Jump to content

Recommended Posts

După 100-120k apar problemele 😅.

3 hours ago, Bala said:

Se estimeaza in continuare scaderi masive de volume la toti OEMii.

Vor apare falimente pe la altii destul de probabil. 

 

Deci cam adio progress maret in anii urmatori 🙄

Păi la ce criza e in momentul de față încă am dus o bine. Oricum EV-urile au avansat mult, acum au range de 600-700 km. Ceea ce este chiar ok, pentru cine vrea 1000-1200 km exista diesel.

Link to comment
Share on other sites

Pai VW e in buda. Stellantis e in buda. 

Dacia o duce bine, Reno e in semi-buda. BMW e ok-ish. Merc, nu stiu. 

Chinezii - depinde ce se intampla cu piata din China, ca acolo e grosul. 

Tesla vad ca nu mai vrea sa faca masini, desi cica iese update la MY in 2025, si ala e calul lor de bataie. Deci e posibil sa fie ok-ish si ei.

O sa fie interesant 🙂 

Link to comment
Share on other sites

On 9/16/2024 at 4:50 PM, bimmer90f30 said:

Nu ma dau e priceput ci mai mult gica-contra 🤟🏻 ca nu am o masina electrica, dar cred ca se intampla asta.. pentru ca incarcatorul (de fapt BMS-ul "vede" acum bateriile din baterie cu, capacitatea mica..) la capacitate mica incarcarea e mai scurta in timp.

Nu exista vreo functie intre alte optiuni ale incarcarii bateriei, functie de refacere a capacitatii prin pulsuri sau ceva de genul ca la bateriile cu electrolit?

 

E de la forum. Nu stiu cum sa scap de quote-ul asta. Nu am un raspuns acum 😅

2 hours ago, Ciprian01 said:

Nu vreau sa fiu hater, dar la km astia motorul BMW d'abia incepe sa "isi dea drumu'" 😄

 

Am eu defect pe a mea. Nu e ceva general la EV. 

Dar mi se pare important de aflat deznodamantul pt un potential posesor de EV. 

Eu sunt la al 3-lea EV. Doar cu asta am avut probleme desi teoretic dupa capacitatea bateriei trebuia sa fie cel mai robust (ciclii de incarcare/descarcare cei mai putini la km astia)

48 minutes ago, mgi said:

Pai VW e in buda. Stellantis e in buda. 

Dacia o duce bine, Reno e in semi-buda. BMW e ok-ish. Merc, nu stiu. 

Chinezii - depinde ce se intampla cu piata din China, ca acolo e grosul. 

Tesla vad ca nu mai vrea sa faca masini, desi cica iese update la MY in 2025, si ala e calul lor de bataie. Deci e posibil sa fie ok-ish si ei.

O sa fie interesant 🙂 

Si BMW e in buda. Mari reduceri de profit in urmatorii ani de la recall + reducerea volumelor. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

O sa fie interesant

Sa fie interesant dar sa nu fie dureros.

Sa dispara companii care stiu sa faca masini, ...cu tot cu locuri de munca pe aici prin Europa si clienti cu buzunare mai goale, din ce im ce mai goale.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Bala said:

Si BMW e in buda. Mari reduceri de profit in urmatorii ani de la recall + reducerea volumelor. 

BMW și-a redus ținta de profit din cauza ca a picat piața din China. Recall-ul nu știu cât o să-i coste pe ei și cât pe continental. Dar n-aș zice ca sunt în buda totuși, tot pe profit sunt

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, mgi said:

Doua video-uri cu perspective diferite referitoare la industria auto, mi se par interesante ambele

 

👍🏻

Al doilea clip e "biased"... Adica nu spune tot si e "orientatat" spre cumpararea de EV. Tipul nu spune absolut nimic despre cine cumpara EV in tara unde e sau in Vest.. companiile cumpara cu preponderenta, stimulat si de stat si mai putin persoanele fizice.

Primul in schimb e foarte echilibrat prin ce spune si zice clar cine cumpara EVuri Are o vedere mult mai de ansamblu.

 

2 hours ago, wlpt said:

E foarte bine, nu bine. Sper ca trendul sa continue. 

Eu sunt extrem de sceptic. 

O sa fie bine si stabila situatia BEV-urilor cand piata de SH a lor o sa fie solida, fara devalorizari groaznice!

