Jump to content

Recommended Posts

4 hours ago, Bala said:

Mi s-a rupt filmul la “producator neavizat”…  Exista om sanatos la cap care crede ca un producator auto are aceiasi infrastructura in spate ca un producator de legume cu o taraba in piata ? Putand sa greseasca in zona asta?

Zici ca s-a rupt filmul cand s-a terminat (o) aberatie introductiva (a autorului articolului) care nu pare sa reiasa deloc din ideile universitarului el referindu-se cu precadere la marii fabricanti.

..In toate articolele din lumea asta este umplutura si b**shit la greu in articole; asa ca daca ar fi, ar trebui sa nu mai citim nimic ca oricum e manipulare fie dintr-o  parte fie din alta..

Eu o sa caut acelasi profesor si in presa internationala..

Pana atunci consider ca articolul se bazeaza pe o realitate pe care (ulterior, adica prin.interpretare proprie si personala: statut social, atitudine fata de mediu in functie de mediile pe care le frecventeaza.. -ceea ce e firesc pana la urma sau un punct- dar asta nu inseamna ca vad realitatea pe care altii o traiesc) unii nu o vad decat din punctul LOR de vedere..

Daca nu am dreptate, pot primi raspuns la intrebarea, chiar credeti, sau cine crede ca termenul stabilit de 2035 parca, va fi momentul cand masinile ICE nu vor mai fi fabricate?

✓ (For the record) Sa vedem cine e convins ca tinta va fi atinsa! Sa vedem cine e absolut convins si poate aduce (desigur) si argumentele acelea solide ca tinta va fi atinsa.

Eu ma indoiesc ca v-a atinsa. Inclin sa cred ca altceva se va intampla pana atunci in relatie cu EVurile..

Sper ca nu o sa dati vina pe oamenii care's greu de convins.. 😆 ca nu se face trecerea la timp.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Un universitar dinasta este profund irelevant. Studiile mai toaca niste bani si atat. 

In lumea asta se procedeaza asa:

1. unii fac lobby si se seteaza niste tendinte

2. cei afectati (oemii in acest caz) fac calcule, fac bugetele, line-upurile si vad cum le este afectat businessul. 

3. oemii fac lobby inapoi si se schimba datele daca nu sunt realiste.

4. ciclul se reia

Cum ziceam. Universitari obscuri dinastia sunt doar o pierdere de timp. Banul si doar banul dicteaza. Si interesele politice. 

Pe undeva si progresul tehnic. Daca apar solutii bune pret./calitate, atunci se accepta schimbarile mai usor.

Este exact aceiasi abordare si in ceea ce priveste sistemele de siguranta de pe masina. Banul. Doar ca acolo lobby mare il fac cei din asigurari. 

Link to comment
Share on other sites

Asta devine foarte interesant pe viitor, daca banu' dicteaza si nu iubirea de mediu'.

Si pe drept cuvant (adica de bun simt) nu e normal ca, cetatenii-soferi-proprietari sa isi puna intrebari in legatura cu manipularea si de ce nu saracirea lor si mai mult prin.faptul ca sunt vazuti pur si simplu fortati in niste ra***uri de masini electrice? Absolut si pe buna dreptate. (Masini electrica care cand iau foc sunt a draqu de periculoase, arde toata sandramaua in care sunt bagate.. nu ca alealalte mai "neprietenoase" cu mediu care ard in tacere si nu iau casa cu ele si cate si mai cate alte valori!)

Sa nu fiu inteles gresit, CINE isi permite, sa isi ia asa ceva si sa faca dupa cum crede de cuviinta! Absolut.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu nu pot sa iti inteleg ura catre masinile electrice, dar cand a luat foc un ICE in garaj, a luat foc toata casa, nu doar la EV se intampla asta. Tu vrei sa spui ca o masina pe benzina arde in tacere? Iti recomand sa dai foc la o sticla cu benzina sa vezi cum face, orde oricum dar nu in tacere 😄 

Plus ca acel foc violent este produs de bateriile de tip NMC, cele LFP nu prea iau foc.

