Jump to content

Recommended Posts

11 minutes ago, Romulus said:

Si eu sunt pentru. Eu sunt super ulta nationalist dar nu in sensul sa alungam companiile straine din tara. 🤣

Pe mine ma frustreaza putin, ca aici puteam porni de la zero, sa ne facem noi statiile la nivel national. Asa iarasi vin austrieci si mai fura o felie de tort, e de ajuns ca ii aveam pe combustibil fosil.  

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Alex3245 said:

Pe mine ma frustreaza putin, ca aici puteam porni de la zero, sa ne facem noi statiile la nivel national. Asa iarasi vin austrieci si mai fura o felie de tort, e de ajuns ca ii aveam pe combustibil fosil.  

Din pacate am dovedit de atâtea ori ca nu suntem în stare sa facem singuri, asa ca ma indoiesc ca un proiect 100% romanesc ar fi avut sorti de izbanda, ma refer aici ca nu se înțeleg la șpagă și interesul utilizatorului final este pe ultimul loc.

OMV este hulit din motive politice, pe buna dreptate, dar Petrom a fost transformat din temelii de când a fost preluat de ei, am lucrat mulți ani acolo și înainte de OMV organizatoric Petrom era un dezastru, fiecare filiala cu propriile aplicații, nimic centralizat. OMV a reușit transformarea Petrom intr-o companie super profitabila, asta este adevărul. Nu avem de unde sa știm dacă ar fi reușit sa se transforme similar fara implicarea unei entități straine, dar sincer ma indoiesc.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, goangaus said:

Nu avem de unde sa știm dacă ar fi reușit sa se transforme similar fara implicarea unei entități straine, dar sincer ma indoiesc.

Sigur ca reuseam intr-un final, cu conditia sa nu dea faliment pana la acel moment.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Pe mine ma frustreaza putin, ca aici puteam porni de la zero, sa ne facem noi statiile la nivel national. Asa iarasi vin austrieci si mai fura o felie de tort, e de ajuns ca ii aveam pe combustibil fosil.  

De ce? Cu ce te-ar fi ajutat daca erau romani, paraguayeni sau nigerieni? Taxele, si rulajul tot acolo este, fara nici o diferenta pentru tine.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Alex3245 said:

E chiar frumoasa masina asta, daca acele 320 de mile sunt reale si ar fi doar 110k euro chiar as cumpara o. Frumoasa rau masina. Hai ca astazi sunt postac :)))
 

 

E interesant ca au folosit unreal engine, oare ce sistem pe operare au in spate?

Sigur ca acele 320 mile sunt reale. La 90kmh

La 160kmh mai ai 150 mile. Tot reale si astea

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Alex3245 said:

Pe mine ma frustreaza putin, ca aici puteam porni de la zero, sa ne facem noi statiile la nivel national. Asa iarasi vin austrieci si mai fura o felie de tort, e de ajuns ca ii aveam pe combustibil fosil.  

Sunt si proiecte romanesti. 

Eu  acum vreo 6 ani am renuntat la multinationala si am mers alaturi de un antreprenor local, am facut o echipa de proiectare si ne-am apucat de treaba. A rezultat https://lektri.co/. 100% romanesc

Am rezistat vreo 3 ani jumate si am renuntat. Am avut 2 motive sa renunt: 

- absolut crunt la licitatii. Caiete de sarcini cretine. Am invatat ca nu coruptia e principala cauza a problemelor ci incompetenta. Pur si simplu nu aveai cu cine sa vorbesti. Om pus sa ia decizii aparent analfabet functional. Copy paste de la alte caiete de sarcini. Poate erau cu dedicatie sau doar cretine, nimic. NU aveai cu cine. Si nu odata ci aproape DE FIECARE data.  

- spiritul de antreprenor roman. Cand esti usor cu sacii in caruta, vrei sa tragi toata seva. Eu voiam ceva mai mult, sa ne extindem, sa facem si ceva high-end avand echipa, experienta etc. Nu s-a mai vrut...

 

Asa ca m-am reintors in mediul din multinationala... Poate o sa revin candva spre astfel de proiecte romanesti desi cu timpul o sa imbatranesc si eu 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Bala said:

Am invatat ca nu coruptia e principala cauza a problemelor ci incompetenta. Pur si simplu nu aveai cu cine sa vorbesti. Om pus sa ia decizii aparent analfabet functional. Copy paste de la alte caiete de sarcini. Poate erau cu dedicatie sau doar cretine, nimic. NU aveai cu cine. Si nu odata ci aproape DE FIECARE data.

