:

Și eu susțin aceeași părere precum @alex230ro tesla model 3 SH din 2020 e 26k euro, una nouă e 45k - rabla care anul ăsta s ar putea să fie 7-8k euro. Ajungi la 37-40k euro, dar masina e mai noua cu 4 ani.

 

 

Vorbim de masini noi.

Daca vorbim si de SH , atunci piata de SH la termice , bate tot 🙂

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, BaXXon said:

In primul rand pt ca nu face o comparatie cu vanzarile din randul termicelor. Daca tot vrei sa arati niste statistici macar fa-o cum trebuie....

X% comparativ cu ce ? 

 

Păi de ce ar face o comparație cu termicele dacă era vorba de 2025 vs 2024 asta era comparația. Menționa în articol creșterea pe ianuarie 2025 vs ianuarie 2024 și apoi am pus și procentul din total de mașini noi vândute din alt articol.

Link to comment
Share on other sites

Nici vorba . Ponderea mare in vanzari sunt tot termicele / hibridele .

Sa fie soare sa putem incarca masina moca 🙂 , odata cu caldura vad ca creste si autonomia 🤌

1.png

Link to comment
Share on other sites

On 3/6/2025 at 7:42 PM, bimmer90f30 said:

(who) ..said Etron?

They aren't selling very well:

Warning! Video full of sarcasm and reality... none the less extremely funny; english funny..

Follow up about said, Etron and VW ID 4; just a teardown of one (of the many) of failures:

...20k miles visit to the dealer for oil change???

Link to comment
Share on other sites

Hai ca revin cu un feedback pentru un Q6 etron quattro 388 CP.

Am avut weekendul trecut un q6 etron pentru a vedea cum este să te descurci cu o mașină full electrică. 

Am mers prin oraș, drumuri naționale dar și autostradă. Dacă mergi preponderent oraș și naționale mașina are un range de aproape 500km, mașina e un dulap pe roți, aerodinamică nu o ajută deloc.

Pe partea de autostradă mers cu 142 km/h consumul este în jur de 29-30 kw/h adică din bateria de 95 kWh cam 320 km la mers constant. 

Spre exemplu m-am uitat și la A6 etron la consumuri și la 142 km/h consumă cam 22-24, aerodinamică este foarte importantă la un EV.

Apoi am mers și la încărcare dar pe modul de total noob, nu am pus stația pe navigație, deci nu am avut preconditionare, am ajuns la stație era 4 locuri din care 4 goale, am platit direct cu cardul, iti ia 300 lei de pe card și restul ti-i returneaza, dar am observat ca dacă îți iei aplicație ai un preț mai bun. Prețul a fost de 2,6 lei/ kw cu plata directă fără aplicație.
Pentru ca nu am pus navigația către încărcător bateria nu avea condițiile optime și a încărcat doar cu 150kw. Încărcarea a durat foarte puțin, aveam în jur de 40 și am stat până la 80 cred ca au fost în jur de 12-14 minute. 

 

Overall mi a plăcut experiența, dar ideea de SUV electric cu roti de 21 nu cred ca e una buna. O sa astept sa conduc și sedanul sa vad cum este.


Nu am putut să pun toate pozele, așa ca am pus acest link:

https://imgur.com/a/v4mrUi0

ZEU1xoM.jpeg

QwRTZ1j.jpeg

uBi5f3q.jpeg

30wuVXF.jpeg

rveE4f0.jpeg

7iiewip.jpeg

Sw2olLd.jpeg

 

 

 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mie nu îmi plac SUV-urile, l-am luat doar pentru a vedea cum este cu o electrica.

Nu cred ca este suficient dulapul(chiar daca majoritatea drumurilor mele nu depășesc 400km) pentru ca m as simții limitat. Astept sa vad sedanul cum se comportă.

Tesla nu mi-as cumpara din cauza politicii lui Elon..vreau sa raman pe masina făcută in EU. 

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca a incarcat f bine. Degeaba preconditionai ca nu ducea cu mult mai mult. 

Cand ei se lauda cu incarcari de peste 200kW, inca sunt obtinuti in conditii ideale si f rar prinzi viteze alea.

In plus, unii au un varf si cu ala se lauda, Dar in restul timpului poate e sub jumatate din varf. 

Per total iesi mai repede cu o curba relativ flat de incarcare si cu un varf mai jos, decat cu un varf agatat aiurea undeva in grafic.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Parerea mea e ca a incarcat f bine. Degeaba preconditionai ca nu ducea cu mult mai mult. 

Cand ei se lauda cu incarcari de peste 200kW, inca sunt obtinuti in conditii ideale si f rar prinzi viteze alea.

In plus, unii au un varf si cu ala se lauda, Dar in restul timpului poate e sub jumatate din varf. 

Per total iesi mai repede cu o curba relativ flat de incarcare si cu un varf mai jos, decat cu un varf agatat aiurea undeva in grafic.

Păi average speed e cam 190-200 kWh pana la 70-80%
 

IMG_0365.thumb.png.a4d325da6e8e95dbce8524421b297088.png
Sursa:

Preconditionarea bateriei aproape dublează viteza de încărcare.
Ar trebui să facă un buton separat pentru pre condiționare nu să bagi mereu în maps.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Alex3245 said:

Q6 etron quattro 388 CP [...] mers cu 142 km/h consumul este în jur de 29-30 kw/h [...] la încărcare [...] 2,6 lei/ kw

Interesant review.

