Jump to content

Recommended Posts

Sunt modulare cam toate doar ca nu au implementat sa livreze si separat. 

Motivul pentru care nu pot incarca 2 masini pe DC in acelasi timp este din cauza modului de incarcare al bateriilor in DC.

Fiecare BMS trimite catre incarcator de 10 ori pe secunda ce curent sau ce tensiune are nevoie. Incarcatorul trebuie sa livreze curentul sau tensiunea (in functie de faza de incarcare) cu o precizie de 1%.

Cum 2 baterii nu au aceiasi incarcare, nu sunt identice etc. trebuie sa ai 2 convertoare pentru 2 masini. 

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Alex3245 said:

Articolele de genul sunt bune dar nu prea, exemplul clar este acesta:

Articolele tale sunt ale bune..

Fara ironie, observ ca stai bine pe cifre, cautari, statistici, stii unde ai voie si unde nu..

Eu nu-s ca tine, DAR daca nici Forbes nu stie ce face si ce spune.. (si nu te-a lamurit) cu siguranta numerele gasite de tine sunt mai bune decat oroce altceva.

Imi pare rau, nu m-ai convins.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, bimmer90f30 said:

Articolele tale sunt numai bune..

Fara ironie, observ ca stai bine pe cifre, cautari, statistici, stii unde ai voie si unde nu..

Eu nu-s ca tine, DAR daca nici Forbes nu stie ce face si ce spune.. (si nu te-a lamurit) cu siguranta numerele gasite de tine sunt mai bune decat oroce altceva.

Imi pare rau, nu m-ai convins.

Eu nu incerc sa conving pe nimeni si nu am zis ca articolele mele sunt cele mai bune.

Dar  articolele de genul scrise, chiar de cele mai mari redactii sunt degeaba, o stire fara date, este fix degeaba dpmdv.

Eu deobicei ma uita la cifre oficiale, raportate de institutiile care se ocupa de asta si dupa trag concluzii, nu cred at literam ce scriu astia in articole, e prea multa dezinformare si multe articole scrise pe sponsorizari.

Daca ei imi spun ca consumul a scazut doar cu 10% dar omit faptul ca numarul masinilor a crescut cu ~10%, e fix manipulare, dar partea despre transportul industrial era ok.

Asta e parerea mea.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Alex3245 said:

Daca ei imi spun ca consumul a scazut doar cu 10% dar omit faptul ca numarul masinilor a crescut cu ~10%, e fix manipulare, dar partea despre transportul industrial era ok.

Eu zic ca e manipulare si de la stanga si de la dreapta.

Si cel mai ciuda mi-e pe google. Are impresia ca daca ma intereseaza masini altceva nu ma mai intereseaza.. /asta numai pentru ca vreau ca interesul meu sa fie altul.

Ma scot complet din sarite algoritmii. Sa se duca la naiba.. ca prea sunt pe fata. Si sunt convins ca asta e doar inceputul.. dar probabil celor mai multi nu le pasa; oi..

Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

De ce sa fie manipulare? Eu nu inteleg cum te poate influenta atat de mult un articol...

Ai un scenariu, stii ce vrei de la viitoarea masina. De ce nu te duci sa vezi cum e? de ce nu test drive? de ce nu mergi la posesor de EV sa intrebi cum sta treaba? Faci calcule.

Pentru ce ai nevoie cand alegi o masina de articol care spune pe bune sau nu, cate masini au fost vandute in Europa?

 

Peste cativa ani voi schimba enyaq. Vreau tot electrica. 100% pt ca asa mie mie bine. 

 

De aici stiu ca veau de data asta premium avand de unde alege. Ca va fi I5, EQE, Audi Q8 e-tron, nu stiu. E prea devreme sa ma pronunt dar sincer nu stau sa ma uit la fel si fel de articole. Rolul articolelor este sa dai click pe ele nu sa te invete ce ai tu nevoie. Aici depinde de fiecare

 

Link to comment
Share on other sites

+1

Eu nu sunt mare fan electrice dar daca iti permite bugetul ar trebui sa incerci de toate. Uneori vei fi surprins de cum se "simte" masina in realitate. Pozele, statisticile, reviewurile...ajuta, dar pana nu te urci in masina nu poti sa iei o decizie informata.