Te contrazic. 🫣 Cele doua, coruptia si incompetenta in astfel de posturi sunt absolut strans legate. Ajungi acolo incompetent din cauza coruptiei.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Sunt si proiecte romanesti. 

Eu  acum vreo 6 ani am renuntat la multinationala si am mers alaturi de un antreprenor local, am facut o echipa de proiectare si ne-am apucat de treaba. A rezultat https://lektri.co/. 100% romanesc

Am rezistat vreo 3 ani jumate si am renuntat. Am avut 2 motive sa renunt: 

- absolut crunt la licitatii. Caiete de sarcini cretine. Am invatat ca nu coruptia e principala cauza a problemelor ci incompetenta. Pur si simplu nu aveai cu cine sa vorbesti. Om pus sa ia decizii aparent analfabet functional. Copy paste de la alte caiete de sarcini. Poate erau cu dedicatie sau doar cretine, nimic. NU aveai cu cine. Si nu odata ci aproape DE FIECARE data.  

- spiritul de antreprenor roman. Cand esti usor cu sacii in caruta, vrei sa tragi toata seva. Eu voiam ceva mai mult, sa ne extindem, sa facem si ceva high-end avand echipa, experienta etc. Nu s-a mai vrut...

 

Asa ca m-am reintors in mediul din multinationala... Poate o sa revin candva spre astfel de proiecte romanesti desi cu timpul o sa imbatranesc si eu 

Nice, chiar nu stiam de aceasta companie spre rusinea mea. Deci problema majora in aceste companii ar fi managementul deficitar, nu ?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Romulus said:

Eu o am pusa la apps de incarcare desi cred ca asta era cea cu doar website. Nu mai stiu ca sunt asa multe si asa aiurea.

Da si care mergea printr-un hub spre ceva server si de acolo catre altul si abia apoi catre incarcator. Era foarte greoaie, cu un refresh mega lent. <- asta s-a dorit pt ca era aproape gratis.

Reusisem integrarea cu HasToBe (cei care sunt in spate la Ionity) si voiam sa mergem cu app-ul lor cumparat white label. Era o nimica toata de suma pt ca eram deja integrati si apoi plateai procent din tariful de incarcare. Dar era f putin. Am stat ani ca sa ne chinuim si la final sa ajunga tot pe acolo.

Tot ani mai tarziu si e-charge s-a integrat cu hastobe. Noi eram mult inainte dar nu s-a mers pana la capat...

Cu timpul astea m-au facut sa renunt... 

47 minutes ago, Alex3245 said:

Nice, chiar nu stiam de aceasta companie spre rusinea mea. Deci problema majora in aceste companii ar fi managementul deficitar, nu ?

Da.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Deci problema majora in aceste companii ar fi managementul deficitar, nu ?

Nu. Nu se gandeste pe termen lung ca in Vest sau ca in "Cina" - pe decenii.. 

Asta cred ca vrea sa zica @bala.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pe de alta parte, multi nu or sa ma creada dar Vestul a inceput, sau incepe incet incet sa se indeparteze de electric.. mobilitatea asta electrica. Cetatenii normali la cap cu finante si asa putine incep sa isi cam dea seama de ce se intampla, sau ce LI SE INTAMPLA..

Acum, nu dati cu paru'.. intentionez sa fac un topic despre realitatile mediului vs Greta Thunberg.; drumul ei se cam ingusteaza, ca  altfel nici nu prea se putea..

Link to comment
Share on other sites

Treaba asta cu electricele era chiar economica, sa spunem ca stai la marginea orasului in 95% din timp te plimbi prin apropriere deci autonomie de 200-250 km iti ajung. Aplicai pentru programul de fotovoltaice, primeai un sistem aproape pe moca, apoi cumparai ceva electrica mica cu discount 10k euro, gen dacia spring, dadeai pe ea 7-8k euro.

Ai curent si de la panouri, iti incarci masina exclusiv de acasa sa zicem la un 80 de bani, 80 de bani pentru ca tu mai bagi si in retea si la final cred ca pe acolo ar fi pretul.

