Jump to content

Recommended Posts

@bimmer90f30 Cum s-a dovedit ? Ca au spus nu stiu ce omuleti care sunt platiti sa zica asta nu inseamna ca e adevarat.

Hai sa aratam cifre pe masa:

1. Cata poluare se face prin extragerea petrolului vs extractia acelor minereuri.

2.Cata poluare se face pentru prelucrarea bateriilor vs prelucrarea petrolului.

3.Cata poluare se face pentru componentele unei masini electrice vs una termice.

4.Cata poluare se face pentru transportul benzinei/motorinei la pompe vs livrarea bateriilor in fabrica unde se vor monta.

5.Cata poluare se face la 100 de km parcusi de o electrica vs termica.

 

Clar masina electrica e un disconfort pentru unii care deja sunt obisnuiti cu mers la pompa stat 10 min si gt dar asta nu inseamna ca EV-ul polueaza mai rau.

 

Cateva referinte pentru ce inseamna extractia petrolului:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6344296/

image.png.d8f53fa415558dfe6d17d0ff036643b4.png

 

3.4.1. Air pollution A single drill site typically operates for decades, and the extraction process itself produces emissions of multiple health-hazardous air pollutants, including chemicals such as benzene, toluene, ethylbenzene, xylene, formaldehyde, hydrogen sulfide, and methylene chloride (Field et al. 2014). Chemicals released into the air include particulate matter (PM), nitric oxides (NOx), methanol, naphthalene, xylene, toluene, ethylbenzene, formaldehyde, and sulfuric acid. Many of these compounds are known to be either toxic, carcinogenic, or associated with reproductive harm (Stringfellow et al. 2017). However, transport from the extraction site to human populations is less well-characterized, as understanding of the impact on local air quality is typically limited by the availability of existing monitoring networks. The emissions also likely depend on geographical location and state of drilling.


Organics. Macey and colleagues (2014) leveraged community knowledge to identify and install air sampling equipment in particularly noxious locations near oil drilling sites across five states. Of the 75 volatile organic compounds analyzed, 8 were identified at concentrations exceeding the US Environmental Protection Agency chronic cancer-risk threshold (assuming >365 days of exposure): benzene, 1,3 butadiene, ethylbenzene, formaldehyde, n-hexane, hydrogen sulfide, toluene, and xylenes (Macey et al. 2014). Benzene, formaldehyde, and hydrogen sulfide were the most frequently detected at excess levels.

 

SI daca chiar esti interesat doar sa vezi ce poluare face si ce efecte are asupra noastra si a mediului, te poti uita doar la 3.4 si 3.5.

Desigur si extractia pentru baterii polueaza dar sunt mult mai putine locuri de unde extrag in momentul de fata.

Asta ca sa vorbim cu informatii oficiale.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Insfarsit, o veste buna de la UE. Sunt curios ce o sa fac partidul acela din Germania ca era impotriva centralelor nucleare.

Eu sunt de aceeasi parere ca centralele nucleare sunt cea mai buna solutie pentru multe state care nu pot apela la hyrdro, geo. Dar trebuie facute cu simt de raspundere si la standardele actuale.

Si stirea asta arata ca viitorul o sa fie cam EV, de ce sa depinzi de petrolul altora cand iti faci curentul singur cu centrale nucleare.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Desigur. Ca altceva nu exista. Panouri solare, campuri cu eoliene.. sunt fix-pix fata de necesarul real cand e vorba de incarcat atatea si atatea vehicole ZILNIC!  (Sunt absolut convins ca numarul de vehicole electrice desigur va fi muult.. extraordinar de mult mai putine fata de ce vedeti astazi pe strazi! Asta pentru ca fie nu vor exista resurse (baterii, propulsorul principal, sursa de energie..) pentru ca trebuie inlocuit (ideal) aproape acelasi numar de vehicole!

Sa zicem mersi daca vor exista 1 vehicol pe cap de familie.. si sa vedem cum il vom imparti pe acesta in aceasta lume. Nu ne vom mai deplasa atat de mult pe distante acum atinse cu vehicolul..

Si uite asa o sa fie prea tarziu sa ne mai intoarcem inapoi.. ca deh Euro 6 nu e bun.. are prea multe piese, e complicat(!) - trebuie electric; hmm.. 😉 )

 

..Problema cu centralele atomice e ce se intampla cu rezidurile? Unde ajung? Acestea sunt inca toxice. Pentru natura.

@Alex3245 parerile noastre nu difera, doar ca eu vad lucrurile mai in ansamblu. Nu citesc rapoarte oficiale. 

