Jump to content

Recommended Posts

Toti OEMii estimeaza scaderi f mari in urmatorii 2 ani de volume.

Pe langa asta si multe proiecte noi se opresc, taie bugete. E destul de rea situatia si nu se vede o iesire imediata din asta.

La orice masina, nu doar EV

Link to comment
Share on other sites

Nu au scumpit pentru profit mai mare ci pe de-o parte lantul de aprovizionare e tot mai lung & scump si pe alta parte ii rup schimbarile de legislatie. Si de mediu si de siguranta.

 

Link to comment
Share on other sites

Poate asta e valabil la o masina de 25-30k. Dar la masini de 80-100-120k, deja nu se mai pune problema. Adica la un Volvo de 90k euro sa pui doar doua butoane pentru geamuri in loc de 4 pentru economie, deja e de porc. Sau la seria 5 sa nu mai pui o bucata de pasla pe interiorul buzunarelor de la usi..

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

 

alte stiri:

GAC begins production of new 30,000rpm EV motor which adds 50km range

Quote

he Quark Electric Drive 2.0 has a motor power density of 13 kW/kg and a motor efficiency of 98.5%. These attributes, together with the 30,000 rpm, are meant to be world-beating. It uses a special material amorphous soft magnet, which is known as “liquid metal” because it has a permeability of 20-100 times that of an ordinary silicon steel sheet, and the thickness is only a quarter of that of an A4 sheet of paper. This gives the motor an overall efficiency of close to room temperature superconductivity which plays a vital role in improving the motor’s parameters

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare ca dezvoltarea tehnologiilor la electrice s-a accelerat semnificativ in ultimii 2-3 ani, si acum incep sa apara rezultate. Un motor mai eficient, niste baterii mai ieftine si/sau cu densitate mai mare de energie, chestii care se aduna.

Din pacate, primii (si cred ca de fapt singurii) care beneficiaza in momentul asta sunt producatorii chinezi. Restul vand aceleasi masini scumpe, aceleasi baterii / module de inlocuire scumpe. Si se mira de ce lumea nu sare sa cumpere disperata EV-uri, nici noi, nici SH.

Link to comment
Share on other sites

On 8/26/2024 at 8:06 AM, mgi said:

Mi se pare ca dezvoltarea tehnologiilor la electrice s-a accelerat semnificativ in ultimii 2-3 ani, si acum incep sa apara rezultate. Un motor mai eficient, niste baterii mai ieftine si/sau cu densitate mai mare de energie, chestii care se aduna.

Din pacate, primii (si cred ca de fapt singurii) care beneficiaza in momentul asta sunt producatorii chinezi. Restul vand aceleasi masini scumpe, aceleasi baterii / module de inlocuire scumpe. Si se mira de ce lumea nu sare sa cumpere disperata EV-uri, nici noi, nici SH.

Siguranta nu vine cu un cost? Unde localizezi siguranta in comparatia citata? O masina electrica luand foc e o masina muult mai periculoasa, de zeci de ori mai periculoasa (!!!) decat o rapanoasa de ICE... arde de cele mai multe ori toata sandramaua si altele de la o electrica.. (nu, nu sunt zvonuri) o sa foe din ce in ce mai frecvente asa stiri.. Si da o masina din Cina pot paria ca nu e fabricata la fel de exemplar ca una dupa standard European!

Ca arde una singura chiar nu imi pasa. Dat sa nu ia si altele cu ea..

..Daca UE nu venea cu necesitatea stabilii unui anumit standard de  calitate (vezi stanta aia "familiara" CE de pe produsele cumparate din Cina) ne mancau tot felul de nenorociri si alte chimicale (prin jucarii pentru copii..) pe care poporul cinez indrumat.. de mult iubitul fortat Partid Comunist Cinez il impunea.. Iar noi restul lumii ne umpleam de tot felul de chestii.. Sau asta nu conteaza??

Eu zic sa ne oprim chiar acum in a ridica in slavi CHINA.. e penibil si prostesc sa le dam inca nas.. China a adunat si inca aduna pana in prezent multe finante ale acestei lumi ..dezvoltate. China nu este o tara pe care trebuie sa o urmam!! SAU GRESESC EU UNDEVA?

Ii dam prea mult nas si NU TREBUIE.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Ca s-a vorbit de durata de exploatare a masinilor electrice si sunt tot felul de articole pe tema asta, multe povesti. Caz real:

S-a stricat bateria la enyaq... 🥺

Am vazut de vreo 6 luni ca parca nu mai e acelasi range. Acum in concediu, pe drum, am urmarit procentele in bord/incarcator vs. cati kWh incarca. Dupa calcule:

bateria mai are real 60kWh din cei 77kWh teoretici. 

