Jump to content

Recommended Posts

Nu e lege, doar ca acum e relativ complicat avand multe app-uri.

Pentru cei mai nontehnici (in varsta) devine greoi procesul de incarcare. Asa cu POS ar fi mai usor.

Nasol e modul de incarcare. Dai cu cardul, ei iti trag 200-300ron in avans si incarci. Dupa vreo 2 zile se returneaza diferenta. 

Apai daca o alerg tare si incarc de 3-4 ori intr-o zi, blochez 1200ron... Nu e prea ok.

Link to comment
Share on other sites

daca e cu plata cum scapam de ele , fiecare merge cu ce are , ce puteau sa faca e sa fie un control itp serios , nu vrajeala de acum . Exceptie ratb , armata si alte utilitati and shit , pai nu astia trebuiau sa fie primul exemplu ? sa fie ei eco green si minimul de poluare intai, e mai simplu sa taxezi fraierul de rand  , guvernul vrea doar sa mai inventeze o taxa , n-a fost suficienta aberatia cu reciclarea din care probabil ca returneaza doar 30 % din banii colectati , restul la buzunaras , masinuta , vacanta 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Este o reluare a proiectului ZACA, pe care l-a initiat madam Firea in 2019, dar care nu a fost pus in practica.

Intotdeauna, astfel de initiative impart populatia in doua: cei care nu sunt afectati si care implicit sustin proiectul, respectiv cei care sunt afectati si ca urmare sunt contra.

Din nou insa, statul si ai lui sunt speciali, scutiti, derogati. Daca pentru vehiculele MApN este absolut de inteles, la limita si pentru salvare (politia deja e full de BMW si VW), celelalte institutii ar trebui fie sa-si modernizeze flota, fie sa plateasca, la fel ca cetatenii si firmele de rand - nu sa fie scutite. Intre proiectul din trecut si cel de acum avem insa un numitor comun: PSD.

Autovehiculele instituțiilor de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la prevederile actualei HG.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@Myx, eu cred ca a fost o idee buna cu cei 50 de bani taxa pe recipient.

Cu greu mai vad cate un recipient pe strada, iar inainte ma impiedicam de ei. Sunt baietii care le aduna si fac bani

Eu returnez peste 98% din ambalaje. Spre exemplu, doar daca suntem pe undeva prin oras, avem un rucsac cu chestii necesare pt fiica mea si o stIcluta cu apa. Se intampla extrem de rar la golirea sticlei, din cauza lipsei de spatiu, sa aruncam un recipient.

Mai sunt putori la mine in scara carora le e lene si mai vad deseori sticle la ghena.

Sau betivii care beau pe marginea bordurii, aia fiind plin de bani, lasa sticlele acolo. Oricum, vin alti amarati din urma lor si le strang.

Omul in general si mai ales romanul, nu poate fi civilizat decat cu forta.

Si inainte exista posibilitatsa reciclarii sticlelor, am 45 de ani iar anterior nu am dus nici macar o sticla. A fost necesar sa imi opreasca bani ca sa ma determine

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma e o treaba buna, nu mai vezi bidoane aruncate peste tot. Parca mie îmi convine sa ma duc cu sacu sa stau la rand etc pt 10-15lei!?!dar strâng din dinți pt ca vreau sa i dau un exemplu copilului meu și pentru ca ma gândesc ca asa este corect. Cred ca este un succes programul asta. 

Și vizavi de mașinile care poluează, pana la urma toți trăim în orașul asta, toți respiram aerul asta, cred ca se impun niște masuri. Nu știu care ar fi cele mai potrivite, dacă ar pune o taxa maricica și sa zicem ar da parcare gratis și 2 călătorii gratis pe orice mijloc de transport decât sa schimbe borduri, și poate s ar gândi fiecare de doua ori înainte sa plece la drum. 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mie taxa de 50 per recipient mi se pare buna dar nu cum este implementata acum. Am fost nevoit de multe ori sa ma intorc acasa cu recipientele pentru ca erau cozi interminabile si unii aveau saci cu sute de recipiente. Noi nu vrem sa stam 15-20 minute sa incarcam un EV dar stam la reciclat 30-40 minute 😄, pe langa asta ar trebui ca bani sa ti se returneze nu un voucher care sa-l folosesti numai in acel lant de magazine. Mi s-ar parea normal sa faca un aparat unde arunci toate recipientele odata le numara si primesti banii.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

De ce nu mai pot fi folosite dupa 22?

P.S. La mine strange sotia. Eu am spus ca nu stau la coada pt banutii aia. Asa ca pun separat recipientele intr-un loc in curte si ea cand isi face drum, ia sacul si face bani frumosi 😀  

Link to comment
Share on other sites

La mine sunt banii copilului, de multe ori am plecat și eu, era prea mare coada, clar sistemul nu e perfect, totusi rezultate sunt și se vad, nu mai vezi un plastic aruncat prin București. Una peste alta e un program reușit zic eu. 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Bala said:

De ce nu mai pot fi folosite dupa 22?

P.S. La mine strange sotia. Eu am spus ca nu stau la coada pt banutii aia. Asa ca pun separat recipientele intr-un loc in curte si ea cand isi face drum, ia sacul si face bani frumosi 😀  

Pt ca se umplu recipientele de colectare si nu are cine sa le schimbe cu altele goale. Asta o fac angajatii magazinelor, iar dupa 22, magazinele se inchid.

