Jump to content

Recommended Posts

14 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu tii cont de un lucrur DE BAZA! Iar asta trebuie "penalizat" cu prima ocazie. O masina (personala) nu o poti compara cu un smart-phone.in nici un caz. (..chiar daca UE (fata de baterii..in telefoane) a nuantat pe buna dreptate posibilitatea ca bateriile in telefoane sa fie accesibil sa le poti schimba si decretat faza cu priza universala pentru telefoane, aceaisi idee - foarte bine.

Dar o masina - pe baterii, pe distante lungi? Zau? Unde e infrasttuctura? A in dezvoltare... deci punem carul inaintea boilor... iar o baterie iarna, ce autonomie are masina aia fata de vara sau alte anotimpuri.. (din pacate nu cred ca putem sa ne oprim sau reducem activitatile, cel putin nu se observa asta, iarna fata de vara! Tot vrem sa ajungem pe undeva cu masina.. 

Acum nu iti faci calcule ca probabil ai inca ICE, dar o data ce o sa ai doar electrica o sa iti faci din timp.. calcule pentru distante lungi.

Ia spune, asa intre 4 ochi, cat te panichezi cand mai ai 15% in telefon din baterie si esti pe undeva unde nu mai poti incarca? Extrapoleaza acel sentiment cand esti cu o masina pe baterii.. si eventual nu mai ajungi la destinatie! Telefonul probabil poti sa mai dai vreo doua telefoane si un pic de net si il bagi in buzunar dupa aia.. Cu masina e altfel e altfel, nu crezi?

Din pacate din nou analogia e nepotrivita.. d.p.m.d.v.

Masinile electrice din pacate cu timpul o sa isi dovedeasca ineficienta pe distante lungi.. /nu mai zic de camioane.. (nici o sansa fara diesel sau hidrogen! Vorbim de tone de marfa de carat nu tone de baterii si apoi si marfa..) Dar prin orase.. sa ii dea inainte.. ca acolo le e locul. 

Asta ma enerveaza cel mai mult, ca lumea (si financiar) a pus botu la vrajeala unui oportunist ca Elon Musk care a facut mai intai masini sport de iti rupeau gatul si acum imbraca hainele unui iubitor de mediu.. cand de fapt modul de abordare ar trebui sa fie COMPLET DIFERIT fata de acelasi mediu.. Mai ales ca aici intra categoric o schimbare de mentalitate (si a mea 😉😉) care trebuie SI SUSTINUTA CU, CEVA, adica INFRASTRUCTURA!!

Pe bune, ce e asa greu de inteles, nu combustibilul polueaza neaparat ci facptul ca noi in general FACEM PREA MULT GUNOI. Aici intra si faptul ca fabricantii de masini fac masini sa faca bani, ai inteles? Sau trebuie sa intru in detalii?

Iubirea de mediul incepe cu gunoiul care il lasam in urma!

Ia uite apropo de telefoane https://piataauto.md/Stiri/2023/11/Huawei-a-dat-startul-vanzarilor-primei-sale-masini-electrice-Luxeed-S7-care-tinteste-sa-concureze-cu-Tesla-Model-S/

Link to comment
Share on other sites

produc multe din ce stiu si bateriile de pe BMW  https://www.bmwblog.com/2023/01/13/bmw-samsung-battery-plant/

X7  ars an asta in garaj avea baterie samsung si pe afara s-au raportat multe probleme , se incing , ce pot sa spun , nu mai poti sta fara extragarantie , fara Casco samd , cam asta au devenit masinile in general si nu numai , un experiment , clientul testeaza , pe forumul AMG usa se plang de faptul ca deja de la comenzile initiale  fabrica scoate din optiuni si trimite masina cu optiuni lipsa , inclusiv au fost cazuri cu trimuri de bord combinate ca model si culoare , volan  microfibra in loc de piele si multe alte ineptii , gen lipsa panoramic  , diverse optiuni suspensie etc . Cam asta e CTC  si vorbim de masini peste 100k . Daca asta e controlul la niste optiuni si cum iese masina pe poarta ce pretentii sa mai ai la piesele montate .

 

https://europe.autonews.com/automakers/bmw-plug-hybrids-recalled-due-fire-risk-samsung-battery

12 hours ago, Alex3245 said:

Pai oricum Samsung detine harman, cei care fac ogramada de componente pentru oems.

