Jump to content

Recommended Posts

31 minutes ago, alex230ro said:

@BalaPai nu EV e viitorul? 🙂 

Poate fi viitorul. Avem nevoie de un mediu curat in oras, fara indoiala. Si asta e dat si de vehicole. 

Sa fim realisti, tehnologia va controla din ce in ce mai mult vehicolele(!), ca vrem sau ca nu vrem. O sa facem ce ne ramane de facut daca ceva nu ne place.

Dar nu o sa putem sa respingem, tot fara ratiune, fara noima..

EVuri pentru orase, pentru distributie bunuri prin orase.. si orice altceva care nu mai face atat de mult fum.. dar nu obligatii direct toti soferii; asta e aiurea pe moment.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

De-asta vad Tesla Y pe aici pe toate strazile... ca o concluzie. Peste pretul asta mai se adauga TTL ( taxes, title and license care taxele sunt 6.25% in statul meu de exemplu + restul sa fie vreo $400-$500).

Si ce am pus eu mai jos e o versiune full de Tesla Y: credit, lease si cash.

ns3J8v8.png

Edited by RedCap
Link to comment
Share on other sites

dar pt diesel exista deja orase sau tari care sa interzica accesul?

 

 

In 2023, 12,847,481 cars were sold in Europe. Notably, for the first time, electric vehicles surpassed diesel vehicles in market share, holding 15.7% (up from 13.9% in 2022) compared to diesel’s 11.9% (down from 14.5% in 2022).

Overall, sales of diesel engines have been declining for the past eight years. In 2012, diesel engines represented 55% of vehicle registrations. So far in 2024, sales of diesel vehicles have totaled 28,227 units, representing a market share of 12.4%, which is a decline from last year’s figure of 14.4%.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

On 8/29/2024 at 9:00 AM, Bala said:

S-a stricat bateria la enyaq... 🥺

Am vazut de vreo 6 luni ca parca nu mai e acelasi range. Acum in concediu, pe drum, am urmarit procentele in bord/incarcator vs. cati kWh incarca. Dupa calcule:

bateria mai are real 60kWh din cei 77kWh teoretici. 

Este o degradare de 22% aprox. Este mult, foarte mult peste degradarea normala deci e un defect undeva. Probabil unul sau doua module sunt defecte. Normal trebuia sa fie pe la 72-74kWh (degradarea in primul an este cea mai rapida)

Ieri la un drum pana la Resita am refacut calculele de capacitate. 

Intre timp am adugat vreo 2k km si a mai pierdut vreo 2-3kWh. 

M-am mai linistit ca inseamna ca acusi moare si merg la garantie. Astept linistit sfarsitul ✝️

P.S. Partea amuzanta e ca se si incarca repede. Daca pana acum la un incarcator rapid din prima generatie dura o ora si ceva, acum in 40 de minute a fost gata 😅

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Bala said:

Partea amuzanta e ca se si incarca repede. Daca pana acum la un incarcator rapid din prima generatie dura o ora si ceva, acum in 40 de minute a fost gata 

Nu ma dau e priceput ci mai mult gica-contra 🤟🏻 ca nu am o masina electrica, dar cred ca se intampla asta.. pentru ca incarcatorul (de fapt BMS-ul "vede" acum bateriile din baterie cu, capacitatea mica..) la capacitate mica incarcarea e mai scurta in timp.

Nu exista vreo functie intre alte optiuni ale incarcarii bateriei, functie de refacere a capacitatii prin pulsuri sau ceva de genul ca la bateriile cu electrolit?

 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu ma dau e priceput ci mai mult gica-contra 🤟🏻 ca nu am o masina electrica, dar cred ca se intampla asta.. pentru ca incarcatorul (de fapt BMS-ul "vede" acum bateriile din baterie cu, capacitatea mica..) la capacitate mica incarcarea e mai scurta in timp.

Da. Cele din generatia veche sunt de 45kW. Cand incarci o masina din generatia noua, limitarea e din incarcator pt ca nu poate livra mai mult. Pana la 90-95% masina asteapta incarcatorul. 

Acum fiind capacitatea mica, termina repede. Tot cu 45kW trage limitarea venind de la incarcator dar nu are ce sa faca o ora mai ales ca nu ajungi gol la incarcator. 

Legat de resetarea/reformatarea bateriei, tehnic nu exista o solutie pe care sa o aplici pe celula. 

Exista la unele masini o resetare a counterelor din BMS sa apara ca ai schimbat celula cu una noua. 

Initial apare ca bateria e mare si ca ai range mare. De ex aparea la leaf cu masina noua 320km in bord. Dupa primii km nu a trecut niciodata de 300km. 

Daca resetez acele countere, va apar iarasi 320km pana pleci la drum. Va scadea f repede. Apoi dupa 2,3 incarcari va arata SOH real. 

Un fel de dai km inapoi temporar. O fi util pt samsari dar nu faci treaba in viata de zi cu zi. 

 

Link to comment
Share on other sites

La mine 3ani / 85k km.

Din tot grupul de enyaq din Ro, aparent sunt singurul. Suntem 85.

Din ce stiu sunt al doilea ca nr de km in RO si printre primii cu enyaq. Deci sunt sanse sa apara si altii treptat. 

Mai e caz la ID3 cu aceleasi baterii, km mai multi si masina de uber. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.