Banuiesc ca aceasta ura, temerea o sa dispara cand Media nu o sa mai fuga dupa titluri: "Un EV a luat foc!!!", cand un ICE ia foc nu vad nici o stire pe nicaieri. Media a devenit prea toxica si oamenii prea naivi.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Alex3245 said:

Iti recomand sa dai foc la o sticla cu benzina sa vezi cum face, orde oricum dar nu in tacere 😄 

O sticla cu benzina NU iti permite sa dai foc, pentru corectitudine zic, ea pur si simplu explodeaza! Se vaporizeaza si daca prinde si alte materiale inflamabile acolo unde se intampla aia e. Pui stingatorul potrivit si stingi ce.poti. (La baterie electrica iti trebuie multi multi multi litri de apa asta ca sa o racesti nu sa o stingi. Ea fiind pur si simplu o bila de foc, sau patrat daca bateria e patrata.. iar ea doar reactioneaza nu se stinge!

Motorina in schimb doar ia foc. Impreuna cu, ce e inflamabil si se stinge poate chiar mai usor.. dar nu sunt pompier sa stiu, doar banuiesc.

Niciunul din cele trei vehicole nu arde la fel. Dar cel mai rau dintre toate e cel al unei bateriei in EV (ca sursa si cauza principala.. prin asocierea cu rezervorul la o benzinara sau diesel..) Macar aici putem fi de acord.

Dar hai sa pun alta intrebare daca tot ai adus vorba de baterii NMC vs LFP ca banuiesc ca adeptii au lectiile facute! 😆 Care din baterii e mai ieftina la ora actuala la aceiasi capacitate/spatiu ocupat in masina personala? 

Nu mai mentionez ca m-am saturat sa caut, dar o zic sa stie si altii, ca daca cauti pe un site, unul ito spune ca LFP are cicluri mai multe de incarcare si chiar capacitate mai mare decat NMC. .. pe alte site-uri ti se spune ca de fapt NMC are densitate mai mare si ca atare capacitate mai mare si cicluri mai multe de incarcare decat LFP. Iar eu sa le dau banii mei pe presupunerile si vrajelile de pa anumite site-uri. Nu merci..

Daca nu ma insel totul, dar totul se termina si porneste de la spatiul dat, ocupat de catre baterie si densitatea acesteia iar aici cred ca NMC e cea care castiga detasat.. 

...Si, care din cele doua tipuri de baterii credeti ca, cei mai multi fabricanti de masini vor/ar pune in masinile EV ordinare (acelea mai ieftine)?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 8/16/2024 at 4:25 PM, bimmer90f30 said:

Nu mai mentionez ca m-am saturat sa caut, dar o zic sa stie si altii, ca daca cauti pe un site, unul ito spune ca LFP are cicluri mai multe de incarcare si chiar capacitate mai mare decat NMC. .. pe alte site-uri ti se spune ca de fapt NMC are densitate mai mare si ca atare capacitate mai mare si cicluri mai multe de incarcare decat LFP. Iar eu sa le dau banii mei pe presupunerile si vrajelile de pa anumite site-uri. Nu merci..

@bimmer90f30 ca sa nu ramai cu si mai multe intrebari:

o baterie poate fi optimizata in multe feluri:

- poti optimiza o baterie sa poata fi incarcata cu o putere mare / descarcare rapida dar pierzi pe partea de capacitate. Electrozii, conectorii interni etc. sunt mai mari si mai grosi deci mai putin material care sa acumuleze energia

- poti optimiza bateria sa aibe capacitate mare dar nu va putea livra foarte multa energie instantaneu (pui un motor mai slab). La fel, nu se va pute incarca rapid. 

- poti optimiza bateria sa aibe management termic f bun. Cum ar fi porsche doar ca in acest caz nu vei avea capacitate foarte mare pt ca vei avea multe canale pt racire + o vei optimiza pt putere. 

In concluzie: Tintele pe care ti le propui legate de capcitate si de putere au influenta mai mare in capacitate decat formula chimica propriu-zisa.

Acele articole sunt corecte. Depinde ce masini/producatori/piete consideri ca referinta

Link to comment
Share on other sites

On 8/18/2024 at 9:32 AM, Bala said:

Acele articole sunt corecte. Depinde ce masini/producatori/piete consideri ca referinta

Pot fi de acord ca articolele sunt corecte daca cineva ca tine citeste printre randuri, adica stie si s-a informat. Din ce spui nu pot concluziona decat ca o baterie de EV practic e "tunata" dupa motor si putere. Adica e arta in balansarea energiei ce poate fi trasa din.baterie, incarcata aceea baterie si controlata.

