Jump to content

Recommended Posts

Da, cu intelegere de la asociatie, poti face asa ceva. Plus destul de multe autorizatii. Daca e sa mergi legal.

Pt curent poti face cu bransament separat sau cu subcontor din punctul comun al asociatiei si platesti asociatiei.

Eu am pe gardul casei un incarcator. Am 2 locuri de parcare in fata casei. Sigur lipseste ceva dar nu stiu ce. 

Am insa la 2 strazi un vecin cu un KIA EV6 care si-a tras pe sub trotuar, pe sub pista de biciclete un stalp cu un incarcator. Nu m-am intalnit cu el sa-l intreb de acte. Dar e foarte fain instalat. Pare profi. 

L.E. Vad o cutie langa incarcator. Pare a fi cu bransament separat. Asta chiar e fain dar greu de facut. Foarte tare !!!!

Link to comment
Share on other sites

Clar daca se vrea se face, este mult mai benefic pentru tot, daca intr-un bloc ar fi 70-80% din locatari cu masini electrice ai vedea mai peste tot cateva prize de genul si asa incarci ieftin si rapid.

Pe langa asta, nu inteleg de ce dar iarna noxele masinilor parca sunt mai intense, la modul ca nu poti respira cum trebuie, vara sau primvara par mult mai suportabile dar iarna mamaa.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca incarcatorul ii apartine sau e public. Locul ala de parcare e pe strada, si nu cred ca era de resedinta. N-am avut timp sa ma uit, doar l-am vazut din masina.

Transformator separat nu cred ca are nevoie, pentru ca dupa cat de subtire e cablul, n-are mai mult de 22 KW. 

Oricum, in tarile cu apa calda am vazut foarte multe destination chargers de genul asta pe strada. La noi habar n-aveam ca se pot face, asta e primul pe care il vad.

Edit: pare ca apartine unui oficiu postal 😲

https://www.plugshare.com/location/368386

Link to comment
Share on other sites

Se pot face pe strada dar te manca timpul pana cand resusesti sa scoti toate avizele. Dar se poate. 

Daca masina stie trifazic, nu ai nevoie de mai mult de 11kW pt ca a devenit relativ standard. Sunt putine cu 22kW pe trifazic. 

Exceptie fac cele monofazate care trag 7kW monofazic si atunci ai nevoie de 22kW insa devin tot mai rare in Europa. 

Pentru 22kW ai nevoie de 5x6mm2 ideal, cupru plin. Esti acoperit si cu 5x4mm2 dar diferenta de pret nu se justifica. 

Link to comment
Share on other sites

Quote

The sports sedan, Cross Turismo and Sport Turismo models of the new generation have put in some 3.6 million test kilometres on proving grounds, racetracks and public roads all around the world. And under the most extreme conditions, too: temperatures ranged from +53 degrees Celsius in California’s Death Valley to -41 degrees Celsius north of the Finnish Arctic Circle.

https://newsroom.porsche.com/en_AU/2024/products/porsche-taycan-endurance-tests-35069.html

 

Hai ca e chiar frig la ei:

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Băiatul asta se zbate din răsputeri împotriva mașinilor electrice. De-asta au și așteptat atât pana sa scoată o electrica, și e atât de slaba. Asta deși aveau tehnologia aproape gata de la hibride.. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, mgi said:

Băiatul asta se zbate din răsputeri împotriva mașinilor electrice. De-asta au și așteptat atât pana sa scoată o electrica, și e atât de slaba. Asta deși aveau tehnologia aproape gata de la hibride.. 

Nu chiar, dar se gândește în primul rând la piața globală de volum. Multe țări nu au (și nici nu vor avea în viitorul pe termen scurt și mediu) infrastructura necesară pentru electrice. Hibridele vor fi preferate încă mult timp în acele țări. În Europa (infrastructură bună, venituri mari, distanțe scurte), aglomerațiile urbane din SUA, China și Japonia, electricele vor prospera mai repede și mai ușor.

În ceea ce privește hidrogenul se cam bat cu morile de vânt deocamdată pentru că nu sunt susținuți îndeajuns de către politic. Iar infrastructura pentru producția, transportul și distribuția hidrogenului este mult mai complicată decât cea pentru electricitate. Și la final, și automobilele pe hidrogen tot electrice sunt de fapt.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa incerc sa explic eu (o data in plus, daca ar fi nevoie..) cum vad lumea masinilor electrice si sa vreau sa incerc una ...sa o am in posesie, prea curand NU o sa se intample. 

De ce?

Pentru ca tocmai astazi am gasit (pe persoana fizica..) explicatia.. pe care voi incerca sa o prezint, adica ..de unde vine reticenta..

Pai din faptul ca o data cu apartia acestor baterii .. e ca si cum a aparut 10-30 de variante (probabil vor fi.. ) in urmatorii 20-30-50 de ani de baterii.

Adica, cu alte cuvinte va trebui ca la fiecare 2-3-4 ani va trebui sa schimb masina cu totul ca nimic nu se potriveste de la chimicalele din baterie la managementul in incarcarii acesteia .. pana la felul cum comunca vezi Doamne, masina mea de 4 ani cu alte masini mai noi care obligatoriu sunt mai performante (nu-i asa?) pentru ca tocmai a aparut o noua baterie care difera de cea pe care o am pe masina iar COSTUL EI va fi pur si simplu prohibitiv pentru ca nu se mai face..

Pentru noi soferii e ca si cum trebuie sa acceptam noul "combustibil", care sunt/este/ar fi niste nenorociti de electroni stocati intr-un alt tip de rezervor (bateria) mai "destept" decat cel de acum 4 ani... (ma, ma lasi?l

Iar eu trebuie sa platesc (scump) experimentele unora/altora, nu-i asa?

