Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, alex230ro said:

Daca baga in Romania asa ceva sa-i vezi pe toti cum spun ca-i limiteaza, ca doar bogatii sa aiba, bla bla.

Cand voiau sa bage legea aia cu masinile sub euro 5 sa nu mai intre in orasele mari, mama zici ca era rascoala printre cei care comentau. Daca nu poti sa circuli cu o masina cu anumite cerinte de poluare, nu mergi. Nu inteleg de unde e dreptul asta de a merge cu orice rabla sa nu mai poti respira.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, alex230ro said:

Daca ne ghidam dupa pragul de "poluare" atunci inaintea masinilor ar trebui interzise alte lucruri. 

Clar daca ne gandim la nivelul de poluare, sunt alte chestii care sunt mult mai poluante.

Dar cand mergi pe o strada plina de masini, mai toata poluare pe care o simti la nivel local este de la masini. Pentru a respira un aer mai curat in orasele mari clar trebuie scoase masinile. 

La nivel local(cartier, strazi, bulevard) masinile polueaza, la nivel de orase, tari clar nu sunt masinile in top.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Alex3245 said:

Si cum am mers eu pe jos pur si simplu cand respirai simteai un miros intepator si parca nu respirai bine.

In aceasta privinta sunt de aceeasi parere cu @Alex3245.

In urma cu doua zile asteptam pe la ora 7pm sa traversez strada la intersectia de la Arcul de Triumf. Aerul era extrem de poluat cu noxe de esapament, se simtea atat la miros cat si la dificultatea de a respira. Evident, toate bulevardele din jurul Arcului de Triumf erau pline de masini, care abia se miscau din cauza aglomeratiei. 

Cu siguranta, o cauza majora a poluarii o constituie autoturismele care trec ITP-ul in mod incorect. Dar deja numarul urias de masini in sine constituie o problema, indiferent de norma de poluare a acestora. Pot fi ele toate Euro-6d; sunt, pur si simplu, mult prea multe. Din considerente de ordin tehnic si preferinta personala, nu sunt adeptul electrificarii. Dar recunosc ca trecerea la automobile electrice va avea un impact pozitiv - as spune chiar major pozitiv - asupra sanatatii celor care locuiesc in orase. Ceea ce, pana la urma, este cel mai important lucru.

Nota: cele de mai sus explica inca o data toleranta zero pe care o am fata de toti cei care detin / circula cu masini avand DPF sau EGR dezactivate / nefunctionale.

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Si mai adaug inca ceva, tot referitor la subiectul poluarii cauzate de trafic. 

Am constatat ca exista o singura cauza principala a aglomeratiei in traficul din Bucuresti: transportul copiilor catre si de la scoala, cu autoturismul personal. Atunci cand scolile publice sunt deschise, traficul este infernal. Atunci cand scolile publice au zile libere, traficul este lejer. Un bun exemplu este chiar ziua de astazi: nu se face scoala = se circula excelent in Bucuresti.

Atat timp cat aglomeratia in trafic are o singura cauza majora, inseamna ca problema traficului s-ar putea rezolva foarte simplu, abordand in mod corespunzator problema deplasarii copiilor de acasa la scoala si inapoi. Nu sunt eu cel care trebuie sa vina cu solutii (oricum, nici nu ar fi bagate in seama), dar probabil ca un sistem similar cu cel al "school bus"-urilor din America, adaptat la specificul Bucurestiului, ar putea rezolva problema.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@FiveThreeFive

Eu locuiesc fix la 150 de metrii fata de o scoala generala care este situata intre blocuri si singura strada de acces este doar o strada cu sens unic cu masini parcate pe ambele parti. Sa vezi ce coada se face in cartier cand scapa copii, se blocheaza pur si simplu tot cartierul din cauza la parintii care vin sa si ia copiii de la scoala cu bolizii de lux, sa nu cumva sa mearga 1 km pe jos pana acasa. Foarte multe din masini la recunosc si le vad parcate prin cartier la maxim 1 km fata de scoala. Parintii astia cred ca nu au ce face si cauta sa si faca drumuri doar de dragul ca au masina.

Nu sunt strazi e adevarat, dar nici creier.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa ajung cu copilul la scoala de acasa as avea de schimbat 3 autobuze, acum am asa:

- cu transportul in comun -45 minute

- cu masina 15 minute 

Nu mai spun de ce "fauna" mai pot gasi in autobuze aia e bonus.

Sa vad cum o "pacalesc" sa o duc cu moto/scuter...

Acum Robert tot respectul dar as zice ca in Bucuresti asta ar fi o problema, mijloacele de transport, daca as avea alternativa nu as "pierde" timp in trafic, dar din pacate in cazul meu nu am alternative .Treaba simpatica este ca, chiar si asa mijloacele de transport in comun ( mai ales metroul) sunt pline la orele mentionate de tine .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, mgi said:

Din cate inteleg, e o problema intreaga cu gasitul de scoala "buna". De-asta lumea isi duce copiii la scoli in partea celalata a orasului. Plus ce spui tu, ca lumea nu se misca pe jos, ia copilul cu masina pentru cativa pasi...