Link to comment
Share on other sites

e clar ca nu poti cumpara p masina dintr-un review sau un test drive. sa nu uitam ca toate astea sunt subiective si pur parere jurnalistului.

dar unele chestii trebuie traite ca sa-ti faci o parere. e foarte greu sa iti inaginezi cum se simte o masina de 500cp cand tu ai 150cp. la fel si cu electrica , e foarte greu sa intelegi cum se simte fara sa o conduci

nu doar asta dar nu pricep cum poti avea o parare atat de ferma la ceva ce nu ai atins

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

In afara de Bala din toti care scriu in topicul asta despre electrice cati au una incat "ridica piatra"..?

Apoi daca mai aveti rabdare.. de ce au scazut vanzarile la electrice deplorabil anul trecut inspre iarna, cel putin in vest..?

Daca nu luam masini dupa review-uri, la statistici si scepticismul altora care realist privind nu e departe de realitatea de langa tine.. putem sa il/le intelegem cat suntem in stare noi si sa ne ingrijoram ca am putea si noi fi dezamagiti!?

Cand vorbim in a investi intr-o masina (noua in cazul unei electrice..) vorbim de investitie de durata.. (rate 90% din noi) si din care ne asteptam si sa isi tina pretul bunul luat!       Ori realitatile zilei dovedesc cam contrarul.

Singura modalitate prin care o masina electrica poate sa isi tina pretul este STANDARDIZAREA BATERIILOR pe zeci de ani. Ori nu se intrevede absolut nici o directie in sensul asta. Asta ce inseamna pe scurt? Ca suntem pe post de cobai, pe bani seriosi!!

Si asa, vor umple doar groapa de gunoi (sau un ciclu de reciclare muult mai rapid) si buzunarele cu banii unora. Si datorii (..faliment) pentru altii.

Cred ca e firesc ce remarc mai sus..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Singura modalitate prin care o masina electrica poate sa isi tina pretul este STANDARDIZAREA BATERIILOR pe zeci de ani. Ori nu se intrevede absolut nici o directie in sensul asta. Asta ce inseamna pe scurt? Ca suntem pe post de cobai, pe bani seriosi!!

Asa e. Standardizarea clar nu e in plan. Nu e standard nici intre diversele tipuri de BMW. Nu se poate lua modul de pe I3 si pune pe IX3. 

Am ramas acum surprins dupa ce a dat sotia intr-o groapa si a rupt 2 jante de leaf. Sunt relativ multe la dezmembrat. Am cautat una, doua ore si am gasit vreo 3, doua fiind pe langa Bucuresti. 

Macar atat. Ca altfel bagam casco si iarasi umflau pretul la anul. Cu mult mai mult decat au costat jantele SH.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, bimmer90f30 said:

In afara de Bala din toti care scriu in topicul asta despre electrice cati au una incat "ridica piatra"..?

Apoi daca mai aveti rabdare.. de ce au scazut vanzarile la electrice deplorabil anul trecut inspre iarna, cel putin in vest..?

Daca nu luam masini dupa review-uri, la statistici si scepticismul altora care realist privind nu e departe de realitatea de langa tine.. putem sa il/le intelegem cat suntem in stare noi si sa ne ingrijoram ca am putea si noi fi dezamagiti!?

Cand vorbim in a investi intr-o masina (noua in cazul unei electrice..) vorbim de investitie de durata.. (rate 90% din noi) si din care ne asteptam si sa isi tina pretul bunul luat!       Ori realitatile zilei dovedesc cam contrarul.