Nu vrei sa stii cum au fost ignorate unele rapoarte ca altele favorabile unora ..sa fie considerate si publicate.

Aveti cea mai mica idee ca inca se lucreaza la felul cum se poate recupera Litiu din bateriile prezentului pentru reciclare, refolosire. Iar reciclarea lor consta in alta energie pentru a fi transformate (bateriile) in materie prima pentru alte baterii !!

..Sau efectul toxic al bateriilor asupra mediului daca nu sunt reciclate? Faptul ca in prezent in vest masinile cu baterii in dezmembrari nu sunt primite pentru ca nu au nici o valoare pentru ca bateriile lor nu sunt cautate pentru a fi reciclate. Asta se intampla in prezent, cand suntem impinsi spre a ne cumpara masini pe baterii ca salvam mediul.. !!!

Cand nu exista plan serios de reciclare, pus la punct deja.. / asta fara a mai considera pericolul de incendiu.. a bateriilor pastrate, practic aruncate in prezent.. si toxicitate prin gazele emanate in urma unui incendiu, in mediu !! Sau astea nu conteaza?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Itarachiu said:

Noi nu reciclam nici macar gunoiul si o sa reciclam baterii... si nu ma refer la noi romanii si prin alte tari mai civilizate e mai mult sau mai putin rau.

ehh, stai sa cresca cererea, reciclează ai noștri catalizatoare, dapai niște amărâte de baterii . Între timp japonejii https://www.automarket.ro/stiri/toyota-va-recicla-baterii-de-la-modele-hibride-vechi-pentru-viitoarele-sale-115935.html 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

 

 

Faptul ca in prezent in vest masinile cu baterii in dezmembrari nu sunt primite pentru ca nu au nici o valoare pentru ca bateriile lor nu sunt cautate pentru a fi reciclate. Asta se intampla in prezent, cand suntem impinsi spre a ne cumpara masini pe baterii ca salvam mediul.. !!!

 

mai exact? unde nu se primesc masini electrice la reciclare ? in ce tara?

Link to comment
Share on other sites

Ca tot vorbim de tehnologie:

 

Min 1:23:33. Dupa spusele documentarului niste oameni au descoperit "free energy", unul din ei a "cazut" de la etaj.

Desigur este doar un video pus pe internet deci trebuie digerat ca atare. Nu merita vazut decat daca sunteti pasionati de bullshit dar acolo la minutu mentionat merita 😂

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca si bateriile cu anod de silicon prind avans serios, acesti baterii o sa creasca densitatea bateriei cu 50-60% asta inseamna 50-60% mai mult range si un alt beneficiu este acela ca se incarca suuper rapid un 10-80% poate fi facut in 6-7 minute asta cred ca o sa depinda si de marimea bateriei. Problema actuala este ca sunt mai scumpe de produs, se pare ca ceva companii pe asta mizeaza:

https://www.cnbc.com/2023/04/22/why-porsche-mercedes-and-gm-are-betting-on-silicon-anode-batteries.html

Alte detalii:

https://www1.grc.nasa.gov/wp-content/uploads/5.-Amprius.pdf

https://amprius.com/

https://thundersaidenergy.com/downloads/amprius-silicon-anode-technology-review/

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

On 11/21/2023 at 6:54 PM, Romulus said:

oricum doar asa poti obtine cantitatea necesara de energie cu costurile cele mai mici, ramane doar problema stocarii deseurilor, dar nicio alta sursa de energie momentan nu produce mai mult decat aceasta, era cumva singura solutie daca vrei sa sustii consumul enorm care se preconizeaza prin fortarea asta masiva la trecerea la electrice. 

On 11/21/2023 at 5:08 PM, Alex3245 said:

Nu inteleg de ce masina electrica produce un damage mai mare ? La ce te referi ? 

Eu stiu ca vara asta spunea ca reteaua noastra de energie era supraglomerata si ca nu folosim curentul deci avem de unde sa incarcam.

 

Clar sunt si oameni care fac 800-900 de km pe zi, pentru categoria asta de oameni nu exista momentan o varianta sub 100k euro la electrice. Sunt in momentul de fata masini care fac 500 de km la o viteza de 130 km/h dar sunt scumpe. Apoi incarci de la 10 la 80% in 20-25 de min. Adica sa faci o pauza de 25 de min la 500 de km mie mi se pare minimum, nici legal nu prea ai voie sa conduci mai mult decat atat.

Dar masina pe combustie poate sa ramana la fel pentru categoria asta, nu am nici o problema.