Cand am facut eu scoala generala 90% din colegi stateam la maxim 5 10 minute de mers pe jos, eram vecini majoritatea de fapt, acuma poate da isi aduc si din alte cartiere copiii dar nu toti pentru ca repet eu le recunosc masinile parcate prin cartier si nu inteleg de ce simt nevoia de a bloca pur si simplu strada cu scoala sa si ia copiii fix din fata scolii. Aia care nu se duc fix in fata scolii asteapta pe langa strazile scolii care sunt toate cu sens unic si masini parcate pe ambele parti.

Cand eram la liceu schimbam de 3 ori transportul in comun si n am murit.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Itarachiu said:

Cand am facut eu scoala generala 90% din colegi stateam la maxim 5 10 minute de mers pe jos, eram vecini majoritatea de fapt, acuma poate da isi aduc si din alte cartiere copiii dar nu toti pentru ca repet eu le recunosc masinile parcate prin cartier si nu inteleg de ce simt nevoia de a bloca pur si simplu strada cu scoala sa si ia copiii fix din fata scolii. Aia care nu se duc fix in fata scolii asteapta pe langa strazile scolii care sunt toate cu sens unic si masini parcate pe ambele parti.

Cand eram la liceu schimbam de 3 ori transportul in comun si n am murit.

Cum s-a zis alte vremuri, personal acum nu as avea incredere sa las copilul in Bucuresti in 3 mijloace de transport, sansele ca intr-o luna sa se intoarca acasa fara telefon/ghiozdan sunt destul de mari. As vrea sa sper ca postarea ta nu m-a vizat pe mine.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, alex230ro said:

Cum s-a zis alte vremuri, personal acum nu as avea incredere sa las copilul in Bucuresti in 3 mijloace de transport, sansele ca intr-o luna sa se intoarca acasa fara telefon/ghiozdan sunt destul de mari. As vrea sa sper ca postarea ta nu m-a vizat pe mine.

Nu stiu cum e in bucuresti dar la mine in constanta nu am auzit de asa ceva. Cum nu am vazut nici drogati cu seringa cum am auzit la alte persoane de au vazut in bucuresti. Poate traiesc eu in alt univers 😂

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Itarachiu said:

Nu stiu cum e in bucuresti dar la mine in constanta nu am auzit de asa ceva. Cum nu am vazut nici drogati cu seringa cum am auzit la alte persoane de au vazut in bucuresti. Poate traiesc eu in alt univers 😂

Din pacate sunt , de exemplu  fata merge cu scoala in parc, acolo inteleg ca mai merg la o cismea sa bea apa, aparent pe o banca e un "domn" care tot timpul "cheama" copii la el sa "le spuna ceva"  evident ca au spus profesorilor , sfatul a fost sa nu il bage in seama. As paria ca , cam toata lumea il stie pe "domnul" acela ... probabil ca politia ar zice l-am legitimat nu avem ce sa ai facem . Fata nasului a ramas fara telefon in troleibuz au aparut 3 "baieti" s-au bagat in ea si la revedere telefon. Si mai sunt ceva povesti.

edit: si ca sa nu spun ca nu am incercat a stat cam 2 ani la o scoala de stat la 5 - 10 min de casa acolo mergea pe jos, toate bune si frumoase din punctul asta de vedere, dar la ce probleme cu "copii" si "profesorii" am avut acolo nu as fi crezut ca o sa am vreodata si uite asa am ajuns sa "arunc" banii la o scoala privata si sa fac si minim o ora naveta pe zi .

 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, alex230ro said:

Acum Robert tot respectul dar as zice ca in Bucuresti asta ar fi o problema, mijloacele de transport [...]

Alex, no worries, si eu sunt fix in acelasi film ca si tine. Doar locatia domiciliului si a scolii difera.

Si eu as fi fericit sa existe o alternativa la "uber"-ul de familie pe care il practica majoritatea parintilor care au copii la scoala. Din motive de securitate (cum bine ai punctat mai sus), un transport in comun eficient impreuna cu o retea extinsa de piste de biciclete poate fi o solutie doar pentru adulti si eventual elevii de peste 16 ani. Pentru copiii mai mici, cred ca doar o abordare gen bus-ul scolii ar putea rezolva problema.

Chiar si daca numai jumatate din copiii transportati zilnic cu masina ar fi migrati catre o alta varianta de deplasare, ar fi excelent. Parintii ar avea atat mai mult timp cat si mai multi bani (din economia de carburant), iar orasul ar beneficia de un trafic mult mai relaxat si de un aer mai curat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.