..Cand tu cumperi un EV pe care il revinzi cu mare greutate si la un pret foarte scazut asta nu e bine.   Ce se intampla acum, 80% daca nu mai mult, e datorat cumpararii de EV pe companii. Cum am zis in alt contex mai sus.

Masinile ev.. NU vor ajunge usor la privati cum ajung ICEuril de la companii la privati.. daca piata SH nu e aproape la fel de stabila.

Si apoi lipsa infrastructurii.. Multi stau in blocuri in orase..

Dar desigur, asta depinde ce, canale media urmareste fiecare..

Poate nu sunteti la curent cu preinregistrari de numere a EV ca sa dea la numar de vanzari... o "manevra" pe care o fac dealeri... ca sa scape de amenzi.. iar apoi astea intra in statistici ca's vandute.. Dar asta NU inseamna ca EVurile alea sunt si pe strada.. /ehe..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Calculele sunt diferite la EV. E obligatoriu sa calculezi si costul combustibilului.

De ex la mine leaful are 5 ani si 70k km si enyaq are 3 ani si 90k km. 

Cu subventiile de la stat care au micsorat pretul platit de mine + pretul cat as fi dat pe motorina ca sa circulam preponderent in oras => leaf-ul nu a costat nimic. 

Daca il vand acum, as lua aprox 10-12k un procent mic fata de pretul lui insa si-a scos banii. Oricum, si daca as considera km parcursi doar de leaf si ca il vand acum, un diesel ar fi fost mai scump (incluzand toate cheltuielile)

 

Link to comment
Share on other sites

Doar ca avantajul subventilor nu mai e ce a fost si o sa ajunga aproape 0. Si, asa cum am mai spus, cheltuielile serioase apar dupa perioada de garantie. In cazul unui accident sumele ajung foarte usor aproape de valoarea de piata a masinii(care scade drastic oricum). Pentru o masina mica de oras/cumparaturi/naveta...e ok(-ish).

Link to comment
Share on other sites

Toate mașinile sunt scumpe la accident, un prieten și a lovit de curând un seria 5 g30 lci, intr un viraj la 40 km/h l-a atins unul cu un logan, nu au sărit airbag uri sau ceva. Dar pentru asta are un deviz de 19k euro. Far, bară față, capota, aripa, oglinda si portiera zgâriata. 
Toate mașinile noi sunt scumpe în draci la reparații.

Eu când am schimbat parbrizul și vopsit bara față în devizul de la casco a fost 10000 lei 😅.

 

Link to comment
Share on other sites

si ceva news:
Mercedes, Factorial unveil new all-solid-state battery that can extend EV range by up to 80%

Quote

Mercedes unveils new all-solid-state EV batteries

Factorial is “at the cutting edge” of solid-state EV battery tech. The US-based company claims its tech will extend EV range, increase safety, and reduce costs compared to what’s on the market today.

Mercedes was among several automakers, including Hyundai and Stellantis, that invested in Factorial’s $200 million fundraise in 2022.

The company has been advancing its proprietary solid-state FEST (Factorial Electrolyte System Technology) platform for years. Its solid-state battery cells based on the FEST platform were delivered to Mercedes earlier this summer.

On Tuesday, Factorial introduced its latest breakthrough, Solstice. The new all-solid-state EV battery was developed with Mercedes to power its next-gen models.

Factorial said its sulfide-based system addresses concerns over flammable liquid electrolyte designs. It will also maintain stability when operating at temperatures over 194°F (90°C).

The safer design can reduce the need for heavy cooling systems within the battery pack, which can drive even lower prices.

With a “breakthrough energy density” of 450 Wh/kg, Factorial claims the new tech can extend EV range by up to 80%. It will also drastically reduce the weight of EVs for even higher efficiency.

Factorial aims to unlock over 600 miles of driving range for future electric models with 40% weight savings (compared to traditional Li-ion batteries). The company says its tech is also 33% smaller.

si testarea lor e "on the way" :

Mercedes will start testing EVs with solid-state batteries on the road ‘in a few months’

 

Quote

Mercedes-Benz is doubling down on solid-state EV batteries with ultra-long range and fast charging capabilities for its next-gen vehicles. With two partners accelerating development, Mercedes is on track to begin testing EVs with solid-state batteries in just a few months.