Deci pleaca din prima cu experienta, pe partea de infotaiment si restul

nu mai poti avea incredere nici in firmele cu renume , presiunea de a scoate repede si modele noi , upgrade samd nu are cum sa fie benefica , numai cand vad ambitia asta stupida de a scoate anual telefoane noi atat ei cat si Apple imi pare o aberatie , la fel nu vad sensul unor berline , tesla lucid , de a fugi pana la 100 in 1 sec eventual intr-un final , cand sensul ar fi economia si  range la viteza mai mare . O promovare copilareasca , vai iti flutura urechile cand accelerezi 😄

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Alex3245 said:

nu credeam ca unii forteaza cumparatori sa cumpere ICE.

De ce sa nu crezi? Eu nu vad viitor luminos al masinilor pur electrice. Si pot sa aduc multe argumente.

De ce clientii trebuie impinsi spre masinile electrice? Mi se pare complet anormal sa induci (minti) clientii in vreo ...directie... alta decat necesitatea lor in folosirea unei masini.

2 hours ago, alex230ro said:

inca un video interesant 🙂 

Am ascultat tot ce a explicat tipul. Normal ca nu poti sa il contrazici. Dar, ascultandu-l, nu mi-a ramas decat impresia clasica deja numita range anxiety.. pe romaneste anxietatea (incordarea) ciclului (incarcarii).. sau stresul autonomiei.. care dupa cum nu e greu de ghicit, incepe cu, cat de mult putem (sau daca ne permitem) sa folosim ACul masinii, muzica in masina, stergatoarele 😱, (auziti?) directia masinii.. etc etc. Toate trag curent din baterie.

Si nu cred ca are un "gust" prea bun.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Exagerezi, o buna parte din ce a enumerat se aplica si la termic, atat ca la termic daca ajungi aproape de rezerva bagi repede benzina. Chiar oare acum 100 de ani cate benzinarii or fi fost? Sau ce range avea o "masina"  as zice ca undeva problemele erau mai mult sau mai putin asemanatoare - benzinariile probabil ca erau ca si statiile de incarcare acum, consumul de combustibil maricel un fel de range anxiety 😄 

Oricum pe masura ce numarul de EV creste e posibil sa vedem un "interes" al benzinariilor sa adauge o "pompa" electrica, chiar ma mir cum de nu au facut asta pana acum nu de alta dar cat incarca 20/30 min clar omul mai bea o cafea un suc sau daca ai modele mai vechi poti sa si mananci ceva 😄 

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

De ce sa nu crezi? Eu nu vad viitor luminos al masinilor pur electrice. Si pot sa aduc multe argumente.

De ce clientii trebuie impinsi spre masinile electrice? Mi se pare complet anormal sa induci (minti) clientii in vreo ...directie... alta decat necesitatea lor in folosirea unei masini.

Pai nu-i induci, daca doar aia se v-a fabrica aia vei cumpara e simplu. In trecut de ce toti cumparau masini cu motor pe combustie interna, pentru ca doar aia exista. Acum in momentul de fata ai alternativ, poti sa alegi intre 2 sisteme.

Nu-ti zice nimeni ca nu ai voie sa mai cumperi, mai ai timp 12 ani in care poti sa cumperi masina pe combustie interna noua, dupa SH. 

S-a dovedit ca masinile pe combustie interna polueaza mai mult decat cele electrice de la scoaterea petrolului, rafinarea lui, aducerea in pompele de benzina si apoi arderea lui de catre noi. Ca noi comparam in pret si litri pe benzina sau comparam cat CO2 face arderea a x litri de benzina/motorina, pe cand problema este mult mai adanca. In toate etapele mentionate mai sus se produce CO2 si alte substante si mai periculoase.

Daca scot petrolul din ceva oceane/mari, polueaza de sparg si omoara fauna acvatica, apoi rafinarea emite ogramada de gaze, aducere in pompe consuma benzina/motorina, etc.

Oricat ne-am contracara noi in argumente tot lantul pentru a pune in functione o masina pe combustie interna este mult mai poluator decat un EV.