Singura modalitate prin care o masina electrica poate sa isi tina pretul este STANDARDIZAREA BATERIILOR pe zeci de ani. Ori nu se intrevede absolut nici o directie in sensul asta. Asta ce inseamna pe scurt? Ca suntem pe post de cobai, pe bani seriosi!!

Si asa, vor umple doar groapa de gunoi (sau un ciclu de reciclare muult mai rapid) si buzunarele cu banii unora. Si datorii (..faliment) pentru altii.

Cred ca e firesc ce remarc mai sus..

 

Este firesc ce spui tu, insa depinde si din ce postura vezi lucrurile.

Pentru oamenii mai instariti nu conteaza asa mult valoarea de revanzare. Dupa cum stii, cu exceptia masinilor electrice, cel mai repede se devalorizeaza masinile "de lux" si tot se cumpara, atat unele, cat si altele. D-asta ti-am si zis daca iti permite bugetul. 

Nu poti sa iti iei o masina doar dupa review-uri si statistici deoarece oamenii sunt subiectivi. Partile pozitive/negative la electrice vs ice sunt destul de cunoscute si in continuare se vand ambele. Asta nu inseamna ca unii sunt prosti si altii destepti. Prea putini fac review-uri la un an, doi dupa ce au luat o masina ca sa te poti increde in acel review, iar cei care fac la masini noi, le au maxim cateva zile.

Masinile electrice, ca orice tehnologie noua, au nevoie de timp sa se maturizeze. Nu se pot standardiza bateriile acum. E prea devreme. Nu cred ca solutiile existente, cu incarcare in ore (de obicei) vor duce la adoptarea in masa. La telefoane cred ca a durat 30 ani pana s-a standardizat mufa de incarcare. 
Early adopter-ii sau cum le zici tu, cobai, cunosc limitarile tehnologice, dar pentru ei nu sunt o mare problema. Si asta e ok.  Nu se poate perfectiona o tehnologie doar pe hartie.
 

Defapt despre asta e si discutia cu electricele. Ce parere are fiecare. Problema apare cand ni se baga pe gat. Cand se incearca taxarea suplimentara ale celor care fie nu dispun de banii necesari, fie nu sunt de acord cu limitarile clare ale masinilor electrice. 
 

Tu iti iei ce vrei tu si cum vrei tu, nu incerca nimeni sa te convinga de nimic. Era doar o parere.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/6/2024 at 6:50 PM, wlpt said:

Nu poti sa iti iei o masina doar dupa review-uri si statistici deoarece oamenii sunt subiectivi.

Eu cred ca oamenii sunt obiectivi si nu subiectivi.

Obiectiv esti sau cel putin devii daca viata personala iti este afectata (financiar si poate si "structural" dupa care erai sau ai fost obisnuit de insusi sistemul din care faci parte si aparent l-ai inteles..).

..Daca facem afirmatii ca, cele de mai sus le facem foarte probabil cand suntem necasatoriti, nu avem responsabilitati ASUMATE pe terment lung si ne dam cu parerea ca

On 3/5/2024 at 7:54 PM, wlpt said:

pana nu te urci in masina nu poti sa iei o decizie informata.

sau probabil posedam finante suficient de mare sa nu ne afecteze o decizie luata in graba, la prima impresie..

 

Ramane ca fiecare sa isi aleaga vehicolul pe care vrea sa il aiba in posesie dupa cum intelege mai bine, dar ar fi bine sa nu credem ca este exact sau chiar mai bun decat ce avem deja, mai ales daca nu este maturizat, standardizat.. cu atat mai frivola si mai riscanta decizia de a investi intr-o masina EV, aceasta ne poate afecta direct nu indirect.

De fapt se vede dupa cum interesul scade. Si ar fi trist daca ulterior se intrevedeun lucru bun prin eficienta sau organizarea lucrurilor.. Dar sa nu devina prea tarziu cand deja concluzia in memoria colectiva a celor mai multi se solidifica in directie opusa.

Asa schimbare trebuie ASUMATA SI ORGANIZATA pentru ca e in joc viata Sistemului de organizare pus la punct, stabilit de Statul insusi!