1 hour ago, Alex3245 said:

Mie taxa de 50 per recipient mi se pare buna dar nu cum este implementata acum. Am fost nevoit de multe ori sa ma intorc acasa cu recipientele pentru ca erau cozi interminabile si unii aveau saci cu sute de recipiente. Noi nu vrem sa stam 15-20 minute sa incarcam un EV dar stam la reciclat 30-40 minute 😄, pe langa asta ar trebui ca bani sa ti se returneze nu un voucher care sa-l folosesti numai in acel lant de magazine. Mi s-ar parea normal sa faca un aparat unde arunci toate recipientele odata le numara si primesti banii.

Poti schimba voucherul in bani la toate magazinele. La Metro au bagat aparate unde bagi toate sticlele o data si singur le numara. Mai e mult pana departe dar este un inceput bun zic eu.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, mgi said:

Baterii noi (si probabil mult mai ieftine) posibil sa apara in 5-6 ani pe piata:

https://www.batterytechonline.com/materials/new-rock-battery-tech-a-future-alternative-to-lithium-ion-

 

🐧mai ieftine or fi... dar numarul de reincarcari nu este luat in considerare? (nu scrie nicaieri in articolul click-bait despre numarul de reincarcari) sau doar le fac/facem dupa care le reciclam dupa 100 de re-incarcari!? 🐧

Numarul de reincarcari este esential, orice tehnologie de fabricare a unei baterii s-ar implementa!

Despre asta ar trebui sa vorbeasca mai intai orice "dezvoltator" de noi tehnologii. ca acolo se si duc o gramada de fonduri.. - adica bani risipiti daca eficienta lor (a bateriilor) e proasta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca nu sareai direct si sa fi anti legat de ceva nou, scria in articol ca a fost identificat un nou material capabil sa acumuleze energie dar mai e inca de lucru pana a construi o baterie.

Deci mai e mult de lucru pana cand se va stii numarul de ciclii de incarcare. 

Link to comment
Share on other sites

De la masina la masina e diferit comportamentul la viteze mari. 

La I3 era 90km/h la drum lung

La Leaf e cam tot pe acolo.

La enyaq e 110km/h 

Peste vitezele astea creste exponential consumul.

La urmatoarea masina vreau sedan. Ma astept ca pe generatie noua plus forma mai aerodinamica, viteza ideala sa fie mai mare. 

Daca mergi mai repede, stai mai mult la incarcat. Mai incet, stai mai mult pe drum...

Link to comment
Share on other sites

Pai cum vrei. Daca esti pe traseu cu chargere de 300kW si usor de ajuns la ele, ii dai in freza mai tare.

De ex la noi ai aproape in fiecare alveola de pe autostrada cand un charger fast insa sunt f scumpe. Eu ies la Simeria pt ca e un charger la 1 km de autostrada si e de 300kW.

ieri am avut drum de vreo 180km dus intors majoritatea pe autostrada. Plecat 80% de acasa, am mers 130-150km/h cam tot drumul.

Am ajuns acasa si am pus la incarcat de la soare. Azi trebuie sa fac acelasi drum...  

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Bala said:

in fiecare alveola de pe autostrada cand un charger fast insa sunt f scumpe.

@Bala Eu sunt total novice in aceasta privinta. Daca gasesti timp, poate explici putin ce inseamna scump, respectiv convenabil, la o statie publica de incarcare. De asemenea, sunt curios cam care este consumul real tipic, in regim de autostrada (130+ Km/h), al unui autoturism electric.
Multumesc.

Link to comment
Share on other sites


A aparut si A6-ele electric si imi pastrez aceeasi opinie ca farurile care sunt separate sunt urate 😄. Nici interiorul nu ma da pe spate.

Trendul cu farurile separate si o tableta bagata la misto in masina sunt cele mai enervante. 

Range-ul pare bun daca este adevarat

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Alex3245 said:

Trendul cu farurile separate si o tableta bagata la misto in masina sunt cele mai enervante. 

dar ce vrei mai mult? 

a, nu stiai ca, de cand ci rahaturile astea de led-uri (doar pentru ca sunt economice eu le accept in viata mea) o sa iti scoata okii (😘) fabricantii cu toat felul de modalitati de iluminare? 😆 linii, curbilinii si tot felul de linii patrate.. tie si urmasilor, urmasilor, urmasilor tai, de o sa iti iasa pe nas. la paket vine tableta noormal..🤯 

nu mai vorbim de controlul utilizarii autovehicolului ca sa nu pierzi garantia bateriei, de care o fi ea; ..pariem? 🤓 

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se par urate ca porcul farurile separate. Parca s-au luat toti dupa chinezi..

Nu inteleg nici cum au reusit sa ofere atat de putin loc in spate la A6 la 5m lungime. La fel ca la seria 5 cel nou. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 7/30/2024 at 7:25 AM, edit said:

@Myx, eu cred ca a fost o idee buna cu cei 50 de bani taxa pe recipient.

Cu greu mai vad cate un recipient pe strada, iar inainte ma impiedicam de ei. Sunt baietii care le aduna si fac bani

eu nu returnez , nu ma vad stand la cozi  , asteptand sa goleasca aparatul ,langa omul strazii uneori care asta e din asta traieste , nimic de condamnat , oricum consumul meu de plastice si reciclabile e neglijabil , probabil undeva la 7-10 ron , de cand am facut contract cu apa la dozator nu am mai avut haos de sticle prin casa . Daca targetul a fost curatarea strazilor poate ca a atins cumva  asta  si inainte se reciclau dar valoarea lor era mai mica , Ce spun eu e ca ne taxeaza si tot raman cu bani , pt ca efectiv logistica de reciclare e defectuoasa , incusiv asta dupa 22 ca nu mai merge e penibil .

 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.