Rezulta un cost echivalent cu ~11 l / 100 km benzina, sau ~ 10.5 l / 100 km motorina. Daca nu vor veni politici de ajustari artificiale, fie spre reducerea pretului per kWh la statiile rapide, fie spre umflarea pretului deja super accizat la combustibilii fosili, masinile electrice nu vor ajunge prea curand sa se vanda in volume mari - cu exceptia modelelor citadine.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Clar, dacă încarci doar de la stații de 300 kw care sunt cam 2,6 lei iesi mai rău decât diesel/benzina și dacă calculăm pentru un sedan cu un consum de 22-23kwh/100 iesi la fel ca benzina/motorina ca pret.  
 

Dacă se încarcă acasă povestea se schimbă drastic, majoritatea au 1 leu per kWh. 

Link to comment
Share on other sites

Daca stai la casa sau chiar si la bloc- daca ai bransament separat in garaj etc- renteaza un EV . Dar  ca o a doua masina ; bine sunt exceptii  care au doar o masina si aia EV 🙂 cu care se pornesc si la drum lung.

In final cred ca depinde si de sfera de interes , daca orice deplasare lunga preferi cu tren, avion , e si asta un compromis interesant, insa in aceste cazuri poti rata niste locuri frumoase de vizitat....zone unde nu exista incarcator si poate nici curent.

Eu unul nu suport avionul , de tren nici sa nu aud :), nu stiu, altii ? 

2 hours ago, FiveThreeFive said:

... fie spre reducerea pretului per kWh la statiile rapide, 

Nu se va intampla din moment ce este cerere mare.

7 hours ago, Alex3245 said:

....dar frumoasă, calitativă nu este 

De gustibus non est disputandum

Edited by BaXXon
completare
Link to comment
Share on other sites

Eu care fac 30-50k km pe an, incarc f rar la statiile rapide pt ca majoritatea incarcarilor sunt acasa.

Statistic, drumurile cele mai multe le fac dus-intors in range-ul masinii. 

Deci daca merg pe media pretului pe kWh consumat, e mult mai aproape de 1 ron decat de 2ron. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, BaXXon said:

Daca stai la casa sau chiar si la bloc- daca ai bransament separat in garaj etc- renteaza un EV . Dar  ca o a doua masina ; bine sunt exceptii  care au doar o masina si aia EV 🙂 cu care se pornesc si la drum lung.

In final cred ca depinde si de sfera de interes , daca orice deplasare lunga preferi cu tren, avion , e si asta un compromis interesant, insa in aceste cazuri poti rata niste locuri frumoase de vizitat....zone unde nu exista incarcator si poate nici curent.

Eu unul nu suport avionul , de tren nici sa nu aud :), nu stiu, altii ? 

Nu se va intampla din moment ce este cerere mare.

De gustibus non est disputandum

Nici eu nu suport sa zbor, cu trenul.vaporul mai merg 😄 . In momentul actual caut un plug in hibrid pare acoperi in mod decent ce am eu nevoie - zilnic 15-20 km Bucuresti plus sa zicem lunar ceva drum la munte/mare. As "risca" si o masina electrica doar ca in general merg ceva mai tare lucru care nu pare sa avantajeze consumul  in cazul masinilor electrice .

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, alex230ro said:

[...]  ce am eu nevoie - zilnic 15-20 km Bucuresti plus sa zicem lunar ceva drum la munte/mare. As "risca" si o masina electrica doar ca in general merg ceva mai tare lucru care nu pare sa avantajeze consumul  in cazul masinilor electrice .

Scenariul de drum lung in care masina electrica este o solutie fezabila financiar + timp inseamna sa pleci de acasa cu bateria plina, sa mai "umpli" la statii rapide de cel mult doua ori pe tot parcursul dus-intors si sa ajungi inapoi acasa.
Daca destinatiile tale se incadreaza in acest scenariu, luand in considerare atat masina cat si viteza favorite, atunci esti mai OK cu una electrica decat cu un plug-in hibrid.

E bine sa ai in vedere si faptul ca era mersului tare este la amurg. Odata cu radarele laser pe trepied, prezente in numar mare si foarte greu de observat, la care se vor mai adauga inca alte sute de radare fixe deja anuntate (probabil utilizand bucle inductive in asfalt), plus cele operate traditional de echipajele de politie, vom ramane in curand doar cu amintirea vremurilor bune si cu ochiul pe viteza legala - plus cel mult cativa Km/h in plus, doar asa, pe principiul pusca si cureaua lata...

Link to comment
Share on other sites

Dap. 

Iar EV de generatie noua sunt deja eficiente si la 130km/h. 

Nu mai e ca la I3/Leaf de acum 5 ani la care peste 90-100km/h creste f mult consumul. La enyaq deja e pe la 110km/h. La Model 3 e de pe la 120km/h.

In curand un 130km/h cu EV nu va mai fi ceva de speriat. Probabil ca BMW neue klasse va fi f ok pe autostrada

Link to comment
Share on other sites

Ok hai sa luam studiu de caz Tesla  zice asa 586kmAutonomie

(WLTP)Standardul WLTP poate fi util pentru compararea autonomiei între vehiculele electrice. Autonomiile indicate ca „estimare” sau „est.”, precum cele indicate sub selecțiile pentru roți și locuri, dacă sunt disponibile, reprezintă estimări efectuate pe baza configurației alese de dvs.

Autonomia reală poate varia în funcție de factori precum viteza, condițiile meteorologice și modificarea altitudinii.

Testele sunt facute in laborator, autonomia bateriei poate varia in functie de incarcarea masinii, starea tehnica, gradul de uzura, clima, temperatura, acumulator etc.
Adica vrajala 🙂 
Acum capacitatea daca nu ma insel e de 70kw , ei dau consum de 17kw si pare ca am avea de fapt un range de 410km, asta la consum "ideal"  din ce tin minte la viteze de 130-140 poti scoate lejer 20kw consum si uite cum scade catre 300 km range ul pe autostrada 🙂 
Tot legat de Tesla conditiile de garantie mi se par geniale mai ales partea de excluderi .
Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.