Sa zicem ca ai avea o naveta de 70-80 km zilnic -> 1600 km pe luna -> 19.200 km pe an

 

Pret benzina: la un consum de 8l/100km inseamna 1536 litri de benzina la un pret de 7.5 lei - 11.500 lei

Pret curent: la un consum de 20 kwh/100 km inseamna 3840 kWh asta duce la un pret de - 3072 lei

Deci daca ai fi luat un dacia spring cand era 7-8k euro si ai fi aplicat pentru panouri in 4 ani jumate ti-ai scos toti banii de pe spring. 

Diferenta ar fi 8428 * 4.5 = 37 926 / 5 = 7.585 euro

Asta ar fi cazul ideal.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Nu ma intereseaza valoare de vanzare, teoretic mi-am scos banii pe care i-am dat, poate sa valoreze 500 de euro acum.

Bateria are garantie 8 ani sau 120.000 km, abia in 6 ani de folosire ai depasi termenul.

Daca vrei sa faci un calcul cu deprecierea unei ICE de 7-8k euro si menentanta si restul, o poti face aici, eu am vrut sa fac un calcul doar din punct de vedere al rulajului atat, in final iesi si mai bine daca pui revizii si de astea.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Alex3245 said:

Nu ma intereseaza valoare de vanzare, teoretic mi-am scos banii pe care i-am dat, poate sa valoreze 500 de euro acum.

Daca nu te intereseaza pe tine, e bine sa o spui si sa facem calculul pana la capat ca sa stie toti care citesc ce sa calculeze daca vor sa vanda.. asa e o reactie echitabila.

Idee e ca deprecierea la data curenta e mult mai mare la electrice (chiar si pentru hibride) decat la ICE. Asta e realitatea si daca vrem sa prezentam avantaje TREBUIE privit in contextul realitatii.

Ai facut vreun calcul si (cam) cate panouri solare iti trebuie sa incarci (doar din ele!) o baterie de masina electrica!? Nu's putine. Si asta fara sa mai dai retelei sau sa folosesti tu. (Ideea fiind ca PIERDERILE SUNT PREA MULTE iar eficienta e mica in cazul incarcarii doar din panouri)

Poti sa faci un topic separat, sa ne uimesti, dar si sa ne tii la curent (si) cu degradarea eficientei lor in acelasi timp cu incarcarea bateriei. 😉

Scuza-mi scepticismul.. (cu toate ca ai' din jur ma considera visator 😉 ). 🥶

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, bimmer90f30 said:

Daca nu te intereseaza pe tine, e bine sa o spui si sa facem calculul pana la capat ca sa stie toti care citesc ce sa calculeze daca vor sa vanda.. asa e o reactie echitabila.

Idee e ca deprecierea la data curenta e mult mai mare la electrice (chiar si pentru hibride) decat la ICE. Asta e realitatea si daca vrem sa prezentam avantaje TREBUIE privit in contextul realitatii.

Ai facut vreun calcul si (cam) cate panouri solare iti trebuie sa incarci (doar din ele!) o baterie de masina electrica!? Nu's putine. Si asta fara sa mai dai retelei sau sa folosesti tu. (Ideea fiind ca PIERDERILE SUNT PREA MULTE iar eficienta e mica in cazul incarcarii doar din panouri)

Poti sa faci un topic separat, sa ne uimesti, dar si sa ne tii la curent (si) cu degradarea eficientei lor in acelasi timp cu incarcarea bateriei. 😉

Scuza-mi scepticismul.. (cu toate ca ai' din jur ma considera visator 😉 ). 🥶

Cazul pe care l-am prezentat mai sus este fix o cunostinta de a mea, si-a luat spring o foloseste dedicat pentru oras, mers la munca, dus copii la scoala si atat. Si-a pus si panouri alea moca de la stat plus altele a lui, a bagat deja in retea 9 MW, intr-un an jumate deci mai mult decat cat ar consuma spring-ul adica 3.9 MW.

Calcul ar deveni foarte imprevizibil din cauza ca daca iei masina sh la 7-8k mai mult ca sigur o sa trebuiasca sa bagi bani pentru reparatii.