Nu mersi.

Pana acum, de ceva sute de ani.. am folosit doua tipuri de combustibili - care s-au rafinat cu trecerea timpului cu introducerea incet-incet a unor noi tehnologii, si aici vorbim de zeci de ani de tranzitie.. aici vorbesc de masinile ICE!!! Si au ramas doua tipuri de combustibili, la naiba.. 

Va spun sincer, sapa de lemn scrie pe mai toti daca le dam nas.. (dar fiecare face cum crede).

Asadar, nu o sa permit prea curand "aspirarea" banilor din buzunarul meu pana nu se reglementeaza toate expeeimnyele aste ape noi (cobai) spre o solutie finala.

..Iar cand asta se va intampla  🤣🤣 cu siguranta nu voi mai fi printre semeni ci mai jos un pic..

..De ce nu cred ca nu se va schimba?

Pentru ca rasa umana nu e facuta sa se "linisteasca" spre eficientizare maxima din ce a reusit pana in prezent.. / ea (rasa asta de umanoizi..) a descoperit "progres" si mai ales banii (dominarea unora peste altii..) .. sa le faca pe toate din vrajeli! ..Vrajeli impinse la un maxim ce devine inacceptabil, pentru o minte normala..

A, sa nu uit linkul care m-a inspirat:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/toyota-small-ev

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, PzKpfW said:

Nu chiar, dar se gândește în primul rând la piața globală de volum. Multe țări nu au (și nici nu vor avea în viitorul pe termen scurt și mediu) infrastructura necesară pentru electrice. Hibridele vor fi preferate încă mult timp în acele țări. În Europa (infrastructură bună, venituri mari, distanțe scurte), aglomerațiile urbane din SUA, China și Japonia, electricele vor prospera mai repede și mai ușor.

În ceea ce privește hidrogenul se cam bat cu morile de vânt deocamdată pentru că nu sunt susținuți îndeajuns de către politic. Iar infrastructura pentru producția, transportul și distribuția hidrogenului este mult mai complicată decât cea pentru electricitate. Și la final, și automobilele pe hidrogen tot electrice sunt de fapt.

Pai cea mai mare parte din prajitura e china, acolo vor toti sa vanda cat mai mult apoi urmeaza India care si ei usor usor vin pe electrice, apoi SUA. Eu zic ca ponderea lor o sa fie 50%, dar o sa vedem ce ne arata viitorul, astia de la toyota nu stiu ce sa mai faca sa-si vanda hibridele :D. 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, mgi said:

Sunt convins că este doar începutul. Electricele au maxim 10 ani de dezvoltare serioasă în spate (în principal de la Dieselgate încoace) și sunt deja comparabile cu termicele. În același timp, motorul Otto se apropie de limita fizică a dezvoltării, pe când electricele abia au început.

Link to comment
Share on other sites

Nu e chiar asa...

Bateria vine impreuna cu BMS-ul ei. BMS-ul comunica cu masina (ECU + OBC) pe CAN. 

De ex la I3, a inceput cu 20kWh bateria. La face lift era cu 30kWh iar ultimele modele s-au vandut cu 40kWh. 

Fiecare generatie avea aceiasi prindere si comunicare si se putea face upgrade la baterie. Bine, BMW nu voia sa faca asta pt ca atunci nu se reciclau, reciclarea fiind abia la inceput. 

Dar conceptul de a face upgrade de baterie la un service, nu e asa departe. 

La nissan leaf se poate deja si e si mai usor: se pot pune la leaf 1 baterii de leaf 2. Chiar si de cea 62kWh el avand initial vreo 20-30kWh parca. Asta se poate face in Romania. Pe afara e si mai comuna situatia. 

Deci daca ai piata, se poate orice. Cand masinile din generatia X devin relativ banale, preturile scazute + prezenta unei piete va duce la upgarde, reinoiri.

Pana la urma o masina electrica veche cu batere noua, e ca o masina veche cu motor nou. Mai si gasesti baterii la unele dezmembrari. Deci hai ca se poate

 

L.E. Exceptie tesla ca omul e mai american asa. Are vise de apple. Acolo schimbi bateria cu totul si pe modele de masina. Au stricat bateria, e nasol. Dar mno, nu te pune nimeni sa cumperi masina aia

Link to comment
Share on other sites

Era destul de previzibil ca se va intampla asta. Bine, inca nu s-a intamplat dar o sa urmeze.

Legea cu interzicerea ICE era doar ca sa se organizeze firmele mari si spre altceva + sa le dea bani pt dezvoltare de asa ceva. 

Daca ii lasau pe ei, fara norme si legi gen E6, E7 etc. nu faceau nimic. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Bala said:

EV in urmatorii 15-20 ani va fi maxim optiune atunci cand iti cumperi masina noua; benzina/motorina/EV. Nu o solutie la tot ce misca. 

Dacă lucrurile anunțate acum de către producători se concretizează, cred că va fi mai degrabă invers: unele modele electrice vor avea și variante cu motoare cu combustie. Însă majoritatea vor fi 🔋

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Alex3245 said:

IMG_6981.thumb.jpeg.b05f4066986f8cd5fd693267be2ffa44.jpeg
 

Am văzut acum postarea de la bjorn cu noul i5, ai pățit vreodată așa ceva @TKD29 ?

wow , sunt curios daca in manual e trecut undeva chestia asta, as fi profund dezamagit

seful meu are un eqc electric si intr-o zi de munca(nu in fiecare si ce e drept) da de 3 ori pe saptamana face cam300 km pe zi. o arde non stop pe la fast chergeruri de putea sa se plimbe cu v8-u. oricum o faza de asta te face sa ajungi acasa in loc de sa zicem 6pm la 9pm ca stai cu utilaju la incarcat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.