Jump to content

Recommended Posts

25 minutes ago, Romulus said:

Ai un an timp sa iti spun daca e ok sau nu, right?

Pai am deja un PHEV, dar as merge pe unul cu baterie mai mare. Noul e-class, mi-am pus sambata asta un test drive sa vad cum este fata de PHEV-ul meu. 

Singura chestie este ca Mercedes e class are 2265 kg si A6-ele meu are 2010kg. Ciudat diferenta asta asa mare.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, PzKpfW said:

Poate sunt mai grobian, nu înțeleg avantajul unui PHEV față de un hibrid normal (motor electric generator/ajutor pentru motorul electric).

Probabil ca ai avantaj pe termen scurt, consum ceva mai mic, dupa niste ani bateria se degradeaza si esti "mancat"  bonus ai complicatii x2 termic plus electric .Pe scurt e exact ceea ce BMW si alti producatori viseaza dupa 5 ani maxim dai masina .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, PzKpfW said:

Poate sunt mai grobian, nu înțeleg avantajul unui PHEV față de un hibrid normal (motor electric generator/ajutor pentru motorul electric).

Dupa cum a spus si Romulus cam alea sunt avantajele.

Modelul meu de PHEV are un range de 50km pe electric, eu in oras merg strict electric. Stiu cat de naspa e sa mergi pe jos si sa iti bage unul un diesel de ala in nas de ramai fara aer.

Acum daca sunt oameni care vor sa mearga si mai mult pe electric au aparut PHEV-uri cu 100 de km electrici, care ca numar mi se par mai mult decat rezonabil, daca ai o naveta de 40 de km zilnic ii poti face lejer pe curent si incarci la 2 zile. 

Un alt avantaj ar fi masina este mult mai puternica din cauza cuplului de pe un motor electric. Intr-o depasire mereu se vede cand intra acel boost de la motorul electric si daca ai 140 si ii dai talpa te baga in scaun.

Alte avantaje ar mai fi: Incalzirea/racire din aplicatie(pentru mine dotarea asta este un must acum) porneste frumos pompa de caldura si nu ai treaba, sa spunem prin absurd ca nu iti mai merge motorul termic poti ajunge la un service doar pe motorul electric vice-versa nu stiu daca e posibila.

Un alt pseudo-avantaj ar fi ca te pregateste cumva pentru un model electric.

Sunt si dezavantaje, dupa cum a spus alex, este mult mai complicat fata de un motor termic dar din punctul meu de vedere merita.

Eu unul nu planuiesc sa tin masina 10 ani.

Edited by Alex3245
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Hai ca imi place ce fac cei de la BMW:

Quote

Compared to the previous generation of prismatic lithium-ion battery cells, BMW’s Gen 6 cylindrical cells have the potential to cut manufacturing costs in half, all while offering up to 30 percent more range on a similarly sized pack thanks to a higher energy density, resulting in roughly 500 miles of travel on a full charge. DC fast charging will also be possible at 270 kW.

https://insideevs.com/news/694434/bmw-tesla-needs-to-close-the-gap-with-us-cylindrical-batteries/

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Sunt curios dacă o sa scadă și prețul mașinilor cu vreo 20%, dacă se înjumătățesc costurile cu bateriile.. 

Vor scădea. Oricum mașinile sunt bunuri destul de bine eficientizate economic. Marjele de profit sunt destul de mici pentru marea majoritate a automobilelor. Și în absolut, ajustat a inflație, prețul mașinilor a scăzut în ultimele decenii.

14 hours ago, Alex3245 said:

Dupa cum a spus si Romulus cam alea sunt avantajele. (...)

De acord cu tot ceea ce s-a spus. Dar voi comparați PHEV cu motoarele convenționale. Eu le compar cu hibridele care nu necesită încărcare. Ca necunoscător, în afară de partea cu pornit încălzirea/răcirea la distanță nu prea văd avantaje.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

dacă se înjumătățesc costurile cu bateriile.. 