 

Cum a spus si @alex230ro majoritatea oamenilor fac sub 100 de km pe zi. Eu spre exemplu nu am scos deloc masina saptamana trecuta.

legat de damage sunt studii facute si documentare din surse credibile, nu filmutele pe youtube, DW si BBC au suficiente documentare pe tema aceasta.

Da, vom fi avut cantitatea suficienta de energie la un moment dat, dar tu aia trebuie s-o distribui la anumite momente ale zilei in cantitati foarte mari si acolo intervine infrastructura slaba care nu poate sustine un asemenea consum. Punctele de transformare care deservesc cartie/zone, sunt deja depasite ca si puterea ce poate fi livrata, eu stau intr-un cartier de case cu incalzire prin pompe de caldura, nu sunt chiar rare momentele, mai ales iarna, cand apar pene de curent(scurte ce-i drept) pentru ca pica reteaua desi a fost(sper) gandita pentru utilizarea acestor pompe, toti avem 380 si 220 in casa si chiar si asa se pare ca punctul de transformare mai da si dude. On top of that daca toti de acolo iarna, mai bagam si masinile la incarcat seara, va tre sa alegem ce mai decuplam de prin casa...asta e un cartier nou totusi cu retea noua, ce facem in cartierele vechi unde reteaua are probabil min 30 de ani...

Tocmai si din cauza asta, fortarea asta catre electrice e mult prea mult dintr-o data pentru o infrastructura electrica invechita in toata EU nu doar in RO. Sunt pro masina electrica pentru oras, pentru drumuri lungi voi ramane cu ICE say Hybrid cat pot de mult.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, mik15 said:

legat de damage sunt studii facute si documentare din surse credibile, nu filmutele pe youtube, DW si BBC au suficiente documentare pe tema aceasta.

Exact la fel de multe studii sunt facute in care se dovedeste ca mult mai mult damage este facut de masini pe combustie interna. Am postat si mai sus un articol de la un institut acredit, in mare partea presa spune cam ce zice sponsorul.

https://www.bbc.com/news/science-environment-51977625

Quote

The researchers say average “lifetime“ emissions from electric cars are up to 70% lower than petrol cars in countries like Sweden and France (where most electricity comes from renewables and nuclear), and around 30% lower in the UK.

Si adaug din nou, promit ca e ultima oara, intreg lantul de aprovizioare cu benzina este un adevarat hazard(extractie, prelucrare si distribuire) in articolele pro ICE vad doar spunand ca minarea este poluanta si defapt nu sunt verzi masinile, dar ei nu spun nimic de cum ajunge benzina/motorina la noi, doar nu scoatem direct benzina/motorina si cati oameni mor doar din cauza asta. 

Link to comment
Share on other sites

https://www.contributors.ro/legea-mobilitatii-urbane-obliga-orasele-din-romania-sa-ia-incepand-din-2025-masurile-pe-care-multi-primari-le-ocolesc/

Ideile exprimate de autor in articol trebuie privite putin circumspect. Sunt insa cateva informatii importante, precum:

  • Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă [a fost] adoptată ca jalon de îndeplinit în cadrul PNRR. [...] Legea pune în sarcina orașelor și municipiilor din România mai multe obligații pe care trebuie să le îndeplinească începând din 2025.
  • Până în mai 2025, 13 municipii din România sunt obligate să instituie zone cu nivel scăzut de emisie (ZNSE) prin care se vor institui restricții și/sau taxare pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătățirii calității aerului. În interiorul acestora va fi permis accesul doar pentru autovehiculele care respectă standardele de emisii ale zonei și, dacă este cazul, care achită tariful aferent zonei. [...] Orașele obligate să introducă ZNSE până în mai 2025: Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.
  • Până la 1 noi. 2026, toate municipiile reședință de județ au obligația să amenajeze benzi dedicate transportului public pentru liniile care au o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.

Sunt interesante si diversele comentarii ale cititorilor, la articolul din link-ul de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

In continuarea post-ului anterior, daca gasiti ceva timp, este interesant sa parcurgeti (fie si diagonal) legea 155 / 2023 privind mobilitatea urbană durabilă. 