...Mai zic ca poate a venit momentul ca in tarile astea democratice in care statul isi asuma o sarcina atat de mare precum protectia Pamantului sa protejeze (mai intai) financiar (pe terman lung si foarte lung) si proprii cetateni ...inante de a deveni "habotnic" in religia ..ecologica. Pentru ca de aici, la suspiciune de control absolut nu mai e decat un pas mic, mic de tot, daca se dovedeste praf in ochi, ...stii cand ne jucam mici fiind si unii ne arunca praf... sa nu putem vedea..                         SI nu e vorba numai de asta. E vorba de o schimbare de pardigma - daca nu e facuta armonios reactia propriilor cetateni tot Statul trebuie sa si-o asume!

 

Edit:

Cum cateva pagini parese ca parerea era PRO masinile ICE iar mai sus parese ca ai vrut sa ma faci sa cred ca nu am o parere prea realista daca spun ca ne pripim..

Nu vrei sa te stabilesti pe o ANUME pozitie si sa nu mai fii "politician" (roman)? 😜 🤕 🙀

Nu de alta dar ti-ar sta mai bine - sa stie de unde sa te ia omul cand vreasa iti inteleaga pozitia. Altfel, ma opresc sa mai comentez sau sa adaug ceva in sprijin sau impotriva a ceea ce afirmi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, bimmer90f30 said:

Eu cred ca oamenii sunt obiectivi si nu subiectivi.

Obiectiv esti sau cel putin devii daca viata personala iti este afectata (financiar si poate si "structural" dupa care erai sau ai fost obisnuit de insusi sistemul din care faci parte si aparent l-ai inteles..).

..Daca facem afirmatii ca, cele de mai sus le facem foarte probabil cand suntem necasatoriti, nu avem responsabilitati ASUMATE pe terment lung si ne dam cu parerea ca

sau probabil posedam finante suficient de mare sa nu ne afecteze o decizie luata in graba, la prima impresie..

 

Ramane ca fiecare sa isi aleaga vehicolul pe care vrea sa il aiba in posesie dupa cum intelege mai bine, dar ar fi bine sa nu credem ca este exact sau chiar mai bun decat ce avem deja, mai ales daca nu este maturizat, standardizat.. cu atat mai frivola si mai riscanta decizia de a investi intr-o masina EV, aceasta ne poate afecta direct nu indirect.

De fapt se vede dupa cum interesul scade. Si ar fi trist daca ulterior se intrevedeun lucru bun prin eficienta sau organizarea lucrurilor.. Dar sa nu devina prea tarziu cand deja concluzia in memoria colectiva a celor mai multi se solidifica in directie opusa.

Asa schimbare trebuie ASUMATA SI ORGANIZATA pentru ca e in joc viata Sistemului de organizare pus la punct, stabilit de Statul insusi!

...Mai zic ca poate a venit momentul ca in tarile astea democratice in care statul isi asuma o sarcina atat de mare precum protectia Pamantului sa protejeze (mai intai) financiar (pe terman lung si foarte lung) si proprii cetateni ...inante de a deveni "habotnic" in religia ..ecologica. Pentru ca de aici, la suspiciune de control absolut nu mai e decat un pas mic, mic de tot, daca se dovedeste praf in ochi, ...stii cand ne jucam mici fiind si unii ne arunca praf... sa nu putem vedea..                         SI nu e vorba numai de asta. E vorba de o schimbare de pardigma - daca nu e facuta armonios reactia propriilor cetateni tot Statul trebuie sa si-o asume!

 

Edit:

Cum cateva pagini parese ca parerea era PRO masinile ICE iar mai sus parese ca ai vrut sa ma faci sa cred ca nu am o parere prea realista daca spun ca ne pripim..