Pot sa ma intreb pe buna dreptate cat de multa aplicatie si intelegere are modalitatea aleasa de a face un anume EV pentru un sofer care probabil are carnet de ceva ani si el stie ca un motor are nevoie de motorina sau benzina dupa caz si dupa ce ii pune cat are ne voie, cativa litri sa isi faca treaba.. ii da in goarna fara mila sau cu un pic mai multa mila. DAR nu suficient de mila cum e in cazul unei masini ieftine pe baterie (EV) ca atata si-a permis, dar el soferul vrea mai mult, ca asa stie el.. 

Cum lucram la asta?

Ca eu stiu cum sa am grija de un ICE 90% (si foarte probabil si de un EV) dar nea Ghita soferu' si multi alti Gigei ei stiu altele de la altii, si poate chiar nu ii intereseaza. Crezi ca aceia pot fi ghidati sa stie si sa faca CE TREBUIE in functie de ce au ales sa conduca?

Vor fi prea mari asteptari de la cei care inteleg mai greu iar asta nu duce la ceva pozitiv tocmai datorita complexitatii EV-urilor.. ..cu viata agitata si stresata a multora dintre noi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, bimmer90f30 said:

Pot fi de acord ca articolele sunt corecte daca cineva ca tine citeste printre randuri, adica stie si s-a informat. Din ce spui nu pot concluziona decat ca o baterie de EV practic e "tunata" dupa motor si putere. Adica e arta in balansarea energiei ce poate fi trasa din.baterie, incarcata aceea baterie si controlata.

Pot sa ma.intreb pe buna dreptate cat de multa aplicatie si intelegere are un sofer care probabil are carnet de ceva ani si el stie ca un motor are nevoie de motorina sau benzina dupa caz si dupa ce ii pune cat are ne voie, cativa litri sa isi faca treaba.. ii da in goarna fara mila sau cu un pic mai multa mila DAR nu suficient de mila cum e in cazul unei masini ieftine pe baterie.(EV) ca atata si-a permis, dar el soferul vrea mai mult, ca asa stie el..

Cum lucram la asta?

Ca eu stiu cum sa am grija de un ICE 90% dar nea Ghita soferu' si multi alti Gigei ei stiu altele de la altii, si poate chiar nu ii intereseaza. Crezi ca aceia pot fi ghidati sa stie si sa faca CE TREBUIE in functie de ce au ales sa conduca?

Vor fi prea mari asteptari de la cei care inteleg mai greu iar asta nu duce la ceva pozitiv tocmai datorita complexitatii EV-urilor..

Aici te contrazic, un EV pentru consumator este mult mai simplu.

Bagi in priza si mergi cam atat trebuie sa stie 😄, nu prea il intereseaza ce chimie are la baterie cum nici pe unul nu-l intereseaza ce ciclu foloseste masina ICE.

Daca un EV e mai complex decat ICE e clara treaba

Link to comment
Share on other sites

Sincer e mai complex un EV. Sau ma rog, e mai capricios uneori. 

Daca nu te adaptezi putin, nu prea te descurci cu el. 

Vad la drumurile lungi. Cu enyaq nu mai imi planific. Eventual arunc un ochi daca sunt statii de incarcare aprox si in functie de cum mi-e foame, unde ma aflu etc opresc sau nu. 

Altii, care trec acum pe EV se pregatesc de zici ca merg la razboi. Si merg in aceiasi zona pe unde as merge eu. 

Dar fata de ei eu stiu cum sa merg, stiu la ce "semne" sa ma uit, stiu cam care ar fi range-ul in functie de drum/mers, stiu ce riscuri sunt sa ajung undeva sa nu pot sa incarc, stiu sa pornesc o statie in roaming etc. 

Deci nu e simplu. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Alex3245 said:

Aici te contrazic, un EV pentru consumator este mult mai simplu.

Stiam ca ai raspunsul la tine.

Eu ma gandeam la fiabilitate (stai ca stiu ce o sa spui, ..aia e data de managementul bateriei, nu?) Eu ma refer si la valoarea de revanzare... pe moment e jos, oricat ai zice (zis) tu ca sunt in paritate.. nu sunt si nu isi vor pastra pretul la fel in timp.

