Jump to content

Recommended Posts

Just now, TKD29 said:

Ce zgomot la 20-50 km/h in oras? 🙂 Imi place sa intre aer de afara in masina. Si am ramas cu sechele dupa COVID 🙂

Oameni pe strada, fum de la camioane, tramvaie pe sine, frane si motoare turate... Ah, stai ca la Geneva toti sunt pe biciclete.

1 minute ago, zeronoo said:

Fara suparare dar mi se pare ca a devenit un concurs (cine scoate autonomie mai mare) printre posesorii de electrice de la noi. Sincer nu pot sa pricep cum poti sa renunti la confort (platit cu varf si indesat...) pentru niste cifre de povestit la bere. In final cine se foloseste de cine/ce? Tu de masina sau masina de tine? Chiar am vazut multe electrice cu geamul coborat in vara asta...si erau 36 de grade deci e un oarecare trend...Se termina bateria...o incarci asta e, mai des sau mai rar...dar sa renunti la confortul propriu pentru niste cifre...chiar nu pricep.

Am numarat teslele care merg ca ciclistii, la aspirate in spatele TIR-urilor cu 80 la ora pe autostrada. Ti se face rau.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, TKD29 said:

Imi place sa intre aer de afara in masina.

Aici sunt de acord, si mie imi place dar pe mine unul ma deranjeaza praful in toate gaurelele, asa ca merg foarte, foarte rar cu geamul deschis

2 minutes ago, Romulus said:

Am numarat teslele care merg ca ciclistii, la aspirate in spatele TIR-urilor cu 80 la ora pe autostrada. Ti se face rau.

Asta cu mersul la consum cu electricele...si afara e la moda. Mi se pare putin aiurea. Ma gandesc ca daca treci pe electrica, iti asumi si bunele si relele si o iei ca atare. In nici un caz sa renunti la confortul propriu. Daca vrei sa fi verde 100% mergi pe jos. 

Link to comment
Share on other sites

Mercedesul sta bine, Audi e praf. Am zis in ce conditii stau cu geamul deschis, nu sunt masochist, daca trece de 24 grade pornesc clima automat, iar daca e prea frig pornesc caldura, nu reunt la confortul meu pentru a castiga cativa km in plus.

Edited by TKD29
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"The manufacturer has completely relocated the production of combustion engines to Steyr in Austria and Hams Hall in the UK"

Oarecum "ciudata" decizia dar din ea inteleg ca se vor focusa pe electrice, adica uzina din UK probabil va face motoare pt piata de acolo , Steyr pentru Europa si cel mai probabil motoare pt Ineos . In final totusi as zice ca la vanzare va conta extrem de mult pretul vs modelele ICE si restul concurentei .

Link to comment
Share on other sites

Si sa echipezi orice loc parcare acum cu prize necesita costuri , ca reteaua sa suporte alte costuri si tot asa .Ideea ca vor plati altii pt asta , gen guvern and co e gresita , tot noi platim .Momentan e o balanta ..sunt cativa electric , eu n-as milita ever ca un electrificat sa se intoarca la combustibili , ce observ e ca in timpul pandemiei , cei care au facut pasul incearca sa convinga de avantaje si pe ceilalti , cu socoteli samd 😄 . Atat cat mai e optiunea valabila , petrolhead vor merge la max  si vor arde gazul  , au aparut  si  motociclete electrice , alta aberatie .  Cel putin pt mintea mea , singura acceptare e la hibride care merg acolo 20-30 km electric  si sunt f multi care nu merg mai mult .Focusul ar fi trebuit sa fie acolo , e ca un multifunctional si scaneaza si printeaza :))))) 

Edited by Myx
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Myx said:

Si sa echipezi orice loc parcare acum cu prize necesita costuri , ca reteaua sa suporte alte costuri si tot asa .Ideea ca vor plati altii pt asta , gen guvern and co e gresita , tot noi platim .Momentan e o balanta ..sunt cativa electric , eu n-as milita ever ca un electrificat sa se intoarca la combustibili , ce observ e ca in timpul pandemiei , cei care au facut pasul incearca sa convinga de avantaje si pe ceilalti , cu socoteli samd 😄 . Atat cat mai e optiunea valabila , petrolhead vor merge la max  si vor arde gazul  , au aparut  si  motociclete electrice , alta aberatie .  Cel putin pt mintea mea , singura acceptare e la hibride care merg acolo 20-30 km electric  si sunt f multi care nu merg mai mult .Focusul ar fi trebuit sa fie acolo , e ca un multifunctional si scaneaza si printeaza :))))) 

530e e de acord. 🤩

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Romulus said:

Cel putin pt mintea mea , singura acceptare e la hibride care merg acolo 20-30 km electric  si sunt f multi care nu merg mai mult .

Asa e, e singura varianta ok in momentul asta. Reduce semnificativ consumul pe oras fata de varianta (doar)ICE, nu te lasa in pom...si in opinia mea deocamdata varianta hibrida singura ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am gandit si o sa primesc de la munca o hibrida, deci bifat punctul de sus.

Cat despre switch, daca o dau pe a mea, as lua Tesla pentru a doua masina, doar daca mai exista la anul Rabla Plus si rabla. 

Altfel, cum zicea Romulus mai sus, prea mult stres cu range-ul, eu care cand ma intorc de la munte, o alerg de la Comarnic in jos, merg pe 22 grade oricand si sunt audiofil 🙂 

Link to comment
Share on other sites

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26685802-record-pentru-tesla-romania-cum-arata-piata-electricelor-dar-piata-auto-totala.htm

si totusi .. 🙂 

As zice ca daca subventia de 10k ramane si Tesla scoate Model 2 https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/tesla-model-2   vom avea un an 2024 extrem de interesant .

Nu imi plac electricele asa ca nu imi sariti in cap si da sunt destule probleme -lipsa range lipsa statie incarcare si asa mai departe dar pentru o persoana pragmatica care  deoreste o masina de la A la B si merge preponderent in oras electrica este o optiune cat se poate de buna.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

SI chinezi baga tare:

https://carnewschina.com/2023/11/15/xiaomis-first-ev-revealed-in-china-to-be-called-xiaomi-su7/

 

Ce fac unii cu baterile din masinile electrice: https://www.kclu.org/2023-11-14/an-innovative-new-facility-in-santa-barbara-county-is-putting-old-ev-batteries-to-good-use

Ma gandesc ca o baterie de asta cu ceva adaptari o poti folosi pe posta de baterie la un sistem fotovoltaic.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Alex3245 said:

Ma gandesc ca o baterie de asta cu ceva adaptari o poti folosi pe posta de baterie la un sistem fotovoltaic.

Daca gasesti invertorul capabil sa le/o incarce cu tensiunea (in cc) si apoi acelasi sau alt invertor sa iti dea tensiunea alternativa (ac) ca banuiesc ca vrei sa o folosesti pentru casa..

Iar sistemul photovoltaic sa fie CAPABIL sa produca atata energie ca (sa poti si folosi bateria) sa se incarce intr-o zi doua, nu 2 saptamani..

Pana gasesti o sa te lasi pagubas.. 

Lucrurile nu sunt chiar atat de simple in electric..

As mai adauga un lucru care e foarte important pentru mine. In primul rand nu as continua folosirea unei baterii dovedit tehnologic si prin teste facute pe baterie, ca nu mai functioneaza cum trebuie! Ca are celule slabe (care vor deveni din ce in ce mai slabe) sau ca, capacitatea e dovedit slabita pentru ca aceasta nu se mai reface si devine destul de impredictibila.

De ce? Pentru ca aceea baterie cu siguranta va fi stresata de curentul de incarcare care daca nu este oprit poate avea efecte CATASTROFALE pentru bateria respectiva in sensul ca poate deforma intern, ulterior TERMIC bateria. Si de aici doar un pas lipseste de la a lua foc sau pur si simplu exploda si de aici foc de neoprit..