Este o degradare de 22% aprox. Este mult, foarte mult peste degradarea normala deci e un defect undeva. Probabil unul sau doua module sunt defecte. Normal trebuia sa fie pe la 72-74kWh (degradarea in primul an este cea mai rapida)

Garantia este pe 8 ani/150k km iar eu am 3 ani si 88k km si se activeaza daca degradarea trece de 30%. Mult nu mai este pentru ca modulul defect este incarcat/descarcat cel mai accelerat. Va fi un punct in care o va lua la vale accelerat. Capacitatea bateriei si puterea de incarcare este data de modulul cel mai slab.

Manifestare:

Nu mai incarca la fel de repede. Acum un an ajungea si la 180kW acum o singura data am vazut 102kW.

Range-ul mai mic care a devenit vizibil.

Puterea motorului inca nu a scazut dar va urma.

Vor apare in timp si erori la incarcare / o testoasa pe bord cand e aproape moarta <- putin probabil sa apara asta inainte de inlocuirea modulelor defecte.

O voi mai lasa asa pana la urmatoarea revizie si apoi voi incepe deja sa ma plang la service. Acum sigur m-ar trimite la plimbare pt ca nu a fost inca atinsa limita pt garantie. 

Cel mai probabil ca e aceiasi problema ca la ID3/ID4 care au avut probleme la primele masini aparute a mea fiind din aceasi generatie si are aceleasi module. 

Link to comment
Share on other sites

Nasol, sunt curios care o sa fie experienta cu service-ul. Cum reactioneaza, cat dureaza, daca schimba doar modulele respective si recalibreaza sau schimba toata bateria..

Ai putea sa incerci s-o incarci doar la DC, ca sa grabesti procesul.

 

Link to comment
Share on other sites

Sigur vor schimba doar modulele slabite. 

Nu stiu daca din 9 module (parca) daca gasesc unul de 65% si unul de 73% si restul sunt la 90+% daca schimba unul sau pe ambele pt ca ar fi iesite din norma. 

Service-ul trebuie sa fie "acreditat" pt interventie pe baterie. Service-ul porsche din Timisoara este deci logistica ar fi usoara. 

Link to comment
Share on other sites

Eeu as face cum a zis mgi, as baga niste 0-100% pe DC ca sa o duci mai lejer la 70% capacitate, mai ales ca vine iarna si ai nevoie de cat mai multa capacitate.

Daca au fost probleme la primele masini de ce nu au schimbat bateriile ? 😄 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

bateria mai are real 60kWh din cei 77kWh teoretici. 

Este o degradare de 22% aprox. Este mult, foarte mult peste degradarea normala deci e un defect undeva. Probabil unul sau doua module sunt defecte. Normal trebuia sa fie pe la 72-74kWh (degradarea in primul an este cea mai rapida)

Garantia este pe 8 ani/150k km iar eu am 3 ani si 88k km si se activeaza daca degradarea trece de 30%. Mult nu mai este pentru ca modulul defect este incarcat/descarcat cel mai accelerat. Va fi un punct in care o va lua la vale accelerat. Capacitatea bateriei si puterea de incarcare este data de modulul cel mai slab.

 

Iti dai seama ca vor face cam tot ce e posibil sa-ti dea cu flit, chiar daca ea avea degradare de 29,99%... tot nu e 30%, vorba aia...

Nasoala situatia, sper sa nu se inrautateasca tragic situatia.

Link to comment
Share on other sites

E bine ca au pus 8 ani garantie si nu 4, din ce in ce mai multe persoane spun ca masinile noi(2020+) e bine sa le faci vant dupa 4 ani. Dupa 4-5 ani incep sa apara probleme, camere care nu mai merg din cand in cand, probleme la cutie, motor. 

Masinile, usor,usor ajung ca telefoanele 😄 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Scapi de ele, le ia Ghita si nea Ion, si dupaia ne miram de ce-s asa hulite electricele, ca pica toate dupa 4 5 ani? CU exceptiile de rigoare, bine inteles...

Macar un ICE il duci lejer 8-10 ani fara costuri majore... si dupa garantie.

Electrica fara garantie mi se pare ... maxim de risc posibil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

 

fara suparare, linkul pus e pentru copii mici.

Uita-te putin in jur si imagineaza-ti cum ar fi lumea acum (am fi ajuns la acelasi stadiu, ca azi nu ne mai place marele poluator.. care de fapt a pus/ridicat lumea la nivelul la care e in prezent) daca nu am.fi avut aceste motoare diesel (da, acele generatoare (de curent..), excavatoare care sapa oriunde pe acest pamanta(!!!) de le vezi prin documentare si apoi le uiti..) care functioneaza oriunde!