Si stii bine de ce. Pentru ca o baterie nou pe o masina EV e peste jumatate din valoarea masinii. (si stim asta cu totii iar asta sperie buzunarul enorm) Si normal, intrebarea fireasca a oricarui muritor va fi, pai se merita, bine-nteles ca nu.

Hai ca stiu ca nu vrei sa intelegi ce vreau sa zic. Si o data in plis o sa vrei sa.o mai sucesti.. Numai ca nu ai ce suci ca sistemul ...nu se schimba in 10 ani ce s-a cladit in 20-30 de ani. Iar cu asta nu poti sa lucrezi usor cand e vorba de schimbare dramatica in cativa ani.

E  imposbil in atat de scurt timp asa schimbare. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am fost saptamana trecuta tm-iasi-tm. 

Am vrut sa schimb si am inchiriat un diesel automat. In vreo 7 ani de EV a fost una din probabil maxim 5 drumuri lungi cu ICE pe car le-am facut. 

Pe cei 1500km aprox am constatat:

- am facut cam tot atat pe drum. Tot am oprit sa mancam/sa ne uitam prin diverse locuri

- am mers mai tare pe autostrada dar maxim 130km/h. Cu EV merg 110km/h. Cand am calcat ICE-ul pe la 160km/h m-am speriat si am redus la 130km/h. Autostrada e jumatate din distanta. 

- jale a fost in oras. Ceva diesel de 150cp si automat. Abia in sport am resit sa nu o ai distrug psihic. Schimba in viteze 2-1-2-3 de murea in oras. La fiecare semafor. In sport macar plecam mai omeneste.

- primeam multe flashuri si claxoane la cedeaza pentru ca plecam de pe loc usor, apoi retrgrada, apoi se tura etc Apai pana ieseam din intersectie, dura

- costul drumului: dublu. Consum pe la 7l/100km. 

Data viitoare merg clar cu EV. Nu se justifica. Dar asta tine clar de cum te-ai obisnuit sa conduci, varsta, drum etc. 

 

Link to comment
Share on other sites

Bun, de baterii se tot vorbeste insa despre motoarele electrice s-a vorbit pe undeva ? Cat de fiabile sunt, cat costa sa le repari, schimbi cu totul etc. Masina electrica nu inseamna doar baterie. Topicul asta are 100 pag. Daca e ceva ce-am ratat n-a fost cu intentie. Multumesc pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele electrice sunt motoare fara intretinere. Nu se schimba absolut nimic pe toata durata de viata a masinii. 

Cateva mentiuni: 

- unele masini au corp comun motor-diferential. La unele e recomandat sa fie inlocuit uleiul.

La leaf e la 90k km.

La enyaq lifetime.

La I3 lifetime.

Se schimba ca la cele normale la cutia manuala/diferential. Intra 1-2l max. Ai buson si curge.

Exact ca la ICE: uleiul din cutie e lifetime dar parca mai bine il schimbi preventiv.

- daca mergi foarte agresiv, mai schimbi tampoane motor. Fiind mic, se schimba f usor. Stiu la I3 un caz cand a trebuit inlocuit tamponul. Se schimba prin spate, prin portbagaj. Costa vreo 2-3 sute de ron si stiu un singur caz. Omul avea bine peste 100k km. 

Atat. Altceva nu are ce fiind un ax cu rulmenti si ceva bobine in jur.

 

 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Bala said:

Motoarele electrice sunt motoare fara intretinere. Nu se schimba absolut nimic pe toata durata de viata a masinii. 

Cu excepția celor de la BMW din generația din ultimii ani, care sunt cu perii. Ei spun ca o sa tina 300k km pana trebuie schimbate, dar date statistice nu prea sunt încă. 

Link to comment
Share on other sites

Ah, si asta duce la posibilitatea de a avea acel tremurat inainte de plecarea de pe loc:

Quote

 

If you’ve ever used launch control in one of BMW’s latest and most advanced EVs, like the iX1, i4, and i7, you will have noticed the entire car shaking just before launching itself toward the horizon. This is done by making the wheels quickly move back and forth, and it makes BMW’s EVs some of the most exciting to launch on the market; they’re even more exciting than some much more powerful EVs, specifically because they have the kind of physical feedback that battery-powered vehicles usually lack.

Combining the best features of both synchronous and asynchronous motors into a new type of motor, making it without the need for rare earths, and these motors’ ability to deliver strong acceleration and even vibrate their wheels before launching is what makes them special.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Stiam ca ai raspunsul la tine.