Nu vrei sa te stabilesti pe o ANUME pozitie si sa nu mai fii "politician" (roman)? 😜 🤕 🙀

Nu de alta dar ti-ar sta mai bine - sa stie de unde sa te ia omul cand vreasa iti inteleaga pozitia. Altfel, ma opresc sa mai comentez sau sa adaug ceva in sprijin sau impotriva a ceea ce afirmi.

da:)))) Eu vb de persoanele care fac review-uri ca sunt subiectivi, ca de la review-urile pe care te bazezi tu a pornit toata treaba. Nu vorbea nimeni de tine. Nici nu mi-as permite sa iti zic ca esti subiectiv.

Nu stiu de ce reactia asta cand un om are mintea deschisa si il acuzi ca e politician. Nu sunt politician pentru ca nu am nimic de castigat. nu face mama masini. EU sunt pro ICE pentru ca e cea mai buna solutie pentru mine. Asta inseamna ca am ochelari de cal? Ca le zic prietenilor mei care se gandesc la electrice ca sunt de cacat? sa nu isi ia ever? Nu. Le zic downside-rile si isi iau decizia singuri.

Eu nu sunt din nici o tabara. Nu ar trebui sa fie 2 sau mai multe tabare. Mie mi se par o vrajeala electricele cu privire la planeta si prea scumpe. Nu toata lumea impartaseste aceasta parere, dar suntem niste oameni civilati care purtam o discutie pe un forum. N-ar trebui sa ia nimeni nimic personal.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, wlpt said:

Nu vorbea nimeni de tine.

Totusi mi-ai replicat mie mai sus altfel decat ai replicat altora cateva pagini mai inainte. Iar acesta modalitate de abordare a anumitor persoane mi se pare ciudata. Sau ai crezut ca am nevoie de o parere si atunci te-ai decis sa ma ajuti sa inteleg mai bine? 

Eu scotocesc internetul din mai multe puncte de vedere nu din review-urile altora care sunt sau nu subiective/obiective cum s-a spus aici in ultimul timp.

Iata aveam de gand sa va pun sub nas linkul de mai jos, cu toate ca vroiam sa pun situatia din alta perspectiva (personala):

https://batteryuniversity.com/article/bu-501-basics-about-discharging

Nu cred ca exista site mai competent sa vorbesca despre baterii decat acesta.

Ce parere ai despre descarcarea bateriilor Li-Ion din articolul postat? Pot ele fi fiabile pe termen lung si foarte lung (pein comparatie cu viata, "lungimea" ei.. pe care o are un ICE, cand o baterie isi pierde capacitatea cu fiecare incarcare si cu atat mai mult cu fiecare tratament incorect?

(E ca si cum nu i-ai schimba uleiul unui motor, ca nu te intereseaza si nu ai stiut, ..dar din el in schimb sar aschii, adica particole metalice.. (intern) de nu se vad.. si ajunge pe jumatate uzat la urmatorul propietar..)

Pai la cate abuzuri nestiute de bietele motoare ICE la care unii propietari nici revizille nu le fac pentru ca-s prea scumpe, te astepti sa intelega acum propietarii de masini electrice schimbarile interne ale unei bateriii (!?) si tratarea lor cu calm si abordare corecta... sa faca ca bateria acelei masini sa tina cat mai mult?

Eu, nu ma astept.

Dar, nu uitati ca producatorii pun acum si vor pune sisteme de monitorizare a bateriei (in EV evident) care raporteaza tratamentul lor ca sa scape de reclamatii si compensari...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 3/6/2024 at 9:57 PM, Romulus said:

image.png

Și aici același incident, mama ei de tehnologie... cum sa accelereze masina singura pana la 160 sau 200 și sa rămână fără frane? Ăștia ar trebui sa nu mai fie lăsați sa facă mașini, reducerile de cost își arata rezultatele...

Marea Britanie. Un model electric Jaguar, rămas fără frâne și scăpat de sub control pe autostradă, a fost flancat de mașini de poliție și însoțit până s-a oprit singur datorită epuizării bateriei. Șoferul sunase el însuși la numărul de urgență, după ce mașina a accelerat până la 160 km/h.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.