Lumea ar trebuie sa invete ca masina nu este un must, de ce sa mearga 50.000-100.000 de masini sub euro 4 prin oras, ar trebui ca fiecare oras sa interzic intrarea in oras a masinilor sub euro 5, 6 si apoi doar masinile electrice sa aiba voie ca alea nu polueaza orasul. De ce sa moara atata lumea de boli pulmonare care sunt relationate direct cu poluare ca vrea mortis cineva sa mearga cu euro 2.

Si vin si cu o intrebare de ce sunt eu obligat ca sa respir gazele de esapament a cuiva ? De multe ori cand merg cu masina si cand accelereaza vreo unul vad un fum negru si imediat ma "infing" in butonul de recirculare.

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Exagerezi, o buna parte din ce a enumerat se aplica si la termic, atat ca la termic daca ajungi aproape de rezerva bagi repede benzina. Chiar oare acum 100 de ani cate benzinarii or fi fost? Sau ce range avea o "masina"  as zice ca undeva problemele erau mai mult sau mai putin asemanatoare - benzinariile probabil ca erau ca si statiile de incarcare acum, consumul de combustibil maricel un fel de range anxiety 😄 

Oricum pe masura ce numarul de EV creste e posibil sa vedem un "interes" al benzinariilor sa adauge o "pompa" electrica, chiar ma mir cum de nu au facut asta pana acum nu de alta dar cat incarca 20/30 min clar omul mai bea o cafea un suc sau daca ai modele mai vechi poti sa si mananci ceva 😄 

Pai si acum 100 de ani sa faci plinul la o masina, dura tot 5-10min gen, chiar daca benzinariile erau f putin, nu cateva ore sa incarci o baterie, vorbim de o medie, nu de incarcari ultrarapide ( gen Tesla ) 🙂 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, sskkaa said:

Pai si acum 100 de ani sa faci plinul la o masina, dura tot 5-10min gen, chiar daca benzinariile erau f putin, nu cateva ore sa incarci o baterie, vorbim de o medie, nu de incarcari ultrarapide ( gen Tesla ) 🙂 

Daca luam inceputul, inceputul cam asa se cumpara combustibilul:

"American motorists had been able to pump their own gas at filling stations since 1905, but those were little more than a pump at the curbside. Before that, motorists bought gasoline in cans from places like pharmacies and blacksmith shops and filled up themselves."

Cred ca dura mai mult decat sa incarci o electrica noua.

Mie un avantaj mare mi se pare ca iti poti incarca masina acasa singur, ajungi acasa o bagi in statie de incarcare si gata, cel mai comod posibil.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

diferenta este ca pe atunci oricum lumea nu stia altceva, nu aveau un termen de comparatie, acum insa, in lumea asta a vitezei in care timpul e atat de gramuit te uiti la chestiile astea, deci comparatia cu anii 1900 nu are nicio relevanta dupa parerea mea.

Ideal ar fi ca toate formele de combustie sa coexiste in functie de nevoile regionale, locale, personale samd nu sa ti se bage cu forta pe gat masina electrica cum se incearca acum a face, doar masina electrica nu va salva nimic ci dimpotriva va produce(o face deja) doar un damage si mai mare. 

Incarcatul acasa e ok si comod pentru cine sta la casa, dar cred ca majoritatea stau in cladiri comune de apartamente unde ai cateva sute de masini pe un compound, cum naiba incarci cel putin jumatate dintre ele sau macar un sfert zilnic? Ok, instalezi la fiecare loc de parcare statie de incarcare, dar apoi va trebui sa ai suficienta putere pe reteaua electrificata sa duca un asemenea consum si apoi cine isi asuma costurile cu infrastructura?

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

alex,

pe vremurile alea nu se faceau drumuri lungi dintr-o bucata, ca acum. masinile nu erau nici confortabile nici viteza nu era mare.

probabil dumurile de 200-300km intr o singura zi erau absolut exceptionale, ca atare daca o masina avea autonomie de 200km, nu era o problema.

azi sunt zile in care lumea poate avea oricand drumuri de 500-800-1500km in aceeasi zi. necesitatile cat si viteza de deplasare sunt altele, iar electrica nu poate satisface in acest moment aceasta nevoie.

am avut in ultimii ani des drumuri dus/intors in aceeasi zi pt Constanta, Tulcea, Craiova, Sighisoara, Brasov, Piatra Neamt, Iasi, Vaslui.

Plus Inssbruck, Zagreb sau Trieste catre Comarnic.

