Jump to content

e46 318i 2001 borne baterie puse gresit


Recommended Posts

Salut !

Sunt nou pe acest forum ...

Intrebarea mea o sa va enerveze maxim si imi cer scuze...

Eu sunt in RO . Un amic din UK a vrut sa imi faca o surpriza si sa imi schimbe bateria la masina..numai ca a pus bornele gresit si a si pornit masina. Stergatoarele au inceput sa functioneze...iar stropitoarele parbriz aruncau apa. A oprit masina , a inversat bornele iar masina a pornit la "sfert" .

Dupa o ora a revenit la masina si a incercat sa o porneasca , lucru care nu s-a intamplat. A pus contactul,becurile din bord s-au aprins..cum e normal ..numai ca in loc sa porneasca nu a facut decat "click click".

Mi-a spus ca parca nu auzea pompa de carburant ..

Moment in care m-a sunat si mi-a povestit isprava . Dupa mai multe urari ale mele Indreptate spre persoanele decedate din familia lui ..i-am zis sa nu se mai atinga de masina. 

Masina este un bmw e46 318i din 2001 , manuala , 5+1 , motor M43tub19 , 120 cp.

Aveti idee cam ce s-a intamplat si la ce daune sa ma astept ? 

Banuiesc ca lista este Lunga ...

Daca tot ma ajutati,va rog sa imi spuneti ce sa verific si cum sa verific sa imi dau seama de daune.

Va multumesc!!

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, matose said:

Fara o diagnoza amanuntita nu ai cum sa stii

Ce tester ar putea el folosi la un model din 2001? Are sigur conectorul ala rotund, primele modele.. 

Eu zic pana atunci sa caute panoul de sigurante sa le scoata pe rand, sa caute o schema electrica, ca la astea mai vechi e mai simplu de verificat tensiuni.. alte chestii relativ simplu de confirmat.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, matose said:

Fara o diagnoza amanuntita nu ai cum sa stii

UPDATE : A pus bornele invers dar nu s-a pornit masina .

Azi a fost din nou la masina,m-am asigurat eu prin video call ca e montata cum trebuie bateria...si l-am rugat sa incerce sa o porneasca. Masina avea curent, becurile din bord se aprindeau dar cand ii dadea cheie nu se intampla nimic. A verificat claxonul si avea intensitate, adica se auzea normal ..numai ca stergatoarele nu functionau. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, daniellu said:

Mai investigheaza !

De cele mai multe ori adevarul e undeva la mijloc : evenimentul s-a petrecut altfel, vreun scurt cu cheia de 10, etc., etc.  Nu avea cum sa porneasca cu bornele invers ! 

Incercati sa o porniti impinsa. Mai in gluma,mai in serios, sa aveti un instinctor bun pe langa masina !

A fost cineva la masina cu un tester pentru o diagnoza .

Stiam ca daca masina are curent DAR NU FUNCTIONEAZA : geamurile electrice,clima,avaria (lumini) sau casetofon mai mult ca sigur ECU a fost afectat. 

Persoana m-a sunat cu camera si mi-a aratat ca toate cele mentionate mai sus functioneaza. A verificat si sigurantele care nu sunt arse si mi-a spus ca "electromotorul ar fi ramas cuplat pe coroana" sau ceva de genul . Singura eroare care o aveam pe masina era de cand am schimbat bateria ca nu i-am dat reset. 

In momentul de fata nu inregistreaza nicio eroare ECU si el mi-a recomandat sa schimb periile din electromotor sau sa incerc sa o pornesc impinsa / dau curent deoarece geamul de abia s-a ridicat - bateria fiind slaba in momentul de fata.

In situatia asta , daca ii schimb electromotorul banuiesc ca problema e rezolvata ? Multumesc 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, VFS said:

In situatia asta , daca ii schimb electromotorul banuiesc ca problema e rezolvata ?

Da, se poate intampla ca bendixul (aceiasi chestie, electromotor.. cum iii zci tu ne-tehnic) sa se intepeneasca pe dintii volantului (adica "coroana" ta) si atunci nu porneste.

Practic acest bendix este tras inapoi (dupa ce isi face treaba) de un arc ce este chiar in corpul bendixului.. de fapt pinionul pe care el il misca e intepenit in alta roata dintata, adica volantului motorului..

Daca arcul din bendix nu e rupt foarte probabil va functiona bine si pe viitor. Oricum o data dat jos TREBUIE uns axul pe care se misca acel mic pinion al mecanismului/parghiei bendixului ca sa nu mai ramana intepenit pe ax.. in capat. E foarte posibil ca de atatia ani sa nu mai aiba pic de vaselina axul acela.

Oricum, o data dat jos trebuie sa fie verificat pe banc acel electromotor. Daca nu functioneaza, nu va porni motorul decat impins.., asta in situatii "normale" de baterie moarta..

Cauta pe YT, motor starter sa vezi a naibii "complicaciune" 😉

Un lucru mai complicat de explicat ar fi sa fie verificat si ambreiajul de langa rotita dintata a bendixului sa nu fie acesta stricat.. trebuie sa se miste foarte putin doar in directie opusa fata de rotita dintata daca nu ma insel.. cred ca un meserias ar putea sti mai bine. Ambreiajul este intr-o carcasa rotunda de langa rotita dintata de pe mecanismul bendix.

Oricum aceasta nu vad sa se strice decat daca motorul electric a fost rotit invers ceea ce mi-e imposibil sa spun din nou un meserias care repara sigur e in ..cunostinta mai multa. Dara astea cred ca sunt raritati de "stricaciuni"..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.