Eu ma gandeam la fiabilitate (stai ca stiu ce o sa spui, ..aia e data de managementul bateriei, nu?) Eu ma refer si la valoarea de revanzare... pe moment e jos, oricat ai zice (zis) tu ca sunt in paritate.. nu sunt si nu isi vor pastra pretul la fel in timp.

Si stii bine de ce. Pentru ca o baterie nou pe o masina EV e peste jumatate din valoarea masinii. (si stim asta cu totii iar asta sperie buzunarul enorm) Si normal, intrebarea fireasca a oricarui muritor va fi, pai se merita, bine-nteles ca nu.

Hai ca stiu ca nu vrei sa intelegi ce vreau sa zic. Si o data in plis o sa vrei sa.o mai sucesti.. Numai ca nu ai ce suci ca sistemul ...nu se schimba in 10 ani ce s-a cladit in 20-30 de ani. Iar cu asta nu poti sa lucrezi usor cand e vorba de schimbare dramatica in cativa ani.

E  imposbil in atat de scurt timp asa schimbare. 

Eu iti inteleg punctul de vedere, ca te gandesti la revanzare, ca ramane in urma tehnologia si apoi zici ca nu se mai vinde. Adica incerci cumva sa pui toate chestiile intr-una dar eu ma refeream strict la modul de functionare a unui EV. 

Eu pretul bateriei il vad aproximativ la fel ca schimbarea unui motor.

1 hour ago, Bala said:

Sincer e mai complex un EV. Sau ma rog, e mai capricios uneori. 

Daca nu te adaptezi putin, nu prea te descurci cu el. 

Vad la drumurile lungi. Cu enyaq nu mai imi planific. Eventual arunc un ochi daca sunt statii de incarcare aprox si in functie de cum mi-e foame, unde ma aflu etc opresc sau nu. 

Altii, care trec acum pe EV se pregatesc de zici ca merg la razboi. Si merg in aceiasi zona pe unde as merge eu. 

Dar fata de ei eu stiu cum sa merg, stiu la ce "semne" sa ma uit, stiu cam care ar fi range-ul in functie de drum/mers, stiu ce riscuri sunt sa ajung undeva sa nu pot sa incarc, stiu sa pornesc o statie in roaming etc. 

Deci nu e simplu. 

Eu cum am spus mai spus ma refeream la modul de functionare, nu user experience-ul. 

E mai capricios pentru ca trebuie sa iti planifici traseul, eu si acum ma uit mereu la traseu inainte sa plec, plus ca sunt fixat sa alimentez doar de la rompetrol 😄

Eu tot incerc sa pun mana pe un i4 sa fac un drum normal de 200km, dar nu prea gasesc sa inchiriez. Asa la test drive are consum ok, dar vreau sa vad cum e cu 100-120 km\h constant si ceva depasiri cu 140 km/h.

Link to comment
Share on other sites

     Experienta descrisa de BALA cu un diesel nu este corecta. Nu ai spus ce masina ai inchiriat sau nu am vazut. Problemele enumerate de tine nu le am la un X3 F25 20d cu 190 cp de ex. Chiar daca am 170 000 km cu el.. Asa oricine poate sa inchirieze o Dacia Spring EV si sa fie hateri, ca nu merge, ca nu pleaca, ca nu are range....

      Este clar ca dupa o perioada lunga de obisnuinta cu un EV este mai greu sa te intorci la ICE si de aici sa te nemultumeasca diferentele de arhitectura. Iti respect parerea, e normal sa avem pareri diferite. 

     Din punctul meu de vedere, masinile EV au recuperat la multe capitole unde masinile cu motorizare clasica (ICE) erau in frunte. Cu toate acestea, inca nu am vazut in realitate masini electrice cu care poti merge 600-700-1000 km cu o singura incarcare, la viteze normale de trafic. Cand o sa se fabrice in masa, vor castiga multi adepti. Cu toate ca exista riscul si atunci ca statia de incarcare sa fie ocupata. Si nu e ca la pompa de motorina unde in 10 minute se elibereaza. Astepti si astepti.....cam ca la spalatoriile auto. Cam 30 minute de masina pana iti ajunge randul. Pe mine asta ma ingrijoreaza pe langa autonomie. Lipsa incarcatoarelor.....