Link to comment
Share on other sites

🙂 ideea e relativ simpla , ne place nu ne place treaba se misca destul de rapid neasteptat de rap[id as putea spune. Ca mie nu imi plac, ca unul sta la bloc , ca altul face 1000 km pe zi nu cred ca mai conteaza, probabil ca peste vreo 5-10 ani vrei ICE mergi in Africa/Asia/America de Sud .Ar mai fi un  moment de "cotitura" cand un vehicul EV va avea pret asemanator cu un vehicul ICE si performante asemanatoare.

Tot legat de drum  as zice ca 70% din masinile aflate in trafic in Bucuresti fac maxim 100 km zilnic (clasicul- casa - scoala munca - scoala -casa )

Edited by alex230ro
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, mik15 said:

Ideal ar fi ca toate formele de combustie sa coexiste in functie de nevoile regionale, locale, personale samd nu sa ti se bage cu forta pe gat masina electrica cum se incearca acum a face, doar masina electrica nu va salva nimic ci dimpotriva va produce(o face deja) doar un damage si mai mare. 

Incarcatul acasa e ok si comod pentru cine sta la casa, dar cred ca majoritatea stau in cladiri comune de apartamente unde ai cateva sute de masini pe un compound, cum naiba incarci cel putin jumatate dintre ele sau macar un sfert zilnic? Ok, instalezi la fiecare loc de parcare statie de incarcare, dar apoi va trebui sa ai suficienta putere pe reteaua electrificata sa duca un asemenea consum si apoi cine isi asuma costurile cu infrastructura?

Nu inteleg de ce masina electrica produce un damage mai mare ? La ce te referi ? 

Eu stiu ca vara asta spunea ca reteaua noastra de energie era supraglomerata si ca nu folosim curentul deci avem de unde sa incarcam.

 

23 minutes ago, edit said:

alex,

pe vremurile alea nu se faceau drumuri lungi dintr-o bucata, ca acum. masinile nu erau nici confortabile nici viteza nu era mare.

probabil dumurile de 200-300km intr o singura zi erau absolut exceptionale, ca atare daca o masina avea autonomie de 200km, nu era o problema.

azi sunt zile in care lumea poate avea oricand drumuri de 500-800-1500km in aceeasi zi. necesitatile cat si viteza de deplasare sunt altele, iar electrica nu poate satisface in acest moment aceasta nevoie.

am avut in ultimii ani des drumuri dus/intors in aceeasi zi pt Constanta, Tulcea, Craiova, Sighisoara, Brasov, Piatra Neamt, Iasi, Vaslui.

Plus Inssbruck, Zagreb sau Trieste catre Comarnic.

Clar sunt si oameni care fac 800-900 de km pe zi, pentru categoria asta de oameni nu exista momentan o varianta sub 100k euro la electrice. Sunt in momentul de fata masini care fac 500 de km la o viteza de 130 km/h dar sunt scumpe. Apoi incarci de la 10 la 80% in 20-25 de min. Adica sa faci o pauza de 25 de min la 500 de km mie mi se pare minimum, nici legal nu prea ai voie sa conduci mai mult decat atat.

Dar masina pe combustie poate sa ramana la fel pentru categoria asta, nu am nici o problema.

 

Cum a spus si @alex230ro majoritatea oamenilor fac sub 100 de km pe zi. Eu spre exemplu nu am scos deloc masina saptamana trecuta.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Si eu, de ce sa ma leg la cap daca nu ma doare !?

 

3 hours ago, alex230ro said:

Oricum pe masura ce numarul de EV creste e posibil sa vedem un "interes" al benzinariilor sa adauge o "pompa" electrica, chiar ma mir cum de nu au facut asta pana acum

Pentru ca iti trebuie energie suficienta in retea.

Poate e cazul sa intelegem cum sta treaba cu energia electrica in comparatie cu, cea din benzina, motorina:

 Sau incearca sa intelegi calculul de aici. E cat se poate de real:

Si eu pot sa ma intreb ca si tine, de ce factorii de decizie nu au de-poluat fortat si drastic mai intai orasele cu aceste masini complet electrice, dovedind ca schema si ca exista suficienta energie., ca ecosistemul creat functioneaza din plin..?

Sa pui data limita e absurd. Va fi depasita.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.