Dacia Spring a fost scoasa in 2021 unde o puteai cumpara cu 8 k, acum pretul de vanzare este: ~10k euro, deci practic ai fi castigat 2k euro.

https://www.autovit.ro/autoturisme/dacia/spring/de-la-2021?search[filter_float_year%3Ato]=2021

ca sa nu spui ca este vreo anomalie in Romania, pun si un link de pe mobile:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2021%3A2021&isSearchRequest=true&ms=6600%3B25%3B%3B&pageNumber=2&ref=quickSearch&sb=rel&vc=Car

Un logan din 2021 este: ~ 8500 euro

https://www.autovit.ro/autoturisme/dacia/logan/de-la-2020?search[filter_float_year%3Ato]=2021

 

Nu stiu cat era pretul de vanzare initial pt logan din 2021.

 

Eu nu ma consider visator sau sceptic, eu ma bazez doar pe cifre.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Calculul e corect, functioneaza. Cu cateva observatii:

- Acum spring-ul nu mai e 9k euro, e 16k cel mai ieftin (cu tot cu subventie, pentru cine prinde)

- Nu incarci masina doar din panouri, dar panourile te ajuta sa iesi mai ieftin

- Panourile alea nu au fost chiar gratis, deci trebuie calculata si acolo o amortizare

- Sa faci zilnic 100 km cu Spring-ul mi se pare ca iti risti viata in mod inutil, si pentru asta la mine nu exista un pret.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Spring-ul este o cutie cu 4 roti. 

Daca ai panouri prin casa verde, amortizarea o faci in maxim 2 ani.

Daca ai contract la Hidroelectrica si incarci masina noaptea (ca ziua mergi cu ea), costul per kw este de max 50 bani (gandind ca tragi din retea ce ai produs cu fv).

Eu am fv prin casa verde (2300 lei cost instalare) si contract la Hidroelectrica (va fi reinnoit in februarie).

Am fost tentat sa achizitionez un G30 hibrid, insa pretul era peste bugetul meu (mai erau si alte motive pentru care am renuntat). 

Nu stiu cum va fi viitorul, insa este clar ca peste cativa ani vom incepe sa simtim din ce in ce mai mult mirosul carburantilor de la masinile din trafic si ne va deranja (cati mai vreti sa cumparati o paine neambalata, aruncata pe un rastel pe langa care misuna si cativa gandaci?). Cu totii vom dori sa respiram, in oras, un aer curat. 

 

Ca sa fiu mai clar, ma refeream, mai sus, la amortizarea fv.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, mgi said:

Calculul e corect, functioneaza. Cu cateva observatii:

- Acum spring-ul nu mai e 9k euro, e 16k cel mai ieftin (cu tot cu subventie, pentru cine prinde)

- Nu incarci masina doar din panouri, dar panourile te ajuta sa iesi mai ieftin

- Panourile alea nu au fost chiar gratis, deci trebuie calculata si acolo o amortizare

- Sa faci zilnic 100 km cu Spring-ul mi se pare ca iti risti viata in mod inutil, si pentru asta la mine nu exista un pret.

Clar nu incarci doar din panori eu am facut calcul expres cu 80 bani pe kw ca sa nu fie apoi interpretat, stiu ca ala e pret standard pt hidroelectrica.

Aparent sunt multi care merg zilnic cu spring-ul, eu unul nu as cumpara o, dar daca vorbim strict dpdv financiar dacia spring daca o prindeai atunci in 2021, era aproape platita acum doar din combustibil.

11 minutes ago, pvsilviu said:

Spring-ul este o cutie cu 4 roti. 

Daca ai panouri prin casa verde, amortizarea o faci in maxim 2 ani.

Daca ai contract la Hidroelectrica si incarci masina noaptea (ca ziua mergi cu ea), costul per kw este de max 50 bani (gandind ca tragi din retea ce ai produs cu fv).

Eu am fv prin casa verde (2300 lei cost instalare) si contract la Hidroelectrica (va fi reinnoit in februarie).

Am fost tentat sa achizitionez un G30 hibrid, insa pretul era peste bugetul meu (mai erau si alte motive pentru care am renuntat). 

Nu stiu cum va fi viitorul, insa este clar ca peste cativa ani vom incepe sa simtim din ce in ce mai mult mirosul carburantilor de la masinile din trafic si ne va deranja (cati mai vreti sa cumparati o paine neambalata, aruncata pe un rastel pe langa care misuna si cativa gandaci?). Cu totii vom dori sa respiram, in oras, un aer curat. 

 

Ca sa fiu mai clar, ma refeream, mai sus, la amortizarea fv.

E o masina sa iti faci treaba pe distante scurte si atat.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.