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Cosminbad said:

     Experienta descrisa de BALA cu un diesel nu este corecta. Nu ai spus ce masina ai inchiriat sau nu am vazut. Problemele enumerate de tine nu le am la un X3 F25 20d cu 190 cp de ex. Chiar daca am 170 000 km cu el.. Asa oricine poate sa inchirieze o Dacia Spring EV si sa fie hateri, ca nu merge, ca nu pleaca, ca nu are range....

      Este clar ca dupa o perioada lunga de obisnuinta cu un EV este mai greu sa te intorci la ICE si de aici sa te nemultumeasca diferentele de arhitectura. Iti respect parerea, e normal sa avem pareri diferite. 

     Din punctul meu de vedere, masinile EV au recuperat la multe capitole unde masinile cu motorizare clasica (ICE) erau in frunte. Cu toate acestea, inca nu am vazut in realitate masini electrice cu care poti merge 600-700-1000 km cu o singura incarcare, la viteze normale de trafic. Cand o sa se fabrice in masa, vor castiga multi adepti. Cu toate ca exista riscul si atunci ca statia de incarcare sa fie ocupata. Si nu e ca la pompa de motorina unde in 10 minute se elibereaza. Astepti si astepti.....cam ca la spalatoriile auto. Cam 30 minute de masina pana iti ajunge randul. Pe mine asta ma ingrijoreaza pe langa autonomie. Lipsa incarcatoarelor.....

Nu stiu ce sa zic de faza cu diesel, eu spre exemplu am acum un PHEV care are ceva putere si cand am condus la test drive diesel de 190 CP mi s-a parut mega obosit si aceeasi senzatie ca pleaca greu si la depasiri un lag imens. 

In Romania si eu vad aceeasi problema lipsa incarcatoarelor, mai ales lipsa incarcatoarelor puternice.

Degeaba ai tu EV care incarca 10-80% in 16 minute daca nu ai incarcatoare de 300kW.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bala said:

- am mers mai tare pe autostrada dar maxim 130km/h. Cu EV merg 110km/h. Cand am calcat ICE-ul pe la 160km/h m-am speriat si am redus la 130km/h. Autostrada e jumatate din distanta. 

De aia se circula cum se circula pe autostrazi din cauza "voastra" ca mergeti cu 110, imediat incurcati si camioanele... mers la "consum" 😄😄😄 

Sunt curios la un mers normal de 130-140, asa cum se circula normal pe autostrazi, ca de aia sunt autostrazi, cam care e consumul si range-ul real?

Mai avem un pic si mergem dupa camioane pentru un consum si mai mic 😄 

Pamflet. Tratati ca atare.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

@Bala Da, stiu ca nu sunt motoarele de DC. Dar asta tot nu le face fara mentenanta 🙂 Si de fapt, au folosit motoarele astea din motive de reduceri de costuri. Adica au impins costurile la proprietarul care o s-o aiba cand implineste cei 300k km..

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, sskkaa said:

De aia se circula cum se circula pe autostrazi din cauza "voastra" ca mergeti cu 110, imediat incurcati si camioanele... mers la "consum" 😄😄😄 Sunt curios la u

n mers normal de 130-140, asa cum se circula normal pe autostrazi, ca de aia sunt autostrazi, cam care e consumul si range-ul real?

Mai avem un pic si mergem dupa camioane pe

ntru un consum si mai mic 😄 

Nu vrei sa stii cati erau pe Austria si Ungaria...

Nu am vazut niciunul cu 130-140, legal vorbind ca legal am mers. Si sa merg cu 110, apai iarta-ma dar innebunesc, mai ales cand ieri am facut Timisoara Bucuresti pe aglomeratia aia.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

@Bala Da, stiu ca nu sunt motoarele de DC. Dar asta tot nu le face fara mentenanta 🙂 Si de fapt, au folosit motoarele astea din motive de reduceri de costuri. Adica au impins costurile la proprietarul care o s-o aiba cand implineste cei 300k km..

Mi se pare mai scump per total. 

Daca la brushless ai magneti permanenti pt campul din rotor, in acest caz ai perii prin care aplici un curent variabil rotorului. Practic mai ai inca o punte H de controlat (plus feedback + control sw etc)

Imi scapa insa eficienta daca este semnificativ mai mare motorul electric fiind oricum destul de eficient la peste 90%

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.