After Mercedes and Factorial introduced their latest breakthrough, the Solstice all-solid-state EV battery, this week, the company said it’s on track to hit the market by 2030.

Factorial said the new tech will increase EV range by up to 80% with a “breakthrough” energy density of 450 Wh/kg. It’s also 33% smaller than current tech for even higher efficiency.

The US-based company aims to provide over 600 miles of driving range (compared to current Li-ion batteries) with a 40% weight reduction.

With a safer design, the new batteries also don’t require heavy cooling systems, which will help cut costs further.

Mercedes led Factorial’s 2022 investment round, which also included rivals Hyundai and Stellantis. According to chief tech officer Markus Shaefer, the new batteries are a “cornerstone of Mercedes-Benz’s strategy and commitment” to leading EV battery development.

Pacat ca e 2030 😄 

Link to comment
Share on other sites

daca iti cumperi masina diesel noua in 2025 oare esti prost tare sau partial doar?

faza este ca trebuie sa imi iau o masina, si din varii motive cred ca am de ales intre un plug-in si un diesel. mai precis, 550e si 540d (care de fapt este 530d de 286cp la care se adauga mild hibrid 18cp insa BMW au redenumit ca fiind 540d ca sa sune mai pompos).

 

pt mine 286cp sunt suficienti. nu exisita scamatorie pe care sa nu o poti face cu un sedan de 286 cp si practic nu am niciun regret pt 200cp extra adica atat cat are 550e.

voiam 540i, ma multumea nespus, insa nu ma pun eu cu strategia bmw de a nu oferi asa ceva spre vanzare.

asta este ultima masina pe care o primesc de la job si va sta la mine 8-10 ani iar eu nu am incredere in fiabilitatea pe termen lung a unui plug-in si nu ma refer doar la deteriorarea bateriei. plus ca exista posibilitatea sa fiu nevoit sa cumpar de la job aceasta masina si sa o intretin eu, ceea ce va fi scump, alaturi de cealalta masina pe care o am si care ma rupe in 2 cand vrea facturi.

plus ca nu am chef de incarcat si de prostiile oamenilor cu mintea odihnita. plus ca un seria 5 care cantareste 2250kg nu e masina.

evident, nu am incredere nici in diesel, nici in racitorul de gaze si cred ca trebuie sa fii infrant de catre viata sa iti cumperi masina noua diesel in 2025, mai ales ca eu cu 2 masini insumat fac max 25.000km anual.

 

 

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

NU e vorba doar de cat km faci, ci si pe unde ii faci, ca daca un diesel il vei folosi in mediul lui, adica extraurban si la drumuri luni, nu vad ce probleme pot fi ,  atata timp cat are garantie si o intretii corect ( nu cu revizii la 30k km )

DAR, totodata, daca pui in calcul si rulajul mai mic, parca o benzinara ar suna mai bine.

Eu sincer, in locul tau as lua noul X3 M50. aici macar ai doar benzina cu MH si atat, bataia de cap e mai mica cu baterii and shit. Dar daca tii mortis sa fie sedan, atunci eu as alege 550e fara echivoc. la rulajul tau sigur de incadrezi in cei 8 ani si X km pentru garantie baterii... cand e gata, e gata, si aia e 🙂 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, mgi said:

De ce nu iei un 530i în cazul asta? 

Eu n-as lua diesel dacă vreau sa țin mașina 8 ani. 

imbecilii nici 530i nu au in oferta.

 

in cativa ani nici nu o sa pot intra in Viena cu harbul diesel

poate nici acasa nu o sa pot parca pt ca locuiesc in centrul Bucurestiului

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, edit said:

daca iti cumperi masina diesel noua in 2025 oare esti prost tare sau partial doar?

faza este ca trebuie sa imi iau o masina, si din varii motive cred ca am de ales intre un plug-in si un diesel. mai precis, 550e si 540d (care de fapt este 530d de 286cp la care se adauga mild hibrid 18cp insa BMW au redenumit ca fiind 540d ca sa sune mai pompos).

Eu sunt hotarat sa iau la anul masina noua. Vreau sedan, sa fie premium, dimensiuni medii (ex 5ar) insa doar ev/phev/benzina. 

Dar sincer nu gasesc la cei traditionali: bmw, audi, mercedes ceva care sa ma satisfaca. Si fara VAG (stiu audi...)

Parca niciodata nu a fost atat de greu pt a gasi o varianta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.