Asadar fara BMS (ca a adus vorba mgi..) pe fiecare celula care sa fie perfect integrat in incarcarea/descarcarea bateriei, nu as atinge bateria aia nici cu o prajina... fara un bms solid, de incredere.

Dar fiecare face cum crede.. aveti mare mare grija, nu va jucati potentialul unei baterii scapate de sub control.. am incercat sa descriu in linii mari cat de mult trebuie abordata ideea din punct de vedere a sigurantei, casei...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

 

As zice ca daca subventia de 10k ramane si Tesla scoate Model 2 https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/tesla-model-2   vom avea un an 2024 extrem de interesant .

 

Tesla model 2 o sa apara cel mai devreme in 2025, dupa parerea mea. Iar subventiile cine stie daca mai tin atat..

20 minutes ago, Alex3245 said:

 

Ma gandesc ca o baterie de asta cu ceva adaptari o poti folosi pe posta de baterie la un sistem fotovoltaic.

Sunt deja solutii care fac lucrul asta. Se gaseste BMS-ul asta, care e compatibil cu niste invertoare. Si sunt si cativa integratori (unii chiar pe la noi) care ofera solutii complete bazate pe baterii de masina. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Tesla model 2 o sa apara cel mai devreme in 2025, dupa parerea mea. Iar subventiile cine stie daca mai tin atat..

Sunt deja solutii care fac lucrul asta. Se gaseste BMS-ul asta, care e compatibil cu niste invertoare. Si sunt si cativa integratori (unii chiar pe la noi) care ofera solutii complete bazate pe baterii de masina. 

Daca nu era vorba de Musk as fi zis ca da, ca orice producator normal .. https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26686854-foto-cum-arata-masina-electrica-oras-renault-care-costa-sub-20-000-euro-peste-aproape-trei-ani.htm

dar cu Musk orice e posibil e in stare sa impinga lansarea in 2023 doar pentru a lua "fata" tuturor

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, alex230ro said:

dar cu Musk orice e posibil e in stare sa impinga lansarea in 2023 doar pentru a lua "fata" tuturor

Nu prea cred ca reuseste. Decat, poate, sa faca o 'lansare' ca la cybertruck, si sa inceapa livrarile in 2025.

Pe cand tovarasii francezi au 4 modele pe teava: twingo, renault 5, citroen c3 si nissan micra. Dintre care c3 o sa apara primul anul urmator, dupa care r5 si celelalte 2. Toate astea sunt sub 25k euro si cred ca o sa fie concurenta serioasa pentru tesla. Plus chinezii care o sa tot impinga modele ieftine.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai asa Eileron Brusk nu trebuie sa lanseze intai hmmm... Tesla Semi, Cybertruck, Roadster si multe alte minciuni care le tot amana de la an la an. Daca spune acum de Model 2 pentru 2025 o sa fie probabil 2030 cel mai devreme, dar vedem istoria. In plus, aparent tocmai a aflat ca Tesla e angajata intr-un business in care marginile de profit sunt ingrozitor de mici si el vrea sa faca telefoane cu roti. Ofer manete de semnalizare gratis posesorilor care se plang de noile tesla 🤣

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Romulus said:

Pai stai asa Eileron Brusk nu trebuie sa lanseze intai hmmm... Tesla Semi, Cybertruck, Roadster si multe alte minciuni care le tot amana de la an la an.

Nu sunt fan al lui Musk, nu mă interesează de el și nici nu sunt cumpărător Tesla. Dar Tesla Semi se livrează din primăvară, iar pentru Cybertruck vor începe livrările peste 2 săptămâni. Despre Roadster nu am auzit nimic de ceva vreme, este drept.

Nu cred că minte per se, pur și simplu definește obiective prea ambițioase. Asta poate fi o strategie în sine (se vorbește despre asta, se crează așteptări, publicitate gratuită, etc.), dar în momentul de față cred că este depășit de situația de la Twitter X pentru a mai împinge de la spate Tesla. Și se vede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.