Jump to content

Swap e46 N42B20 => M54B30


zeddrötten

Recommended Posts

Salut, ma bate grav gandul sa fac swap de la 1.8 la 3.0 pe un e46 coupe manual.

Avand daily, am fost cat pe ce sa o pun la vanzare dar ceva nu ma lasa, imi este foarte greu sa ma despart de ea. Asa ca m-am gandit sa-i fac swap.

Ma puteti ajuta va rog, cu o lista, sa fac un calcul? Nu ma pricep asa bine la mecanica si vreau sa stiu ce piese ar trebui sa iau in considerare. Vi se pare o idee buna swapul de la 1.8 la 3.0?

Apropo, daca stiti mecanic serios(preferabil Bucuresti-Olt-Dolj) astept recomandari. 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Un astfel de swap presupune a serie de modificari, pe langa inlocuirea fizica a motorului in sine. Apoi, in afara de motor, trebuie sa iei in considerare transmisia, suspensia, franele. Chiar si atunci cand intelegi mecanica, pot fi amanunte care iti scapa. In cazul tau, vei fi in mod total la mana mecanicilor pe care ii vei angaja sa iti faca swap-ul, cu un risc semnificativ de a te alege cu o groaza de bani cheltuiti pentru un rezultat prost.

Pe de alta parte, trebuie sa ai in vedere si aspectul legal. Daca intentionezi sa fii in regula cu actele, ar fi bine sa te interesezi, dinainte si in detaliu, care este procedura specifica, altfel poti ajunge intr-o situatie fara rezolvare. Daca nu intentionezi sa treci modificarea in acte, este foarte probabil sa fii respins la un ITP sau sa ti se ridice certificatul de inmatriculare la un control de rutina. In niciun caz sa nu te bazezi pe ideea ca vrei trece "cu spaga". Nu este un scenariu sustenabil. In plus, vei putea considera masina ca fiind cvasi-nevandabila.

Pe scurt: nu cred ca este o idee buna.

  • De acord! 2
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Mai "simplu "  ar fi de vandut masina si luat ceva cu 3.0 de fabrica.  Dar asa din ce inteleg ideea ar fi sa lasi 1.8 in acte si sa mergi cu 3.0 - impozit de 1.8 putere de 3.0 . Nu prea mai merge treaba , de omologat nu poti omologa legal ai o crestere de putere prea mare de la 150 la 231 cai , RAR de lasa parca maxim 30% crestere 150*1.3= 195 so legal ar merge 2.5 . 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, alex230ro said:

Mai "simplu "  ar fi de vandut masina si luat ceva cu 3.0 de fabrica.  Dar asa din ce inteleg ideea ar fi sa lasi 1.8 in acte si sa mergi cu 3.0 - impozit de 1.8 putere de 3.0 . Nu prea mai merge treaba , de omologat nu poti omologa legal ai o crestere de putere prea mare de la 150 la 231 cai , RAR de lasa parca maxim 30% crestere 150*1.3= 195 so legal ar merge 2.5 . 

Am incercat, tot ce am gasit erau 1.8/2.2 in acte si 3.0 pe masina. Iar la partea cu omologarea m'am interesat acum cateva minute dupa ce am citit mesajul lui FiveThreeFive si da, e imposibil fiind cresterea de putere prea mare. Msi mult de raspuns!

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, FiveThreeFive said:

Un astfel de swap presupune a serie de modificari, pe langa inlocuirea fizica a motorului in sine. Apoi, in afara de motor, trebuie sa iei in considerare transmisia, suspensia, franele. Chiar si atunci cand intelegi mecanica, pot fi amanunte care iti scapa. In cazul tau, vei fi in mod total la mana mecanicilor pe care ii vei angaja sa iti faca swap-ul, cu un risc semnificativ de a te alege cu o groaza de bani cheltuiti pentru un rezultat prost.

Pe de alta parte, trebuie sa ai in vedere si aspectul legal. Daca intentionezi sa fii in regula cu actele, ar fi bine sa te interesezi, dinainte si in detaliu, care este procedura specifica, altfel poti ajunge intr-o situatie fara rezolvare. Daca nu intentionezi sa treci modificarea in acte, este foarte probabil sa fii respins la un ITP sau sa ti se ridice certificatul de inmatriculare la un control de rutina. In niciun caz sa nu te bazezi pe ideea ca vrei trece "cu spaga". Nu este un scenariu sustenabil. In plus, vei putea considera masina ca fiind cvasi-nevandabila.

Pe scurt: nu cred ca este o idee buna.

Multumesc mult ca ti'ai luat din timp sa'mi raspunzi. Din pacate m'am interesat iar cresterea de putere e mult prea mare pt a trece swapu' in acte.. cu 1.8 in acte, 3.0 pe masina, mi'e un pic tarsa sa merg. Iar taxele sunt ceva cam mari din cate am inteles, fiind serviceuri autorizate samd. Am cunostinte care au facut swap, si de 1-2 ani au inceput sa aiba teama de filtre RAR, ITP'ul aparent il trec, RAR'ul nu.

 

Initial am vrut s'o vand sa iau una cu M54, pe motoru' meu nu poti face prea multe, doar ca.. aparent tot ce am gasit pana acum cu 3.0, au 2.2/1.8/2.5 in acte, lucru care nu ma ajuta cu nimic, mai degraba o faceam pe a mea de la 0.

 

Ma gandesc si vad ce fac pana la urma, incerc sa nu ma grabesc prosteste.

 

Multumesc inca o data pt raspuns!

Edited by zeddrötten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.