De ce s-ar injumatati costul bateriilor? 

 

1 hour ago, PzKpfW said:

Și în absolut, ajustat a inflație, prețul mașinilor a scăzut în ultimele decenii.

Eu nu cred asta, imi pare rau.

Case si masini nu cred deloc convibs ca sunt mai usir de obtinut.

La ce economie, a carei tari te referi cand spui ce spui?

Cati ACHITA masinile cumparate noi? Sau asta nu mai e moda? ..si la case luate cu intentia de a fi achitate, DEJA se vorbeste de 2(doua) generatii de platitori la banca! Urmaresti tredul general cand faci asa afirmatii? America e un bun exemplu pentru ca noi ca tara suntem mai apropiati in conceptii de americani decat de Europa (europeni) care e cam socialista(!), asa ca nu prea ai unde sa te uiti cand e vorba de "independenta" financiar fata de... stat, si implicit felul cum ne permitem ce ne permitem cei din "patura" de mijloc. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, PzKpfW said:

Vor scădea. Oricum mașinile sunt bunuri destul de bine eficientizate economic. Marjele de profit sunt destul de mici pentru marea majoritate a automobilelor. Și în absolut, ajustat a inflație, prețul mașinilor a scăzut în ultimele decenii.

De acord cu tot ceea ce s-a spus. Dar voi comparați PHEV cu motoarele convenționale. Eu le compar cu hibridele care nu necesită încărcare. Ca necunoscător, în afară de partea cu pornit încălzirea/răcirea la distanță nu prea văd avantaje.

Pai ai avantajul ca poti merge 100% electric pe x km, pe cand la un hybrid normal nu poti, avantajul puterii, un hybrid normal nu iti da 500 nm cand ai nevoie.

Puterea bruta este mult mai mare intr-un phev fata de un hyrbrid.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, bimmer90f30 said:

De ce s-ar injumatati costul bateriilor? 

 

Eu nu cred asta, imi pare rau.

Case si masini nu cred deloc convibs ca sunt mai usir de obtinut.

Asa spuneau in articol, ca scade la jumate costul de producție. 

Pe de alta parte, și mie mi se pare ca s-au scumpit și mașinile, și casele, în mod constant în ultimii ani

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, bimmer90f30 said:

Cati ACHITA masinile cumparate noi? Nici la case luate cu intentia de a fi achitate DEJA se vorbeste de 2(doua) generatii de platitori la banca! Urmaresti tredul general cand faci asa afirmatii? America e un bun exemplu pentru ca noi ca tara suntem mai apropiati in conceptii decat de Europa care e cam socialista, asa ca nu prea ai unde sa te uiti cand e vorba de "independenta" financiar fata de... stat.

Vorbeam despre Europa și despre automobile, nu bunuri imobile.

Exemplu concret: cel mai ieftin VW Golf pe care îl puteai lua în 1997 costa (ajustat) ~21.500€. Pentru suma asta primeai o mașină de mărimea actualului Polo, fără radio, fără climatizare, cutie manuală în 5 rapoarte și un motor pe benzină de 60cp.

41 minutes ago, Alex3245 said:

avantajul puterii

Am înțeles. Baterii mai mari deci putere instantă mai mare când ai nevoie (și când sunt încărcate).

42 minutes ago, Alex3245 said:

avantajul ca poti merge 100% electric pe x km

De avantajul ăsta nu sunt convins. Scopul unui hibrid este până la urmă să fie mai ieftin la exploatare. Un PHEV consumă probabil ceva mai puțin ca un hibrid normal, dar trebuie încărcat, este mai greu, mai complex și mai scump.

38 minutes ago, mgi said:

Pe de alta parte, și mie mi se pare ca s-au scumpit și mașinile, și casele, în mod constant în ultimii ani

Nu te lăsa indus în eroare de către inflație. În România cel puțin, doar anul trecut a fost de 16%. Și asta este inflația medie, oficială. Anumite bunuri s-au scumpit și cu 50% doar din asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.