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/270923

Sunt o serie de prevederi, doar mentionez cateva:

  • art. 11 lit. n): scăderea numărului de autovehicule la 1.000 de locuitori;
  • art. 14 lit. f): stimularea utilizării transportului public, a mersului pe jos și cu bicicleta prin introducerea unor taxe de parcare și reducerea volumului de parcări pentru autovehicule;
  • art. 26: Accesul în funcție de emisii, taxele și excepțiile aferente zonelor cu emisii scăzute se stabilesc de către autoritățile administrației publice locale;
  • art. 40: Autoritățile administrației publice locale vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în orașe;

al caror efect cred ca va fi cresterea semnificativa a sarcinii fiscale aplicate autoturismelor personale. Probabil ca vor fi impozite sensibil mai mari, parcarea (inclusiv de resedinta) va deveni usturatoare, vor fi taxe de acces si eventual alte taxe nou inventate - toate in directia de a face scumpa spre prohibitiva detinerea si utilizarea unui autoturism. Art. 11 lit. n) este principalul steag rosu.

Ramane de vazut insa cum va arata punerea in practica a legii.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, FiveThreeFive said:

In continuarea post-ului anterior, daca gasiti ceva timp, este interesant sa parcurgeti (fie si diagonal) legea 155 / 2023 privind mobilitatea urbană durabilă. 

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/270923

Sunt o serie de prevederi, doar mentionez cateva:

  • art. 11 lit. n): scăderea numărului de autovehicule la 1.000 de locuitori;
  • art. 14 lit. f): stimularea utilizării transportului public, a mersului pe jos și cu bicicleta prin introducerea unor taxe de parcare și reducerea volumului de parcări pentru autovehicule;
  • art. 26: Accesul în funcție de emisii, taxele și excepțiile aferente zonelor cu emisii scăzute se stabilesc de către autoritățile administrației publice locale;
  • art. 40: Autoritățile administrației publice locale vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în orașe;

al caror efect cred ca va fi cresterea semnificativa a sarcinii fiscale aplicate autoturismelor personale. Probabil ca vor fi impozite sensibil mai mari, parcarea (inclusiv de resedinta) va deveni usturatoare, vor fi taxe de acces si eventual alte taxe nou inventate - toate in directia de a face scumpa spre prohibitiva detinerea si utilizarea unui autoturism. Art. 11 lit. n) este principalul steag rosu.

Ramane de vazut insa cum va arata punerea in practica a legii.

Ai vreo idee daca aceasta mobiltate urbana durabila are ceva influiente europene!?

Cu alte cuvinte, am "pus-o" in termeni de libertati. De dragul mediului si din lipsa de tot felul de lucruri nu or sa mai faca suficiente masini.. sau Cine o sa aiba suficienti bani (multi) o sa isi permita sa posede o masina.

Eu personal nu am ce sa parcurg.. Politicienii traiesc in cucu-land si o sa isi permita (si cateva ramuri crescute din pozitia lor sociala) sa aiba masini.

Multumesc sincer pentru punerea in atentie.

As fi facut un sub-topic la topicul sa se vada ce ne/ii asteapta pe doritorii de masini..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, bimmer90f30 said:

Politicienii [...] o sa isi permita (si cateva ramuri crescute din pozitia lor sociala) sa aiba masini.

👍 Ai intuit perfect. Legea respectiva are deja o "rezervare" expresa in acest sens.

Articolul 24
(1) În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții:
a) respectă standardele de emisii ale zonei;
b) achită tariful aferent zonei, dacă este cazul;
c) sunt exceptate sau beneficiază de reducere de până la 100% de la plata taxei.

Este usor de ghicit catre cine se adreseaza lit. c) de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Da, si nu e singura, sunt multe care arata bine si merg bine..

Vorbim discutii. 😉

Pai mai toate arata bine. Tre sa fii un prost designer ca sa nu faci ce vrei, cum vrei cu leduri si forme.. o masina care foloseste doar electricitate, ca doar nu are 30 de furtune, 17 valve, 4 EGRuri si 3 turbine pe un motor ice.. sa le faca si loc, sa vrea si altii bani pe munca la o masina ..reusita, pe plac..

Nu e greu deloc de sustinut asa afirmatie.

..Gunoi o sa fie, ca gropi pentru ele gasim.., iar design-eri.. sunt sigur ca se ingramadesc (de cand cu revolutia asta electrica) imediat poti impaturesti 2-3 cabluri, o tableta ceva, sub o tabla, intr-un cant..

Iubirea de mediu sa fie si sa (dea Domnu') se faca doar un model; modelul masinii lucratorului de zi, de dus la lucru pentru urmatorii 300 de ani, sau pentru 7 generatii ai unei familii!!

Ce ziceti, sunt "comunist" de ajuns si iubitor de mediu!?

intrebaree e, SE VREA? PAI NU CRED CA SE VREA! Se vrea bani.. ca piata e liberaa si lumea "are" gusturi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.