Acuma strambam din nas dar nu ne dam seama ca fara ele nu avem nici o sansa.

Hai la lopata, nu mai posta linkuri.. si sapa dupa minerale pentru baterii!..

 

Eu ma indoiesc ca am.fi unde suntem ci mult in urma, probabil pe la Pentium..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, bimmer90f30 said:

fara suparare, linkul pus e pentru copii mici.

Uita-te putin in jur si imagineaza-ti cum ar fi lumea acum (am fi ajuns la acelasi stadiu, ca azi nu ne mai place marele poluator.. care de fapt a pus/ridicat lumea la nivelul la care e in prezent) daca nu am.fi avut aceste motoare diesel (da, acele excavatoare care sapa oriunde pe acest pamanta(!!!) de le vezi prin documentare si apoi le uiti..) care functioneaza oriunde!

Acuma strambam din nas dar nu ne dam seama ca fara ele nu avem nici o sansa.

Hai la lopata, nu mai posta linkuri.. si sapa dupa minerale pentru baterii!..

Daca crezi ca exista o unica solutie pentru toate te inseli , nimic in lumea asta nu vine cu o solutie unica. Mereu sunt multiple solutii, doar ca solutiile se aleg in functie de cat de avansata este tehnologia in punctul respectiv, cat de mult o impinge marketing-ul si multe alte motive.  Deci copii mici trebuie sa inteleaga ca articolele, rapoartele, etc care sunt finantate de companiile petroliere sunt defapt bullshit.

32 minutes ago, sskkaa said:

Scapi de ele, le ia Ghita si nea Ion, si dupaia ne miram de ce-s asa hulite electricele, ca pica toate dupa 4 5 ani? CU exceptiile de rigoare, bine inteles...

Macar un ICE il duci lejer 8-10 ani fara costuri majore... si dupa garantie.

Electrica fara garantie mi se pare ... maxim de risc posibil.

Orice peste 5 ani care a fost peste 60k $ noua are risc mare, EV, ICE, PHEV. Nici nu vreau sa stiu cat m-ar ajunge sa schimb  ceva la motor daca un far este 3k euro 😄

Momentan electricele au norocul ca au o garantie de 8 ani la baterie, deci cam 8 ani te poti baza pe ea. Oricum partea cu degradea mi se pare naspa, mai ales cum patit @Bala 22%.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Mie unul mi se pare extrem de aiurea să iei mașină nouă electrică cu garanție și să te trimită la plimbare până cand bateria atinge deficitul de 30%.

Adică tu ai luat mașina noua,cu o anumită viteză de încărcare și range de 400  să zicem,și până să te bage în seamă cu garanția te chinui cu încărcări lente și range de 280-300 km...

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Alex3245 said:

Daca crezi ca exista o unica solutie pentru toate te inseli , nimic in lumea asta nu vine cu o solutie unica. Mereu sunt multiple solutii, doar ca solutiile se aleg in functie de cat de avansata este tehnologia in punctul respectiv, cat de mult o impinge marketing-ul si multe alte motive.  Deci copii mici trebuie sa inteleaga ca articolele, rapoartele, etc care sunt finantate de companiile petroliere sunt defapt bullshit.

Nu am zis sau gandesc ca exista o solutie unica niciunde mai sus.

Tare ma tem ca, conducatorii acestei lumii ne vor mai degraba prosti si needucati (in viitor) fata de cei care isi permit o educatie potrivita varstei. 

Da, copii trebuie sa invete (sa retina) mai multe de la parinti decat de la scoala. Felul cum si-au trait si au vazut viata parintii pot fi un foarte bun fundament pentru ce vrei tu ca copil in viata ta ulterioara de adult.. Nu ce vrea scoala sau internetul.. (dar ne abatem..).

Eu lucrurile astea simple la care nu gasesc raspunsuri de la mai mari, nu prea inteleg de ce nu se vrea acoperite printr-un plan.. (care sa nu afecteze financiar, pentru ca pe prea multi categoric ii va afecta)

- prin care cetatenii simpli cu un autovehicol pe cap de muncitor pot ajunge la lucru in conditiile in care foloseste masina doar dimineata si dupa-amiaza in drum de la lucru in timpul saptamanii. Adica nu iti trebuie 3 facultati (tu factor decizional) sa iti dai seama ca pe unii chiar ii afecteaza profund.

Link to comment
Share on other sites

Hai @bimmer90f30 lasa-ne frate cu aberatiile astea. Te repeti la nesfarsit. 

Fix omul de rand isi alege masina in functie de geopolitica, minerit si alte tampenii conspirationiste.

Nu ai bani de alta masina, nu-ti lua. Salveaza tu planeta cu E90-ul. E ok. Am inteles. E suficient. Chiar prea mult...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.